השר לביטחון פנים הדיח את ניצב משה מזרחי

השר לביטחון פנים הדיח את ניצב משה מזרחי

השר לביטחון פנים הדיח את ניצב משה מזרחי

השר גדעון עזרא קיבל בכך את המלצת היועץ המשפטי לממשלה ב``פרשת האזנות הסתר``. מזרחי, ראש אגף החקירות במשטרה, תימלל שיחות פוליטיקאים בניגוד להנחיות צווי בית המשפט

השר לביטחון פנים, גדעון עזרא, החליט להדיח הערב (ראשון) את ניצב משה מזרחי, ראש אגף החקירות במשטרה, בעקבות פרשת "האזנות הסתר". השר קיבל בכך את המלצות היועץ המשפטי לממשלה.

בכירים במשטרה הביעו תמיהה על עיתוי ההדחה. חלקם רמזו על כך כי ההדחה התבצעה דווקא היום עקב הבחירות על ראשות מוסדות תנועת הליכוד.

עזרא החליט על ההדחה בעקבות החומר שהוגש בפניו בפרשת האזנות הסתר. המשטרה פתחה בחקירת ניצב מזרחי לאחר שעלה החשד כי הוא תימלל שיחות בין פוליטיקאים, ביניהם השר אביגדור ליברמן, בניגוד לצווי בית המשפט שהוצאו לבקשתו.

מזרחי תימלל שיחות שתוכנן לא נגע לחקירות המשטרה. בין השאר בנושאים פוליטיים בהם היה מעורב ראש הממשלה דאז, בנימין נתניהו. היועץ המשפטי לממשלה, אליקים רובינשטיין, קבע כי אין להעמיד את מזרחי לדין פלילי, אך יש לשקול את הדחתו.

בג"ץ דחה לפני שבועיים את עתירת חבר הכנסת, גלעד ארדן מהליכוד, שדרש להעמיד את ניצב מזרחי לדין פלילי.

החלטת השר התקבלה בניגוד להמלצת מפכ"ל המשטרה דאז, רנ"צ שלמה אהרונישקי, שלא להדיח את מזרחי מתפקידו. המפכ"ל המליץ לרשום למזרחי הערה "הערת מפקד" בתיקו האישי.

(צילום-רויטרס)

עודכן ב- 21/11/2004 23:24:00
 
למעלה