התלבטות....

הדר126

New member
התלבטות....

שלום,
אני בת 30+ ללא פסיכומטרי ובכדי להתחיל לימודי תואר ראשון עליי לעשות קודם כל מכינה.
האופציות שעומדות בפני לאחר מכן באוניברסיטה שביררתי עליה הן אלה:
לימודי תואר ראשון ב.א רב תחומי במדעי החברה עם התמחות במשאבי אנוש תחום שמאוד מרתק אותי... אופציה נוספת היא לימודי תואר ראשון במדעי המדינה גם תחום שמוצא חן בעיני. אני מתלבטת מה לבחור כי יש לי הרגשה שב.א רב תחומי הוא כללי יותר ופחות "מרשים" ככרטיס כניסה בהמשך...פשוט מתלבטת מה כדאי...
אשמח לכל הצעה והכוונה...אני מבולבלת...
 
מנסיון אני חושבת שכדאי שתלכי על מדעי המדינה

את צודקת בתחושה שלך ש רב תחומי במדעי החברה - הוא באמת כללי מדי ולא יתן לך כיוון כשתסיימי את הלימודים. מדעי המדינה לעומת זאת כן מכוון לכיוון מסוים - את יכולה להמשיך לתואר שני במגוון תחומים וגם רלוונטי יותר לימינו
זאת דעתי לפחות
 
שלום הדר,

המפתח הוא התשובה לשאלות - מה את אוהבת? למה את נוטה יותר? והיכן את רוצה לראות את עצמך לאחר הלימודים,
שנה, שנתיים וחמש שנים לאחר מכן. ובמלים אחרות: כרטיס הכניסה שאת רוצה - לאיזה יעד הוא ? כניסה לאן?
את כותבת שתחום משאבי האנוש מרתק אותך - האם הוא מרתק אותך כידע, או כתחום שהיית רוצה לעסוק בו?
כנ"ל לגבי מדע המדינה. יתכן שזה לא ברור לך עדיין לגמרי, ויש דרכים ליצור יותר בהירות.
לתפישתי, כל דבר שתבחרי הוא כרטיס כניסה ובתנאי ש-א. הוא מדבר אלייך ב. הוא בכיוון של מה שאת רוצה לעשות אחרי הלימודים
(בהנחה שהלימודים הם לא רק להעשרת הידע, שגם זה בסדר גמור).
כתבתי בנושא הזה פוסט בפייסבוק, אעתיק אותו בהזדמנות גם לפורום.
המון הצלחה! ואם יש לך שאלות המשך, אשמח לענות
 
תשובה

דווקא התואר הכלל עם התמחות במשאבי אנוש שאת אוהבת יכול להתאים.
כמעט כל התארים הראשונים הם כלליים (בתחומים ספציפיים אבל כלליים, משמע לא מכשירים למקצוע).
תואר כזה יכול להיות קרש קצפיה לתואר שני בתחומים שונים ולא רק בתחום אחד (עם השלמות כמובן).
 

הדר126

New member
תודה על התשובות :) שלושת התשובות נכונות ...

זאת בדיוק הבעיה..אני לא יודעת מה בדיוק ארצה לעשות..אני יודעת ששני התחומים נראים לי מרתקים אבל ישנו גם החשש מאיך שמתקבל בשוק תואר כללי לעומת תואר ספיציפי במדעי המדינה אפילו אם לא אעסוק בתחום ספיציפית..
הכוונה היא כן להמשיך מיד לתואר שני...
והלימודים הם לא רק למטרת עבודה אלא גם להעשרה עצמית וחווית הלימודים... :)
 
מנסיון אישי אני אומרת לך שלא מסתכלים בעין חיובית על תואר כלל

כללי
מעסיקים רוצים לראות איזה שהוא כיוון, גם בתואר ראשון. ואם לבחור בין השניים - הרי שתואר במדעי המדינה הוא יותר ספציפי וממוקד מאשר תואר כללי.
לא מסכימה ש"כל התארים הם כללים". זה לא נכון. מדעי המדינה מאפשר לך להתקבל לתואר שני בתחומים הרבה יותר רחבים ומעניינים מאוד, כגון - יחסים בינלאוייים\, דיפלומטיה וניהול, מנהל עסקים. לעומת זאת
אם תעשי תואר ראשון בבא כללי, יש מעט מאוד תחומים שבהם תוכלי לעבור ישר לתואר שני - ותצטרכי לעשות הרבה השלמות _(שווה כסף וזמן) כדי ללמוד לתואר שני מעניין יותר (במיוחד אם את רוצה שהוא יהיה מעשי). אם את רוצה לעשות גם תואר שני כללי, זה כמובן אפשרות - ואז לא משנה איזה תואר שני תעשי.
מקווה שלא בילבלתי אותך יותר מדי...
לידע כללי - הסיבה שמדעי המדינה נחשב יותר זה כי הוא נכלל במדעי החברה. תחום הב"א הכללי - הוא במדעי הרוח, שאינו נחשב בשוק בכלל.

בהצלחה
 

הדר126

New member
תודה..זאת ההרגשה שלי ונראה לי שאני כנראה אלך על הכיון הזה...

 
שלב ראשון - לדייק את הרצון

כשלב הראשון והבסיסי, אני ממליצה לך מאוד לנסות לברר ולדייק לעצמך את המטרות והרצונות שלך. ללכת מה"סוף" להתחלה.
ככל שתהי מדוייקת ובהירה יותר לעצמך, כך המסלול שלך ידייק איתך.
אין דבר כזה "שוק" אמורפי וכללי. לכל תחום יש את השוק שלו, והשוק הוא דינאמי ומשתנה.
ספציפית לגבי משאבי אנוש, אם תחליטי שאת רוצה לעסוק בתחום הזה אז המסלול אכן יכול להתאים לך (אגב, את נעולה על מוסד לימודים אחד ספציפי?).
אני מציעה לך לדבר עם אנשים שהם בוגרי התחומים שאת מתעניינת בהם או אנשים שעוסקים בתחומים שמעניינים אותך,
ולשאול אותם שאלות. זו דוגמה לפעולה שיכולה ליצור אצלך יותר בהירות. משאבי אנוש - לדבר עם אנשים שעוסקים בתחום, במסגרות שונות, לשאול על העבודה ויותר מזה לראות מה הם עושים בשטח - יתכן שזה ירגיש לך מעניין ויתכן שתגיעי למסקנה שזה לא מתאים.
וכן, יש אנשים שעושים תואר בשביל העניין ונהנים מזה, זה לגמרי ראוי.אבל ממה שאת מספרת אני מבינה שזה לא השיקול היחיד.
 

הדר126

New member
תודה!זה נשמע ממש רעיון טוב לדבר עם אנשים שעוסקים בזה ולקבל

יותר מושג לקראת מה אני הולכת...מבחינת המווסד שבו אני מתעניינת זה פשוט גם בגלל שזבה אונברסיטה וזה זול יותר וגם בגלל שאין לי פסיכומטרי ולכן לא כל האפשריות פתוחות בפני...
 
למעלה