ה"פולמן" של המקשר, דן, יונייטד ואגד

מצב
הנושא נעול.
ה"פולמן" של המקשר, דן, יונייטד ואגד

ה"פולמן" של המקשר, דן, יונייטד ואגד
תחילה תזכורת - המקשר 66-321
 
והפתרון -

ה"פולמן" של המקשר, דן, יונייטד ואגד
תחילה תזכורת - המקשר 66-321
והפתרון -
אביתר הצליח לברר מיהו יצרן המרכבים - זהו DAB (ר"ת של Dansk Automobil Byggeri או בעברית - יצרני רכב דניים), על שלדת ליילנד רויאל טייגר וורלדמאסטר, שהגיע ארצה ב- 1961. פרטים נוספים שהעלה אביתר ברשתו - - ל"המקשר" היו שישה אוטובוסים כאלו (ולפחות 66321 היה בתצורה עירונית), רישוי 66316 עד 66321. - ל"אגד" - חמישה (הגרסאות היו מעט שונות בין הקואופ' השונים), רישוי 39261 עד 39265 (ואלו, ע"פ מס' הרישוי, היו מרכבי תיור שהגיעו ארצה ב- 1961). - ל"דן", כאמור קודם לכן - חמישה אוטובוסי תיור (רישוי 36492 עד 36496, מה שאומר דגם 1959 או מוקדם יותר) - ל"יונייטד" - עשרה (ע"פ אוהד) אוטובוסי תיור (מפוארים יותר משל "דן"). רישוי משוער 372xx. קיימת אפשרות שאלו נבנו על שלדת טייגר קאב. כפי שדיווח בשעתו בני הספל, יונייטד רכשה, ב- 1962 לערך, כמה אוטובוסים נוספים מיצרן זה, עם מרכב שונה לגמרי. אוטובוסים אלו היו על שלדת ליילנד לאופרד. כמה פרטים על DAB עצמה - DAB הוקמה בדנמרק ב- 1912, בעיר סילקבורג (אני מקווה שאני מתעתק נכונה את השם). ב- 1953 התקשר המפעל עם ליילנד, והחל להרכיב גופים על שלדות היצרן הבריטי. בנוסף לליילנד, דאב הרכיבה גם על שלדות וולוו וסקאניה, אם כי במידה פחותה יותר. ב- 1995 נרכשה דאב ע"י סקאניה והפכה לסקאניה דנמרק. החברה נמכרה, שוב, ב- 2002, ליצרנית נורבגית. את התמונה המצורפת מצאתי הערב באתר דני. מככב בה רויאל טייגר וורלדמאסטר דגם 60, ששירת בעיר הדנית ניבורג. הדמיון לאוטובוסים שיוצאו לישראל ניכר: שימו לב לפגוש הקדמי (דומה בכל הגרסאות שהוזכרו לעיל) ולבית מספר הקו הקדמי. והנה קישור לאתר זה - http://www.tommyrolfnielsen.dk/trnielsen/danish/buses/nyborg/nyborg-bytrafik-2.htm
 

846

Active member
קצת קשה לזהות את הסמל אבל זה

והפתרון -
אביתר הצליח לברר מיהו יצרן המרכבים - זהו DAB (ר"ת של Dansk Automobil Byggeri או בעברית - יצרני רכב דניים), על שלדת ליילנד רויאל טייגר וורלדמאסטר, שהגיע ארצה ב- 1961. פרטים נוספים שהעלה אביתר ברשתו - - ל"המקשר" היו שישה אוטובוסים כאלו (ולפחות 66321 היה בתצורה עירונית), רישוי 66316 עד 66321. - ל"אגד" - חמישה (הגרסאות היו מעט שונות בין הקואופ' השונים), רישוי 39261 עד 39265 (ואלו, ע"פ מס' הרישוי, היו מרכבי תיור שהגיעו ארצה ב- 1961). - ל"דן", כאמור קודם לכן - חמישה אוטובוסי תיור (רישוי 36492 עד 36496, מה שאומר דגם 1959 או מוקדם יותר) - ל"יונייטד" - עשרה (ע"פ אוהד) אוטובוסי תיור (מפוארים יותר משל "דן"). רישוי משוער 372xx. קיימת אפשרות שאלו נבנו על שלדת טייגר קאב. כפי שדיווח בשעתו בני הספל, יונייטד רכשה, ב- 1962 לערך, כמה אוטובוסים נוספים מיצרן זה, עם מרכב שונה לגמרי. אוטובוסים אלו היו על שלדת ליילנד לאופרד. כמה פרטים על DAB עצמה - DAB הוקמה בדנמרק ב- 1912, בעיר סילקבורג (אני מקווה שאני מתעתק נכונה את השם). ב- 1953 התקשר המפעל עם ליילנד, והחל להרכיב גופים על שלדות היצרן הבריטי. בנוסף לליילנד, דאב הרכיבה גם על שלדות וולוו וסקאניה, אם כי במידה פחותה יותר. ב- 1995 נרכשה דאב ע"י סקאניה והפכה לסקאניה דנמרק. החברה נמכרה, שוב, ב- 2002, ליצרנית נורבגית. את התמונה המצורפת מצאתי הערב באתר דני. מככב בה רויאל טייגר וורלדמאסטר דגם 60, ששירת בעיר הדנית ניבורג. הדמיון לאוטובוסים שיוצאו לישראל ניכר: שימו לב לפגוש הקדמי (דומה בכל הגרסאות שהוזכרו לעיל) ולבית מספר הקו הקדמי. והנה קישור לאתר זה - http://www.tommyrolfnielsen.dk/trnielsen/danish/buses/nyborg/nyborg-bytrafik-2.htm
קצת קשה לזהות את הסמל אבל זה
ניראה יותר כמו TIGER CUB.
 

