זה באמת הויכוח
אכן, כל הויכוח הוא שבתנאים מסויימים ניתן לנסוע במהירות כזו, אז בוא נבחן את התנאים תוך השוואה בין שני נהגים: +תנאי מזג אויר: מצויינים (יבש, ראות) +תנאי כבישי: טובים (כביש ררחב, ריק, שוליים) -תנאי תאורה: לילה עד כאן התנאים השווים לכל נהג, עכשיו נעבור להבדלים: נהג א´ חדש, מספר חודשים על הכביש, כשהכשרתו היחידה היא שיעורי נהיגה והנסיון המועט שצבר לנהג ב´ יש כבר 7 שנות רשיון, 3 קורסי נהיגה מתקדמת בחו"ל ונסיון בתרגול מצבי חירום רכב א´ הוא טויוטה קורולה, רכב משפחתי שאינו מתוכנן להתמודד עם מצבים קיצוניים ובעייתים (אני לא אכנס לפירוט). רכב ב´ הוא 306 XSI שהוא הגרסה הספורטיבית של הדגם, עם שילדה, היגוי ומתלים המתוכננים לתת מענה לנהיגה אגרסיבית אף על פי שאין זו מכונית ספורט. אני לא אתווכח עכשיו אם כן או לא הייתי נוסעת בתנאים אלה במהירות ששוטטגאן נתפס בה, זה לא רלוונטי כי אני לא שוטגאן, וגם כי לא הייתי שם. מה שכן אני אגיד, ואין מדובר בהתנשאות, שוטגאן יכול להיות הנהג עם הפוטנציאל הכי טוב בעולם, וכשעוד 10 שנים היתרון של 7 שנות הנהיגה שלי יהיה חסר משמעות, אבל כרגע הנסיון כן מדבר. לנהג שיכור אין את שיקול הדעת להחליט האם הוא מסוגל לנהוג או לא, ולכן הכלל הוא שלא נוהגים כלל תחת השפעה. אותו האמור לגבי נהג חדש: אף אחד לא יודע מה הוא לא יודע, ולכן ללא נסיון אין לו את הכלים להחליט האם התנאים מתאימים או לא.