התמונה מוכרת?

מצב
הנושא נעול.
זה ממש יפה, אבל איזה עשן../images/Emo12.gif

זה ממש יפה, אבל איזה עשן

ממש זיהום אוויר. אגב איפה מצולמת התמונה השניה?
 

ה דרומי

New member
הקטר של אז נראה מה זה צ'קמוק

זה ממש יפה, אבל איזה עשן

ממש זיהום אוויר. אגב איפה מצולמת התמונה השניה?
הקטר של אז נראה מה זה צ'קמוק
איך זה בכלל הצליח לזוז השם ישמור. כמה פעמים התפוצץ הדוד \קטר במשך חייו
 

shapira meir

New member
לא סתם אמרה לי יעל בר ז"ל

זה ממש יפה, אבל איזה עשן

ממש זיהום אוויר. אגב איפה מצולמת התמונה השניה?
לא סתם אמרה לי יעל בר ז"ל
שתחנת הרכבת בכפר יהושע לא היתה בכלל רומנטית. מעניינת מרתקת, כן, אבל לא רומנטית, בגלל הרעש המהומה המוני אנשים ובעלי חיים סרחונות מסוגים שונים ופיח על הכל מהקטרים.
 
זהו בהחלט קטר מס' 263 שנסע גם

זהו בהחלט קטר מס' 263 שנסע גם
ברכבת העמק עד חיפה !!! זהו קטר "הרטמן":
HARTMANN 2-8-2 מספר יצרן:4032 שנת היצור:1918 קטר מס' 263 נטל חלק ברכבת טיול חובבי הרכבת הגרמנים (TEFS) בתחומי סוריה ביום 10.05.1979. נראה בתיקונים בסדנאות הרכבת בקאדם - סוריה בשנת 1983. מקור: ארכיון אביתר.
 

shapira meir

New member
מה אתם אומרים ?

מה אתם אומרים ?
מספרים 5-4 לא נראים דומים לקטר של רכבת העמק? כל התמונות מאתרים סוריים על הרכבת החיג'אזית סוריה-ירדן , םשוט לשיר על רכבת העמק חיפשתי את תמונת התחנה בדמשק ומצאתי
 

BUGO 54

New member
תמונות יפות.../images/Emo13.gif

מה אתם אומרים ?
מספרים 5-4 לא נראים דומים לקטר של רכבת העמק? כל התמונות מאתרים סוריים על הרכבת החיג'אזית סוריה-ירדן , םשוט לשיר על רכבת העמק חיפשתי את תמונת התחנה בדמשק ומצאתי
תמונות יפות.

במיוחד זו המציגה רכבת עם קטר קיטור על רקע נוף של דרך דו מסלולית. תודה. ההיתי רוצה לבקש ממי שיש לו או לה תמונות של רכבת העמק על רקע נוף עפולאי. תודה ולילה טוב.
 

shapira meir

New member
אני מחפש בנרות תמונות כאלו

תמונות יפות.

במיוחד זו המציגה רכבת עם קטר קיטור על רקע נוף של דרך דו מסלולית. תודה. ההיתי רוצה לבקש ממי שיש לו או לה תמונות של רכבת העמק על רקע נוף עפולאי. תודה ולילה טוב.
אני מחפש בנרות תמונות כאלו
היום נודע לי שיש ספר כלשהוא בנושא בחיפה.
 

ה דרומי

New member
שיטוט וקצת חומר על הרכבת העמק

מה אתם אומרים ?
מספרים 5-4 לא נראים דומים לקטר של רכבת העמק? כל התמונות מאתרים סוריים על הרכבת החיג'אזית סוריה-ירדן , םשוט לשיר על רכבת העמק חיפשתי את תמונת התחנה בדמשק ומצאתי
שיטוט וקצת חומר על הרכבת העמק
 
