התלבטות

ג e ש e ם

New member
תמועות=תנועות

לאחת השיטות, לא זוכרת אם חשבון או שפה, קוראים שיטת סינגפור - זה אני זוכרת (אני חושבת חשבון) ואני בהחלט רואה התקדמות יפה.
 

זואי11

New member
אצלנו אין כוחות

הלימוד הוא בשיטת "ליטף" של חלוקה להברות. שיטה די מאוסה לטעמי (לשמחתי לא הייתה רלוונטית לביתי). אין לי מושג איך ילדים יכולים ללמוד לקורא בעזרתה. קיימות מספר שיטות לימוד מאושרות ע"י משרד החינוך, וכל בית ספר בוחר את השיטה/ות שלו. מהורים לילדים בוגרים יותר הבנתי שבחלק מהשיטות - הילדים לא מקבלים את כל יסודות הדקדוק הנדרשים, ובכתות בוגרות המורות נדרשות לבצע השלמות..
 

ענת 5555

New member
אצלנו

לומדים בשיטת 'יסודות' אין שום שיטה מושלמת שמתאימה לכל הילדים.
 

אופירה10

New member
לא זכור לי

שכך הבכורה למדה בשנה שעברה, עם "כוח" ו"יותר ו". בחשבון יש ועוד ופחות ובעברית הם דווקא למדו ניקוד, אבל הפרטים לא זכורים לי שכן בכיתה ב' כבר לא כותבים עם ניקוד. בכל מקרה, הבכורה למדה לקרוא ולכתוב וגם חשבון (חיבור, חיסור, כפל) בבית, הרבה לפני בית הספר. זה נתן לה בסיס טוב למה שלמדה בהמשך במסגרת ביה"ס. עכשיו התחלתי ללמד אותה אנגלית...
 
מתי את מתחילה עם הכנה לבגרות??../images/Emo6.gif../images/Emo3.gif../images/Emo8.gif

אבל ברצינות: יותר ויותר ברור היום שלהורים חלק חשוב ביסודות שהילדים רוכשים לפני וב- כיתה א' ואחר כך גם... עופר שלח, בתוכנית החדשות של יום שישי שעבר בערוץ 10, אמר: הייתי רוצה שמערכת החינוך תחזור להיות כמו זו של שנות ה-60. אז- היינו ראשונים בעולם. והיום? היום אנחנו אחרונים... אומר הכל...
 

נוRית

New member
בלת"ק - קודם עם המורה

לדעתי כדאי קודם לדבר עם המורה, ולנסות להבין למה היא שמה
אולי זה סימן לכך שהשעורים אכן בוצעו, ולא אם הם בוצעו נכון? לא שאני מצדיקה
על תשובה שגויה, אבל לפני שאת הולכת למנהלת, הייתי מנסה לברר עם המורה, בעדינות, למה היא שמה
על תשובות שגויות...
 

יולי 7

New member
זו סיטואציה מביכה לגמרי

אבל מה שעוד יותר מביך זה ששיטות הלימוד המוזרות של השנים האחרונות גורמות לנו להיות בספק שמא זו עוד שיטה חדשנית או כמו שזה נראה שחור על גבי לבן...
 

ג e ש e ם

New member
לא נותר לי אלא

להסכים עם כל קודמותי. ובמיוחד אהבתי את נוסחת הפנייה של הרמוניה.
 

תומילי

New member
קוריוז מפעם...

שמתי לב שהמורה לא באמת בודקת את שעורי הבית... היסטתי את בני לענות תשובה שלא שייכת בכלל לנושא - כתב את סיפור כיפה אדומה במקום תשובה במדעים... היה
על התשובה ??? בוודאי..
נכון שהילד שלי היה שותף למזימה וזה אולי לא בסדר מצידי אבל זאת היה בהחלט סיטואציה מצחיקה והזויה אני כמורה מאד מודעת לכך ולא תתפשו אותי על חם
 
../images/Emo6.gif + ../images/Emo7.gif תגידי,

זה לא מדכא? לא יודעת, אני מרגישה כל כך מתוסכלת מכך שהילד שלי צריך להישלח למערכת כזו.
 

אורora

New member
כשאני הייתי בתיכון

הרב פעמים הדבקתי בפינה 2 דפים בעבודה גדולה בהיסטוריה או ספרות. הדבקה שניפתחת מייד אם מדפדפים. ( לא חלילה קוראים). מיותר לציין שהרבה מאוד פעמים העבודה חזרה מודבקת.
 
ברצינות? ../images/Emo13.gif מה גרם לכן לחשוב על זה בכלל?

אני לא פגמתי בשום צורה בעבודה שלי, היה לי ברור מאליו שלא קוראים אותן לעומק ולא חשתי בצורך להוכיח את זה. ולא, בזמננו כנראה שלא היה טוב יותר אלא שנראה לי שמאז ילדותנו חל פיחות הולך וגדל ברמת המורים (הילדה הכי טיפשה בכיתה שלי, ואני לא מגזימה, היא היחידה בכיתה שבחרה ללמוד הוראה והיום היא מורה בישראל).
 
אני דוקא גאה מאד ברמת המורים שהיו לי...

נכון, לא כולם... אבל בין כיתה א ל- י"ב, היו לי כמה וכמה מורים , שהיו הרבה מעבר למורים. מחנכים מהדור הישן(והטוב), שלמרות יראת הכבוד(ואצל חלק מהתלמידים- זה היה מהול בפחד) שרכשנו להם, הם היו מאד אהובים, וברגעים הנכונים- שימשו בתפקידם נאמנה...
 

אורora

New member
לא היה ברור לי מאליו

שבכלל לא קוראים. רציתי לבדוק. אני לא מכירה את רמת המורים היום ( אוטוטו ) אבל דווקא כמה חברות שלי מהתיכון שהלכו להיות מורות היו בחורות ברמה גבוהה מאוד. מה שכן המורים שהיו לי בילדותי . ביסודי ביו איומים. אין מילה אחרת. בתיכון היה יותר טוב, אבל רחוק רחוק מהגדרה אוביקטיבית לטוב. אולי זה נבע מהעיר בה גרתי. אולי מהעבודה שלמדתי ביסודי דתי. ( שרוב המורות בו למדו בסמינר בית יעקוב שלא דרש בזמנו אפילו בגרות). ובכל זאת יצאתי די משכילה...
, אבל זה לא בזכותם.
 
כייף לכן. לי היו מורים שממש

לא הערכתי, לא ביסודי ולא בתיכון. למעט אולי ממש בודדים.
 

נוRית

New member
אני לא זוכרת את כל המורים...

אני זוכרת אפיזודות (בעיקר מהיסודי) כמו מורה לחשבון שהיתה רושמת בפינת הלוח את השמות של הילדים שלא הכינו ש.ב. זה היה די מבזה
או כמו מורה לעברית/לשון שהיתה עושה כל שבוע הכתבה, ואולי בזכותה ואולי לא, אני כותבת בלי שגיעוט קטיב... אני ממש לא זוכרת איך למדתי לכתוב ובאיזו שיטה, (בחשבון היו "בדידים") אבל על פניו נראה לי שהשיטות היום או לפחות חלקן בעיתיות.
 
למעלה