אמא של ע י ד ו
New member
התלבטות....ארוך...
אנו בעניין חיפוש גן לעידו, חשבנו בערך על אפריל, עידו יהיה אז בן שנה וחצי. ראינו מספר גנים עד כה שלא מצאו חן בעינינו. הגן היחיד שמצא חן בעינינו מאד! הוא גן איכותי הפועל בשיטה מסויימת (שלא אנקוב כאן בשמה), עפ"י השיטה הגן הוא קבוצה אחת רב-גילאית. עידו יהיה כנראה הצעיר ביותר בגן, יתכן שיהיו עוד ילד או שניים בני גילו והשאר בגילאי שנתיים פלוס עד ארבע. אין לי ספק שאם עידו היה גדול יותר היינו מכניסים אותו לשם. מעבר לשיטה ולתאוריות מאחוריה (שאיני יודעת אם הן מהותיות בגיל זה) הצוות, האוירה, הכבוד בו מתייחסים לילדים, העידוד שהם מקבלים לחקור - הכל פשוט נהדר וטוב בהרבה מהגנים שראינו עד כה. העניין הוא שלטעמי התכנים כולם מכוונים לילדיים גדולים יותר, המשחקים, הפעילות, אין אזורי ג'ימבורי למיניהם, ומוטוריקה גסה מעניינת אותו כעת יותר מכל משחק אחר. בנוסף, אני חוששת מאלימות של הילדים הגדולים, הצוות מספר שזהו גן ללא אלימות, ובאמת כאשר ביקרנו שם הילדים היו רגועים, חמודים וקואופרטיביים. אך ילדים הם ילדים ואם עידו "הקטן" יעצבן מישהו כי הוא לא מתנהג כמוהו, עוד לא מבין וכד' אני מניחה שהילד הכי מחונך בעולם יכול להתפתות לתת לו איזה פליק... בקיצור הגן מקסים. אך אני מתלבטת האם יש סיכוי שהוא ילך שם לאיבוד ובגן עם בני גילו יקבל יותר? או שגם אם יקבל משם מעט, מכיוון שהסביבה איכותית וחיובית זה מפצה ושווה את זה? אשמח לשמוע את דעתכן.
אנו בעניין חיפוש גן לעידו, חשבנו בערך על אפריל, עידו יהיה אז בן שנה וחצי. ראינו מספר גנים עד כה שלא מצאו חן בעינינו. הגן היחיד שמצא חן בעינינו מאד! הוא גן איכותי הפועל בשיטה מסויימת (שלא אנקוב כאן בשמה), עפ"י השיטה הגן הוא קבוצה אחת רב-גילאית. עידו יהיה כנראה הצעיר ביותר בגן, יתכן שיהיו עוד ילד או שניים בני גילו והשאר בגילאי שנתיים פלוס עד ארבע. אין לי ספק שאם עידו היה גדול יותר היינו מכניסים אותו לשם. מעבר לשיטה ולתאוריות מאחוריה (שאיני יודעת אם הן מהותיות בגיל זה) הצוות, האוירה, הכבוד בו מתייחסים לילדים, העידוד שהם מקבלים לחקור - הכל פשוט נהדר וטוב בהרבה מהגנים שראינו עד כה. העניין הוא שלטעמי התכנים כולם מכוונים לילדיים גדולים יותר, המשחקים, הפעילות, אין אזורי ג'ימבורי למיניהם, ומוטוריקה גסה מעניינת אותו כעת יותר מכל משחק אחר. בנוסף, אני חוששת מאלימות של הילדים הגדולים, הצוות מספר שזהו גן ללא אלימות, ובאמת כאשר ביקרנו שם הילדים היו רגועים, חמודים וקואופרטיביים. אך ילדים הם ילדים ואם עידו "הקטן" יעצבן מישהו כי הוא לא מתנהג כמוהו, עוד לא מבין וכד' אני מניחה שהילד הכי מחונך בעולם יכול להתפתות לתת לו איזה פליק... בקיצור הגן מקסים. אך אני מתלבטת האם יש סיכוי שהוא ילך שם לאיבוד ובגן עם בני גילו יקבל יותר? או שגם אם יקבל משם מעט, מכיוון שהסביבה איכותית וחיובית זה מפצה ושווה את זה? אשמח לשמוע את דעתכן.