חלקם לא קטרים חג'אזים

ומענין לענין באותו ענין -
מצאתי כמה אתרים שעוסקים ברכבת החיג'אזית, וישנם מספר תמונות יפות, אחת לפחות נראית כמו הקטר של רכבת העמק, או לא?
חלקם לא קטרים חג'אזים
ראשית נציין שמרבית התמונות דווקא לא נלקחו מאתרים בבעלות סורית (בין היתר מפני שאין כמעט נגישות לאינטרנט בסוריה כיום, אבל גם בגלל שאני מכיר את האתרים). אני חוזר ומזכיר שמנומס ומקובל להצהיר על מקור התמונות במקרים כאלו (כתובת האתר, שם הצלם והתאריך - אם ידועים). במקרה זה, התמונות צולמו בשנים 1998, 1999 ו-2000 והאתר בו מדובר הוא International Working Steam Locomotives, בו מצויינים גם הצלמים וכן פרטים רבים מאוד על הצילומיפ ונושאיהם. רציתי גם לציין שלמרות שחלק מהתמונות אכן צולמו על קווים חג'אזיים במקורם, בשתיים הראשונות (1 ו-2) נראים שני קטרים שמעולם לא שירתו ברכבת החג'אזית המקורית (התורכית): בראשונה (בתחנת דמשק) נראה קטר מסוג D של מסילת בירות דמשק (סידור גלגלים 0-6-2 למי שזה מעניין) שנבנה עוד ל]ני תחילת הקמת המערכת החג'אזית. לאחר שהחברה פורקה, שולב חלק מהציוד הנייד ברכבת הסורית (שנקראת עדיין 'הרכבת החג'אזית' אבל מופעלת על-ידי הרכבת הסורית למרות שהקו החג'אזי לא שייך למדינה) למרות שהוא דווקא שייך למדינה, כמו גם הקו בין דמשק לגבול הלבנוני. התמונה השנייה צולמה בעמאן שבירדן, ונראה בה קטר פעיל ירדני - אין כיום קטרי קיטור ירדנים ששירתו בארץ לפני קום המדינה, כך שזה לא קטר חג'אזי מקורי (למרות שלחברה הממשלתית קוראים 'הרכבת החג'אזית הירדנית). לפי האתר, מדובר בקטר טנק מתוצרת HSP הבלגית בעל סידור גלגלים 2-6-2 (עם T בצד ימין, אבל זה לא יוצא לי) שנבנה בשנת 1956. מישהו גם התרשם מהתמונה עם 'הדרך הדו מסלולית' - לצערי עלי לאכזבו פעמיים - ראשית, אין מדובר בדרך כי אם בקו רכבת, ולקו כזה אין שני מסלולים אלא שתי מסילות; שנית, הקו הנראה בתמונה (הקו מדרעא מערבה, לחיפה) בהחלט אינו קו כפול - מדובר פשוט בתחנת זיזון שעל הקו, בה חויגה הרכבת ונערך סבב צילומים לתיירים ששכרו אותה. אם אני זוכר נכון, בכל המערכת של מסילות 105 אין אף קטע קו כפול (אולי חוץ מהקו הפרברי החדש יחסית באיזור דמשק).
 

shapira meir

New member
חן מלינג - חטאת חטא חמור.

