"ואם כבר לבד..." - סיפור אימה

razkoller

New member
"ואם כבר לבד..." - סיפור אימה

השמש הפציעה. השעון צפצף. יום חדש. קליין פקח את עיניו. איפה הוא נמצא? הוא הביט סביבו, אך לא הצליח להיזכר. אז הביט לצד המיטה וראה בקבוק ריק של וודקה זרוק על השטיח הורדרד. "טוב, זה מסביר את השיכחה." הוא אמר לעצמו והביט בשעונו. השעון הודיע שהיום היה יום ב´, העשרים לנובמבר, שמונה ושלושים בבוקר. "עשרים לנובמבר... אז זו בטח פריז." מלמל קליין וקם על רגליו. הוא ניגש לחלון, הסיט את הוילון והביט החוצה. והנה היא היתה שם, יפה ומכוערת כאחד. פריז. "בוקר טוב." נשמע קול נשי מאחורי גבו. קליין לא הסתובב לאחור. מבטו נשאר בוהה אל העיר שמול עיניו. "למה קמת כל-כך מוקדם?" שאלה בצרפתית האישה שבמיטה. היא היתה אישה צעירה בעלת שיער שחור ומתולתל, איפור כבד על פניה, והיתה עירומה לגמרי מתחת לשמיכה. "אני צריך ללכת." אמר קליין. הוא לא זכר את שמה של האישה, אך זה גם לא היה משנה. היא היתה החדשות של אתמול, והגיע הזמן לתכנן את המחר. היא בטח חשבה שהוא אוהב אותה, אך היתה זו יכולת שאיבד כבר מזמן. "לאן אתה הולך?" שאלה האישה. "אחזור בקרוב. אני רק צריך לקנות משהו." אמר קליין, וכעת החל להתלבש. "תביא לי משהו יפה?" שאלה האישה. "אין בעיה." אמר קליין וחגר את חגורתו, נעל את נעליו, לבש את מעילו הארוך, חבש את כובעו לראשו, לקח את תיק הגב שלו, ויצא במהירות מהחדר. היה זה חדר מלון. לפני כמה שנים ודאי היה חושב שעליו להודיע על עזיבתו בדלפק הקבלה, אך כיום ידע שאין זה חשוב. האישה שבמיטה (שמה אולי היה בריז´יט?) תתהה בשלב מסוים לאן נעלם, אז תלך לחפש אותו ותלמד שעזב. אנשי המלון יבינו זאת גם-כן בשלב מסוים, ומאחר ושילם מראש, זה לא יטריד אותם במיוחד. קליין הזמין מונית וביקש לנסוע לשדה התעופה. הוא שנא מוניות צרפתיות. תמיד היה בהם ריח מוזר. ריח זר ומתועב. הוא הביט שוב בשעונו. השעה היתה כעת שמונה ארבעים ושתיים. "בסדר. יש לי זמן בשפע." הוא מלמל. "מה אמרת, מיסיה?" שאל הנהג. "שום דבר." אמר קליין, והביט דרך החלון בעיר החולפת על פניו. עוד יומיים הוא יחזור לנקודת ההתחלה, ומי יודע? אולי הפעם זו גם תהיה נקודת הסיום. כשהגיע לשדה התעופה, ניגש בהחלטיות של אדם מנוסה אל עבר דלפק השירות. כעבור עשר דקות של עמידה בתור, ביקש מאשת השירות את כרטיס הטיסה שהזמין. הוא נתן לה את מספר כרטיס האשראי שלו, בנוסף למספר תעודת הזהות, והיא, לאחר שהקישה את הנתונים במחשב, מסרה לידיו את כרטיסו. "בבקשה, מיסיה, כרטיס אחד במחלקה הראשונה לאתונה." "מרסי." אמר קליין. הוא יצא מהתור, ואז הבחין באישה גבוהה ובלונדינית שפנתה כעת לאותה אשת שירות. היא היתה יפה. נדף ממנה ניחוח נכון. ניחוח של הבית. היא הזכירה לו אהבה ישנה היתה פעם בחייו. זה כשעוד היו לו חיים. "בבקשה, מאדם," אמרה אשת השירות, "כרטיס אחד במחלקה ראשונה לאתונה." "מרסי." אמרה הבלונדינית וחייכה. חיוכה העביר תחושת חמימות בליבו של קליין. הוא החליט לפנות אליה. "סליחה, גברתי." אמר בצרפתית, "מאחר והטיסה שלנו לא יוצאת אלא בעוד שעה, תהיתי אם תסכימי לשתות עימי כוס קפה?" "אני מצטערת." אמרה באישה באנגלית מטושטשת על-ידי מבטא כבד, "אינני מדברת צרפתית." אך קליין זיהה את המבטא. "עברית?" הוא שאל. "אתה ישראלי?" שאלה הבלונדינית ועיניה נאורו. "מודה באשמה." אמר קליין, "שמי אלברט קליין." "נעמי פרץ." אמרה והשניים לחצו ידיים. "אז תגידי, מה דעתך ששנינו נתפוס איזה כוס קפה?" שאל קליין, "הטיסה שלנו יוצאת רק בעוד קצת יותר משעה." "איך אתה יודע לאן אני טסה?" "הו... מצטער, שמעתי את האישה בדלפק כשהיא נתנה לך את הכרטיס. גם אני טס באותה טיסה." "באמת? אתה לבד?" "גם את, לא?" היא הנהנה. "אז מה את אומרת לגבי הקפה?" "למה