ה-BBC האלה עולים לי על העצבים

tch111

New member
אתה רק "שוכח" לציין ש............

הפלסטינים יורים טילים מאזורי מגורים, בתיהם של פעילי חמאס משמשים כמחסנים לאיחסון אמל"ח.
פעילי חמאס נוסעים ברכב עם סמל עיתונאי או באמבולנסים, גם אמנת גינבה מתירה לפגוע ביעד אזרחי המשמש למטרות צבאיות וטרוריסטיות.
חבל מאוד שאתה כמו התקשורת השקרית בעולם "שוכח" לציין שכל אולם כל הפיגועים והטילים שמשוגרים מעזה מכוונים לאזורים אזרחיים אפילו לאזור בית לחם שם יש נפגעים.
 

Nobilis

New member
אה, לא. לא שוכח.

אני יכול להעיר שבעזה גרים 1.7 מיליון איש על שטח של 365 ק"מ רבועים, כך שמרחבים פתוחים זה לא משהו שמצטיינים בו.

אני יכול גם להזכיר שהילדים בתמונה מלמעלה, לדוגמא, נהרגו לא בגלל שהחביאו לידם אמל"חים, או שגרו רקטות מהבית שלהם, אלא פשוט בגלל שאיתרע מזלם לחיות בבית שמישהו בצה"ל התבלבל בינו לבין בית של בכיר בחמאס.

אבל כל זה לא משנה, כי זאת פשוט לא הנקודה. הנקודה היא שנגרם ברצועה סבל אנושי עצום, והוא זה שקובע את אופי הדיווח העיתונאי. נכונותה או אי נכונותה של תמונה מסויימת זה לא מה שמשנה את התמונה הכוללת.
 

tch111

New member
בשביל זה ישנו צה"ל!

היות ובעזה חסרים שטחים פתוחים, כך גם כתב הכתב של NRG מעריב בעזה, שאחת מבנותיו נפצעו, אז צה"ל ישטח ויהרוס חלק מהבניינים בעזה על מנת לסייע להם להפגיז את ישראל.
ישנה בעיה גדולה שלדעתי המומחים שלנו בישראל וכן העולם לא שמים לב אליה, הפלסטינים היוו ועדיין מהווים כלי משחק לניגוח ישראל, אם במקום אמל"ח ושינאה היו מדינות ערב שולחות לעזה סיוע הומניטרי וכן סיוע בהקמת תשתיות תעשיתיות מצבה של האוכלוסיה שם היה הרבה יותר טוב ממצב אוכלוסית ישראל.
 
ואיך אתה יודע את זה?

מאיפה אתה יודע שירו על הבית טיל בטעות ולא כי נורא משם או בית ליד טיל?

ואתה יודע מה? אני אגיד משפט קשה. מה עדיף?
שיירו טיל ולא ידייקו או שעשרות חיילי מילואים שהשאירו בבית הורים, נשים, נשים בהיריון וילדים משלל הגילאים כדי להגן על המדינה בגלל ההתנהלות של החמאס, ימותו בגלל שנכנסו רגלית "להיות אנושיים" כמו שקרה בחומת מגן (וגם פה גילו שמשתמשים בילדים וזקנים כמגן אנושי)

http://news.walla.co.il/?w=/551/2523085

במבצע עופרת יצוקה נהרגו שלושה חיילים צעירים בתחילת דרכם. הביזיון של מדינת ישראל לעשות הפסקת אש חד צדדית מבלי אפילו להחזיר את החייל גלעד שליט פשוט הביאה לתחושה אישית וגם כללית שמותם היה לשווא. מדינת ישראל אחראית לתושביה ולבטיחונם ולא משנה אם הם גרים בדרומה או במרכזה בכל מחיר גם במחיר דעת עולם עלינו.

מה שכן חייבים הסברה חזקה ואמיתית וטובה יותר כשיוצאים להתקפה כזאת.

איך אומרים אצלנו בבית ספר שלימדתי "לבנות תיק" לפני שפועלים.
 

