התלבטות

Tin Tinn

New member
מסכימה בעצב

זה כך כבר כמה זמן. לפני כמה שנים היתה כתבה בחדשות על לימוד הקריאה שעברו מהשיטה של אלפוני לשיטה אחרת שהילדים "מצלמים" מילים שלמות. חלק מהמורות בכתבה אז הסכימו להתראיין בעילום שם (ותוך טשטוש הפנים) ואמרו שממש מחייבים אותן ללמד כך, והן רואות שהילדים לא לומדים לקרוא. באותה כתבה הראו גם תלמיד כתה יא' (שוב, בטשטוש פניו) שניסה לקרוא קטע בקול ופשוט לא הצליח כי הוא נתקל במילה שהוא לא ראה קודם ופשוט ניסה לנחש שוב ושוב
אני יודעת שלי באופן אישי יש כל הכוונה ללמד את הילדה שלי לקרוא, לכתוב וחשבון בבית כדי לוודא שבלי קשר למה שהיא מקבלת בבית ספר (לכשתגיע לשם) שתדע את הבסיס. עצוב
 
זוועה ../images/Emo10.gif פלא שאח"כ אנחנו קוראים על דירדור

החינוך בישראל למקומות האחרונים לעומת העבר? וכל ההשלכות שיש לזה... פשוט מתסכל ומדכדך
 

אורora

New member
למיטב ידיעתי

השיטה הזו כבר לא בשימוש לאחר שהוכחה הבעיתיות הגדולה שלה
 

ג e ש e ם

New member
אצלנו זה לא ככה

שום כוחות. יש ניקוד יש צלילים. יש תמועות יש ניקוד יש חיבור וחיסור, ובעיות כבר מעכשיו (תרגום טקסט לתרגיל). ובכלל מהחוברות שלה אני מתרשמת בהחלט לטובה.
 
../images/Emo178.gif הו! אז איך זה יתכן? משרד החינוך לא

מכתיב שיטת לימוד אחידה בכל הארץ?
 

אורora

New member
אין שיטה אחידה

תמיד יש מספר שיטות וחופש למורים לבחור בניהן
 

ענת 5555

New member
זה בדר"כ שיטה שמאפיינת בי"ס

ובתי הספר רשאים לבחור שיטה מתוך השיטות המאושרות.
 

אופירה10

New member
אין שיטה אחת

לראיה: בישוב שלי הוחלט על שיטת לימוד מסויימת. ילדים שעברו באמצע השנה מישובים אחרים - למדו בחוברות אחרות לגמרי. אתמול הצטרפה לכיתה של בתי ילדה חדשה - דווקא היא במקרה למדה באותה השיטה, ילדה אחרת שהצטרפה אחרי החגים למדה בשיטה אחרת ונאלצה להשלים. (לא קשור אבל עכשיו הם 41 ילדים בכיתה!!!!!)
 

אורora

New member
עוד סיבה לריבוי מורים פרטיים

הינה שלהורים היום יש פחות חשק/זמן לשבת עם הילדים. ומעדיפים שמורה יעשה את זה. מכירה לא מעט חברים שלי ששולחים ילדים ( בגיל חטיבה ותיכון) למורים פרטיים בנושאים שיש להורים את הידע המלא בהם לעזור לילדים.
 

אמאנחל

Member
מנהל
זה דווקא רעיון ממש טוב, אם יש כסף

כי זה מנטרל נושא של ריבים פוטנציאליים מאוד גדולים בין המתבגר להורה. אם ההורה לא מסביר ממש טוב או אם הילד לא קולט ממש מהר אז נוצר מצב של תסכול מאוד גדול כי ההורה מנסה להוכיח את עצמו הוא לעולם לא יודה שהוא לא מלמד מספיק טוב, הילד יפחד להודות שהוא לא מבין את ההסבר, ההורה יילחץ מזה שהילד לא גאון וכו'. אם אין כימיה טובה במיוחד אז עדיף שלא ההורה ילמד את הילד, כך יש יתר חופש ויותר אובייקטיביות בתהליך הלימוד. זו דעה אישית כמובן.
 

אורora

New member
אני מסכימה

מה שכתבתי נישמע כביקורת שלילת, אבל זה לא מה שהתכוונתי , סתם ניסוח לא מוצלח בהחלט בסיטואציותר רבות עדיף שלא ההורה ילמד את הילד ( אם היכולת קיימת). בעיקר נכון לדעתי לגילאים מבוגרים יותר
 

דש1דש

New member
ומצד שני

זו הזדמנות נהדרת לזמן איכות ביחד, כמה יש כבר מזה עם ילדים מתבגרים?
 

ענת 5555

New member
אוי ואבוי... מצד שני...

תקווי שיגיע עוד ילד אחד - ואז יהיו חייבים לפצל את הכיתות. אגב, יש סיכוי שתצליחו לגייס מעט כסף מההורים ולהכניס סייעת?
 

אורora

New member
חשבתי שאסור מעל 40...זה נורא ואיום

בכיתה ב .....41 ילדים. מטורף
 
העיקר שמדברים על "רפורמות"

ולא יותר מ 32 ילדים בכיתה... זה נכון בחינוך הממ"ד, בבתי ספר שנחשבים "פיתוח" וכו... בבתי ספר "נחשבים" יותר- באמת כדאי להתחיל לבנות קומות בכיתה...
 
אה, וכמובן שהייתי בבי"ס "נחשבים" החל ביסודי

המשך בתיכון ו... נו טוב, באוניברסיטה כבר היו לי מורים יותר סבירים
 

אורora

New member
אכן באוניברסיטה המצב היה מעולה....יחסית

אבל כלמדתי תואר שני במינהל עסקים בתוכנית משותפת עם אחד האוניברסיטאות הגדולות בארה"ב. וניתקלתי במרצה האמריקאי (חצי הקורסים ניתנו ע"י מרצים אמריקאים) הבנתי כמה המצב אצלנו לא טוב לעומת שם. זה היה עולם אחר. מבחינת ונכונות השקעה , יציחרתיות בהעברת חומר, שיטות לימוד וכו. זו היתה חוויה מדהימה. איון לי מושג איך הדבר מתבטא בבתי ספר.
 
למעלה