לא." אמרה נעמי והרימה את שתי מזוודותיה. "תני לי אחת מהן." אמר קליין. "הנה, קח את הכבדה." אמרה נעמי, והשניים הלכו לאחד מבתי הקפה הממוקמים בשדה התעופה. השניים ישבו והזמינו שניהם את אותו המשקה - אספרסו הפוך. "וואו. אישה שיודעת לשתות קפה טוב." אמר קליין ולגם מכוסו. "וואו. גבר שיודע לשתות קפה טוב." אמרה נעמי ועשתה כמוהו. "אז מה אתה עושה בפריז?" "עובר. זה רק מעבר קטן." אמר קליין. "בדרך לאתונה?" "לא. גם אתונה היא רק מעבר." "אתה בטיול?" "משהו כזה." "מטייל בעולם לבדך? כמה הרפתקני. אתה לא נראה כמו הסוג ההרפתקני." "ומה את עושה בפריז?" "תאמין או לא, אבל גם אני בטיול." "לבד?" "כן. זו מתנת גירושים מיוחדת לעצמי מעצמי." "מתי התגרשת?" "לפני שבועיים זה נהיה רשמי." "אני מצטער." "אל תצטער. אני מצטערת שהתחתנתי איתו." "את מאוד פתוחה כלפי אדם שכרגע פגשת." "אני יודעת שזה מאוד לא ישראלי, הרי אנחנו תמיד מחונכים להשאיר את הכביסה המלוכלכת בבית, אבל אני לא מתביישת בכלום. אלה הם חיי, ולמי שיש בעיה אם זה, שלא יהיה חבר שלי." "זה המוטו?" "זה המוטו." "מוטו טוב." "אני יודעת. יש לי כישרון לבחירת ´מוטואים´ יותר מאשר לבחירת בעלים." "אז את מטיילת בעולם?" "כן. עוברת במקומות שתמיד רציתי לראות. רומא, מדריד, פריז, אתונה." "ואחרי אתונה?" "אני עוד לא יודעת. התקציב שלי די גדול, אז אני חושבת שאטוס למזרח הרחוק. אולי סין." "הו, אני אוהב את סין." "היית שם?" "כן. אף פעם לא ברציפות לאורך זמן, אבל הייתי מספר פעמים בשנחאי, ואני יכול להגיד לך שזו עיר מדהימה. רק טיפ קטן: תתרחקי מהאוכל בשווקים. המשוגעים האלה אוכלים כל דבר, ולא משנה להם בכלל איפה זה היה. רימות, שרצים, כל מיני דברים די מגעילים." נעמי צחקקה. "אני אזכור את זה. אז מה איתך? לאן אתה נוסע אחרי אתונה?" "אחרי אתונה אני נוסע הביתה. סוף סוף. הרבה זמן לא הייתי בבית." "כמה זמן?" "שבע שנים." "שבע שנים?! אל תגיד לי שאתה מטייל כבר שבע שנים!" "תאמיני או לא." "למה?" "לא יכולתי לחזור הביתה." "לא יכולת לחזור הביתה במשך שבע שנים? אתה לא אסיר נמלט או משהו כזה, נכון?" כעת הגיע תורו של קליין לצחקק. "לא, ברור שלא. פשוט היו לי עניינים לא גמורים." "איזה עניינים?" שאלה נעמי. "אם אומר לך, לא תאמיני לי." "נסה אותי." "עזבי. את תחשבי שאני איזשהו משוגע." "עכשיו אתה חייב לספר לי. רגע, אתה לא משוגע נכון?" "לא עד כמה שידוע לי, למרות שיהיו כאלה שיעידו אחרת." "אוקי, ספר לי, ואני אשפוט עד כמה אתה משוגע." "טוב, אבל בתנאי אחד. בתנאי שאחרי שאספר לך, לא תברחי ממני. אני דווקא מעדיף להעביר את זמני הקצר באתונה עם פנים מוכרות." "אוקי, סקרנת אותי מספיק. אני מבטיחה. לא אנטוש אותך גם אם תספר לי את הסיפור המשוגע ביותר שניתן לעלות על הדעת. אבל אתה נשבע שאתה דובר אמת." "בקבר אימי." "בסדר. אז קדימה. תשפוך." קליין לגם שוב מכוסו, לקח נשימה עמוקה ואז אמר, "אוקי, אז הסיבה שאני מטייל כבר שבע שנים ברציפות, היא שמוטלת עלי קללה שמכריחה אותי לשנות את מיקומי בכל יום. אם אני לא עושה זאת, דמויות שחורות שנראות כמו עשן עם עיניים מופיעות לפתע ורודפות אותי. הן נעלמות רק אם אני כל הזמן בתנועה." (המשך בהודעה הבאה)
 

razkoller

New member
המשך

