התלבטות....ארוך...

התלבטות....ארוך...

אנו בעניין חיפוש גן לעידו, חשבנו בערך על אפריל, עידו יהיה אז בן שנה וחצי. ראינו מספר גנים עד כה שלא מצאו חן בעינינו. הגן היחיד שמצא חן בעינינו מאד! הוא גן איכותי הפועל בשיטה מסויימת (שלא אנקוב כאן בשמה), עפ"י השיטה הגן הוא קבוצה אחת רב-גילאית. עידו יהיה כנראה הצעיר ביותר בגן, יתכן שיהיו עוד ילד או שניים בני גילו והשאר בגילאי שנתיים פלוס עד ארבע. אין לי ספק שאם עידו היה גדול יותר היינו מכניסים אותו לשם. מעבר לשיטה ולתאוריות מאחוריה (שאיני יודעת אם הן מהותיות בגיל זה) הצוות, האוירה, הכבוד בו מתייחסים לילדים, העידוד שהם מקבלים לחקור - הכל פשוט נהדר וטוב בהרבה מהגנים שראינו עד כה. העניין הוא שלטעמי התכנים כולם מכוונים לילדיים גדולים יותר, המשחקים, הפעילות, אין אזורי ג'ימבורי למיניהם, ומוטוריקה גסה מעניינת אותו כעת יותר מכל משחק אחר. בנוסף, אני חוששת מאלימות של הילדים הגדולים, הצוות מספר שזהו גן ללא אלימות, ובאמת כאשר ביקרנו שם הילדים היו רגועים, חמודים וקואופרטיביים. אך ילדים הם ילדים ואם עידו "הקטן" יעצבן מישהו כי הוא לא מתנהג כמוהו, עוד לא מבין וכד' אני מניחה שהילד הכי מחונך בעולם יכול להתפתות לתת לו איזה פליק... בקיצור הגן מקסים. אך אני מתלבטת האם יש סיכוי שהוא ילך שם לאיבוד ובגן עם בני גילו יקבל יותר? או שגם אם יקבל משם מעט, מכיוון שהסביבה איכותית וחיובית זה מפצה ושווה את זה? אשמח לשמוע את דעתכן.
 

Shellylove

New member
זה נשמע מאד כמו הגן שלנו

(מאיפה את?) ואני מאד בעד רב-גילאיות. נתקלתי בגן בהרבה מצבים של חיבורים מקסימים בין הגדולים לקטנים ואני חושבת שזה נותן לשני הצדדים. בשביל מוטוריקה גסה לא צריך ג'ימבורי- צריך מקום, צריך עצים או משבו שאפשר לטפס עליו. העיצה הכי טובה שיש לי? דברי עם הורים שילדיהם במקום, זו אינדיקציה נוספת!
 

א אוהל

New member
גמני מאוד בעד רב גילאיות

תחשבי על החיים - אנחנו כל הזמן עם אנשים בגילאים שונים! רק במערכת החינוך ממדרים אותנו מידור בלתי טבעי בעליל לפי גילאים. ילדים לומדים המון מגדולים ומקטנים מהם - בין אם זה כישורי תקשורת בינאישית, אופני התייחסות שונים למצבים ועוד.
 

לאה_מ

New member
מצטרפת ל-../images/Emo45.gif לרב גילאיות

הבן שלי בגן רב גילי. הוא הגדול. ואני חייבת לומר לך שהוא ילד עדין מאד ולעולם לא יכה ילד אחד, בטח לא צעיר ממנו. היחס שלו לצעירים ממנו, ובעיקר לתינוקות, הוא פשוט שובה לב. יש המון פרגון ועזרה וחמלה... זה פשוט מקסים אותי לראות את זה. ואגב, דוקא הקשיים המזדמנים במישור הזה מגיעים מצעירים שנושכים לפרקים...
 
למעלה