שאלה יפה...
תחשבי רגע, אם לא היתה לך אף בעיה והיית מושלמת, מישהו היה בא אליך בטענות או לחלופין היה קורה לך משהו מצער או קשה ??? לדעתי לא ! הקטע עם המראה וההשתקפות לא מתחלק לשניים, חלק שלך וחלק של הצד השני, ההשתקפות היא כולה שלך, מאותה סיבה שהבחירה כולה שלך, את מנתבת לעצמך את החיים, את גורמת לדברים לקרות, או נותנת להם לקרות מבלי למחות, אך זה לא אומר שבכל פעם שאת נפגעת או קורה לך משהו לא נעים, את צריכה להאשים את עצמך, או לקחת את האחריות שמישהו אחר מנסה או לא מנסה, להפיל עליך. כל המטרה של ההשתקפות היא להשתמש בה כמקרה שממנו את יכולה ללמוד איך בפעם הבאה את לא נפגעת, אלא מנסה להבין למה קרה מה שקרה, ומשתמשת בתבונה שלך על מנת לתקן את מה שלפעמים את עושה לא נכון, ולפעמים הצד השני עושה לא נכון ואז צריך לכוון אותו בחכמה לכיוון הנכון. הפואנטה היא, שלא משנה מי אשם, ולמי שיכת הבעיה, אנחנו פשוט צריכים ללמוד איך להיתיחס לבעיות בפרופורציה נכונה, איך לנתב את החשיבה שלנו כדי שנוכל להפיק את מלא התושיה ברגעים שכאלו, ועם הזמן אולי גם נוכל מדי פעם למנוע מדברים כאלו לקרות ולהתפתח. מישהו הבין משהו ?