היתה שתיקה של מספר שניות, ואז אמרה נעמי, "וואו. אוקי, הצלחת להפתיע אותי, זה בהחלט הסיפור המשוגע ביותר שניתן לעלות על הדעת." "את זוכרת מה הבטחת?" "תירגע, אני עדיין כאן." אמרה נעמי, "אבל יש כל-כך הרבה חורים בסיפור שלך, שמאוד קשה לי להאמין שאתה אומר את האמת, בלי קשר לכמה שזה מופרע." "איזה חורים?" "אוקי, למשל, אם אתה כבר שבע שנים מטייל, אני מתארת לעצמי שאתה לא עובד. הטיסות האלה יקרות, איך אתה..." "משיג כסף? טוב, זה חלק מהקללה. הכסף לא נגמר לי." "מה זאת אומרת?" "לא חשוב כמה אבזבז, תמיד יהיה לי עוד כסף בארנק. זה כל עוד אני שומר על הארנק הספציפי הזה שנמצא עלי." "ואתה קורא לזה קללה?" "את לא מתארת לעצמך...פעם איבדתי אותו ולא היה לי כסף כדי לשלם על כרטיס הטיסה שלי. זה היה ברומא. בפעם השלישית שהייתי שם. מצאתי אותו רק ברגע האחרון, והשדים השחורים רדפו אחרי עד לשדה התעופה." "מה את אומר..." אמרה נעמי. "את לא מאמינה לי." "טוב, אתה חייב להודות שזה סיפור שקשה מאוד להאמין לו. ואני עוד נחשבת לאחת עם ראש פתוח. אני מאמינה בהרבה שטויות." "שטויות?" "כן, כל המיסטיקה. טארוט, רייקי, אסטרולוגיה, וכל הדברים האלו. אבל זה חתיכת סיפור." "אני יודע, תאמיני לי." "אז איך הוטלה עליך הקללה הזאת בכלל?" "זה קרה לפני שבע שנים בדיוק. למעשה זה יהיה לפני שבע שנים בדיוק, בעוד יומיים. פעם הייתי מרצה באוניברסיטת תל-אביב. אני בעיקרון אנתרופולוג. היה לי חבר שהוא ארכיאולוג, ומידי פעם היה קורא לי לבוא ולהסתכל על ממצעים כאלו ואחרים, והיינו יחד דנים על מקורם של הממצאים, התרבות, השנה וכו´." קליין חייך ברגע של נוסטלגיה, "זה היה נחמד. יום אחד היתה לו חפירה בדרום ירושלים. יום אחד הוא קרא לי כדי שאעיף מבט בדבר מסוים שהוא מצא ולא הצליח למקם אותו מבחינת היסטורית. זה כבר קרה בעבר, ותמיד אני הייתי מגיע, נותן לו כיוון וחוזר לאוניברסיטה ולחיי. הפעם הזו היתה שונה." "מה הוא מצא?" "כד. לא משהו יפה או ראוותני. סתם כד שחור וחתום שהשתמר בצורה יוצאת דופן. הוא נראה כמעט חדש לגמרי, למעט האבק עליו. לא היו עליו שום סימנים, שום כתבים, כלום. לא יכולתי למקם אותו בעצמי באותו רגע, וביקשתי מהחבר שלי לקחת אותו אלי הביתה כדי לערוך מחקר קטן. הוא הסכים. הלוואי שלא היה מסכים." "מה היה בתוכו?" "שום דבר. חוץ מזה:" קליין שלף מכיס מעילו מגילת קלף מגולגלת עתיקה למראה. "מה כתוב שם?" שאלה נעמי. קליין פתח בפניה את המגילה. היא היתה ריקה לגמרי. "אז מה זה אומר?" "גם אני שאלתי זאת את עצמי, ולא מצאתי תשובה. חיפשתי תמונות של דברי חרס וכלים אחרים שנמצאו בעבר, ודומים לכד שברשותי. לא מצאתי כלום. אז החלטתי לישון על זה, כמו שאומרים בסרטים, ולהתייעץ עם קולגות שלי מהאוניברסיטה בבוקר. הכנסתי את המגילה לכיס המכנס שלי כדי שלא אשכח אותה בבוקר, (יש לציין שאני נוהג לישון בבגדים), אבל לא הספקתי להראות אותה לאף אחד." "מה קרה?" "השדים ההם הופיעו באמצע הלילה. הם מסריחים בצורה יוצאת דופן, ובנוסף לזה משמיעים קול שריקה מוזר שעולה ויורד. זה העיר אותי וראיתי אותם מביטים בי בעיניים ירוקות." "מה עשית?" "מה שכל גבר במצבי היה עושה. צרחתי כמו אישה, וברחתי מהדירה. אבל הם רדפו אחרי. אפילו כשיצאתי לרחוב הם היו מאחורי. הם התחבאו כדי שאנשים לא יראו אותם, אך יכולתי לראות את העיניים האלה מביטות בי מבין הצללים, מחכים לרגע שבו אהיה לבד. עיניים ירוקות שנראות כמו להבה מוזרה. פתאום הרגשתי שמשהו נמצא לי בכיס. זו היתה המגילה, כמובן, שכחתי לגמרי שהיא שם. פתחתי אותה והיה כתוב בה ´טוקיו, ניו-יורק, סטוקהולם, מדריד, מינכן, נאפולי´. בעברית, תאמיני או לא. כל הלילה הסתובבתי יחף כשאני חושב מה לעשות, וכל הזמן ראיתי אותם מביטים בי מהצללים. לבסוף הבנתי שעלי לנסוע למקומות שנכתבו על המגילה. לא יודע כיצד הבנתי זאת, זה פשוט היה הדבר ההגיוני ביותר לעשות. אז רצתי לדירה שלי, נכנסתי לשנייה כשאני משאיר את הדלת פתוחה, לקחתי את הארנק שלי, מעיל וכובע, נעליים (אותם נעלתי כבר ברחוב), וברחתי מהדירה שניה לפני שהם נגעו בי. אני חושב שאם הם יגעו בי, אמות." "ומאז אתה מסתובב בעולם?" "כן. כל שבוע המגילה נותנת לי את שבע המקומות שבהם אני צריך להיות באותו השבוע, ואם אני נמצא באותו מקום אחרי ארבע אחר הצהריים, השדים