846

Active member
שניכם צודקים... ההבדל בין הדגמים

LCRT?
ראשי התיבות של הוורלדמסטר זה LERT "ליילנד רואיל טייגר".
שניכם צודקים... ההבדל בין הדגמים
הינו: אורך השילדה,גובה השילדה, מרווח הגלגלים ואורך המרכב אותו ניתן לבנות על השילדה. שני הדגמים יוצרו בין השנים: 1955-1967. לשניהם מנוע 680 וגיר פנאומטי ( חצי אוטומטי-המוכר בכינוי ווילסון)
 
LCRT...

LCRT?
ראשי התיבות של הוורלדמסטר זה LERT "ליילנד רואיל טייגר".
LCRT...
אז ככה, בד"כ בליילנד קוד הדגם ציין את - מיקום ההגה (ימין/שמאל) יעוד האוטו גובה האוטו (קומתיים) מיקום המנוע לפי השיטה הזו, שהיתה נהוגה משך עשרות רבות של שנים בליילנד, הרויאל טייגר היה אמור להיות PSU, ובגרסתו עם הגה שמאלי - LPSU. אלא שמסיבה לא ברורה - אולי מאחר והשלדה הזו יועדה בראש ובראשונה ליצוא, הקוד שלה שונה. LERT הוא ככה"נ LHD Export Royal Tiger, כאשר ב- LCRT ה-C מסמנת (אולי!) Continental, דהיינו יצוא לאירופה. כך או כך, הרויאלים שנמכרו באירופה סומנו LCRT. כך גם אוטובוס דני זה. יש לשער שכך גם האוטובוסים שהגיעו ארצה.
 

846

Active member
לפי מיטב ידיעתי ה E ו C התיחסו

LCRT...
אז ככה, בד"כ בליילנד קוד הדגם ציין את - מיקום ההגה (ימין/שמאל) יעוד האוטו גובה האוטו (קומתיים) מיקום המנוע לפי השיטה הזו, שהיתה נהוגה משך עשרות רבות של שנים בליילנד, הרויאל טייגר היה אמור להיות PSU, ובגרסתו עם הגה שמאלי - LPSU. אלא שמסיבה לא ברורה - אולי מאחר והשלדה הזו יועדה בראש ובראשונה ליצוא, הקוד שלה שונה. LERT הוא ככה"נ LHD Export Royal Tiger, כאשר ב- LCRT ה-C מסמנת (אולי!) Continental, דהיינו יצוא לאירופה. כך או כך, הרויאלים שנמכרו באירופה סומנו LCRT. כך גם אוטובוס דני זה. יש לשער שכך גם האוטובוסים שהגיעו ארצה.
לפי מיטב ידיעתי ה E ו C התיחסו
לגובה השילדה ולא ליצוא או קונטיננטל. הקוד שונה כאשר פיתחו את הוורלדמאסטר שהוא דגם מתקדם של ה רויאל טייגר ורצו להבדיל את הדגמים. לארץ הגיעו גם שילדות מדגם LERT2/1 למעשה השילדה הראשונה מדגם זה שיוצרה הגיע לחברת התחבורה המאוחדת (נצרת) בשנת 1954.
 
