השר כץ הנחה: קו הרכבת המהיר לירושלים יחל לפעול בעוד 3 חודשים

מצב
הנושא נעול.
ההודעה הזו אומרת בשמו של שר התחבורה שלא רק שבאפריל

לאלה שכתבו כאן על "בלוף וספין": קחו בחשבון שישראל כץ
למעשה מהמר כעת את כל עתידו הפוליטי על ההצהרה הזאת. לא פחות.

וזה בהחלט סביר להניח, ששר התחבורה יודע דבר או שניים על הפרוייקט הזה שחלק מחברי הפורום אינם יודעים.
ההודעה הזו אומרת בשמו של שר התחבורה שלא רק שבאפריל
2018 לא יפעל הקטע של הקו בין ההגנה להרצליה (כלומר לכל אורך פרוזדור האיילון), אלא שגם חודשים לאחר מכן, הקטע הזה לא יפעל.
כלומר מעבר למה שההודעה הזו אומרת על מה שיהיה היא לא פחות מכך גם אומרת מה לא יהיה, ובשמו של שר התחבורה.
כלומר שר התחבורה כבר יודע שהפרויקט לא יושלם עד אפריל 2018.
 

easylivin

New member
ברור. גם אני מהמר שלא יגיעו להרצליה ב-2018, אבל הנקודה היא

ההודעה הזו אומרת בשמו של שר התחבורה שלא רק שבאפריל
2018 לא יפעל הקטע של הקו בין ההגנה להרצליה (כלומר לכל אורך פרוזדור האיילון), אלא שגם חודשים לאחר מכן, הקטע הזה לא יפעל.
כלומר מעבר למה שההודעה הזו אומרת על מה שיהיה היא לא פחות מכך גם אומרת מה לא יהיה, ובשמו של שר התחבורה.
כלומר שר התחבורה כבר יודע שהפרויקט לא יושלם עד אפריל 2018.
ברור. גם אני מהמר שלא יגיעו להרצליה ב-2018, אבל הנקודה היא
שאנשים חולקים על כך שהקו אכן ייפתח בקטע שבין ההגנה לירושלים, עם הנעה חשמלית בקטע האמור, כפי שההודעה מצהירה. הם אינם חולקים על כך שהקו ייפתח "במתכונת מלאה" ב-30/3 כי זה לא הובטח מעולם. הטענות על "בלוף וספין" הושמעו כנגד ההצהרה הטרייה, כפי שפורסמה היום - והתשובה לכך היא שהקו אכן ייפתח בתאריך שצוין ובמתכונת המתוארת. (קלישאה הכרחית: read my lips) לא מעבר לזה. אבל כן, חשוב להדגיש: עדיין מדובר ביעד שאפתני לשלושה חודשי ביצוע. אנשים מרגישים זאת ולכן לא מאמינים. יש כאן הימור מסויים של כץ, אבל זהו הימור מחושב שמבוסס על תוכניות ביצוע ולא על ספקוצליות, בסגנון אלו שנכתבו כאן ובמקומות אחרים.
 
אבל ההודעה הזו למעשה מוציאה את הקטע היותר מורכב לחישמול

ברור. גם אני מהמר שלא יגיעו להרצליה ב-2018, אבל הנקודה היא
שאנשים חולקים על כך שהקו אכן ייפתח בקטע שבין ההגנה לירושלים, עם הנעה חשמלית בקטע האמור, כפי שההודעה מצהירה. הם אינם חולקים על כך שהקו ייפתח "במתכונת מלאה" ב-30/3 כי זה לא הובטח מעולם. הטענות על "בלוף וספין" הושמעו כנגד ההצהרה הטרייה, כפי שפורסמה היום - והתשובה לכך היא שהקו אכן ייפתח בתאריך שצוין ובמתכונת המתוארת. (קלישאה הכרחית: read my lips) לא מעבר לזה. אבל כן, חשוב להדגיש: עדיין מדובר ביעד שאפתני לשלושה חודשי ביצוע. אנשים מרגישים זאת ולכן לא מאמינים. יש כאן הימור מסויים של כץ, אבל זהו הימור מחושב שמבוסס על תוכניות ביצוע ולא על ספקוצליות, בסגנון אלו שנכתבו כאן ובמקומות אחרים.
אבל ההודעה הזו למעשה מוציאה את הקטע היותר מורכב לחישמול
מהמועד המובטח.
לא רק שהקו לא יגיע עד הרצליה, הוא גם לא יגיע לתחנות השלום וסבידור בתל אביב.
ולא רק שבאפריל הוא לא יגיע מעבר להגנה, באפריל הוא יגיע להגנה רק במסילה בודדת ורק מספר חודשים לאחר מכן הוא יגיע עד להגנה (ולא מעבר לכך) במסילה כפולה.
ואלה משמעויות שנובעות מההודעה של השר לא פחות מהמשמעות שבסוף מרץ הקו יתחיל לפעול.

ולאור ההודעה הזו נשאלת השאלה, מתי הקו יתחיל לפעול במתכונת של מסילה כפולה עד הרצליה (שגם זו מתכונת חלקית למתכונת המלאה באמת - עד כרמיאל).
לפי ההודעה של השר, אפשר להניח שזה לא ממש יקרה ב-2018.
כי מספר חודשים לאחר סוף מרץ 2018 להפעלה במסילה כפולה עד ההגנה, כבר לא משאיר הרבה מרווח עד סוף 2018 להפעלה עד הרצליה.
ולמעשה ההודעה של השר כץ כוללת גם הודאה בכך.
 

easylivin

New member
הנחתי כהנחתך: אם יסיימו את האיילון והרצליה ב-18' אופתע מאוד

אבל ההודעה הזו למעשה מוציאה את הקטע היותר מורכב לחישמול
מהמועד המובטח.
לא רק שהקו לא יגיע עד הרצליה, הוא גם לא יגיע לתחנות השלום וסבידור בתל אביב.
ולא רק שבאפריל הוא לא יגיע מעבר להגנה, באפריל הוא יגיע להגנה רק במסילה בודדת ורק מספר חודשים לאחר מכן הוא יגיע עד להגנה (ולא מעבר לכך) במסילה כפולה.
ואלה משמעויות שנובעות מההודעה של השר לא פחות מהמשמעות שבסוף מרץ הקו יתחיל לפעול.

ולאור ההודעה הזו נשאלת השאלה, מתי הקו יתחיל לפעול במתכונת של מסילה כפולה עד הרצליה (שגם זו מתכונת חלקית למתכונת המלאה באמת - עד כרמיאל).
לפי ההודעה של השר, אפשר להניח שזה לא ממש יקרה ב-2018.
כי מספר חודשים לאחר סוף מרץ 2018 להפעלה במסילה כפולה עד ההגנה, כבר לא משאיר הרבה מרווח עד סוף 2018 להפעלה עד הרצליה.
ולמעשה ההודעה של השר כץ כוללת גם הודאה בכך.
הנחתי כהנחתך: אם יסיימו את האיילון והרצליה ב-18' אופתע מאוד
אבל אופתע הרבה יותר, אם הקו לא ייפתח במתכנות החלקית במועד שהוכרז. ומי שיופתע יותר מכולם יהיה שר התחבורה.

דרך אגב: בשלב הזה אפשר להפסיק לא רק את הספקולציות על הפעלת ציוד דיזל במנהרות, אלא גם לגבי "האופציה" לרכבת דו-ראשית, שחששתי בעצמי שתיושם בלית ברירה. על פי ההודעה של היום פשוט לא יהיה בזה צורך.
 
אני מאמין שהמתכונת שמצויינת בהודעה הזו אכן תופעל בסוף מרץ

הנחתי כהנחתך: אם יסיימו את האיילון והרצליה ב-18' אופתע מאוד
אבל אופתע הרבה יותר, אם הקו לא ייפתח במתכנות החלקית במועד שהוכרז. ומי שיופתע יותר מכולם יהיה שר התחבורה.