מופיעים. זה כבר קרה לי מספר פעמים, וכל פעם שהם באים הם נראים חזקים יותר, גדולים יותר." כעת השתרר שקט בין השניים, ומבט מהורהר הופיע בפניה של נעמי. "מה את חושבת?" שאל קליין לבסוף. "אני מנסה לחשוב אם אתה עובד עלי או לא, ואם אתה משוגע לגמרי או לא, ואני מנסה לחשוב, אם אנו מניחים לרגע שאתה אומר את האמת, מה אפשר לעשות." "טוב, האמת שהיה לי רעיון לגבי זה. אני מקווה שזה יעבוד." "מה חשבת?" "אני לא לגמרי בטוח, אבל אני חושב שאם אחזיר את הכד למקום שבו מצאנו אותו, המערה המוזרה הזו שהחבר שלי גילה בדרום ירושלים, אז אולי הקללה תוסר. הבעיה היתה שעד עכשיו לא יכולתי לחזור הביתה, אבל בעוד יומיים זה עוד להשתנות." "איך זה שלא ראיתי דבר במגילה שהראת לי?" שאלה נעמי. "כי הכתב נמחק אחרי שאני רואה אותו בפעם הראשונה. את לא מתארת לעצמך כמה פעמים זה דפק אותי. אבל עם השנים החכמתי, וכעת אני כותב את היעדים מיד אחרי שאני קורא אותם, כדי שלא אשכח." באופן מוזר, מרגע זה והלך החלו השניים לשוחח על נושאים אחרים לגמרי, נושאים יום-יומיים ונורמלים לחלוטין. הם החליפו חוויות מטיוליהם בעולם (חוויותיו של קליין היו רבות יותר, מן הסתם, אך חוויותיה של נעמי היו עמוקות), ואפילו דיברו על הארץ ועל הפוליטיקה. קליין הסביר לנעמי שהוא המשיך לשמור על קשר עם ישראל בעזרת העיתונות הזרה. נעמי, מצידה, גילתה שאלברט קליין הוא אחד האנשים המקסימים ביותר שפגשה מעודה. כובש לבבות מקצועי, מצחיק וחלקלק, ומלבד העובדה שיכול להיות שהוא הוזה, מצאה אותו אדם שנהדר להיות בחברתו. ככל שהשיחה התקדמה, היא גם גילתה שהיא מוצאת אותו מושך מבחינה מינית. היא העירה לעצמה שודאי לא היתה חושבת כך אילולא היתה מדברת עימו, אך זו רק עוד נקודה אחת לטובתו. כשהגיעה השעה לעלות למטוס, השניים גילו כי מושביהם צמודים זה לזה. כך המשיכה שיחתם והתקשרותם החברית עוד בטיסה. כשהגיעו לאתונה, החליטו השניים ללון יחדיו בחדר מלון זוגי. נעמי מעולם לא עשתה דבר שכזה. בעבר לשכור חדר מלון זוגי עם גבר שרק פגשה, ועוד עם אחד בעל פוטנציאל לשיגעון, היה דבר שלא יעלה על הדעת. אך מאז גירושיה, הבטיחה לעצמה שהיא פורצת את הגבולות שהצד המוסרי שבה, (ולדעתה האישית, הצד הפחדני) הציב לה, ובוחנת את אומץ ליבה עד הסוף. הם עברו את כל היום בטיול יפיפה בעיר אתונה, אכלו במסעדות, ראו מראות וכשחזרו לבית המלון כבר התהלכו בידיים שלובות. נעמי מעולם לא חשה קרובה למישהו כה מהר, אך היא נהנתה מהרגש והחליטה שלא להדחיקו. בערב הם הזמינו לחדרם ארוחה זוגית רומנטית ובקבוק יין טוב, וסיימו את הארוחה במיטה. היה זה הסקס הטוב ביותר שנעמי זכרה מעודה. זה גרם לה שוב לתהות מה לעזאזל עשתה בשנתיים האחרונות בחברת בעלה לשעבר - הלא יוצלח. "חבל שאתה טס מחר." אמרה נעמי כשהשניים עישנו במיטה. "הו, טוב שאת מזכירה לי." אמר קליין ושיחק בשעונו, "כדאי שאכוון אותו לצפצף לי בשמונה וחצי בבוקר. אני לא רוצה לישון יותר מדי מאוחר." "אתה לא יכול להישאר פה עד ארבע אחר הצהריים?" שאלה נעמי. "כן, אבל כבר גיליתי בעבר שאני אדם שמסוגל לישון גם שתים-עשרה שעות, ויותר. עדיף לא להסתכן." הוא סיים לכוון את שעונו, פשט אותו מידו ונכנס להתקלח. "אולי אם אוכיח לך שאתה מדמיין, זה יעבור לך." חשבה לעצמה נעמי בעודה מקשיבה לזרם המים הקולח בחדר האמבטיה. היא בהחלט ראתה את קליין כאופציה לתחלופה ללא יוצלח לשעבר, ולא התכוונה לוותר עליו בקלות. היא לקחה את שעונו וביטלה את השעון המעורר. "זהו זה. הגיע הזמן לעזוב את עולם החלומות." אמרה לעצמה. כשקליין חזר למיטה הוא לא טרח לבדוק את שעונו. הוא לבש את מכנסיו וחולצתו, והוא ונעמי התחבקו יחדיו ונרדמו. * (המשך בהודעה הבאה)
 

razkoller

New member
המשך