נראה שאתה צודק

לפי מיטב ידיעתי ה E ו C התיחסו
לגובה השילדה ולא ליצוא או קונטיננטל. הקוד שונה כאשר פיתחו את הוורלדמאסטר שהוא דגם מתקדם של ה רויאל טייגר ורצו להבדיל את הדגמים. לארץ הגיעו גם שילדות מדגם LERT2/1 למעשה השילדה הראשונה מדגם זה שיוצרה הגיע לחברת התחבורה המאוחדת (נצרת) בשנת 1954.
נראה שאתה צודק
מעניין אגב שלאורך ההיסטוריה LCRT הופיעה עם מרכבים ישראליים בעיקר באמצע שנות ה- 60, וללא קשר נראה לעין לאוטובוס המוגמר (דהיינו: חיצונית, ה- LERT לא נבדלו מה-LCRT). יש לך פרטים נוספים על הנצרתית ההיא (רישוי, שלדה, של מי המרכב)?
 

846

Active member
בתחילת שנות ה 60 (63 והלאה) דן,

נראה שאתה צודק
מעניין אגב שלאורך ההיסטוריה LCRT הופיעה עם מרכבים ישראליים בעיקר באמצע שנות ה- 60, וללא קשר נראה לעין לאוטובוס המוגמר (דהיינו: חיצונית, ה- LERT לא נבדלו מה-LCRT). יש לך פרטים נוספים על הנצרתית ההיא (רישוי, שלדה, של מי המרכב)?
בתחילת שנות ה 60 (63 והלאה) דן,
אגד והמקשר קנו יחד כ 700 וורלדמאסטר משני הדגמים ככול הנראה ההבדל בגובה הריצפה הבדיל בין האוטובוסים העירונים לבינעירונים. רובם ככולם קיבלו מרכבים ישראלים. ה LERT2/1 הראשונה : 541918 נימכרה ל ,Consolidated Near East Co האם טעיתי וזאת לא החברה הנצרתית? לפי מה שלליילנד המקורית כתבה?
 
זו היבואנית של מאן דהיום!

בתחילת שנות ה 60 (63 והלאה) דן,
אגד והמקשר קנו יחד כ 700 וורלדמאסטר משני הדגמים ככול הנראה ההבדל בגובה הריצפה הבדיל בין האוטובוסים העירונים לבינעירונים. רובם ככולם קיבלו מרכבים ישראלים. ה LERT2/1 הראשונה : 541918 נימכרה ל ,Consolidated Near East Co האם טעיתי וזאת לא החברה הנצרתית? לפי מה שלליילנד המקורית כתבה?
זו היבואנית של מאן דהיום!
החב' המאוחדת למזרח הקרוב - ואז יבואנית ליילנד. כך שלא ברור כלל מי הלקוח הסופי.
 

846

Active member
אתה צודק לגבי ה LPSU או יותר מדויק

LCRT...
אז ככה, בד"כ בליילנד קוד הדגם ציין את - מיקום ההגה (ימין/שמאל) יעוד האוטו גובה האוטו (קומתיים) מיקום המנוע לפי השיטה הזו, שהיתה נהוגה משך עשרות רבות של שנים בליילנד, הרויאל טייגר היה אמור להיות PSU, ובגרסתו עם הגה שמאלי - LPSU. אלא שמסיבה לא ברורה - אולי מאחר והשלדה הזו יועדה בראש ובראשונה ליצוא, הקוד שלה שונה. LERT הוא ככה"נ LHD Export Royal Tiger, כאשר ב- LCRT ה-C מסמנת (אולי!) Continental, דהיינו יצוא לאירופה. כך או כך, הרויאלים שנמכרו באירופה סומנו LCRT. כך גם אוטובוס דני זה. יש לשער שכך גם האוטובוסים שהגיעו ארצה.
אתה צודק לגבי ה LPSU או יותר מדויק
LOPSU אבל זה הקוד של ה Royal Tiger שקדם ל Royal Tiger Worldmaster וכונה בארץ בשם Mark 1. אני זוכר את ההשוואות שאבא שלי היה משווה בין הדגמים, לדגמים אלו הושתל מאוחר יותר הגה שפעל על לחץ אויר.
 
