והנושא הוא: בית

perhay

New member
והנושא הוא: בית

בית. מילה כה קצרה וכה רב משמעותית. לאן היא לוקחת אותנו?
סוף שבוע נעים ושקט! שבת שלום!
 
בית

בילדותי , אי שם בשנות השבעים בעיר עכו נהגתי עם חברי לבקר בבית ערבי נטוש , בית עם חצר ובחצר שני עצי תות ענקיים. עץ תותים לבנים ועץ תותים אדומים. טיפסנו בקיץ וזללנו תותי עץ מתוקים. האימהות לא אהבו את הכתמים בבגדים והוזהרנו שוב ושוב שלא לטפס על העצים אבל אנחנו המשכנו לטפס. לא פעם דמיינו שרוחות רפאים משוטטות בתוך הבית והיינו נשבעים כי ראינו דמויות דרך החלונות המנופצים של הקומה השניה. בוקר אחד הבחנו בטרקטורים גדולים ומשאית והבית נהרס והריסותיו הועמסו על המשאית יחד עם חוויות הילדות שלנו מהבית הזה . אבל למה , למה אני שואל עד היום היה צריך גם לעקור את עצי התות הנפלאים - הרי כתוב לא תעקור נטוע !
 
בית עם קומות- רשומה שלי

בית עם קומות.בית עם הרבה דירות,בית עם הרבה קומות.
בית עם הרבה דיירים ובהרבה דירות יש ילדים.
בית בו גרים כל סוגי המשפחות.משפחה אחת עם עשרה ילדים, גרה בקומה למטה, שם כל היום רעשים.משפחת אחת עם כמה כלבים שכל היום רק נובחים ואין שם ילדים,בדירה אחרת גרים זוג זקנים ואיתם שני חתולים ,חתול לכל אחד אותם הם מלטפים..ובדירה למעלה גרים זוג צעירים עם תאומים בנים.ומי הם הגרים באמצע? שם גרות שתי אחיות ואיתם יש תוכים שכל היום מקשקשים.ולמעלה על הגג גרים בכיף חברה צעירים רווקים שכל ערב הם חוגגים.ועוד יש בבנין כמה זוגות עם ילדים ..ויש גם עוד חיות ,כמו, אוגרים, עכברים לבנים ואפילו דגים,מה אגיד לכם, בבנין זה יש דיירים מכל המינים והם כולם מענינים..ויש שם, כן, המון סיפורים שמסתובבים בין הדיירים ..אז כדאי לכם להיות בין המבקרים את אלה הדיירים ולשמוע מהם את כל הסיפורים ששם הם מסופרים.
 

perhay

New member
בהחלט עם דמויות כה מגוונות יש לצפות לסיפורים

מכל מיני סוגים.
אותי מעניין לקרוא מה הסיפור שמספרות שתי האחיות.
מתארת לי שצברו חוויות מעניינות.
תודה לרשומה!
 

dagmluach2

New member
נולדתי וגדלתי בתל אביב.

הורי גרו בדירה קטנה ברחוב רש''י בתל אביב, בקומה שלישית ואחרונה. לבניין היה גג גדול. זאת הייתה הממלכה שלי. היו שם שני חדרי כביסה וברז מים. שם שיחקתי, שם חלמתי, שם בניתי. היה לי ילדות מופלאה ועשירה. בשכונה היו לי הרבה חברים מעניינים. מגרש הכדורסל של מכבי ת''א היה ברחוב הסמוך וגם מגרשי הטניס. בשוק בצלאל היה פלאפל. גן הילדים שלי היה באותו רחוב ומול גן מאיר היה ביה''ס שלי. לפני שנים אחדות חזרתי לשכונת ילדותי. עליתי לגג. הוא היה נעול. גן הילדים הפך למושב זקנים. ביה''ס הפך למוסד לילדים מופרעים. גן מאיר נהיה למעוזם של החד מיניים. בשוק בצלאל אין פלאפל ומגרשי הטניס הפכו למגרש חניה.... ככה זה עם הקידמה. הדברים הטובים נעלמים והחלומות נגוזים.
 