חלקם לא קטרים חג'אזים
ראשית נציין שמרבית התמונות דווקא לא נלקחו מאתרים בבעלות סורית (בין היתר מפני שאין כמעט נגישות לאינטרנט בסוריה כיום, אבל גם בגלל שאני מכיר את האתרים). אני חוזר ומזכיר שמנומס ומקובל להצהיר על מקור התמונות במקרים כאלו (כתובת האתר, שם הצלם והתאריך - אם ידועים). במקרה זה, התמונות צולמו בשנים 1998, 1999 ו-2000 והאתר בו מדובר הוא International Working Steam Locomotives, בו מצויינים גם הצלמים וכן פרטים רבים מאוד על הצילומיפ ונושאיהם. רציתי גם לציין שלמרות שחלק מהתמונות אכן צולמו על קווים חג'אזיים במקורם, בשתיים הראשונות (1 ו-2) נראים שני קטרים שמעולם לא שירתו ברכבת החג'אזית המקורית (התורכית): בראשונה (בתחנת דמשק) נראה קטר מסוג D של מסילת בירות דמשק (סידור גלגלים 0-6-2 למי שזה מעניין) שנבנה עוד ל]ני תחילת הקמת המערכת החג'אזית. לאחר שהחברה פורקה, שולב חלק מהציוד הנייד ברכבת הסורית (שנקראת עדיין 'הרכבת החג'אזית' אבל מופעלת על-ידי הרכבת הסורית למרות שהקו החג'אזי לא שייך למדינה) למרות שהוא דווקא שייך למדינה, כמו גם הקו בין דמשק לגבול הלבנוני. התמונה השנייה צולמה בעמאן שבירדן, ונראה בה קטר פעיל ירדני - אין כיום קטרי קיטור ירדנים ששירתו בארץ לפני קום המדינה, כך שזה לא קטר חג'אזי מקורי (למרות שלחברה הממשלתית קוראים 'הרכבת החג'אזית הירדנית). לפי האתר, מדובר בקטר טנק מתוצרת HSP הבלגית בעל סידור גלגלים 2-6-2 (עם T בצד ימין, אבל זה לא יוצא לי) שנבנה בשנת 1956. מישהו גם התרשם מהתמונה עם 'הדרך הדו מסלולית' - לצערי עלי לאכזבו פעמיים - ראשית, אין מדובר בדרך כי אם בקו רכבת, ולקו כזה אין שני מסלולים אלא שתי מסילות; שנית, הקו הנראה בתמונה (הקו מדרעא מערבה, לחיפה) בהחלט אינו קו כפול - מדובר פשוט בתחנת זיזון שעל הקו, בה חויגה הרכבת ונערך סבב צילומים לתיירים ששכרו אותה. אם אני זוכר נכון, בכל המערכת של מסילות 105 אין אף קטע קו כפול (אולי חוץ מהקו הפרברי החדש יחסית באיזור דמשק).
חן מלינג - חטאת חטא חמור.
הרי ברור שלא היתה לי כוונה לגנוב את התמונות ולהציגן כאילו אני הייתי שם וצילמתי. מי שמדבר על נימוס, מוטב ויתחיל אצל עצמו. התגובה שלך "...אני חוזר ומזכיר..." וכו, היתה לא במקום, ואני לא מרשה לאף אחד להטיף לי מוסר, שמעת? גם אם טעיתי ולא ידעתי שצריך לצרף את פרטי המקור, יש דרך לעשות זאת באופן חברי וידידותי ולא במלמד הבקר, וכמובן שהייתי מתקן את הדרוש. החטא החמור שלך היה להלבין פני חברך ברבים (ואם הוא לא חברך, מותר?) עובדה, ששמרתי את פרטי המקורות במועדפים למקרה ומישהו ירצה לדעת מהיכן התמונות מתוך התעניינות מקצועית, מה שאתה עשית היה להצביע עלי כגנב !!! אז אולי אתה מומחה לרכבות, אבל בנושא יחסי אנוש , אצלי נכשלת. ולענין אמנם כתבתי שמצאתי מספר אתרים העוסקים ברכבת החיג'אזית (לגבי התחנה בחיפה כתבתי שזה מאתר ה-"נכבה") והרי אני מפרט את האתרים מהם שלפתי את התמונות: 1. www.dankat.com/mstory/justin.htm 2. dspace.dial.pipex.com/steem/trains/hejaz01.htm 3. www.railwaytouring.co.uk/newhejaz.htm 4. habataea.net/hejaz1.html 5. www.telstudies.org/gallery/photos/1914-18/r174.htm 6. www.odu.edu/ao/instadv/archive/vol28issue3/rail.htm
 
לא צריך ללכת רחוק..