"לא... זה לא יכול להיות..." היתה המחשבה הראשונה שעברה במוחו הישן למחצה של קליין, כשהתעורר ביום שלמחרת. הדבר שהעיר אותו היה אותו ריח מוכר ואיום, ואותה שריקה מקפיאת דם. שריקה עדינה שעלתה וירדה, קול מונוטוני, מת ולא אנושי. הוא פקח את עיניו במהירות וראה אותם עומדים לרגלי המיטה. הוא הביט לצידו, נעמי כבר נעלמה. הוא תפס את שעונו והביט בו, השעה היתה ארבע ועשרה אחרי הצהריים. "אבל כיוונתי אותו!" הוא צעק. באותו רגע, נעמי נכנסה מבעד לדלת. בתחילה לא הבינה מה היא רואה וחשבה שהחדר עולה באש. זה נראה כמו עשן שחור שעולה מרגלי המיטה. אך אז הם הביטו בה והיא ראתה את אותם עיניים יוקדות - ירוקות. היא לא יכלה שלא לצרוח. קליין קפץ ממיטתו, תפס את נעליו, רץ לעברה של נעמי, תפס אותה בידה והחל לרוץ איתה אל דלת היציאה מהמלון. "אתה לא שיקרת! אתה לא שיקרת!" היה כל מה שנעמי הצליחה לומר. "וודאי שלא שיקרתי!" אמר קליין ומישש את אחורי מכנסיו. אז נעצר באחת. "הארנק שלי!" "עזוב את הארנק שלך!" אמרה נעמי, "אנחנו חייבים להגיע לשדה התעופה!" "אבל לא יהיה כסף!" אמר קליין, "לעולם יותר!" "אני אשלם על הכרטיס! אמרת שאם תחזיר את הכד למקום, הם יפסיקו לרדוף אותך, נכון?!" "אולי! אולי יפסיקו! אבל מה עם זה לא יעבוד?!" השניים יכלו לשמוע את השריקות נהיות חזקות יותר ויותר, וכאילו מתקרבות אליהם. הם הביטו לאחור ולא ראו דבר, אך ידעו שהשדים השחורים נמצאים שם. "אין זמן לזה!" צעקה נעמי, "אתה רוצה למות?! בוא נלך!" והשניים רצו אל הרחוב ותפסו מונית. "סע לשדה התעופה! מהר, מהר!" אמרה נעמי באותה אנגלית מטושטשת. שניה לפני שהנהג לחץ על דוושת הגז, הספיקה נעמי לראות למה התכוון קליין כשאמר שהשדים מסתתרים, אך מביטים בו מהצללים. היא הבחינה בזוג עיניים ירוקות-יוקדות מביטות בה מתוך מרזב הביוב. בתוך רבע שעה של נסיעה (כשכל העת השניים מביטים הנה והנה בחיפושם אחר השדים), עצרה המונית מול הכניסה לשדה התעופה. נעמי שילמה לנהג, והשניים רצו כשקליין בראש, ישר אל דלפק השירות. הם נדחפו בתור וביקשו מיד שני כרטיסים לתל-אביב, בטיסה הקרובה ביותר. (היתה זו טיסה שיוצאת בעוד חמש דקות). "אני מצטער מאוד, אדוני וגברתי, אך יש אנשים שעומדים בתור עוד לפניכם." אמר איש השירות בטון כמעט פגוע. "אני מצטערת, אבל זה מקרה חירום!" אמרה נעמי, "בבקשה! שני כרטיסים!" איש השירות מצמץ בשפתיו, נקב במחיר, ולאחר שהעביר את כרטיס האשראי של נעמי במחשב, מסר לידיהם את הכרטיסים, והשניים רצו במהירות אל המטוס. "הישראלים האלה... ברברים..." העיר איש השירות ללקוח שעמד ממולו. רק ברגע שקליין ונעמי התיישבו במושביהם במטוס, הרשו לעצמם להירגע. "זה בסדר." אמר קליין, "אנחנו בטוחים עד מחר בארבע אחר הצהריים." "צריך לבצע את התוכנית שלך. דבר ראשון כשנוחתים." אמרה נעמי. "היית מאוד אמיצה שם. לא התחרפנת כמו שתיארתי לעצמי. טוב, למעשה כמו שאני התחרפנתי." "מה אומר..." אמרה נעמי, אך האמת היתה שגם היא בעצמה היתה מופתעת מקור רוחה היחסי. למעשה, היתה זו החוויה הטובה ביותר שהיא חוותה עד כה כל חייה, וודאי תהיה אף טובה עוד יותר אם תכניתו של קליין תעבוד. אז, אולי, יתפתח בין השניים קשר אוהב, ואולי אף נישואים חדשים. (נעמי מעולם לא טענה שאינה אוהבת את מוסד הנישואים, רק את זה שבחרה לשתף בחוויה...) כשהגיעו לישראל, השעה היתה שעת לילה, והשניים מיד תפסו מונית לדירתו הישנה של קליין. "אני מקווה שאף אחד לא הכריז עלי מת, ולא עיקלו לי את הדירה או משהו." הוא אמר. הוא היה נרגש מאוד לראות את הרחוב הישן, הבניין, ודלת דירתו. לרגלי הדלת היתה ערימה גדולה של מכתבים. "הם ממש מצברים שם תוך שבע שנים, אה?" העירה נעמי. קליין הוציא מפתח ישן מכיסו, ופתח את הדלת לרווחה. ריח עבש חזק ביותר תקף אותם כשנכנסו לדירה. לא היה זה לא