Nobilis

New member
איך?

כי גם ישראל הודתה בזה. זה לא מסובך - מסתבר שבאותו הרחוב מתגורר בכיר בחמאס. רצו לחסל אותו, אבל ירו טיל על הבית הלא נכון.

על השאר (קרי - הדעות) אני לא אגיב, מאחר שאני לא חושב שמישהו כאן ישנה את דעתו, אז חבל על הזמן שלי ושלך.
 
אני לא חושבת שהמחלוקת היא על

כמה זה עצוב שילדים נהרגים.
אני חושבת שזה הניסיון להציג את ישראל כשטנית ומעוותת עם תמונות מזעזעות ממקרים מזעזעים ומאוד לא אנושיים בעיניי שקורים בסוריה. בעוד החיילים שלנו מסתכנים, אפשר לומר אנושות, כדי להיות אנושיים ונכנסים רגלית.

זה עצוב שילדים נהרגים, והתמונה הזאת מזעזעת אותי כי הילדים שלי בני אותו גיל אבל מצד שני, לא אנחנו הם שמשתמשים באזרחים כדי לתקוף אזרחים. מה הפתרון שלנו? מה אנחנו יכולים לעשות? המצב בלתי אפשרי ואף מדינה אחרת לא הייתה מאפשרת את זה.

עוד נקודה היא שהעולם שותק כשזאת אנגליה או אמריקה המתקיפות או כשזה קורה לעמים אחרים בתוך עצמם לדוגמה:
כל מה שקורה בתוך סוריה הוא בושה למין האנושי ובכל זאת- לאמריקה אין סיבה להתערב (כמו שהייתה להם עם כווית בתקופה שהם נכנסו לשם בגלל הנפט) ולא לשאר העולם אז לא שולחים חיילים לעצור את אסד חולה הנפש.
כשהיה את הפיגוע הנוראי באמריקה ובן לדן ברח וכולם חיפשו אותו , האמריקאים ב"טעות" הפגיזו כפר של אזרחים נטו. היה ברור שהוא לא שם. הם הרגו את כולם או את מרביתם ובכל זאת, אף אחד לא תקף או גינה כשהאמריקאים הודו שזה היה למען יראו וייראו.
המקרה שבין התורכים והארמנים - שוב, יש טענה שהייתה שם שואה לארמנים - אף אחד לא מתערב וכדומה וכדומה או שכולם מתערבים כשמאוחר מדי (השואה שלנו לדוגמה, סרביה וכדומה), יש מקומות שעדיין לא מתערבים כמו באפריקה .

אבל

כשזה מגיע לישראל השטנית והנוראית וליהודים ששותים את דם הנוצרים בכל פסח גם ב-2013, אז כוווווללללללםםם קמים וצורחים שאנחנו מפגזים אזרחים חפים מפשע, והורגים ילדים קטנים, ואין לנו אנושיות, ואין לנו שום החלטה נכונה והגיונית וצריך לצבוע אותנו בכחול ולזרוק אותנו לים. זה מה שמעצבן.
 

Nobilis

New member
אה...

אם ניקח רק את אחת הדוגמאות שנתת - העולם דווקא מתערב בסוריה. המערב מחמש את המורדים ומעביר להם ציוד רפואי, יש סיקור תקשורתי ער וביקורתי מאד, מועצת הביטחון התייחסה לנושא מספר רב של פעמים, מופעל לחץ כבד על אסד לעזוב, מדינות רבות קלטו פליטים (לדוגמא - טורקיה), וכו'.

ישראל דווקא קיבלה גיבוי נרחב לפעולה הנוכחית, ואף מנהיג במערב לא אמר ש-"אין לנו שום החלטה נכונה והגיונית וצריך לצבוע אותנו בכחול ולזרוק אותנו לים".

ניתנה ביקורת מאד ספציפית וזהירה ("לישראל יש זכות להגן על עצמה, אך יש להקפיד לא לפגוע באזרחים"). אפשר לנסות להקשיב, במקום להיכנס לסרט הרגיל על זה שכולם שונאים אותנו, ורק אותנו. זה ניגון ישן, ודי מטופש.
 
