התייעצות - מה הייתם עושם במקומי?
אני יודעת שזה קצת |OFF| אבל כבר לא יכולה להחליט מה לעשות עם זה. (ומסתבר שגם ממש ארוך) בתחילת סמס' א' המקורי, קיבלתי על עצמי ללמד קורס חדש, שלא לימדתי מעולם, לצד קולגה, שלא לימדתי לצדו מעולם, והוא גם לא ממש שייך לחוג, אז לא היה לי מושג מה טיבו. הרעיון הוא שזה קורס של קבוצה שלומדת במסגרת מסלול "ייעודי", כך שהם לומדים הכל ביחד, והקורס - אמור להתקיים במקביל, לדרוש את אותן הדרישות וללמד בבדיוק את אותו הדבר. מכיון שאני לא לימדתי מעולם את הקורס הזה, והוא גם לא ממש בתחום החוג שלי, אלא יותר קורס מיומנויות תלוי חוג... הוא אמר שהוא לוקח "חסות" עלי ועל הקורס, ושהוא ידאג לכל מה שאני צריכה. בקצרה רק אומר לכם - שהוא האכיל אותי מרורים. הוא נתן לי מאמרים ללמד, והסתבר שאלה היו "מאמרי סרק" כלומר - כאלה שרק צריך לרפרףעליהם עם התלמידים כדי ללמד מתודיקה, אבל לא להתעכב לצורכי תוכן. הוא נתן לי חומרים לעבוד עליהם ברמה גבוהה אף שהתלמידים היו ברמה נמוכה מאוד, ובדיעבד אמר לי - מה, את זה, אני לא עושה עם כיתות נמוכות כאלה. רק עם תלמידים ממש טובים וחדים. בקיצור - לא היה לי צל של מושג מה מות רומה אסור בקורס ובעיקר - לא מהציפיות. אני קיבלתי סילבוס, ולימדתי לפיו. מסתבר - שהוא לימד דברים אחרים לגמרי, ויות רמכך הסתבר שהוא ממ שישב וקרא מאמרים עם התלמידים בכיתה, ו"טחן" אותן עד דק ביחד איתם, כךך שאת כל מה שהודר כעבודה מסכמת - הוא כבר עשה איתם בכיתה. ולי , כמובן לא אמר את זה, ואמר שאני צריכה רק ללמד אותם שיטות לקריאת מאמרים. טוב, הסיפור הוא עוד ארוך אב - עיקר העניין הוא שהוא נכנס יום אחד לכיתה שלי, ובנוכחות תלמידי שתי הקבוצות - ערך משאל - איך אני כמורה, ויותר מז ה- הסית ואמר להם - מה, למה היא לא כתבה לכם על הלוח את ... ולמה היא לקראה איתכם את... וכו'. בשיעור שאחרי - התלמידי שלי אמרו לי - את יודעת שאצלם לומדים וקוראים את כל המאמריםבכיתה? ולא בבית? ואת יודעת שאין להם בכלל מטלות להגשה? ואת יודעת שהם כבר הכינו את הטבלה המסכמת על הלוח? בקיצור - עמדתי שם פעורת פה. כשביררתי איתו הוא אפילו לא הכחיש אלא בדרך לא אלגנטית אמר לי - כן, טוב הם חלישם, הם לא מסוגלים לקרוא את המאמרים ולהבין, אז קראתי איתם בכיתה. הוא אף הודה בשלב מסוים שקרא איתם אפילו את המאמר שהיה מיעד להיות המאמר ה"אנסין" שלהם וניתח אפילו אותו. השיא הגיע - כשהגיע מועד בדיקת העבוות. היה תאריך הגשה, שהיה חיי בלהיות אחיד לשתי הקבוצות (אתם מבינים למה, אני מניחה....). הוא נתן לתלמידים שלו הארכה, ולא יידע אותי. כשהתלמיידם שלי התקשרו לבקש הארכה ואמרו שהחברים שלהם קיבלו ממנו - התקשרתי, והוא אמר - כן, אני גם אמרתי להם לא להביא את העבודה למזכירות אלא לשלוח בדואר רשום אליי הבייתה. כששאלתי מה המועד שנתן להגשה - הוא אמר ששבוע אחריי. בינתיים - אנחנו כבר שלושה שבועות אחרי מועד ההגשה שלי. אני נתתי לבסוף שתי הארכות והם הגישו לי לכאורה, מאוחר ממה שהיו אמורים להגיש לו. מסתבר היום - שהו אבכלל אל קיבל ולא נתן ציונים לעבודות עדיין, עד עצם היום הזה. מה שאומר, שהתלמידים שלי צדקו והוא כן נתן להם מועד הגשה שהוא מאוחר הרבה יותר משל כל מורה אחר בחוג. ראש המגמה יעצה לי לפנות אליו ולומר לו דבר מה. אני לא חושבת שכדאי לי לומר דבר, אבל בכל זאת - מעצבן אותי - כי התלמידים שלי קיבבלו ציונים נמוכים יותר ממה יקבלו התלמידים שלו, כי אצלו - הם יגישו וקבלו ציון על דברים שעשו בכיתה. ויותר מזה - התלמידים שלי לא קיבלו זמן נוסף להגשה ועמדו בזמנים. ובל זאת - יוצא שהם נדפו. מה לדעתכם עליי לעשות? האם לפנות אליו? האם לתת פקטור כדי להעביר יותר תלמידים? רעיונות אחרים? אם מישהו מכם מכיר חוויה כזו מניסיון אישי - אשמח לשמוע, ואם לא - מה אתם חושבים שכדאי/צרי ך לעשות? תודה מראש וסליחה על המגילה...
אני יודעת שזה קצת |OFF| אבל כבר לא יכולה להחליט מה לעשות עם זה. (ומסתבר שגם ממש ארוך) בתחילת סמס' א' המקורי, קיבלתי על עצמי ללמד קורס חדש, שלא לימדתי מעולם, לצד קולגה, שלא לימדתי לצדו מעולם, והוא גם לא ממש שייך לחוג, אז לא היה לי מושג מה טיבו. הרעיון הוא שזה קורס של קבוצה שלומדת במסגרת מסלול "ייעודי", כך שהם לומדים הכל ביחד, והקורס - אמור להתקיים במקביל, לדרוש את אותן הדרישות וללמד בבדיוק את אותו הדבר. מכיון שאני לא לימדתי מעולם את הקורס הזה, והוא גם לא ממש בתחום החוג שלי, אלא יותר קורס מיומנויות תלוי חוג... הוא אמר שהוא לוקח "חסות" עלי ועל הקורס, ושהוא ידאג לכל מה שאני צריכה. בקצרה רק אומר לכם - שהוא האכיל אותי מרורים. הוא נתן לי מאמרים ללמד, והסתבר שאלה היו "מאמרי סרק" כלומר - כאלה שרק צריך לרפרףעליהם עם התלמידים כדי ללמד מתודיקה, אבל לא להתעכב לצורכי תוכן. הוא נתן לי חומרים לעבוד עליהם ברמה גבוהה אף שהתלמידים היו ברמה נמוכה מאוד, ובדיעבד אמר לי - מה, את זה, אני לא עושה עם כיתות נמוכות כאלה. רק עם תלמידים ממש טובים וחדים. בקיצור - לא היה לי צל של מושג מה מות רומה אסור בקורס ובעיקר - לא מהציפיות. אני קיבלתי סילבוס, ולימדתי לפיו. מסתבר - שהוא לימד דברים אחרים לגמרי, ויות רמכך הסתבר שהוא ממ שישב וקרא מאמרים עם התלמידים בכיתה, ו"טחן" אותן עד דק ביחד איתם, כךך שאת כל מה שהודר כעבודה מסכמת - הוא כבר עשה איתם בכיתה. ולי , כמובן לא אמר את זה, ואמר שאני צריכה רק ללמד אותם שיטות לקריאת מאמרים. טוב, הסיפור הוא עוד ארוך אב - עיקר העניין הוא שהוא נכנס יום אחד לכיתה שלי, ובנוכחות תלמידי שתי הקבוצות - ערך משאל - איך אני כמורה, ויותר מז ה- הסית ואמר להם - מה, למה היא לא כתבה לכם על הלוח את ... ולמה היא לקראה איתכם את... וכו'. בשיעור שאחרי - התלמידי שלי אמרו לי - את יודעת שאצלם לומדים וקוראים את כל המאמריםבכיתה? ולא בבית? ואת יודעת שאין להם בכלל מטלות להגשה? ואת יודעת שהם כבר הכינו את הטבלה המסכמת על הלוח? בקיצור - עמדתי שם פעורת פה. כשביררתי איתו הוא אפילו לא הכחיש אלא בדרך לא אלגנטית אמר לי - כן, טוב הם חלישם, הם לא מסוגלים לקרוא את המאמרים ולהבין, אז קראתי איתם בכיתה. הוא אף הודה בשלב מסוים שקרא איתם אפילו את המאמר שהיה מיעד להיות המאמר ה"אנסין" שלהם וניתח אפילו אותו. השיא הגיע - כשהגיע מועד בדיקת העבוות. היה תאריך הגשה, שהיה חיי בלהיות אחיד לשתי הקבוצות (אתם מבינים למה, אני מניחה....). הוא נתן לתלמידים שלו הארכה, ולא יידע אותי. כשהתלמיידם שלי התקשרו לבקש הארכה ואמרו שהחברים שלהם קיבלו ממנו - התקשרתי, והוא אמר - כן, אני גם אמרתי להם לא להביא את העבודה למזכירות אלא לשלוח בדואר רשום אליי הבייתה. כששאלתי מה המועד שנתן להגשה - הוא אמר ששבוע אחריי. בינתיים - אנחנו כבר שלושה שבועות אחרי מועד ההגשה שלי. אני נתתי לבסוף שתי הארכות והם הגישו לי לכאורה, מאוחר ממה שהיו אמורים להגיש לו. מסתבר היום - שהו אבכלל אל קיבל ולא נתן ציונים לעבודות עדיין, עד עצם היום הזה. מה שאומר, שהתלמידים שלי צדקו והוא כן נתן להם מועד הגשה שהוא מאוחר הרבה יותר משל כל מורה אחר בחוג. ראש המגמה יעצה לי לפנות אליו ולומר לו דבר מה. אני לא חושבת שכדאי לי לומר דבר, אבל בכל זאת - מעצבן אותי - כי התלמידים שלי קיבבלו ציונים נמוכים יותר ממה יקבלו התלמידים שלו, כי אצלו - הם יגישו וקבלו ציון על דברים שעשו בכיתה. ויותר מזה - התלמידים שלי לא קיבלו זמן נוסף להגשה ועמדו בזמנים. ובל זאת - יוצא שהם נדפו. מה לדעתכם עליי לעשות? האם לפנות אליו? האם לתת פקטור כדי להעביר יותר תלמידים? רעיונות אחרים? אם מישהו מכם מכיר חוויה כזו מניסיון אישי - אשמח לשמוע, ואם לא - מה אתם חושבים שכדאי/צרי ך לעשות? תודה מראש וסליחה על המגילה...