הנה שוב האוטובוסים משנת 1962

והפתרון -
אביתר הצליח לברר מיהו יצרן המרכבים - זהו DAB (ר"ת של Dansk Automobil Byggeri או בעברית - יצרני רכב דניים), על שלדת ליילנד רויאל טייגר וורלדמאסטר, שהגיע ארצה ב- 1961. פרטים נוספים שהעלה אביתר ברשתו - - ל"המקשר" היו שישה אוטובוסים כאלו (ולפחות 66321 היה בתצורה עירונית), רישוי 66316 עד 66321. - ל"אגד" - חמישה (הגרסאות היו מעט שונות בין הקואופ' השונים), רישוי 39261 עד 39265 (ואלו, ע"פ מס' הרישוי, היו מרכבי תיור שהגיעו ארצה ב- 1961). - ל"דן", כאמור קודם לכן - חמישה אוטובוסי תיור (רישוי 36492 עד 36496, מה שאומר דגם 1959 או מוקדם יותר) - ל"יונייטד" - עשרה (ע"פ אוהד) אוטובוסי תיור (מפוארים יותר משל "דן"). רישוי משוער 372xx. קיימת אפשרות שאלו נבנו על שלדת טייגר קאב. כפי שדיווח בשעתו בני הספל, יונייטד רכשה, ב- 1962 לערך, כמה אוטובוסים נוספים מיצרן זה, עם מרכב שונה לגמרי. אוטובוסים אלו היו על שלדת ליילנד לאופרד. כמה פרטים על DAB עצמה - DAB הוקמה בדנמרק ב- 1912, בעיר סילקבורג (אני מקווה שאני מתעתק נכונה את השם). ב- 1953 התקשר המפעל עם ליילנד, והחל להרכיב גופים על שלדות היצרן הבריטי. בנוסף לליילנד, דאב הרכיבה גם על שלדות וולוו וסקאניה, אם כי במידה פחותה יותר. ב- 1995 נרכשה דאב ע"י סקאניה והפכה לסקאניה דנמרק. החברה נמכרה, שוב, ב- 2002, ליצרנית נורבגית. את התמונה המצורפת מצאתי הערב באתר דני. מככב בה רויאל טייגר וורלדמאסטר דגם 60, ששירת בעיר הדנית ניבורג. הדמיון לאוטובוסים שיוצאו לישראל ניכר: שימו לב לפגוש הקדמי (דומה בכל הגרסאות שהוזכרו לעיל) ולבית מספר הקו הקדמי. והנה קישור לאתר זה - http://www.tommyrolfnielsen.dk/trnielsen/danish/buses/nyborg/nyborg-bytrafik-2.htm
הנה שוב האוטובוסים משנת 1962
הם יפייפיים, לא "ענתיקות" כמו שמישהו כתב כאן.
 
ועוד משהו: תבדקו בבקשה שוב

והנה קבלת פנים עיתונאית לאוטובוס
רק שימו לב ש"הארץ" הביא את דבר המתחרים...
ועוד משהו: תבדקו בבקשה שוב
אם האוטובוס המכונה כאן ,פולמן" הוא תוצרת דא"ב. יש לי הרגשה (הרגשה בלבד) שזה מרכב ישראלי...
 

846

Active member
מישהו מהולנד העלה את ההשערה

ועוד משהו: תבדקו בבקשה שוב
אם האוטובוס המכונה כאן ,פולמן" הוא תוצרת דא"ב. יש לי הרגשה (הרגשה בלבד) שזה מרכב ישראלי...
מישהו מהולנד העלה את ההשערה
שהמרכב הולנדי ולא מדנמרק, שימו לב שהמרכב DAB בתמונה מהעיתון שונה לגמרי מהפולמן בתמונה של אביתר77777777
 
השווה לתמונה הדנית

מישהו מהולנד העלה את ההשערה
שהמרכב הולנדי ולא מדנמרק, שימו לב שהמרכב DAB בתמונה מהעיתון שונה לגמרי מהפולמן בתמונה של אביתר77777777
השווה לתמונה הדנית
האוטו מ- 1962 הוא אכן על שלדת לאופרד. אולי מסיבה זו, ואולי פשוט משום שהמדובר במרכב מודרני יותר, זהו מרכב אחר מזה שבו עוסק עיקר השרשור. המרכב ה"עיקרי" של דא"ב שיובא ארצה, לגרסאותיו השונות, נראה כמו המרכב הדני מ- 1960, שתמונה שלו מובאת לעיל. המדובר פשוט בשני דא"ב שונים.
 

אוהד11

New member
לפי הכתבה מהארץ שהעלה בני הספל

והנה קבלת פנים עיתונאית לאוטובוס
רק שימו לב ש"הארץ" הביא את דבר המתחרים...
לפי הכתבה מהארץ שהעלה בני הספל
"החברה המאוחדת לתיירות", שהיא הגילגול הראשון של חברת "יונייטד תורס", יבאה 15 אוטובוסים כאלה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה