התלבטות

ליביתי

New member
התלבטות ../images/Emo4.gif

שמתי לב שהמורה של שדוניהו מסמנת
על תשובות שלו לעיתים כאשר התשובה שגויה. כשזה היה מקרה אחד-שניים, אמרתי לעצמי שזה היסח הדעת, שלכולנו זה יכול לקרות. אבל אני רואה את זה שוב ושוב. גם בתרגילי חשבון (אתמול בערב הייתי צריכה להתמודד עם הטענה שלו "אבל XXX סימנה לי שזה נכון!"), וגם בכתיבה. יצא לי היום לדבר עם אמא של החבר שלו מהכיתה, ומסתבר שגם היא נתקלה בתופעה הזו כמה פעמים. מצד אחד - אני לא רוצה לפגוע ברגשותיה של המורה. מצד שני - הילד צריך ללמוד מה נכון.... חשבתי ללכת לדבר עם המנהלת בצורה א-פורמלית, אבל אני לא בטוחה שזו הדרך. מה דעתכן?
 

dafnapo

New member
לפני שאת מדברת עם

המנהלת, הייתי מדברת עם המורה. בעדינות מסבה את תשומת ליבה ל-V על הטעויות ומבקשת ממנה להקפיד יותר. לרכך את המכה בביטויים כמו "אני בטוחה שזה בגלל עומס..." אבל לתת לה להבין שאת רואה הכל. אם זה לא יעזור והתופעה תחזור על עצמה, כדאי ללכת למנהלת. אני הייתי נותנת לה צ'אנס לתקן. (ראי חתימתי למטה).
 

הרמוניה

New member
הייתי מנסה את המורה לפני המנהלת....

מנסה לראות את אפשר לדבר איתה על זה בצורה קלילה- משהו כמו אתמול היתי צריכה לשכנע את שדוניהו ששתיים ועוד שתיים הם לא חמש יכול להיות שכשאת עוברת על התרגילים את מסמנת וי שהוא עשה את כל הנדרש ופחות מתייחסת לתשבוה עצמה? או שסתם התפלק לך?? או משהו יותר אינטלגנטי מזה אבל נאמר באופן הכי נייטרלי ולא שיפוטי שאפשר. להעביר את המסר שאת עוברת על התרגילים ואת רואה מה נכון ומה היא עושה פניה למנהלת הייתי משאריה אם זה לא עוזר.... הרמוניה
 

דש1דש

New member
קודם דברי עם המורה

לא בקטע של "את טעית" אלא להבין מה הכוונה אני יודעת שיש איזו הוראה שלא לתקן טעויות (שמעתי את זה על טעויות באיות) כי "הילדים ילמדו כבר ולא לדכא אותם
" אולי היא הקטע דומה? בכל מקרה אני ממש לא אוהבת - גם אם היא עושה את זה בכוונה - היא לא חייבת לסמן
היא פשוט יכולה בלי
והוא כבר יבין - אם זו הסיבה אם שיחה איתה לא תעבוד - היתי עושה כבר משהו יותר דרסטי כמו שיחה עם המנהלת או אסיפת הורים - כי מה הרעיון בבית ספר אם הם לא לומדים שם?!
 

אופירה10

New member
לא הייתי פונה כלל למנהלת

זו לא סיבה מספקת לפנייה למנהלת ויכול בהחלט לעשות נזק יותר מתועלת (המנהלת תזמין את המורה לשיחה, תספר לה על תלונתך, המורה תפתח אנטי כלפייך ויותר גרוע - כלפי בנך.......אני מדברת מנסיון). עדיף לפנות בקלילות למורה, לספר לה "בתום-לב" על הבעיה בה נתקלת, "לבקש" כביכול את עצתה אולי יש לה פתרון.... אם למורה יש שכל בקודקוד - זה יהיה רמז מספיק עבה כדי להחזיר אותה לתלם ולבדוק מחברות באמת, במקום לסמן V אוטומטי על כל התשובות מבלי לבדוק כלל (מה שנראה שהיא עושה עכשיו).
 

ענת 5555

New member
לא הייתי פונה למנהלת

כמו שאמרו לך, זה יכול לסמן אותך גם אצל המנהלת ובוודאי אצל המורה. מה אמרה האמא השניה? היא מתכוונת להגיד משהו למורה? הייתי מתעניינת אצל המורה, בתמימות כמובן, האם יש כאן גישה שחשוב לעודד את הילדים בכל מקרה, ולא לסמן טעויות... משהו כזה. בשום אופן לא הייתי באה ואומרת לה שהיא טועה ומטעה, אלא שבוודאי יש כאן הגיון חינוכי רב... ואת רק רוצה לברר מהו...
 

Zivi38

New member
גם אני חושבת שאין צורך לפנות למנהלת

ראשית אני רוצה להגיד כמה עצוב היה לי לקרוא את מה שכתבת במיוחד כשזה חוזר על עצמו כמה וכמה פעמים. לדעתי, צריך לדבר עם המורה אבל לעשות זאת ברגישות ובהמון קלילות ולא להאשים לפנות למנהלת יצור קצת כעס עליך שיכול להתפרק גם על שדוניהו אפילו בלי כוונה ספציפית. מעבר לזה שהנושא מבאס, ואני כמובן לא עושה הכללות אבל זו עוד דוגמא מני רבות שמערכת החינוך אצלנו במדינה היא לא מהחזקות ולא מהמחנכות. עצוב!
 

נוRית

New member
מסכימה עם הסיפא, ועוד...

אלה מכן שילדיהן כבר בבי"ס, ובטח גם כאלה שטרם, בטח יודעות ששיטות הלימוד השתנו. לדעתי - זה שינוי לרעה. כבר אין "ניקוד" - יש "כוח" כוח אה (A), כוח אה (E), כוח אי וכן הלאה... אין אותיות "קוף", "למד", יש "כוח ק' וכוח ל'"... וגם בחשבון - אין "פלוס ומינוס" ואין "ועוד" - יש "יותר ו..." (לא זוכרת איך הם אומרים פחות") שגיאות כתיב נוראיות לילדה בכיתה ה' עם אותה אמירה שנאמרה פה איפהשהו בשרשור - הם כבר ילמדו. אבל איך? איך הם אמורים ללמוד? מהתרגום הנוראי בטלויזיה (ראיתי השבוע בהשרדות USA תרגום שחזר על עצמו כמה וכמה פעמים של "שישה בקתות", וזו רק דוגמה אחת מני רבות...)? ואח"כ "מתפלאים" שהציונים הכלליים של ישראל בירידה תלולה :/ עצוב
 
ברצינות??? ../images/Emo12.gif לא, ממש לא

היה לי מושג (וגם עכשיו אין לי) על מה את מדברת!!!
 

אורora

New member
??

לא אני לא חושבת שהציונים בירידה בגלל שמשתמשים במילה יותר במקום במילה ועוד. הלוואי וזו היתה הבעיה
 

אורora

New member
גם לי אין מושג

החוברות שקניתי לידלונת לקריאה מלמדות ניקוד וצלילים בדיוק כמו שהיית מצפה
 

אורora

New member
אבל מצד שני די ברור לי במה מדובר.

במקום "לבלבל" את הילדים עם קמץ ופתח יש כוח A במקום "לבלבל" אותם עם צרה וסגול ( שנישמעים אותו הדבר ) יש E
 

נוRית

New member
ברור שלא *בגלל זה*

אבל זה בא להראות את השיטות שמשתנות, זה גם מקשה על ההורים לעזור, כי הם מדברים ב"שפה שונה" ממה שמלמדים את הילדים בכיתה (ואני כבר קצרת רוח לשמוע מה היתה תגובת המורה של שדוניהו על שימת ה- V ליד תשובות שגויות) ההורים לא מבינים את השיטה הילדים לא מבינים את ההורים המורות שמות V והמצב הולך ומתדרדר....
 

אורora

New member
אני לא חושבת

הורה אניטלגנטי יפנים כל אחת מהשיטות הללו בחמש דקות. ואם זה לא שיטה בעיתית במיוחד ילד רגיל יוכל ללמוד לקרוא לפיה. הבעיה היא לא בשיטות. הבעיה היא ברמת המורים, במוטיווציה שלהם, בכיתות הענק ( 40 ילד בכיתה), בחוסר הכלים שנותנים למורים להתמודד עם בעיות אלימות והפרעות של ילדים, בחוסר היכולת של המערכת המפקחת לפטר מורה שאינו עומד בציפיות , בחוסר היכולת לתגמל מורים טובים ומצטיינים.
 
למעלה