חן מלינג - חטאת חטא חמור.
הרי ברור שלא היתה לי כוונה לגנוב את התמונות ולהציגן כאילו אני הייתי שם וצילמתי. מי שמדבר על נימוס, מוטב ויתחיל אצל עצמו. התגובה שלך "...אני חוזר ומזכיר..." וכו, היתה לא במקום, ואני לא מרשה לאף אחד להטיף לי מוסר, שמעת? גם אם טעיתי ולא ידעתי שצריך לצרף את פרטי המקור, יש דרך לעשות זאת באופן חברי וידידותי ולא במלמד הבקר, וכמובן שהייתי מתקן את הדרוש. החטא החמור שלך היה להלבין פני חברך ברבים (ואם הוא לא חברך, מותר?) עובדה, ששמרתי את פרטי המקורות במועדפים למקרה ומישהו ירצה לדעת מהיכן התמונות מתוך התעניינות מקצועית, מה שאתה עשית היה להצביע עלי כגנב !!! אז אולי אתה מומחה לרכבות, אבל בנושא יחסי אנוש , אצלי נכשלת. ולענין אמנם כתבתי שמצאתי מספר אתרים העוסקים ברכבת החיג'אזית (לגבי התחנה בחיפה כתבתי שזה מאתר ה-"נכבה") והרי אני מפרט את האתרים מהם שלפתי את התמונות: 1. www.dankat.com/mstory/justin.htm 2. dspace.dial.pipex.com/steem/trains/hejaz01.htm 3. www.railwaytouring.co.uk/newhejaz.htm 4. habataea.net/hejaz1.html 5. www.telstudies.org/gallery/photos/1914-18/r174.htm 6. www.odu.edu/ao/instadv/archive/vol28issue3/rail.htm
לא צריך ללכת רחוק..
צביקה רכניץ ואני נסענו במסילה החיג'אזית הירדנית בשנת 1996 ויש לנו המון תצלומים וסרטי וידאו. בין היתר נכנסנו לתוך רכבת סורית בתחנת רבת עמון... כל הציוד, למעט הקטרים, הוא מתחילת המאה העשרים. ומי שמחפש בנרות לשפץ קרון משא יכול לוותר על המאמץ ולהשיג כמה קרונות שהוא רוצה הפזורים לאורך כל המסילה ללא כל שימוש. ולאלונה, התמונה של הקטר על הגשר היא ברבת עמון. בתמונה המצורפת יש תצלום שאני עשיתי על אותו גשר...
 
נכון מאוד ! זו הסיבה שבזמן האחרון

חן מלינג - חטאת חטא חמור.
הרי ברור שלא היתה לי כוונה לגנוב את התמונות ולהציגן כאילו אני הייתי שם וצילמתי. מי שמדבר על נימוס, מוטב ויתחיל אצל עצמו. התגובה שלך "...אני חוזר ומזכיר..." וכו, היתה לא במקום, ואני לא מרשה לאף אחד להטיף לי מוסר, שמעת? גם אם טעיתי ולא ידעתי שצריך לצרף את פרטי המקור, יש דרך לעשות זאת באופן חברי וידידותי ולא במלמד הבקר, וכמובן שהייתי מתקן את הדרוש. החטא החמור שלך היה להלבין פני חברך ברבים (ואם הוא לא חברך, מותר?) עובדה, ששמרתי את פרטי המקורות במועדפים למקרה ומישהו ירצה לדעת מהיכן התמונות מתוך התעניינות מקצועית, מה שאתה עשית היה להצביע עלי כגנב !!! אז אולי אתה מומחה לרכבות, אבל בנושא יחסי אנוש , אצלי נכשלת. ולענין אמנם כתבתי שמצאתי מספר אתרים העוסקים ברכבת החיג'אזית (לגבי התחנה בחיפה כתבתי שזה מאתר ה-"נכבה") והרי אני מפרט את האתרים מהם שלפתי את התמונות: 1. www.dankat.com/mstory/justin.htm 2. dspace.dial.pipex.com/steem/trains/hejaz01.htm 3. www.railwaytouring.co.uk/newhejaz.htm 4. habataea.net/hejaz1.html 5. www.telstudies.org/gallery/photos/1914-18/r174.htm 6. www.odu.edu/ao/instadv/archive/vol28issue3/rail.htm
נכון מאוד ! זו הסיבה שבזמן האחרון
"נגמר לי הסוס" ממנו. העקיצות שלו לא במקום ואני חושב שמבחינת יחסי-אנוש ויחסים בין חברים, יש לו המון-המון-המון מה לשפר ומה ללמוד !!! חבל שהוא הורס כל חלקה טובה שעוד נשארה !!! כמובן שאני אעדיף להגיע לארכיון כשהוא איננו שם.
 
הבהרה

חן מלינג - חטאת חטא חמור.
הרי ברור שלא היתה לי כוונה לגנוב את התמונות ולהציגן כאילו אני הייתי שם וצילמתי. מי שמדבר על נימוס, מוטב ויתחיל אצל עצמו. התגובה שלך "...אני חוזר ומזכיר..." וכו, היתה לא במקום, ואני לא מרשה לאף אחד להטיף לי מוסר, שמעת? גם אם טעיתי ולא ידעתי שצריך לצרף את פרטי המקור, יש דרך לעשות זאת באופן חברי וידידותי ולא במלמד הבקר, וכמובן שהייתי מתקן את הדרוש. החטא החמור שלך היה להלבין פני חברך ברבים (ואם הוא לא חברך, מותר?) עובדה, ששמרתי את פרטי המקורות במועדפים למקרה ומישהו ירצה לדעת מהיכן התמונות מתוך התעניינות מקצועית, מה שאתה עשית היה להצביע עלי כגנב !!! אז אולי אתה מומחה לרכבות, אבל בנושא יחסי אנוש , אצלי נכשלת. ולענין אמנם כתבתי שמצאתי מספר אתרים העוסקים ברכבת החיג'אזית (לגבי התחנה בחיפה כתבתי שזה מאתר ה-"נכבה") והרי אני מפרט את האתרים מהם שלפתי את התמונות: 1. www.dankat.com/mstory/justin.htm 2. dspace.dial.pipex.com/steem/trains/hejaz01.htm 3. www.railwaytouring.co.uk/newhejaz.htm 4. habataea.net/hejaz1.html 5. www.telstudies.org/gallery/photos/1914-18/r174.htm 6. www.odu.edu/ao/instadv/archive/vol28issue3/rail.htm
הבהרה
רצוי אולי שאבהיר - בהודעתי לא רמזתי בכל צורה ולא התכוונתי לרמוז כי מישהו 'גנב' או 'חטא' - כמו שכתבתי, אני 'חוזר ומזכיר' (כלומר, חוזר על דברים שאני ורבים אחרים כבר כתבו בעבר בפורום). אני חוזר ומבהיר - לא קראתי לאף אחד 'גנב' ואני מתנצל בפניך אם קיבלת רושם כזה. בהחלט גם לא ניסיתי להעניש אף אחד, היות ואני (ואתה, וכל אחד אחר בפורום למעט מנהליו) אינני בעל סמכות כלשהי להעניש מישהו על משהו. הסיבה שכתבתי את הודעתי בפומבי לא הייתה, חס וחלילה, בכדי להשפילך או לפגוע בך ברבים, שהרי אינני מכירך כמעט בכלל ברובד האישי. המטרה הייתה להזכיר את המידות המקובלות לרבים מחברי הפורום, ששוגים בעניין חזור ושגה (וכן, אני מאמין בכל ליבי שזו היא שגיאה, ולכן אני משתדל מאוד שלא לעשותה בעצמי). היות ויחסינו האישיים וההיכרות בינינו הם, בינתיים, מצומצמים מאוד (לצערי), אני מאמין שאין זה מנומס לקרוא לי 'חוטא', בדיוק כמו שאני לא ניסיתי לנחש למה התכוונת למעט מה שכתבת. (ודבר אחרון - אני מבקש להלן מכל חברי הפורום שאינם מכירים אותי באופן אישי ומעמיק שלא להתייחס בפומבי ומעל גבי הפורום לתכונות אישיות שלי - ניתן לטעון שאינני מבין בנושא כזה או אחר שאני מתבטא אודותיו בפורום, שאני טועה לגבי מידע מסוים וכיו"ב, אולם לדעתי אין זה המקום לכנות אותי 'נכשל ביחסי אנוש' או 'הורס כל חלקה טובה', אם כי המשפט האחרון דווקא נאמר על-ידי מכר קרוב שלי משכבר הימים, שמשום מה מוצא לאחרונה לנכון לפגוע בי ובשמי מעל גבי הפורום)
 

BUGO 54

New member
הבהרה לחן מלינג.

חלקם לא קטרים חג'אזים
ראשית נציין שמרבית התמונות דווקא לא נלקחו מאתרים בבעלות סורית (בין היתר מפני שאין כמעט נגישות לאינטרנט בסוריה כיום, אבל גם בגלל שאני מכיר את האתרים). אני חוזר ומזכיר שמנומס ומקובל להצהיר על מקור התמונות במקרים כאלו (כתובת האתר, שם הצלם והתאריך - אם ידועים). במקרה זה, התמונות צולמו בשנים 1998, 1999 ו-2000 והאתר בו מדובר הוא International Working Steam Locomotives, בו מצויינים גם הצלמים וכן פרטים רבים מאוד על הצילומיפ ונושאיהם. רציתי גם לציין שלמרות שחלק מהתמונות אכן צולמו על קווים חג'אזיים במקורם, בשתיים הראשונות (1 ו-2) נראים שני קטרים שמעולם לא שירתו ברכבת החג'אזית המקורית (התורכית): בראשונה (בתחנת דמשק) נראה קטר מסוג D של מסילת בירות דמשק (סידור גלגלים 0-6-2 למי שזה מעניין) שנבנה עוד ל]ני תחילת הקמת המערכת החג'אזית. לאחר שהחברה פורקה, שולב חלק מהציוד הנייד ברכבת הסורית (שנקראת עדיין 'הרכבת החג'אזית' אבל מופעלת על-ידי הרכבת הסורית למרות שהקו החג'אזי לא שייך למדינה) למרות שהוא דווקא שייך למדינה, כמו גם הקו בין דמשק לגבול הלבנוני. התמונה השנייה צולמה בעמאן שבירדן, ונראה בה קטר פעיל ירדני - אין כיום קטרי קיטור ירדנים ששירתו בארץ לפני קום המדינה, כך שזה לא קטר חג'אזי מקורי (למרות שלחברה הממשלתית קוראים 'הרכבת החג'אזית הירדנית). לפי האתר, מדובר בקטר טנק מתוצרת HSP הבלגית בעל סידור גלגלים 2-6-2 (עם T בצד ימין, אבל זה לא יוצא לי) שנבנה בשנת 1956. מישהו גם התרשם מהתמונה עם 'הדרך הדו מסלולית' - לצערי עלי לאכזבו פעמיים - ראשית, אין מדובר בדרך כי אם בקו רכבת, ולקו כזה אין שני מסלולים אלא שתי מסילות; שנית, הקו הנראה בתמונה (הקו מדרעא מערבה, לחיפה) בהחלט אינו קו כפול - מדובר פשוט בתחנת זיזון שעל הקו, בה חויגה הרכבת ונערך סבב צילומים לתיירים ששכרו אותה. אם אני זוכר נכון, בכל המערכת של מסילות 105 אין אף קטע קו כפול (אולי חוץ מהקו הפרברי החדש יחסית באיזור דמשק).
הבהרה לחן מלינג.
התרשמותי מ"דרך דו מסלולית", נבעה מדרך דו מסלולית לתנועת כלי רכב, ולא ממסילה כפולה (שלא קיימת). למה? מכיון שבתמונה מיוחדת זו, ניתן לראות כביש מודרני(יחסית) בתמונה חדשה וקטר קיטור שהוא מייצג זמנים רחוקים מאד, וזו היא יחודייות התמונה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה