התלבטות

אורora

New member
אני זוכרת מורה מחנך

בכיתה ח. שלימד עברית.!!! ( הוא היה עולה חדש וידע עברית ממש רע ודיבר עם שגיאות קשות אבל לא ברמה שאנחנו מדברות עליה אלא ברמה של אדם שלא יודע עברית). והיה מכריח כל שבוע ילד בכיתה שלי , שלא ידע לקרוא (והיום ברור לי לחלוטין שסבל מדיסלקציה קשה ) לקרוא בקול רם לפני הכיתה. המסכן היה מגמגם ובקושי רב קורה כמה מילים. והמורה הדגול היה נוזף בו. וכולם היו צוחקים. זה היה המחנף שלי בכיתה ז-ח. אז תרשו לי לא להתגעגע במיוחד למורים של ילדותי. לפחות אצלי אין למה
 
בזמנו לא ידעו מה זה הפרעות קשב ולקויות למידה

ידעו שיש "מופרעים", יש כאלו ש"לא יודעים לקרוא/לכתוב".. לא איבחנו כל ילד כבר בגיל 3-4 אצל מרפאה בעיסוק או איבחון התפתחותי או פסיכודידקטי... הנידו בראש על ה"מסכנים" שלא עומדים בקצב וברמה הנדרשת... אז היום הילדים האלו , שנהיו הורים- מגיעים לאיבחון עם ילדיהם- ומבינים (בדיעבד, כמובן) שלהם היו בעיות דומות/זהות... ודיסלקציה בכלל היתה מילה גסה ונוראית (אני חושבת שבעיקר בגלל שלא הבינו מה המשמעויות של זה... בדיוק כמו ש(עדיין) יש היום הרבה מאד הורים שלא מוכנים לקבל אבחנה של "הפרעת קשב"...)
 

אורora

New member
זה ברור

ועדיין הצורך של אותו מורה להתעלל באופן קבוע בילד המסכן ההוא שלא ידע לקרוא ( גם אם לא הבין את הסיבה של ליקוי למידה) מעורר בי חלחלה. כמה רוע ואכזריות וטיפשות צריך אדם מבוגר כדי להתעלל כך בילד. ועוד מורה מחנך.
 
היה סיפור ממש דומה שפורסם לפני שבוע

על ילד בכיתה א ששינוי בהתנהגותו הביא את האמא לגלות שהמורה מתעללת בו לעיני כל התלמידים בכיתה. היא אפילו לא הכחישה את מעשיה... ומשרד החינוך? בודק....
 

Tin Tinn

New member
גם לי היתה מורה כזו

שידעה שקשה לי לעמוד מול כתה ולדבר, לא בגלל אי ידיעת החומר, אלא הסיטואציה של לעמוד מול כולם ולדבר, ולכן באופן קבוע היתה מנחיתה עלי לעשות בדיוק את זה.
 

אופירה10

New member
ממש מורים "לתפארת"

גם לי היתה את מנת חלקי במורים "לא משהו"... בכיתות ז'-ח' היה לי מורה למתמטיקה שהיה מיידה גירים בתלמידים שהפריעו. האדון היה קלע מעולה ותמיד פגע להם בראש.... מעבר לזה הוא היה אחד המורים הגרועים ביותר בהם נתקלתי. בכיתה ד' היתה לי מורה ששנאה את אחת התלמידות (שבאמת היתה ילדה מופרעת וקשה והאכילה אותה מרורים) ובטיול השנתי אותה מורה לא הצליחה יותר להתאפק והחטיפה לאותה ילדה סטירה מצלצלת. מיד לאחר מכן היא פוטרה. וכבר הזכרתי בעבר את המחנכת שהיתה לי מכיתה א' עד ד', שכאשר אמרתי לה בכיתה א' שאני כבר יודעת קרוא וכתוב - היא לא האמינה לי ודרשה ממני לקרוא דף בספר וכשקראתי היא עדיין לא האמינה, דרשה שאקרא דף אחר, וכשקראתי גם אותו - תגובתה היתה "אז שבי בשקט ואל תפריעי!!"....זו היתה קבלת הפנים שלי בכיתה א'.... נראה לי שמאז ועד היום רמת המורים רק הדרדרה....
 

אורora

New member
מכות היו עניין נפוץ בבית הספר היסודי שלי

היתה לי מורה לטבע בכיתה ד שהיתה מסתובבת בכיתה ומנחיתה סטירה חזקה למי שדיבר או לא הקשיב. לא פעם אחת ולא פעמיים ולא לילדים מופרעים במיוחד (גם אני חטפתי). והמנהל היה מכה ומושך באוזניים (לפני כל הכיתה) לילדים "המופרעים" ניראה לי שעם מה שהיה מנת חלקי....מה שיהיה לילדים יכול להיות רק שיפור
 

אופירה10

New member
אלוהים!! מה זה?!

גדלת בערב הסעודית??!! הרי גם בילדותנו אסור היה למורה/מנהל להכות תלמידים!! זה לא חדש מהשנים האחרונות! איך המנהל והמורה לטבע נותרו על כסאם? אף הורה לא הגיש תלונה?
 

אורora

New member
קרוב ../images/Emo13.gif

גדלתי בעיר גדולה דרומית לתל אביב. ( את יודעת איפה לא?) בית ספר ממלכתי דתי. אני לא זוכרת שהייתי מודעת לכך שאסור להכות. ( ברור שהיה אסור). וכנראה שאף אחד מההורים לא התלונן.
 

אורקה39

New member
בבי"ס יסודי היו לי בעיקר מורים נפלאים

(בעיר שלך). כאלה שהיתה כלפיהם יראת כבוד, הערכה ואפילו המון אהבה. היתה לנו מחנכת שנשארה איתנו מכיתה ד' עד ח' קשוחה (היינו משלבים ידיים מאחורי הגב כשנכנסה לכיתה) אבל אהובה עד מאוד על כולם. גם מנהל ביה"ס היה איש שרכשו לו המון הערכה על פועלו. בתיכון, למרות שהיה תיכון נחשב, אף מורה לא הותיר עלי רושם גדול ב- 3 שנות שהותי שם. בביה"ס האקסטרני שבו סיימתי את לימודי היו רוב המורים שופרא דה שיפרה. גם אנשים משכמם ומעלה וגם מורים בחסד.
 

catנוע

New member
על היסודי אין לי הרבה מה להגיד

כי את רובו לא למדתי בארץ, אבל בתיכון היו לי 2 מורות שאני זוכרת עד היום בזכות האישיות שלהן, היכולת שלהן לרתק לחומר הנלמד והאנושיות שלהן. אני גם חייבת לציין שהשרשור הזה עושה לי מאוד עצוב. רע לי עם המחשבה שאני הולכת לשלוח את חבצלת למערכת החינוך. במיוחד כשעכשיו מתפרסמים כל מיני מאמרים ומחקרים שמראים איך מערכת החינוך כיום פשוט פשטה את הרגל, והחינוך הוא הדבר האחרון שקורה בה.
 

catנוע

New member
קראתי את כל התגובות

ואני מסכימה שלא כדאי לפנות למנהלת אבל אני ממש עצובה לשמוע שזו רמת החינוך שמחכה לנו
תעדכני מה עשית ואם יש שיפור.
 
טוב, הגעתי בסוף

ומה שיש לי לומר זה שכדאי לדבר מאד בעדינות עם המורה. נראה לי מאד מוזר שהיא לא בודקת כמו שצריך את התרגילים. בדרך כלל מורות בכיתה א' נחשבות ליותר משקיעניות. חבל
 

ליביתי

New member
שיוו, מה נהיה מזה...../images/Emo6.gif

אחרי ש"ננזפתי" שזרקתי
ועזבתי, אז הנה חזרתי
. המחשבה לפנות למנהלת הייתה ללא מחשבה מעמיקה
. ברור שצעד כזה הוא דרסטי וקיצוני, ובודאי שלא כדאי לנקוט אותו כצעד ראשון. אשתדל לבלוע הרבה רוק/חיוך/וכו' ולשוות לעצמי ארשת תמימה ביותר כשאדבר עם המורה ואשאל אותה, כאמא לא מנוסה לילד ראשון, מה מומלץ כגישה להתמודדות עם טעויות ששדוניהו עושה, כי ראיתי שלעיתים מסומן לו
גם על טעויות, ואולי זו גישה שמעדיפה עידוד וחיזוק
. מה שבטוח, זה שעכשיו אני אגביר את מידת הבקרה והפיקוח שלי גם על החלקים שמבוצעים בכיתה, ולא באופן אקראי... אחרי השיחה, אחזור לספר מה היה....
ותודה לכולן על ההתייחסויות, כאן ובע"פ. חשיבה משותפת באמת מקלה ועוזרת.
 
למעלה