הגיוני, בכל זאת אף אחד לא פתח בה חלון כבר שבע שנים. קליין היה רוצה מאוד להסתובב מספר דקות בדירה, ולהשלים את מה שהפסיד במשך שבע השנים האחרונות, אך לא זו היתה מטרת הביקור. אולי כשהכל יסתדר, יהיה לו זמן לזה. הוא הוביל את נעמי ישר לחדר העבודה שלו, שם הכד עדיין ניצב על השולחן. "אתה צודק. הוא באמת נראה חדש לגמרי." היא העירה. השנים אספו את הכד, ומיד הזמינו מונית לירושלים. כעבור שעה, היו במקום בו נמצא הכד במקור. היה זה מקום מבודד מאדם, מעין אי של טבע בין העיר הגדולה מצפון, והכפרים שמסביב. נראה היה שהחפירה הארכאולוגית הסתיימה, לפי העובדה שהמקום סומן בפס צהוב, ושלט קטן הוצב ועליו נכתב: "מערת קבורה מימי הרומאים". כלי עבודה שונים היו זרוקים פה ושם (בעיקר אתים, מעדרים ומברשות). קליין חשב שזה מאוד לא מקצועי מצד הפועלים להשאיר כלים אלו, זולים ככל שיהיו, אבל אין בזה כל רע. "בואי אחרי." אמר קליין, והוריד את נעמי בגרם מדרגות קצר ומאולתר, שנבנה על-ידי הפועלים והוביל אל פתחה של המערה. פתחה של המערה היה חסום בעבר על-ידי סלע גדול, אך כעת הסלע נטה לצידו על-ידי בול עץ שהוצב בידי הפועלים, מה שהותיר פתח קטן דרכו ניתן היה להיכנס. "מה היה המקום הזה?" שאלה נעמי. "בתחילה לא היה לנו מושג." אמר קליין, "אך בסוף הסכמנו שזהו קבר." "מה גרם לכם לחשוב כך?" "מצאנו את זה:" אמר קליין והצביע אל עבר חור מלבני בקיר. "פה מצאנו שלד. הכד נמצא שכוב על הריצפה." קליין הוציא את המגילה מכיסו ומסר אותה לידי נעמי. "טוב, אז מה עושים עכשיו? פשוט משאירים את זה פה?" היא שאלה. "כן, אבל רק רגע, אני רק רוצה לבדוק משהו שראיתי בחוץ." "מה קרה?" "מאוד לא אופייני לחבר שלי להשאיר ככה כלים זרוקים. אני רוצה לבדוק מה זה בדיוק. תחזיקי את זה." הוא מסר לידה גם את הכד, "אני חוזר תוך שניה." "אולי עלינו להשמיד את הכד?" הציעה נעמי. "אולי, אבל אל תעשי כלום עדיין. יש לנו די זמן עד ארבע אחר הצהריים מחר, נכון? חכי לי רגע." ועם זאת הוא יצא מהקבר, והרים את מהריצפה. אז פנה אל בול העץ שהחזיק את הסלע הסוגר, ותקע את האת תחתיו. "אלברט? מה אתה עושה שם?" שאל נעמי. "שום דבר." אמר קליין, רק בודק את האת." לפתע שמעה נעמי את הסלע נוהם. היתה זו נהמה של דבר-מה עתיק, שמישהו מפריע את מנוחתו ארוכת השנים. "אלברט?" היא שאלה שוב, אך הוא לא ענה לה, ושניה לאחר מכן כמעט ולא האמינה כשראתה את פתח היציאה שלה נעלם מול עיניה, בעוד הסלע האדיר שב למקומו המקורי בנהמה גדולה. "אלברט! אלברט!" קראה נעמי, כשהיא שומטת מידה את הכד והמגילה. "אלברט, נלכדתי!" "מצטער, נעמי." קרא קליין מעבר לסלע. היא שמעה אותו רק בקושי. "מה קרה? תוציא אותי!" "לא יכול. עכשיו אני סוף סוף חופשי. הבנתי את זה כשחשבתי לעצמי על כך שהמקום הזה הוא מערת קבר. אני בטוח שככה גם המקולל הקודם נפתר מהקללה." "השתגעת?! אתה לא יכול להשאיר אותי כאן! בבקשה!" היא קראה, והפחד גרם לעיניה לדמוע. "זה או אני או את, נעמי. ואני כבר עייף. שבע שנים אני בורח מהחארות האלה! אני רוצה את החיים שלי בחזרה!" "אלברט, לא!" קראה נעמי. "אל תדאגי. אני בטוח שזה יהיה מהיר." אמר קליין, ועם זאת עזב את המקום. הוא יכול היה לשמוע אותה צורחת מאחוריו, אך עם כל צעד צעקותיה נחלשו, והוא חש באוויר החופש מלטף את גופו. חופש. סוף סוף. אחרי שבע שנים. מזל שהוא כבר מזמן איבד את היכולת לאהוב. * (הסיום בהודעה הבאה)
 

razkoller

New member
סיום

