התייעצות לגבי בדיקות הדם שעושים יחד עם השקיפו

r o z i

New member
התייעצות לגבי בדיקות הדם שעושים יחד עם השקיפו

אני מבוטחת בכללית, כרגע שבוע 10 , עוד מעט שקיפות עורפית, זכור לי שבהריון הקודם (שלא הסתיים טוב...) עשיתי גם בדיקות דם עם השקיפות (לא באותו יום, באותו שבוע בערך) ועשיתי את זה בקופ"ח, עכשיו הסבירה לי האחות שיש באמת בדיקת דם אחת שנקראת PAPP A , ואותה עושים במעבדה פרטית.... יש לכם מושג על מה מדובר ?
 
אכן יש בדיקה כזו, אבל לא עשיתי אותה ../images/Emo9.gif

ולכן אני לא יודעת מה לומר לך. אני נוטה להאמין שהבדיקה הזו אכן מבוצעת באופן פרטי, אם כי זה יכול לומר שהיא מתבצעת על חשבונך, ולאוו דווקא במתקן פרטי. בכל מקרה, אני בטוחה שהבנות האחרות כאן יוכלו לענות לך הרבה יותר טוב ממני. וכמובן - שיעבור בתוצאות טובות!
עתליה
 
זו אותה בדיקה

פאפ A הוא אחד משני מדדים הנמדדים בסקר הביוכימי של השליש הראשון (עד שבוע 13 פלוס 6, רצוי סמוך ככל האפשר למועד מדידת השקיפות העורפית.) המדד השני מתייחס להורמון השלייתי FREE BHCG. במכבי הבדיקה מבוצעת במעבדות הקופה בהשתתפות של 100 ש"ח למבוטחות מגן זהב. אם איני טועה, בכללית יש הסדר מסויים עם מעבדות זר. הכי טוב, תתקשרי למוקד הטלפוני של הכללית וינחו אותך. בכל אופן, העלות בשוק הפרטי עד 250 ש"ח (למשל, במכונים גנטיים בבתח חולים, מעבדות פרטיות וכו').
 
קוראים לה גם חלבון עוברי מוקדם

ומתבססת על אותם דברים. אני עשיתי, עושה את בדיקת השקיפות ליותר מדוייקת, חשוב לבצע עד יום-יומיים מביצוע השקיפות. קרן
 
זה שם מוטעה לגמרי ../images/Emo13.gif

כי רמת החלבון העוברי AFP נמדדת בסקר הביוכימי של השליש השני (בו נמדדים שלושה מדדים, ועל כן נקרא גם התבחין המשולש). הערך היחיד הדומה בשתי הבדיקות מתייחס להורמון השלייתי (בשתי דרכי מדידה שונות). מה שמשותף זה העקרון של הבדיקה.
 
למעלה