דרך אגב: בשלב הזה אפשר להפסיק לא רק את הספקולציות על הפעלת ציוד דיזל במנהרות, אלא גם לגבי "האופציה" לרכבת דו-ראשית, שחששתי בעצמי שתיושם בלית ברירה. על פי ההודעה של היום פשוט לא יהיה בזה צורך.
אני מאמין שהמתכונת שמצויינת בהודעה הזו אכן תופעל בסוף מרץ
גם בגלל שלמעשה הקטע הבעייתי ביותר לעבודה מוצא מתכולת ההודעה הזו וגם בגלל שעצם העובדה שההודעה הזו מוציאה מהתכולה חלק די משמעותי מהפרויקט וגם מתארת מתכונת חלקית בקטע שנכלל בהודעה, מחזקת את ההנחה שמה שכן נכלל בהודעה אכן יבוצע עד סוף מרץ.
כלומר ההודעה הזו אינה רק יח"צנות של פוליטיקאי אלא עומד מאחוריה בסיס מקצועי שלפיו ההודעה הזו נוסחה.
 

luckydude

Active member
עדיין, עד ל30 למרץ יש רק כמעט חודשיים וחצי

אני מאמין שהמתכונת שמצויינת בהודעה הזו אכן תופעל בסוף מרץ
גם בגלל שלמעשה הקטע הבעייתי ביותר לעבודה מוצא מתכולת ההודעה הזו וגם בגלל שעצם העובדה שההודעה הזו מוציאה מהתכולה חלק די משמעותי מהפרויקט וגם מתארת מתכונת חלקית בקטע שנכלל בהודעה, מחזקת את ההנחה שמה שכן נכלל בהודעה אכן יבוצע עד סוף מרץ.
כלומר ההודעה הזו אינה רק יח"צנות של פוליטיקאי אלא עומד מאחוריה בסיס מקצועי שלפיו ההודעה הזו נוסחה.
עדיין, עד ל30 למרץ יש רק כמעט חודשיים וחצי
ויש עוד ה מ ו ן עבודה לחישמול בין ההגנה לאומה, גם אם זה יבוצע רק במסילה אחת.
 

amit1270

New member
נראה לי שהחשמול בקטע הפעיל יהיה בשתי המסילות

אבל ההודעה הזו למעשה מוציאה את הקטע היותר מורכב לחישמול
מהמועד המובטח.
לא רק שהקו לא יגיע עד הרצליה, הוא גם לא יגיע לתחנות השלום וסבידור בתל אביב.
ולא רק שבאפריל הוא לא יגיע מעבר להגנה, באפריל הוא יגיע להגנה רק במסילה בודדת ורק מספר חודשים לאחר מכן הוא יגיע עד להגנה (ולא מעבר לכך) במסילה כפולה.
ואלה משמעויות שנובעות מההודעה של השר לא פחות מהמשמעות שבסוף מרץ הקו יתחיל לפעול.

ולאור ההודעה הזו נשאלת השאלה, מתי הקו יתחיל לפעול במתכונת של מסילה כפולה עד הרצליה (שגם זו מתכונת חלקית למתכונת המלאה באמת - עד כרמיאל).
לפי ההודעה של השר, אפשר להניח שזה לא ממש יקרה ב-2018.
כי מספר חודשים לאחר סוף מרץ 2018 להפעלה במסילה כפולה עד ההגנה, כבר לא משאיר הרבה מרווח עד סוף 2018 להפעלה עד הרצליה.
ולמעשה ההודעה של השר כץ כוללת גם הודאה בכך.
נראה לי שהחשמול בקטע הפעיל יהיה בשתי המסילות
אחרת יהיה בלגן אדיר בין ענבה לתל אביב. מהתחנה התפעולית דניאל מזרחה תהיה רק מסילה פעילה אחת למשך מספר חודשים. ההפעלה החלקית תיתן "מרחב נשימה" להשלמת החשמול עד הרצליה מצד אחד ובמסילה הנוספת לירושלים מצד שני.
 

alantan

New member
לא סביר שיפעילו רכבות בין ענבה לתל אביב (או להיפך) נגד

נראה לי שהחשמול בקטע הפעיל יהיה בשתי המסילות
אחרת יהיה בלגן אדיר בין ענבה לתל אביב. מהתחנה התפעולית דניאל מזרחה תהיה רק מסילה פעילה אחת למשך מספר חודשים. ההפעלה החלקית תיתן "מרחב נשימה" להשלמת החשמול עד הרצליה מצד אחד ובמסילה הנוספת לירושלים מצד שני.
לא סביר שיפעילו רכבות בין ענבה לתל אביב (או להיפך) נגד
כיוון הנסיעה של הרכבות הקיימות.
 

davidfainshtein

Member
מנהל


לאלה שכתבו כאן על "בלוף וספין": קחו בחשבון שישראל כץ
למעשה מהמר כעת את כל עתידו הפוליטי על ההצהרה הזאת. לא פחות.