perhay

New member
האזכור שלך על הגג הזכיר לי את הגג

בבית הולדתי, שעליו סיפרתי בהודעה קודמת.
היה גג רחב מאד ושם שחקנו עם הבנות של סוכן הבניין, איתן למדנו גם בבית הספר.
שחקנו בהמון משחקים, קיימים או שהמצאנו וגם ביימנו הצגות שאנחנו כתבנו.
ולגבי המשפט האחרון, גם בסיפור "מריה" שהעליתי עולה אותו הרעיון: הקידמה שעוצרת הרבה דברים יפים.
 

amor73

New member
על הקידמה ועל בית הספר

היי לדג מלוח. הקידמה לא נעצרה במגרשי חניה והים נבנים שם גורדי שחקים ומתי למדת בבית החינוך? עם אוכל או בלי? אולי נפגשנו שם לפני 70 שנה???
 

dagmluach2

New member
אמנון ידידי.

ביה''ס היסודי בו למדתי היה יוסף הגלילי, השכן של בית החינוך. לא היו שם ארוחות (לא בחינם ולא בתשלום). אני בן 65, כך שלא יתכן שנפגשנו. למדתי בביה''ס משנת 1956 עד 1964, 8 שנים של ילדות שמחה ועליזה. מעניין , חרוט בי זיכרון מאותם שנים: אני יושב על הברזלים ומסביבי מעגל של ילדים. אני מספר להם סיפורים. הסיפורים שהילדים אהבו במיוחד היו על שתי האחיות שלי, הגדולות ממני, כיצד הן מתעללות בי ועובדות עלי. כולם מתפקעים מצחוק ומבקשים עוד ועוד. (אם יצא לי, אכתוב כמה מהזיכרונות בפורום)
 

amor73

New member
ינוקא

שלום לדג מלוח. אתה באמת עול - ימים, אני השתחררתי מצה"ל כשאתה הגעת ל "יוסף הגלילי". היכן הוא ממוקם???
 

dagmluach2

New member
ביה''ס יוסף הגלילי.

ביה'''ס יוסף הגלילי ממוקם בהמשכו של רחוב טשרניחובסקי, לכיוון בוגרשוב, מול הכניסה לגן מאיר. כל יום, בדרכי לביה''ס, הייתי חולף על פני בית החינוך, ששם אתה למדת. בפינה היה קיוסק. בדרכי חזרה הביתה לרחוב רש''י, הייתי לפעמים שותה שם כוס גזוז קר.
 

amor73

New member
זה בית ספר זה?

דג מלוח, רואים שאתה ממש צעיר. "יוסף הגלילי" היה פעם "בית החינוך המאוחד" שכלל את שני בתי הספר הסמוכים, אז תשאל - מהו ההבדל בינהם? אז כך - האחד היה עם אוכל [צהרים] שם למדו הילדים של המפא"יניקים, והשני "בלי אוכל" לילדים הפרולטרים שאכלו רק בשיעורי "תזונה" שאז הכנו את האוכל עבור המפא"יניקים. דרך אגב זה היה אחד השיעורים היחידים שלא קיבלתי "בלתי מספיק", כי לא למדו שם בע"פ, רק קילפנו ירקות ואני ממש הייתי טוב בזה. עוד דרך אגב - גם ב"ציור" קיבלתי ציון גבוה מ"בלתי מספיק" כי רוב השיעור למדנו לחדד את העפרונות ואני תמיד הייתי הראשון שגמר את כל העיפרון תוך כדי חידוד... בקיצור למדנו לדקלם בע"פ כל היום, בכול הנושאים. אי לכך, חיממתי יותר את פינת הכיתה מאשר את ספסל הלימודים וכשסיימתי לא הלכתי ללמוד בתיכון ורק בגיל 45 נעניתי להפצרות הקיבוץ והייתי למורה ורק אז הלכתי לאוניברסיטה ש/בקושי קיבלה אותי ללא תעודת בגרות.
 
איזו היסטוריה נאה יש לכם .

גם בבתי ספר בהם אני למדתי , שמו דגש על שינון , דקלום , קריינות הקראה. אוצרות אהובים עליי באופן מיוחד,
 

perhay

New member
מנצלת לברך אותך על ספרך החדש

"ניר של כוכבים ופרחים".
אשמח שתספר לנו עליו.
בהצלחה!
 

perhay

New member
התכוונתי לספר שכתב חברנו amor


ושיצא לאור בהוצאת "דורון ספרים" עם איורים של יעקב גוטרמן
&nbsp
 
למעלה