ביום שלמחרת, אלברט קליין חש כאילו קיבל את חייו במתנה. הוא חזר לאוניברסיטה, שם שמחו מאוד לראותו, וכולם שאלו שוב ושוב היכן היה במשך שבע השנים האחרונות. הוא דאג להתחמק באלגנטיות משאלה זו בכל פעם. דיקן האוניברסיטה הודיע לקליין שישמח מאוד לקבלו חזרה לתפקיד הישן שלו, ושחסרונו הורגש. הוא אפילו יצר קשר עם חברו הארכיאולוג, והתנצל בפניו על-כך שהכד המסתורי לא בידיו. הוא טען שהושמד. "עזוב אותך משטויות, קליין! לפחות אתה חזרת! כולנו חשבנו שאתה מת!" אמר חברו. אך בלילה השני, סיוטים החלו להפריע את שנתו. בלילות הראשונים היה מתעורר בבהלה ולא זוכר מדוע, אך ככל שהזמן חלף, כך זכר יותר ויותר את מרכיבי סיוטיו. זה היה קשור בנעמי. בתחילה ראה את עיניה דומעות ושמע את קולה קורא לו, ומשהו בו החל לכרסם במנוחתו. לא היו אלה רגשות מצפון, כי אם הרגשת הנרדף שחזרה לתקוף אותו. בתחילה היה נרדף על-ידי שדים, כעת רדפו אותו חלומותיו. בלילה השביעי חלם את הסיוט רב העוצמה ביותר שחלם כל חייו. הוא ראה את נעמי על ברכיה במערת הקבורה. היא בכתה והביטה בו, למרות שהוא עצמו לא ממש היה שם. ואז השדים הופיעו מאחוריה. אחד מהם נגע בה באצבעו, ועורה החל להתקלף. אחרי עורה בשרה נפל, ולבסוף השלד העירום התפורר לאבק. קליין הביט באבק מספר שניות, ולפתע האבק התרומם אל האוויר והתאחה כדי ליצור שוב את שלדה של נעמי. אז בשר החל להיווצר על העצמות, נימים ועורקים, ואז עור. והנה נעמי שוב היתה מולו, אך כעת היא לא בכתה. כעת נראתה זועמת, ושניה לאחר מכן הסתערה לעברו כשהיא מכוונת את ציפורניה לפרצופו. קליין התעורר מזיע ורועד כולו, והחליט שהוא חייב לעשות מעשה. עליו לראות את גופתה של נעמי, רק כך יוכל להשקיט את מוחו. בו ברגע יצא ממיטתו, נעל את נעליו, ירד לרחוב והזמין מונית לירושלים. כעבור ארבעים וחמש דקות הגיע למחוז חפצו. המקום היה דומם לגמרי, למעט איוושת הרוח שהצליפה בזעם דצמבר על פניו. הוא הרים מהאדמה את אותה האת שבה השתמש בפעם הקודמת, ניגש לבול העץ ויצב אותו בצמוד לסלע. אז דחף את הלהב האת תחתיו, והשתמש בכל משקל גופו כדי להזיז את הסלע. זו היתה עבודה קשה, וזיעה החלה ליפול ממצחו אל עיניו, אך כעבור עשר דקות, נחל הצלחה. הוא שלף פנס קטן מכיסו, ונכנס אט אט אל המערה. המערה היתה דוממת לגמרי, והאוויר היה טחוב. ואז הוא הבחין במה שחיפש, ונשימתו נעתקה. גופתה של נעמי אכן היתה שם, רקובה למחצה, בוהה בעין אחת ויחידה באפילה. לצידה נח הכד, אך קליין לא הצליח למצוא את המגילה. "מצטער, נעמי." הוא מלמל, ואז קפץ ממקומו. הסיבה לכך היתה הרעם שבא מאחורי גבו, וכשהסתובב גילה את מוצאו: הסלע הגדול זז ממקומו וסגר את הפתח. "אוי, לא!" אמר קליין בפחד כשהוא מביט סביבו ומחפש משהו שיזיז עימו את הסלע. אך לא היתה בכך תועלת. גם אילו מצא דבר מה, לא יוכל לעשות דבר כיוון שקצוותיו של הסלע נצבו בצד השני, מעבר להישג ידו של קליין. ומלבד זאת, לא היה דבר במערה, מלבד גופתה הנרקבת של... אך לא. הגופה נעלמה. קליין הביט באדמה כלא מאמין, מנסה למצוא במוחו הסבר הגיוני להעלמותה של הגופה. "מוזר, אה?" נשמע קולה של נעמי מאחורי גבו. כשהסתובב, לא האמין למראה עיניו. נעמי עמדה שם, בריאה ויפה מתמיד, לבושה בשמלה שחורה וארוכה, שנגררה על הרצפה מאחוריה. קליין לא יכול היה שלא לשאול עצמו מאין השיגה את השמלה, אך יותר מזה, מאין השיגה כלי איפור? קווים שחורים עיטרו את עיניה, ואודם סגול-כהה עיטר את שפתיה העבות. ציפורניה היו גדולות וחדות למראה, ומשוכות בלק שחור. "זה לא יכול להיות..." הוא מלמל. לא היה פחד בקולו, אלא תמיהה. הוא לא הצליח למצוא הסבר הגיוני למה שרואות עיניו. "אתה רוצה הסבר, קליין?" שאלה נעמי והחלה מתקרבת אליו. הוא הנהן בראשו כמהופנט. "ההסבר פשוט," אמרה, "אתה חתיכת אדיוט!" ועם זאת היא פרצה בצחוק מתגלגל. "אתה לא תאמין לזה!" קראה מתוך צחוקה, "זה יהרוג אותך מצחוק! כל הזמן חשבת שהשדים האלה רוצים להרוג אותך! כל הזמן חשבת שהם רודפים אותך! איזה חמור! שבע שנים!" בנקודה זו צחקה כה חזק, עד שלא הצליחה להמשיך לדבר, ולמעשה נראתה כאילו עמדה