וזה בהחלט סביר להניח, ששר התחבורה יודע דבר או שניים על הפרוייקט הזה שחלק מחברי הפורום אינם יודעים.
 

Ccyclist

Well-known member
נראה שהבחירה לפתוח את הקו ברמת קו באר שבע לפני ההכפלה.

השר כץ הנחה: קו הרכבת המהיר לירושלים יחל לפעול בעוד 3 חודשים
"היכונו לפתיחת קו הרכבת המהיר לירושלים
השר כץ הנחה: קו הרכבת המהיר לירושלים יחל לפעול בעוד 3 חודשים
שר התחבורה: הבטחתי ואני מקיים. בפסח הקרוב נאפשר לכל עם ישראל לעלות בהמוניו לירושלים ברכבת המהירה מתל אביב. מחברים ומחזקים את ירושלים הבירה ומתחברים להיסטוריה של ירושלים
בעקבות הנחיית השר כץ: רכבת חשמלית בין תל אביב לירושלים תחל לפעול בתוך שלושה חודשים. קו הרכבת המהיר לירושלים יפתח ב-30 במרץ 2018, ערב חג הפסח, ויאפשר להמוני בית ישראל לעלות לרגל לירושלים, באמצעות רכבת חשמלית שתיסע במהירות של 160 קמ"ש.
שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ הודיע כי בשלושת חודשי ההרצה הראשונים של הרכבת, ניתן יהיה לנסוע בקו ירושלים - תל אביב, הלוך וחזור ללא תשלום, באמצעות כרטיס רב קו.
בשלב הראשון תפעיל הרכבת מסילה אחת מתחנת האומה בירושלים (ע"ש הנשיא לשעבר יצחק נבון) לתחנת רכבת ההגנה בתל אביב. תדירות הרכבת תעמוד בחודשים הראשונים להפעלתה על שתי רכבות בשעה, לכל כיוון. זמן הנסיעה בין תל אביב לתחנת האומה יעמוד על 28 דקות בלבד.
בשלב השני, שיחל מספר חודשים לאחר מכן, תפעיל הרכבת שתי מסילות בין תחנת רכבת האומה לתחנת ההגנה, ותדירות הרכבת תגדל לשלוש רכבות בשעה, בשעות השיא לכל כיוון, כך שבכל 20 דקות תצא רכבת לירושלים וממנה. בעתיד ניתן יהיה להגדיל תדירות הרכבת לשש רכבות בשעה בשעות השיא.
שר התחבורה ציין כי הקמת קו הרכבת בין ירושלים לתל אביב היא משימה לאומית ראשונה במעלה של משרד התחבורה. "עם כניסתי לתפקיד הורתי לאנשי משרד התחבורה ורכבת ישראל לפעול מידית לקידום קו הרכבת המהיר בירושלים, זאת לאחר ארבע שנים בהן היה הפרויקט תקוע". אמר כץ.
בשבוע הבא יערוך השר כץ את נסיעת מבחן ראשונה בקטר חשמלי של הרכבת, בקטע המסילה שבין שער הגיא למודיעין. "הבטחתי ואני מקיים. בפסח הקרוב נאפשר לכל עם ישראל לעלות בהמוניו לירושלים ברכבת המהירה מתל אביב. מחברים ומחזקים את ירושלים הבירה ומתחברים להיסטוריה של ירושלים", אמר השר כץ.
תחנת רכבת האומה היא חלק מהמרכז התחבורתי הגדול בישראל, שיכלול גם שתי תחנות של הרכבת קלה, תחנות מוניות וחניון חנה וסע המכיל יותר מ-1,200 מקומות חנייה. המבנה התחתון של התחנה נמצא בעומק של יותר מ-80 מטר מתחת לפני הקרקע. הוא מורכב ממנהרות ופירים וכולל ארבעה רציפים באורך של 300 מטרים כל אחד (בשעת חירום ישמש מבנה התחנה כמקלט אטומי).
הקשר לתחנה העליונה יתבצע באמצעות שלוש מעליות מהירות, המכילות כל אחת 35 נוסעים, שאמורים לעלות לרציפים העליונים בתוך מספר שניות. המעליות וחלק מהדרגנועים, כבר שמישים ופועלים. מבנה התחנה העליונה נבנה מזכוכית, והוא כולל 40 עמודי פלדה בגובה של 13 מטרים ומעליהם צוהר ענק בקוטר של 21 מטרים.
גודל התחנה עומד על כ-70 אלף מ"ר והוא כולל רציפים, שטחי שירות ופירי אוורור. חלקה העליון של התחנה כולל אולמות כניסה, כרטוס, שירותים לנוסעים וחדרי מערכות בשטח כולל של כ- 20 אלף מ"ר. מערך הבטיחות של התחנה תוכנן על פי אמות מידה בינלאומיות המחמירות ביותר והוא נותן מענה לשהותם של כ-4,000 נוסעים בעת ובעונה אחת.
קו הרכבת המהיר לירושלים כולל מסילה כפולה באורך של 56 קילומטרים, שיעבור דרך הנתב"ג, העיר מודיעין ושער הגיא, ויגיע לירושלים. מהירות הרכבת תעמוד על 160 קמ"ש והיא תבצע כארבע מיליון נסיעות בשנה הראשונה. עלות הקמת הקו נאמדת ב-7 מיליארד שקלים"
נראה שהבחירה לפתוח את הקו ברמת קו באר שבע לפני ההכפלה.
הבעיה בהפעלה בוסרית על מסילה אחת להגנה תהיה שבמשך השנה-שנתיים הראשונות יהיו עבודות תשתית רבות במקביל לקו הפעיל וכנראה גם סגירות שיפגעו באמינותו.
&nbsp
כמו כן אני מניח שאפשר להשתמש באחת ממנהרות הרציפים באומה ולהשאיר את מנהרת הרציף השניה סגורה לציבור כי היא מיותרת בשלב זה.
&nbsp
אם הכוונה היא לסיים אותו בהגנה ולחייב את הנוסעים לעבור מרציף 3 לרציף 1 כשההמתנה לרכבת מחולון ברציף 4 ארוכה מדי אז בכלל יהיו עומסים ובעיות ניהול קהל.
 

aryeri

Member
צודק לגבי המעבר של המוני הנוסעים מרציף 3 לרציף 1.

נראה שהבחירה לפתוח את הקו ברמת קו באר שבע לפני ההכפלה.
הבעיה בהפעלה בוסרית על מסילה אחת להגנה תהיה שבמשך השנה-שנתיים הראשונות יהיו עבודות תשתית רבות במקביל לקו הפעיל וכנראה גם סגירות שיפגעו באמינותו.
&nbsp
כמו כן אני מניח שאפשר להשתמש באחת ממנהרות הרציפים באומה ולהשאיר את מנהרת הרציף השניה סגורה לציבור כי היא מיותרת בשלב זה.
&nbsp
אם הכוונה היא לסיים אותו בהגנה ולחייב את הנוסעים לעבור מרציף 3 לרציף 1 כשההמתנה לרכבת מחולון ברציף 4 ארוכה מדי אז בכלל יהיו עומסים ובעיות ניהול קהל.
צודק לגבי המעבר של המוני הנוסעים מרציף 3 לרציף 1.
לא חשבתי על זה! זה גם שיקול בתיכנון הלו"ז החל מערב פסח...
 
שאלה... חשמול חלקי?? הייתכן דבר כזה?

השר כץ הנחה: קו הרכבת המהיר לירושלים יחל לפעול בעוד 3 חודשים
"היכונו לפתיחת קו הרכבת המהיר לירושלים
השר כץ הנחה: קו הרכבת המהיר לירושלים יחל לפעול בעוד 3 חודשים
שר התחבורה: הבטחתי ואני מקיים. בפסח הקרוב נאפשר לכל עם ישראל לעלות בהמוניו לירושלים ברכבת המהירה מתל אביב. מחברים ומחזקים את ירושלים הבירה ומתחברים להיסטוריה של ירושלים
בעקבות הנחיית השר כץ: רכבת חשמלית בין תל אביב לירושלים תחל לפעול בתוך שלושה חודשים. קו הרכבת המהיר לירושלים יפתח ב-30 במרץ 2018, ערב חג הפסח, ויאפשר להמוני בית ישראל לעלות לרגל לירושלים, באמצעות רכבת חשמלית שתיסע במהירות של 160 קמ"ש.
שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ הודיע כי בשלושת חודשי ההרצה הראשונים של הרכבת, ניתן יהיה לנסוע בקו ירושלים - תל אביב, הלוך וחזור ללא תשלום, באמצעות כרטיס רב קו.
בשלב הראשון תפעיל הרכבת מסילה אחת מתחנת האומה בירושלים (ע"ש הנשיא לשעבר יצחק נבון) לתחנת רכבת ההגנה בתל אביב. תדירות הרכבת תעמוד בחודשים הראשונים להפעלתה על שתי רכבות בשעה, לכל כיוון. זמן הנסיעה בין תל אביב לתחנת האומה יעמוד על 28 דקות בלבד.
בשלב השני, שיחל מספר חודשים לאחר מכן, תפעיל הרכבת שתי מסילות בין תחנת רכבת האומה לתחנת ההגנה, ותדירות הרכבת תגדל לשלוש רכבות בשעה, בשעות השיא לכל כיוון, כך שבכל 20 דקות תצא רכבת לירושלים וממנה. בעתיד ניתן יהיה להגדיל תדירות הרכבת לשש רכבות בשעה בשעות השיא.
שר התחבורה ציין כי הקמת קו הרכבת בין ירושלים לתל אביב היא משימה לאומית ראשונה במעלה של משרד התחבורה. "עם כניסתי לתפקיד הורתי לאנשי משרד התחבורה ורכבת ישראל לפעול מידית לקידום קו הרכבת המהיר בירושלים, זאת לאחר ארבע שנים בהן היה הפרויקט תקוע". אמר כץ.
בשבוע הבא יערוך השר כץ את נסיעת מבחן ראשונה בקטר חשמלי של הרכבת, בקטע המסילה שבין שער הגיא למודיעין. "הבטחתי ואני מקיים. בפסח הקרוב נאפשר לכל עם ישראל לעלות בהמוניו לירושלים ברכבת המהירה מתל אביב. מחברים ומחזקים את ירושלים הבירה ומתחברים להיסטוריה של ירושלים", אמר השר כץ.
תחנת רכבת האומה היא חלק מהמרכז התחבורתי הגדול בישראל, שיכלול גם שתי תחנות של הרכבת קלה, תחנות מוניות וחניון חנה וסע המכיל יותר מ-1,200 מקומות חנייה. המבנה התחתון של התחנה נמצא בעומק של יותר מ-80 מטר מתחת לפני הקרקע. הוא מורכב ממנהרות ופירים וכולל ארבעה רציפים באורך של 300 מטרים כל אחד (בשעת חירום ישמש מבנה התחנה כמקלט אטומי).
הקשר לתחנה העליונה יתבצע באמצעות שלוש מעליות מהירות, המכילות כל אחת 35 נוסעים, שאמורים לעלות לרציפים העליונים בתוך מספר שניות. המעליות וחלק מהדרגנועים, כבר שמישים ופועלים. מבנה התחנה העליונה נבנה מזכוכית, והוא כולל 40 עמודי פלדה בגובה של 13 מטרים ומעליהם צוהר ענק בקוטר של 21 מטרים.
גודל התחנה עומד על כ-70 אלף מ"ר והוא כולל רציפים, שטחי שירות ופירי אוורור. חלקה העליון של התחנה כולל אולמות כניסה, כרטוס, שירותים לנוסעים וחדרי מערכות בשטח כולל של כ- 20 אלף מ"ר. מערך הבטיחות של התחנה תוכנן על פי אמות מידה בינלאומיות המחמירות ביותר והוא נותן מענה לשהותם של כ-4,000 נוסעים בעת ובעונה אחת.
קו הרכבת המהיר לירושלים כולל מסילה כפולה באורך של 56 קילומטרים, שיעבור דרך הנתב"ג, העיר מודיעין ושער הגיא, ויגיע לירושלים. מהירות הרכבת תעמוד על 160 קמ"ש והיא תבצע כארבע מיליון נסיעות בשנה הראשונה. עלות הקמת הקו נאמדת ב-7 מיליארד שקלים"
שאלה... חשמול חלקי?? הייתכן דבר כזה?
אני רואה שהרבה אנשים סקפטיים לגבי איך יספיקו לחשמל את שאר התוואי עד לפסח, אז רציתי לשאול-
האם ייתכן מצב שיחשמלו את הקו עד לנתב"ג בלבד?
כך שהרכבת שתצא מתחנת ההגנה תהיה בת 2 קטרים (אחד חשמלי והשני דיזל).
הדיזל יסיע עד לנתב"ג ומשם החשמלי ייקח פיקוד.
נראה לכם הגיוני?
 

zvir1

New member
כל נוסע בזמן ההרצה יביא POWER BANK לטעינת הקטר

שאלה... חשמול חלקי?? הייתכן דבר כזה?
אני רואה שהרבה אנשים סקפטיים לגבי איך יספיקו לחשמל את שאר התוואי עד לפסח, אז רציתי לשאול-
האם ייתכן מצב שיחשמלו את הקו עד לנתב"ג בלבד?
כך שהרכבת שתצא מתחנת ההגנה תהיה בת 2 קטרים (אחד חשמלי והשני דיזל).
הדיזל יסיע עד לנתב"ג ומשם החשמלי ייקח פיקוד.
נראה לכם הגיוני?
כל נוסע בזמן ההרצה יביא POWER BANK לטעינת הקטר
 

easylivin

New member
קוראים לזה הפעלה דו-ראשית, וזה לא יקרה.

שאלה... חשמול חלקי?? הייתכן דבר כזה?
אני רואה שהרבה אנשים סקפטיים לגבי איך יספיקו לחשמל את שאר התוואי עד לפסח, אז רציתי לשאול-
האם ייתכן מצב שיחשמלו את הקו עד לנתב"ג בלבד?
כך שהרכבת שתצא מתחנת ההגנה תהיה בת 2 קטרים (אחד חשמלי והשני דיזל).
הדיזל יסיע עד לנתב"ג ומשם החשמלי ייקח פיקוד.
נראה לכם הגיוני?
קוראים לזה הפעלה דו-ראשית, וזה לא יקרה.
המשמעות היא תוספת של 90 טון משקל מת לרכבת, כי קטר הדיזל יצטרך להיות כבוי לחלוטין רוב הזמן (וגם אם יהיה כבוי, ספק אם שירותי הכבאות וההצלה יכולים לאשר להניע כמות כזאת של דלק במנהרות הארוכות ובתחנת האומה).
 

נתנאל531

Well-known member
מחכה לתמונה של g12 גורר קטר חשמלי

קוראים לזה הפעלה דו-ראשית, וזה לא יקרה.
המשמעות היא תוספת של 90 טון משקל מת לרכבת, כי קטר הדיזל יצטרך להיות כבוי לחלוטין רוב הזמן (וגם אם יהיה כבוי, ספק אם שירותי הכבאות וההצלה יכולים לאשר להניע כמות כזאת של דלק במנהרות הארוכות ובתחנת האומה).
מחכה לתמונה של g12 גורר קטר חשמלי
בדרך למוסך בלוד...
 

easylivin

New member
ואללה, לתמונה כזאת גם אני מחכה. היא אמנם לא תהיה נדירה

מחכה לתמונה של g12 גורר קטר חשמלי
בדרך למוסך בלוד...
ואללה, לתמונה כזאת גם אני מחכה. היא אמנם לא תהיה נדירה
בשנים הראושנות לחשמול, ולא רק בקטע לוד-נתב"ג. אבל קטר דיזל לא ייכנס למנהרה 3, גם לא במצב כבוי (אבל אין זה אומר שציוד דיזל "קל" כמו קרוניות עבודה לא יורשה להיכנס לשם).

אפרופו G12, הם עתידים להיגרט מתישהו, ואני מקווה שיוחלפו בקטרי עיתוק אמיתיים לשם שינוי (הוא בהחלט לא נועד לשמש כקטר עיתוק, אבל משמש ככזה בפועל מחוסר ברירה). ומנחש שאלה עדיין יהיו קטרי דיזל (אולי היברידיים).
 

Ccyclist

Well-known member
אם קטר הדיזל צפוני ניתן לנתק אותו בתפעולית שבכניסה לחישמול

קוראים לזה הפעלה דו-ראשית, וזה לא יקרה.
המשמעות היא תוספת של 90 טון משקל מת לרכבת, כי קטר הדיזל יצטרך להיות כבוי לחלוטין רוב הזמן (וגם אם יהיה כבוי, ספק אם שירותי הכבאות וההצלה יכולים לאשר להניע כמות כזאת של דלק במנהרות הארוכות ובתחנת האומה).
אם קטר הדיזל צפוני ניתן לנתק אותו בתפעולית שבכניסה לחישמול
ולהתחבר אליו בחזור מירושלים. (זה מצריך קרון ניהוג חשמלי אך בקרון כזה יכולים להיות מושבי נוסעים ברוב הקרון ותא נהג)
 

easylivin

New member
אפשרי בתיאוריה, אבל ר"י משתמשת בצימוד buffers & chain

אם קטר הדיזל צפוני ניתן לנתק אותו בתפעולית שבכניסה לחישמול
ולהתחבר אליו בחזור מירושלים. (זה מצריך קרון ניהוג חשמלי אך בקרון כזה יכולים להיות מושבי נוסעים ברוב הקרון ותא נהג)
אפשרי בתיאוריה, אבל ר"י משתמשת בצימוד buffers & chain
חיבור וניתוק נייד בשיטה הזאת נעשה ידנית ולוקח זמן, וזאת הסיבה שנדיר מאוד לראות את זה בתחנות נוסעים היום בישראל (למעשה, הפסיקו לחבר ולנתק קטרי נוסעים בתחנות אחרי שכל הקרונות הישנים נגרטו).

להבדיל מבריה"מ לשעבר למשל, אצלנו רק בקרונועים יש מצמדים אוטומטיים, ויהיו כאלה גם בקרונועים החשמליים העתידיים. אבל בשיטה הקיימת לא כל-כך סביר שיעשו את זה באמצע נסיעה. ייתכן שחיבור/ניתוק קטרי דיזל יתבצע בתחנת ההגנה, ת"א-דרום או נתב"ג-תפעולית לצורך גרירת הקטרים החשמליים למוסך בלוד בתקופת המעבר שלפני חשמול הקטע.
 

amit1270

New member
לא יודע אם זה מה שיקרה, אבל אני לא חושב שיש בעיה להעביר

קוראים לזה הפעלה דו-ראשית, וזה לא יקרה.
המשמעות היא תוספת של 90 טון משקל מת לרכבת, כי קטר הדיזל יצטרך להיות כבוי לחלוטין רוב הזמן (וגם אם יהיה כבוי, ספק אם שירותי הכבאות וההצלה יכולים לאשר להניע כמות כזאת של דלק במנהרות הארוכות ובתחנת האומה).
לא יודע אם זה מה שיקרה, אבל אני לא חושב שיש בעיה להעביר
קטר דיזל עם דלק במנהרות A1. סולר זה לא בנזין, וגם כשהוא בוער הוא לא מתפוצץ וזה דומה יותר לשריפה "רגילה" שהמנהרות בנויות להתמודד איתה.
 

luckydude

Active member
אם לא ירוקנו את הדיזל מקרונות הכח (מה שאני משער שלא יעשו)

לא יודע אם זה מה שיקרה, אבל אני לא חושב שיש בעיה להעביר
קטר דיזל עם דלק במנהרות A1. סולר זה לא בנזין, וגם כשהוא בוער הוא לא מתפוצץ וזה דומה יותר לשריפה "רגילה" שהמנהרות בנויות להתמודד איתה.
אם לא ירוקנו את הדיזל מקרונות הכח (מה שאני משער שלא יעשו)
אז לפחות בנתיים גם בהפעלה חשמלית בלבד תהיה כמות מסויימת של דיזל שיעבור במנהרות.
&nbsp
בכל מקרה, הבעייה עם הפעלה דו ראשית היא שקטר הדיזל יצטרך למשוך את הקטר החשמלי ביחד עם שאר הרכבת וקטרי הדיזל ממילא כבר מוגבלים ביחס למספר הקרונות שהם יכולים למשוך.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה