התעללות נפשית במקום עבודה.. (חייבת לפרוק)

התעללות נפשית במקום עבודה.. (חייבת לפרוק)

שלום לכולם,
יש לי משהו שאני שומרת ושומרת והיום אני כבר לא יכולה להחזיק יותר ובא לי להתפוצץ.. נמאס לי לחזור כל יום הביתה עם בכי, עם כובד נפשי, כאב עיניים ותשישות נפשית.. לחכות לסופ"ש, לנוח וזאת רק כדי לצבור כוח לשבוע נוסף בצילו של איש הזוי..
לפני חמישה חודשים התחלתי עבודה חדשה, בתחילת הדרך, על פניו נראה שהגעתי למקום עבודה מהנה.. אך במהרה התברר כי הבוס שלי הוא נרקסיסט, חולה שליטה, קמצן ולא אגזים כשאומר שהוא עם הפרעה נפשית, למרות שאני לא מוסמכת בשום צורה לקבוע דבר כזה.. אפילו לאישתו הוא עשה "משפטי שדה" (וזאת תוך כדי שאני נמצאת איתם באותו חדר!!!) על כך שהיא רכשה מתקן מים עם סודה בלי לשאול אותו כי זה עולה הרבה כסף ואיך היא מקבלת החלטות כאלה על דעת עצמה (ומדובר במיליונר!!)
יש לו הפרעת גדולה, הוא בטוח ואומר לנו במשרד שכולם מטומטמים, מקלל חלק הלקוחותיו מאחורי גבם, זורק הערות סקסיסטיות וגזעניות כאלה ואחרות..
מדובר במשרד קטן.. אנחנו שתי עובדות כאן והוא.. העובדת השנייה הצטרפה לצוות לפני כחודש ומרגישה בדיוק כמוני.
העניין שאנחנו עובדים על איזשהו פרוייקט.. ואם נעזוב את המשרד כרגע, כל הפרוייקט יתמוטט ואולי הוא אפילו יתבע אותנו.. ואיך אני יכולה לעזוב את הלקוחות שהובטחו להם דברים? ואני יודעת שאם לא אהיה כאן אין סיכוי שהם יקבלו את אשר הובטח להם..

אוף!!!!
אלוהים, תעזור לי לשרוד את החודשיים הקרובים.
 

Bliss89

New member
להתגבר על הפחד

בסופו של דבר אנשים מתייחסים אלייך איך שאת מתייחסת לעצמך, ולפחות לי נשמע שאין לך יותר מדי כבוד עצמי, יותר חשוב לך לצאת בסדר עם אנשים אחרים מאשר קודם כל לדאוג לרווחתך.
את לא קורבן, אם משהו לא עושה לך טוב את יכולה לעזוב אותו ולחפש משהו אחר, לא משנה אם זה מקום עבודה, חבר או משהו אחר. החיים האלה קצרים מדיי בשביל להתפשר, אל תתפשרי,
בטח לא על משהו שעושה לך רע, תחפשי אך ורק את הטוב ביותר בשבילך. הייתי מציע לך קודם כל ששניכן תדברו איתו על הבעיות שיש לכן איתו, ואפילו לאיים שאם הוא לא ישנה את דרכיו אתן קמות והולכות.
אם העובדת שאיתך לא תרצה לשתף איתך פעולה אז תעשי את זה לבד. אם באמת קיים חשש לתביעה מצידו, אולי כדאי שתקליטי אותו כדי שתוכלי להציג את היחס המשפיל שלו במקרה של תביעה.
 
אני לא יודעת מה קורה עם אישתו..

זכותו גם של מיליונר לרצות שאישתו תתיעץ איתו בעניינים מסוימים. זה ביניהם.
לגבי המצב שלך, אני מכירה את הסגנון ניהול הזה. לא חושבת שאת צריכה לקחת ללב
את הדיבורים שלו מאחורי הגב של לקוחות. ללמוד להתעלם מהשטויות שהוא אומר.
אני חושבת שזה אפשרי (להתעלם משטויות וגזענות ).
לזכור שאת בעבודה ושזה לזמן קצוב ושאת לא שולטת על כל שטות שעוברת
בראש של בן אדם ויוצאת החוצה.. אולי לעמיד אותו במקום בדברים מסוימים
שנוגעים ישירות אליך. להגיב עניינית ברגע שדרושה תגובה
במיקרה של אלימות מילולית וכו'.
&nbsp
אבל אם אין לך שום דרך להבליג על היחס וללמוד לא לשים לב ליחס שלו לאחרים
אז אולי כדאי לך לפנות לארגונים שיעזרו לך לבדוק מה אפשרויות שלך כעובדת
ובמה כרוכה עזיבה פתאומית, איך תגני על עצמך מטביעה וכו'.
מקווה שיסתדר ובקרוב.

&nbsp
&nbsp
 

אופירA

New member
מנהל
הפרויקט שלך או שאת שכירה? מי הבטיח מה ללקוחות?

את צריכה לעצור ולחשוב מה את עושה שם. למה איכפת לך מפרויקט שאינו שלך במחיר כל כך יקר?
אם את שכירה, זכותך להתפטר בהודעה מראש לפי החוק. על מה הוא יכול לתבוע אותך? האם חתמת על התחייבות להישאר במקום העבודה עד לסיום הפרויקט?

גם אם את חתומה על חוזה, אינך חייבת לסבול במקום העבודה מהתעללות נפשית. אבל עלייך להבין זאת, ולהעמיד את הבוס שלך בפני עובדות מוגמרות, שאת לא מתכוננת מרגע זה והלאה להיות קורבן להטרדה מינית ולניבולי פה.

יופי שיש לו הפרעה נפשיות, וגם לאשתו שנשואה לו. לכל בני האדם יש הפרעות נפשיות שונות. אין אדם מושלם נפשית. הבעיה היא לא למי יש גדול יותר (ההפרעה), אלא איך את יכולה לטפל בהפרעה הנפשית שלך, שגורמת לך להאמין שאת צריכה כל כך לסבול בגלל הבטחות ש(מי?) הבטיח ללקוחות. למה את לא יכולה לעזוב לקוחות שהבטיחו להם דברים? למה את לא יכולה לאיים שתעזבי אם ההתנהגות הזו לא תיפסק מיידית?
זו הפרעה של "קורבנות", של "האמונה שאין לי תחליף", של "רק אני מסוגלת לעשות זאת". זה כשלעצמו בעיה, שדי מקבילה במידה מסוימת לבעיה של הבוס.
אל תחפשי את ההפרעות של הזולת. התמקדי באיך את גורמת לעצמך סבל, מסכימה לסבל וכד'.
אם תעוררי בעצמך את המודעות לכך חזק, תוכלי לעמוד על זכויותייך בצורה יעילה וטובה.
 
ולמה את אמורה לספוג את זה

אם לא טוב לך, אז תצאי,
מה מוגדר בחוזה העבודה שלך? יש לך אפשרות לצאת בהתראה של חודש, חודשיים?
אם באמת את חוששת מהתגובה שלו, אז דברי איתו, תגידי שאינך מוכנה לספג צעקות, ואם זה ימשיך תעזבי - וכך האחריות עליו ( את יכולה להקליט את השיחה בעזרת הפלפון, שישמש לך למקרה שיתבע כמו שאת חוששת)
שום עבודה לא תספיקה בשביל לסבול כזה יחס.
 
תרשמי בגוגל : עו"ד דיני עבודה

ותצלצלי לתוצאה הראשונה שאת רואה.
שווה לבדוק ולהתייעץ !
אולי יש פה עילה לתביעה ...
 
למעלה