אני דווקא כן מקשיבה לחדשות

בהתחלה דיברו בדיוק על מה שאתה מדברת והציגו את הדברים כפי שאתה מציג ומאתמול, כולל הערב, כל הזמן מדברים באופן מאוד שלילי על ישראל
ולגבי סוריה- נכון שהייתה סקירה נרחבת ואף שלחו סיוע אבל לא התערבו באופן גס ושיפוטי כפי שהתערבו במקרה הנוכחי, ועוד בשיקולים מדיניים של מדינה מסוימת שמנסה להגן על עצמה.

אני גם מוחה על הרמיזה "לישראל יש זכות להגן על עצמה, אך יש להקפיד לא לפגוע באזרחים". אם יש צבא עם אמות מוסר וטוהר המידות זה הצבא הישראלי. וזה משהו שממש לא מובן מאליו. אני לא אומרת שאין אידיוטים שמנצלים את הכח ומשפלים במחסומים וכדומה אבל בגדול כל ההליך הוא הליך שמנסה לא לפגוע באזרחים.

אני לא מנסה לשכנע אותך ואני חיפשתי בגוגל ובכל העיתונים באינטרנט כדי למצוא את ההודאה שרשמת בתגובה השניה מאת ישראל ולא מצאתי. לא הודאה שירו טיל על הבית הלא נכון ולא שנהרגו הילדים....התמונה הזאת לא פורסמה בשום מקוםישראלי ש. אשמח אם תוכיח אותי.
 

Nobilis

New member
אוקי, ו?

זאת הרי בדיוק הנקודה - שהסיקור על ישראל לא שלילי סתם כך, אלא הופך לשלילי ברגע שיש הרבה הרוגים בלתי מעורבים.

על הפיסקה הראשונה:
אני באמת תוהה על מה את מדברת בקשר לסוריה. הביקורת על משטר אסד קשה בהרבה מאשר הביקורת על ישראל. ובצדק.

על הפיסקה השניה:
זאת טענה הזויה אם מסתכלים על המספרים. האם את יודעת, לדוגמא, שברוב המכריע של המקרים ישראל היא זאת ששוברת את השקט?
http://www.huffingtonpost.com/nancy-kanwisher/reigniting-violence-how-d_b_155611.html

ולגבי הפסקה האחרונה:
הנה כתבה מעיתון ישראלי עם תמונה של אותם ילדים (מטושטשת, אבל אני מניח שתוכלי לזהות):
http://www.nrg.co.il/online/1/ART2/416/401.html
בהתחלה טענו שהאב היה בכיר במערך הרקטות. מאוחר יותר התברר שזה הבית הלא נכון. אבל זאת באמת נקודה שולית.
 
האמת , התעייפתי. מעניין אם היית לוקח את הויכו

הזה למקום קטן יותר נניח "מלחמה" בן הילד הפרטי שלך לבין הבן של השכנים. ברור שאף צד לא טלית שכולה תכלת ובכל זאת אני בספק אם היית מוכיח את הבן שלך מזווית קצת מעוותת אם יורשה לי לומר.

לעניינו:
אני מתחילה מהסוף. ראיתי את הכתבה. לא כתבו שהם טעו. הם כתבו שהפגיזו את הבית של פעיל חמאס ו"על הדרך" נהרגו 9 בני משפחה בינהם ארבעה ילדים, ארבע נשים ואישה בת 70. כך שאני לא ראיתי הודעה שזאת הייתה טעות. גם אם הייתה טעות, אתה לא באמת מצפה שזה לא יקרה כשהם נלחמים מתוך בתים עם ילדים ואזרחים. אנחנו לא אלוהים, אנחנו בני אדם, ורמת הדיוק גבוהה אבל אפשר לטעות גם בה.

הפסקה השניה - אני לא מצליחה (?וקראתי את הכתבה) להבין את הטענה שלך. באמת. כיהודי. כישראלי. אנשים שחיים בדרום כבר יותר מארבע שנים (שבאמת אני ממש זוכרת) חיים תחת התקפת טילים יום יומית. הילדים שם מכירים מציאות אחת - אזעקות. ערך הדירות שם נמוך לא בגלל מיקומם בארץ אלא בגלל המצב הביטחוני. איך במדינה מתוקנת, שחוק גיוס לצה"ל הוא חובה עדיין, בשנת 2012 ,כמעט 2013 חיים אזרחים בצורה כזאת לא בטיחונית? ואיך, יש אנשים שחיים בארץ הזאת ותוקפים את המדינה בה הם חייים כשהמדינה יוצאת בסופו של דבר להגן על האנשים האלו , שחיים במדינת היהודים (שוב, אמורה להגן), שמשלמים ביטוח לאומי , בריאות ומיסים, שחיים חיים ללא חיים, שנהרסים להם הבתים והחלומות והלילות? אני מצטערת. כשתסביר לי את ההגיון הזה אני אולי אוכל להמשיך לנהל את הדיון הזה. אני לא ראיתי שמישהו קם כשהיה הטבח של משפחת פוגל. אפילו לא נקמו את דמם. כלום. רק אמרו מילים. והעבירו מסר מאוד ברור ועצוב. משפחה שלמה נקטלה. כתבת על זה משהו? מה ההבדל בין התינוק בן ה-11 חודשים שנהרג בפיצוץ לבין התינוקת הדס בת ה-5 חודשים ששחטו אותה למוות? אבל אין בעיה , זה פשוט קרה ליהודים אז בוא נשתוק. אם מדינת ישראל תעז לעשות משהו אז נצרח , אז נלחם. צביעות.

לגבי הפסקה הראשונה- לא ממש אכפת לי .
 

tch111

New member
חשבתי שפרשת מהויכוח.

לא יעזור לך כלום הויכוח הגרוע ביותר שיכול להיות הוא עם ישראלים שהם אנטי ישראל.
 
נו, כתבתי שהתעייפתי. תגובה למעלה

אז זה מעצבן אותי הצביעות הזאת.
כואב לי לראות מה קורה שם אבל יותר כואב לי שיש ישראלים שאומרים שזה בסדר ומגיע לנו. מזכיר לי נשים מוכות.
 

dasi9

New member
נהדר

המורדים יותר גרועים מאסד. יופי, יהיה מעניין עכשיו גם בגבול הזה.
 
ומחזק

השפה הדיפלומטית מלאת ניואנסים דקים. כשאומרים שלישראל יש זכות להגן על עצמה הכוונה היא שכרגע ישראל יכולה לעשות מה שהיא רוצה. אפילו המצרים אמרו ש-"אם ישראל תפתח בפעולה קרקעית מצריים תהייה חייבת להתערב" שבשפה הדיפלומטית משמעותו "בינתיים תעשו מה שאתם רוצים, אנחנו מחוץ לעניין"
 
ברור שזה מה שם חושבים

כי העיתונות כל היום מפרסמת כמה הישראלים רעים וחארות.
אנשים בפייסבוק מתחילים לספר על תגובות אנטישמיות כלפיהם בחול.

אני לא מבינה איך העולם נהיה "עיוור". זה שסוריה (לצורך הדוגמה שהבאת) טובחת בילדים ובכפרים שלמים- זה בסדר.
זה שבמשך קרוב לעשור הדרום מופגז (עם הפגות) במיוחד לא בזמן מלחמה- זה בסדר.
זה שהיהודים הנבלות הרעים מגנים על עצמם- זה לא בסדר. פתאום אנחנו טובחים בילדים. פתאום זה צבא נגד אוכלוסיה אזרחית.
 

tch111

New member
יש לך טעות קטנה יקירתי, העולם לא נהייה עיוור

הוא היה תמיד כזה.
וכשמדובר בישראל הוא לא רק עיוור הוא גם חרש.
 
למעלה