דווקא כן נסע...
הנה קיצור(?) תולדות קו 5
זה מה שהצלחתי להוציא מהעיתונות של התקופה. תהנו...
שים לב למסלול שלו ביוני 1953!
ב-17 באוגוסט 1930 שכונת שפאק/הבית המשותף (כנראה רוטשילד/מרמורק) למרכז המסחרי וחזרה. זהו התאריך הראשון שבו מצאתי אזכור לקו 5 של חברת המעביר.
ב-12 באפריל 1931 עקב השריפה במוסך המעביר: לשכונת שפק בוטל באופן זמני
ב-19 במרץ 1933 הארכה: במקום להגיע עד לבית המשותף (כנראה רוטשילד/מרמורק), יגיע עד פרדס לטווינסקי, שמאלה מרמורק, אחד העם, שינקין, רוטשילד עד אלנבי/רחוב יפו-ת"א.
ב-1 באוגוסט 1935 תחנת מרחביה בוטלה - תחנת המוצא עברה להעליה/הקונגרס, תחנה נוספת בעליה/לוינסקי.
מ-26 באפריל 1940 (יתכן ששינוי זה קרה כבר בתחילת אפריל) הקו הוארך צפונה מרוטשילד: תרס"ט, שמריהו לוין, הנביאים, שלמה המלך, שד' קרן קיימת (בן גוריון), דיזנגוף, זמנהוף, שלמה המלך, הנביאים, שמריהו לוין, תרס"ט, רוטשילד וכו'.
ב-8 בפברואר 1942, המסלול שונה משלמה המלך, שמאלה לזמנהוף, דיזנגוף, שד' קרן קיימת (בן גוריון), גן החיות וחזרה.
ב-3 במאי 1942 הקו הוכנס לת"מ ונסע כך: סלומון, שלזינגר (הנגב), דרך פ"ת, צ'לנוב, מרכז מסחרי, העליה והמשך לרוטשילד כרגיל. בחזרה, העליה, לוינסקי, צ'לנוב, דרך פ"ת, הגליל.
ב-4 באוקטובר 1942 ביטול תחנות לכיוון ת"מ: קק"ל/אדם הכהן, דיזנגוף/ככר דיזנגוף, רוטשילד/החשמונאים, רוטשילד/בצלאל יפה. ביטול תחנות לכיוון גן חיות: רוטשילד/יבנה, רוטשילד/בצלאל יפה, רוטשילד/החשמונאים. תחנה חדשה ברוטשילד/רמח"ל לשני הכיוונים.
(נכון זה חשוב?)
ב-3 בינואר 1943 עקב המלחמה (כנראה מחסור בנהגים, דלק וכדומה): ת"מ, סלמון, שד' י-ם (הר ציון), לוינסקי, העליה, אלנבי, רוטשילד, תרס"ט, דיזנגוף, ריינס עד שד' קה"ק. חזרה דרך דיזנגוף, תרס"ט והמשך ללא שינוי.
ב-8 באוגוסט 1943 ביטול תחנות: שד י-ם (הר ציון)/לוינסקי, עליה/דרך פ"ת. הזזת זמנהוף 3 לריינס 6. הזזת שמריהו לוין לכיוון צפון לדיזנגוף פינת שמריהו לוין.
ב-30 ביולי 1952 התחנה הסופית הועתקה לרחוב השרון (במקום קו 3).
ב-30 בנובמבר 1952 העתקת תחנה לכיוון צפונה מדיזנגוף/שפירא לדיזנגוף/המלך ג'ורג'.
ב-21 ביוני 1953 הארכת הקו להנביאים, שלמה המלך עד ארלוזורוב בין סוקולוב לדיזנגוף.
ב-1 בדצמבר 1953 עד רוטשילד כרגיל, תרס"ט, דיזנגוף, ריינס, אדם הכהן, שמאלה ארלוזורוב תחנה סופית. חזרה במסלול הרגיל (דרך דיזנגוף).
ביוני 1954 (בערך) שינוי לכיוון דרום: רוטשילד, מזא"ה, יהודה הלוי, שד"ל, ת"מ. החל מאותו חודש היה תגבור - כל 2.5-3 ד', הפעלה באמצעות שוסון
ב-28 בספטמבר 1958 הקו הוארך עד רסקו במסלול דומה למה שהכרנו עד לפני כ-20 שנה:
ת"מ, הר ציון, לוינסקי, אלנבי, רוטשילד, תרס"ט, דיזנגוף, נורדאו, אבן גבירול, אהבת ציון (פנקס), שטריקר. בגמר סלילת ויצמן, ישונה המסלול: אהבת ציון, ויצמן עד פינת יהודה המכבי. בחזרה: שטריקר, אהבת ציון, אבן גבירול, נורדאו, דיזנגוף, זמנהוף, הנביאים, ש' לוין, תרס"ט, רוטשילד, בלפור, יהודה הלוי, ברזילי, ת"מ.
ב-24 בספטמבר 1959 מסלול ללא שינוי, אבל תחנות מבוטלות.