ליפול מרגליה. "על מה את מדברת?" שאל קליין בקול חלוש, אך נעמי לא יכלה לענות. "הפסיקי לצחוק!" קרא קליין מתוך תסכולו, ונעמי הביטה בו במבט משועשע, והחלה להירגע. "שבע שנים מחייך בזבזת כדי להתחמק מהשדים. השדים האלה, שחשבת שבאים לרדוף אותך. אתה רואה למה גורמות דעות קדומות?" "את אומרת שהם לא רדפו אותי?" שאל קליין. "ברור שלא, רפה שכל שכמוך!" "אז מה הם רצו ממני?" "אתה מצאת את האוצר הנסתר הגדול ביותר בתולדות המין האנושי! האוצר שכל אדם חולם למצוא כל חייו!" "על מה את מדברת?!" שאל קליין שהחל לחוש בסבלנותו פוקעת. נעמי קרבה אליו עוד יותר, עד אשר עמדה כה קרוב, שהשניים יכלו לחוש באוויר היוצא מאפיהם. "על אלאדין שמעת כבר?" ובאותה שניה קליין הבין למה התכוונה, אך סרב להאמין בכך, שכן, אם נכון הדבר, הרי שלא רק זרק שבע שנים מחייו, הוא גם זרק את הדבר הגדול ביותר שאי-פעם נפל לידי אדם. "בדיוק, חמור." אמרה נעמי, "אתה מצאת את מנורת הקסמים של אלאדין. טוב, אולי לא בדיוק המנורה, וזה לא בדיוק אותו הג´יני, אבל העיקרון דומה. חשבת שהם רודפים אחריך, כשלמעשה הם ביקשו את אדונם. אתה מבין? מחזיק הכד הוא בעל המשאלה." "אבל זה לא יכול להיות!" אמר קליין, "מה לגבי היעדים במגילה?" נעמי החלה לצחוק שוב בקול גדול. "היעדים במגילה הם לא יותר מאשר המחשבות שלך! המגילה היא למעשה מראה שמשקפת את מחשבותיו של המתבונן. מכשפים עתיקים נהגו להשתמש במגילות כאלו כדי להקרין את מחשבותיהם ולפתור בעיות. היית כל-כך פחדן, כל-כך עסוק בבריחה, ואלו הם המחשבות היחידות שחשבת שהבטת בה. יעדי בריחה אפשריים." היא שוב פרצה בצחוק מתגלגל, ואז נישקה את קליין עמוקות. "מה זה היה?" "זו היתה הכרת תודה." אמרה נעמי, "התרגיל הקטן שעשית לי היה הדבר הטוב ביותר שקרה לי. אחרי שעזבת אותי, ישבתי פה וצרחתי עד שלא יכולתי יותר לדבר. הייתי תשושה לגמרי, צמאה, ובכיתי ללא הפסק. ואז הם הופיעו לפתע, ואני כל-כך פחדתי שהרטבתי את עצמי..." היא עצרה שוב כדי לצחקק, "אך כשקרבו אלי, הם אמרו לי את הדבר האחד שמעולם לא נשארת כדי לשמוע. ´מה היא משאלתך, גברתנו?´. ואתה יודע מה ביקשתי? כוח." עם זאת היא הניפה את ידה אל מול פניו של קליין, ולפתע גופו התעופף באוויר ונחבט כנגד הקיר. אז שרכים וחבלים פרצו מתוך הקיר וקשרו אותו כך שלא יכול היה להזיז שריר. "מה את עושה?!" הוא צעק. "קודם הכרתי תודה, עכשיו הגיעה תורה של הנקמה. גורלך יהיה זהה לגורל שנסית ליצור עבורי. אתה תישאר פה עד שתגווע לאיטך, זה עלול לקחת שבועות, אתה יודע. ואף אחד לא ישמע אותך צועק. אני מבטיחה לך זאת! ובזמן שאתה גווע, חשוב היטב על שבע השנים שבזבזת, חשוב היטב על הפרס שהפסדת, חשוב היטב על החיים הנצחיים שיכולת לחיות, חיים שבגלל בורותך, פחדנותך ואכזריותך, זרקת לחיקי. חשוב על כל אלו בזמן שאתה מת, אלברט קליין." "אל תעזבי אותי כאן!" צרח אלברט. "אני מצטערת. זה או אתה או אני, זוכר?" אמרה נעמי, "אבל יש משהו שבכל זאת אשאיר לך." היא הרימה את ידה באוויר, והמגילה הופיעה בידה. אז קרבה אל קליין ופתחה את המגילה לרגליו. "כעת תוכל לראות את מחשבותיך משתקפים אליך, ואולי הפעם תחשוב על משהו מעט יותר יצירתי מיעדי בריחה. לילה טוב, אהובי." ואז היא נעלמה כלא היתה. "לא! תחזרי! אל תשאירי אותי כאן!" צרח קליין, דמעות מציפות את עיניו. "בבקשה! אני מתחנן! אני מצטער! אני מצטער! אני מצטער! אני מצטער!" במשך שעות נמנע קליין מלהביט במגילה שלרגליו, מבועת ממחשבותיו שלו. אך כשכוחו כשל, וראשו נשמט אל האדמה, לא יכול היה שלא לראות את שחשב. הוא לא ראה יעדים, הוא אפילו לא כתב. מה שכן ראה היתה תמונה של אדם מת. שלד מרקיב הקשור לקיר בידי שרכים וחבלים מסתוריים, שלד חסר סיכוי, חסר חיים. קליין ראה את עתידו הבלתי נמנע.
 
למעלה