התמונה מוכרת?

מצב
הנושא נעול.
זה שזה חיפה מרכז

התמונה מוכרת?
מתוך אתר ה-"נכבה" הפלסטיני
זה שזה חיפה מרכז
מיד רואים, גם כתוב שם חיפה. הבנתי שהשאלה שלך היא ספציפית לתמונה הזו. אני מאוד אוהבת את העיצוב שלה ושל תחנת החאן בירושלים ואני רק מבכה את זה שלא דואגים לשמר ולשמור את המבנים היפים והמיוחדים הללו.
 

shapira meir

New member
הבנין הוא חיפה מזרח לפני הפיצוץ

זה שזה חיפה מרכז
מיד רואים, גם כתוב שם חיפה. הבנתי שהשאלה שלך היא ספציפית לתמונה הזו. אני מאוד אוהבת את העיצוב שלה ושל תחנת החאן בירושלים ואני רק מבכה את זה שלא דואגים לשמר ולשמור את המבנים היפים והמיוחדים הללו.
הבנין הוא חיפה מזרח לפני הפיצוץ
 
../images/Emo6.gifאיזה קטע, רק עכשיו ראיתי

הבנין הוא חיפה מזרח לפני הפיצוץ
איזה קטע, רק עכשיו ראיתי
שכתבתי חיפה מרכז, ברור שמזרח ואני מכירה את המקום, שהרי גם העליתי פעם תמונה משם. אני והרכבת החומה משנות ה-80 ברקע
 

shapira meir

New member
סימנתי את האתרים

זה שזה חיפה מרכז
מיד רואים, גם כתוב שם חיפה. הבנתי שהשאלה שלך היא ספציפית לתמונה הזו. אני מאוד אוהבת את העיצוב שלה ושל תחנת החאן בירושלים ואני רק מבכה את זה שלא דואגים לשמר ולשמור את המבנים היפים והמיוחדים הללו.
סימנתי את האתרים
1. הבנין המערבי שהיום עם גג אדום 2. אנדרטת פתיחת המסילה "רכבת העמק" 3. בית הדואר הטורקי מעבר לכביש (בגללו מתחילה שם אבן קמ 0 4. הבנים המרכזי של התחנה על כל 5 חלקיו (כולל המרפסת)
 
ק"מ 0 של הקו החג'אזי

סימנתי את האתרים
1. הבנין המערבי שהיום עם גג אדום 2. אנדרטת פתיחת המסילה "רכבת העמק" 3. בית הדואר הטורקי מעבר לכביש (בגללו מתחילה שם אבן קמ 0 4. הבנים המרכזי של התחנה על כל 5 חלקיו (כולל המרפסת)
ק"מ 0 של הקו החג'אזי
אני מבקש לשוב ולהסביר, שהסיבה להמצאות ק"מ 0 דווקא בתחנת חיפה מזרח היא (ככה"נ) לא בגלל בית הדואר, שאני מאמין שבכלל לא היה שם בעת הקמת התחנה, אלא מפני שהמסילה התחילה משם - כמו שמקובל במרבית העולם. נכון שהמסילה החג'אזית לחיפה נבנתה בסה"כ כשלוחה של הקו הראשי בין דמשק לחג'אז, אולם הקו נבנה דווקא מחיפה לכיוון דרעא, ולכן הגיוני היה למקם את ה-0 בסמוך לאוטם של הקו שנבנה בצמוד לתחנה. לאחר כיבוש הארץ על-ידי הבריטים נספרו הקילומארים של הקו הראשי קנטרה-חיפה מכיוון קנטרה בתחילה, אולם בהמשך (תאריך מדויק בארכיון מוזיאון הרכבת) הוחלט לשנות את הספירה כך שתתאים למפגש הקו החג'אזי והקו הסטנדרטי בחיפה, וגם בהתחשבות בכך שרכבת המנדט לא כללה את הקו בסיני, ורק הפעילה אותו עבור מחלקת המלחמה הבריטית.
 

shapira meir

New member
כך נראה הבנין אחרי הפיצוץ

זה שזה חיפה מרכז
מיד רואים, גם כתוב שם חיפה. הבנתי שהשאלה שלך היא ספציפית לתמונה הזו. אני מאוד אוהבת את העיצוב שלה ושל תחנת החאן בירושלים ואני רק מבכה את זה שלא דואגים לשמר ולשמור את המבנים היפים והמיוחדים הללו.
כך נראה הבנין אחרי הפיצוץ
באמצעות פוטומונטאז' מהיר, "על בערך"
 

shapira meir

New member
כך נראים שני החלקים שנותרו

זה שזה חיפה מרכז
מיד רואים, גם כתוב שם חיפה. הבנתי שהשאלה שלך היא ספציפית לתמונה הזו. אני מאוד אוהבת את העיצוב שלה ושל תחנת החאן בירושלים ואני רק מבכה את זה שלא דואגים לשמר ולשמור את המבנים היפים והמיוחדים הללו.
כך נראים שני החלקים שנותרו
בצילום מהכביש כעבור זמן אחרי שהבנין שופץ
 

shapira meir

New member
וכך עד היום ללא שינוי

זה שזה חיפה מרכז
מיד רואים, גם כתוב שם חיפה. הבנתי שהשאלה שלך היא ספציפית לתמונה הזו. אני מאוד אוהבת את העיצוב שלה ושל תחנת החאן בירושלים ואני רק מבכה את זה שלא דואגים לשמר ולשמור את המבנים היפים והמיוחדים הללו.
וכך עד היום ללא שינוי
 

shapira meir

New member
ומעבר לכביש עדיין עומד מה שהיה

זה שזה חיפה מרכז
מיד רואים, גם כתוב שם חיפה. הבנתי שהשאלה שלך היא ספציפית לתמונה הזו. אני מאוד אוהבת את העיצוב שלה ושל תחנת החאן בירושלים ואני רק מבכה את זה שלא דואגים לשמר ולשמור את המבנים היפים והמיוחדים הללו.
ומעבר לכביש עדיין עומד מה שהיה
בית הדואר הטורקי (הבריטי היה מול הנמל ולידו המשטרה)
 

shapira meir

New member
ומענין לענין באותו ענין -

ומעבר לכביש עדיין עומד מה שהיה
בית הדואר הטורקי (הבריטי היה מול הנמל ולידו המשטרה)
ומענין לענין באותו ענין -
מצאתי כמה אתרים שעוסקים ברכבת החיג'אזית, וישנם מספר תמונות יפות, אחת לפחות נראית כמו הקטר של רכבת העמק, או לא?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה