השר כץ הנחה: קו הרכבת המהיר לירושלים יחל לפעול בעוד 3 חודשים

מצב
הנושא נעול.

luckydude

Active member
אאל״ט התיקון היה אמור להוסיף צינורות שיקלו על לחץ המים

אם אני זוכר נכון מדיונים כאן בפורום לפני כמה חודשים
הגורם להיבקעות המנהרות המקשרות היתה שהדפנות שלהן תוכננו ונוצקו בעובי קטן מדי של בטון.

אם אני זוכר נכון - הוזכר פה בפורום לפני כמה חודשים סיפור המנהרות המקשרות, שאני לא יודע אם הבנת נכון אבל הן מנהרות חירום או שליטה ובקרה, ולא המנהרות הראשיות עם המסילה שבהן עוברות הרכבות. נאמר כאן שהמנהרות טרם תוקנו.

כשההיבקעות של המנהרות קרתה, נתגלעה מחלוקת בטלוויזיה בין משרד התחבורה למהנדסים שהעיתונאים ריאיינו - כמה זמן וכמה כסף תיקון המנהרות ייקח והאם זה יעכב את מועד פתיחת הקו באביב 2018.

להלן כתבה מדה-מרקר בנושא בתאריך 3/7/16:
https://www.themarker.com/dynamo/1.2994107

אני לא מהנדס אזרחי, אבל זה נשמע לי קצת מסובך וארוך לדפן את מנהרות הקישור. מן הסתם הזה יהיה לא על חשבון ההר כלפי חוץ אלא על חשבון חלל המנהרות כלפי פנים, מה שאומר שהן תהיינה יותר צרות ממה שתוכנן.

שימו לב שבכתבה הזו מצויין, נכון ליולי 2016, שהתיכנון הוא לתקן רק 33 מתוך 46 ממנהרות הקישור שניזוקו. נשמע לא טוב...

חוץ מזה - מאז 2016 לא שמעתי ולא ראיתי שום סיקור או איזכור בנושא המנהרות.

באופן כללי, לאחר קריסת הגשר הישן בכביש 4 באוגוסט האחרון מפגיעת משאית עם גובה חורג (הנהג נהרג), ולאחר סיקור לא אוהד במיוחד בנושא לגבי הגשרים בכל הארץ (שהוא דווקא לא בהכרח מקצועי אלא אולי קצת פוליטי) - נראה לי שיש למשרד התחבורה מה לשפר בענייני בטיחות של גשרים ומנהרות - עניינים הקשורים להנדסת בניין.
אאל״ט התיקון היה אמור להוסיף צינורות שיקלו על לחץ המים
ולא דווקא להגדיל את עובי הדופן של המנהרות.
 

easylivin

New member
מכניסים ועוד איך. עד 30/3 יהיו לפחות 3 קטרים "מבצעיים"


לא מכניסים ציוד להפעלה מבצעית בזמן כזה
ואי אפשר להשתמש בקטרי דיזל בקו החדש לירושלים בגלל אורך המנהרות והשיפוע, זה לא הקו לכרמיאל עם מנהרה אחת, שגם אותו מפעילים רק עם קטרי דיזל מסויימים
&nbsp
כץ גם הבטיח רכבת לכרמיאל בל"ג בעומר הקודם, ולא קיים, המקסימום שהוא יכול להשיג עד פסח הוא נסיעת דאווין על הקטר החשמלי בחלק מהמסילה (וגם את הקטר החשמלי יהיה צריך לגרור עם דיזל מלוד...)
מכניסים ועוד איך. עד 30/3 יהיו לפחות 3 קטרים "מבצעיים"
 

נתנאל531

Well-known member
אי אפשר להתייחס אליהם כמבצעיים, כל זמן שנדרשים לגרירה למוסך

מכניסים ועוד איך. עד 30/3 יהיו לפחות 3 קטרים "מבצעיים"
אי אפשר להתייחס אליהם כמבצעיים, כל זמן שנדרשים לגרירה למוסך
בלוד, בגלל שהחשמול לא מגיע עד לשם...
 

easylivin

New member
נו שויין, אי אפשר לרצות את כולם.


אי אפשר להתייחס אליהם כמבצעיים, כל זמן שנדרשים לגרירה למוסך
בלוד, בגלל שהחשמול לא מגיע עד לשם...
נו שויין, אי אפשר לרצות את כולם.

בעיניי העיקר שהנוסעים יגיעו ליעדם ברכבת חשמלית, ולו "רק" פעמיים בשעה בשלב הראשון, לעומת אפס פעמים כיום.

אגב, בהמשך השנה יגיעו קטרים נוספים שגם ייהפכו למבצעיים תוך זמן קצר. וקטע נתב"ג-לוד לא יחושמל כל כך מהר - כדי שתישאר לנו בכל זאת סיבה להתלונן.
 
קטע נתב"ג-לוד אולי אינו סיבה להתלונן, אבל קטע ההגנה-סבידור

נו שויין, אי אפשר לרצות את כולם.

בעיניי העיקר שהנוסעים יגיעו ליעדם ברכבת חשמלית, ולו "רק" פעמיים בשעה בשלב הראשון, לעומת אפס פעמים כיום.

אגב, בהמשך השנה יגיעו קטרים נוספים שגם ייהפכו למבצעיים תוך זמן קצר. וקטע נתב"ג-לוד לא יחושמל כל כך מהר - כדי שתישאר לנו בכל זאת סיבה להתלונן.
קטע נתב"ג-לוד אולי אינו סיבה להתלונן, אבל קטע ההגנה-סבידור
בהחלט כן.
מספיק להסתכל על הביקוש לקו 480.
 

סנוי

New member
3 קטרים זה מספיק בשביל להפעיל את הקו? ומה לגבי 'מנוחה' לקטר?

מכניסים ועוד איך. עד 30/3 יהיו לפחות 3 קטרים "מבצעיים"
3 קטרים זה מספיק בשביל להפעיל את הקו? ומה לגבי 'מנוחה' לקטר?
אם לצאת מנקודת הנחה ששלושה קטרים זה מספיק - אני מניח שזה לא יאפשר הפסקות ארוכות לתחזוקה שלהם. האם זה בטיחותי?
 

luckydude

Active member
קטר חשמלי זקוק לפחות תחזוקה מקטר דיזל

3 קטרים זה מספיק בשביל להפעיל את הקו? ומה לגבי 'מנוחה' לקטר?
אם לצאת מנקודת הנחה ששלושה קטרים זה מספיק - אני מניח שזה לא יאפשר הפסקות ארוכות לתחזוקה שלהם. האם זה בטיחותי?
קטר חשמלי זקוק לפחות תחזוקה מקטר דיזל
מיכיוון שיש בו הרבה פחות ״חלקים זזים״ (אין מנוע בערה פנימית ואין אלטרנטור/גנרטור). כמובן גם שאין צורך למלא אותו בדלק או בשמן מנוע, וניתן להפעיל אותו מיידית בלחיצת כפתור.
 

סנוי

New member
תודה, החכמתי.

קטר חשמלי זקוק לפחות תחזוקה מקטר דיזל
מיכיוון שיש בו הרבה פחות ״חלקים זזים״ (אין מנוע בערה פנימית ואין אלטרנטור/גנרטור). כמובן גם שאין צורך למלא אותו בדלק או בשמן מנוע, וניתן להפעיל אותו מיידית בלחיצת כפתור.
תודה, החכמתי.
 

luckydude

Active member
כן. הכי פשוט זה לחשוב על קטר דיזל כתחנת חשמל קטנה על גלגלים.

תודה, החכמתי.
כן. הכי פשוט זה לחשוב על קטר דיזל כתחנת חשמל קטנה על גלגלים.
בתחנת החשמל הניידת הזו ישנו מנוע דיזל גדול וגנרטור או אלטרנטור גדול שמספק חשמל למנועי ההסעה שבחוגונים. קטר חשמלי לא צריך את התחנת כח הניידת הזו בכלל ולכן צריך הרבה פחות תחזוקה. במקביל הוא מסוגל לספק הרבה יותר חשמל למנועי ההסעה ולכן הוא הרבה יותר חזק מקטר דיזל.
 

luckydude

Active member
לא נשמע הגיוני.

אבל אין עדיין מספיק קטרים חשמליים בארץ. יש רק אחד!
הכל פה זה בלוף ופופוליזם. יפעילו את הקו עם קטרי דיזל במנהרות...
לא נשמע הגיוני.
עם קטרי הדיזל הרכבות יהיו צריכות להיות מאוד קצרות כדי שהקטר יוכל להתמודד עם האתגרים הטופוגרפיים בתוואי.
&nbsp
בכלל, למיטב ידיעתי המנהרות לא אושרו לתפעול בדיזל מבחינת בטיחות אש ותקנים אחרים.
 

aryeri

Member
חובה ברציף 3, ומפגשי רכבות בתחנה תפעולית איילון. הסבר:

זה אומר שיתחילו להפעיל רק מסילה מחושמלת אחת. השאלה: מאיפה?
כנראה שמהחיבור למסילת מודיעין (ועד לירושלים), וזה אומר גם מפגשי רכבות איפושהו לאורך הדרך. החישמול יהיה כנראה רק עד תחנת ההגנה (רציף 3?) ומשם הרכבות יחוייגו לדרך חזרה.

שלושה חודשים בחינם? עם שתי רכבות בשעה בלבד? הם ערוכים עם רכבות ארוכות מספיק?
חובה ברציף 3, ומפגשי רכבות בתחנה תפעולית איילון. הסבר:
במסילת האיילון יש 14 סלוטים לכיוון בשעה - ואני מתכוון למסילות הקו הראשי. בתחנת ההגנה מדובר ברציפים 1 ו-2.

הלו"ז הנוכחי של הרכבת בשיטת האיתות הנוכחית מאפשר הכנסת עוד שתי רכבות בשעה לכיוון למסילות הקו הראשי, וזה כולל את המסילות . שני הסלוטים היקרים האלה נשמרו מראש בשביל הקו המהיר לירושלים.

נסיעה ב-160 קמ"ש כולל האצה בין תחנה תפעולית איילון לבין תחנת ירושלים האומה לוקחת כ-13 דקות פלוס מינוס. אני חושב שפעם ניסיתי לחשב את אורך הנסיעה בין נתב"ג לירושלים וקיבלתי 17 דקות, אז אני חושב שהקטע בין נתב"ג לענבה ב-160 קמ"ש כולל האצה ייקח כ-4 דקות.

אני אנסה לתאר כאן מה יכול להיות שיקרה מבחינה תפעולית. אני מגדיר מחזור תפעולי של שעה שמתחיל ב-00 דקות. המספרים מציינים את הדקות שחלפו מתחילת המחזור.

ירושלים האומה - תל אביב ההגנה:
תחנת האומה 00 30 00 30 00 30
תפעולית איילון 13 43 13 43 13 43
תחנת נתב"ג 17 47 17 47 17 47
תחנת ההגנה 28 58 28 58 28 58

תל אביב ההגנה - ירושלים האומה:
תחנת ההגנה 02 32 02 32 02 32
תחנת נתב"ג 13 43 13 43 13 43
תפעולית איילון 17 47 17 47 17 47
תחנת האומה 30 00 30 00 30 00

יש שלוש רכבות (מבחינת הציוד הנייד, לא היציאות) - כלומר שלושה קטרים - שסימנתי אותם בצבעים אדום, כחול וירוק, ורק הם יידרשו לבצע את הקו לאורך היום.

מחזור של קטר בין יציאה מתחנת האומה ליציאה נוספת מתחנת האומה הוא שעה וחצי.

כך זה ייצא על הקשקש, בדומה לקו באר שבע/ראשל"צ - הוד השרון על המסילה השלישית באיילון. גם כאן בדיוק כמו שם, מיד לאחר שרכבת תפנה את המסילה - לכיוון תל אביב, תיכנס רכבת בכיוון ההפוך למסילה לכיוון ירושלים. מפגש הרכבות ייתקיים כנראה בתח . הרכבת מן הסתם ידויירו ברציף 3 בהגנה וימתינו שם רק ארבע דקות - ואז יחזרו חזרה לירושלים. דבר כזה על רציפים 1 ו-2 ייקח זמן מסילה גדול מדי לדעתי, ויפגע בקווים האחרים כמעט בוודאות.

ההמתנה בירושלים בין הגעה לתחנה מתל אביב לבין יציאה חזרה לתל אביב תקח כחצי שעה. אין בעיה לעשות זאת על אחד הרציפים, גם אם רק שניים יהיו מוכנים עד ערב פסח.

עכשיו השאלה הגדולה: איך מתכוונים למצוא סלוט נוסף בין שפירים להגנה בעוד כמה חודשים כדי לאפשר שלוש רכבות בשעה? (אין בעיית דיור על רציף 3 בהגנה. הבעייה היא בסלוטים בין שפירים לתל אביב דרום תפעולית)...
 

aryeri

Member
יש אישור מאנשי המקצוע בפורום ללו"ז שיצרתי?

חובה ברציף 3, ומפגשי רכבות בתחנה תפעולית איילון. הסבר:
במסילת האיילון יש 14 סלוטים לכיוון בשעה - ואני מתכוון למסילות הקו הראשי. בתחנת ההגנה מדובר ברציפים 1 ו-2.

הלו"ז הנוכחי של הרכבת בשיטת האיתות הנוכחית מאפשר הכנסת עוד שתי רכבות בשעה לכיוון למסילות הקו הראשי, וזה כולל את המסילות . שני הסלוטים היקרים האלה נשמרו מראש בשביל הקו המהיר לירושלים.

נסיעה ב-160 קמ"ש כולל האצה בין תחנה תפעולית איילון לבין תחנת ירושלים האומה לוקחת כ-13 דקות פלוס מינוס. אני חושב שפעם ניסיתי לחשב את אורך הנסיעה בין נתב"ג לירושלים וקיבלתי 17 דקות, אז אני חושב שהקטע בין נתב"ג לענבה ב-160 קמ"ש כולל האצה ייקח כ-4 דקות.

אני אנסה לתאר כאן מה יכול להיות שיקרה מבחינה תפעולית. אני מגדיר מחזור תפעולי של שעה שמתחיל ב-00 דקות. המספרים מציינים את הדקות שחלפו מתחילת המחזור.

ירושלים האומה - תל אביב ההגנה:
תחנת האומה 00 30 00 30 00 30
תפעולית איילון 13 43 13 43 13 43
תחנת נתב"ג 17 47 17 47 17 47
תחנת ההגנה 28 58 28 58 28 58

תל אביב ההגנה - ירושלים האומה:
תחנת ההגנה 02 32 02 32 02 32
תחנת נתב"ג 13 43 13 43 13 43
תפעולית איילון 17 47 17 47 17 47
תחנת האומה 30 00 30 00 30 00

יש שלוש רכבות (מבחינת הציוד הנייד, לא היציאות) - כלומר שלושה קטרים - שסימנתי אותם בצבעים אדום, כחול וירוק, ורק הם יידרשו לבצע את הקו לאורך היום.

מחזור של קטר בין יציאה מתחנת האומה ליציאה נוספת מתחנת האומה הוא שעה וחצי.

כך זה ייצא על הקשקש, בדומה לקו באר שבע/ראשל"צ - הוד השרון על המסילה השלישית באיילון. גם כאן בדיוק כמו שם, מיד לאחר שרכבת תפנה את המסילה - לכיוון תל אביב, תיכנס רכבת בכיוון ההפוך למסילה לכיוון ירושלים. מפגש הרכבות ייתקיים כנראה בתח . הרכבת מן הסתם ידויירו ברציף 3 בהגנה וימתינו שם רק ארבע דקות - ואז יחזרו חזרה לירושלים. דבר כזה על רציפים 1 ו-2 ייקח זמן מסילה גדול מדי לדעתי, ויפגע בקווים האחרים כמעט בוודאות.

ההמתנה בירושלים בין הגעה לתחנה מתל אביב לבין יציאה חזרה לתל אביב תקח כחצי שעה. אין בעיה לעשות זאת על אחד הרציפים, גם אם רק שניים יהיו מוכנים עד ערב פסח.

עכשיו השאלה הגדולה: איך מתכוונים למצוא סלוט נוסף בין שפירים להגנה בעוד כמה חודשים כדי לאפשר שלוש רכבות בשעה? (אין בעיית דיור על רציף 3 בהגנה. הבעייה היא בסלוטים בין שפירים לתל אביב דרום תפעולית)...
יש אישור מאנשי המקצוע בפורום ללו"ז שיצרתי?
אני לא מהנדס עדיין, אלא מהנדס בדרך. אשמח לשמוע את דעתם של אנשי הפורום. יכול להיות שיש צרכים והגבלות תפעוליים שלא לקחתי בחשבון... מה אומרים?
 

alantan

New member
זמן התאוששות של ארבע דקות בהגנה נראה לי גבולי מאוד

יש אישור מאנשי המקצוע בפורום ללו"ז שיצרתי?
אני לא מהנדס עדיין, אלא מהנדס בדרך. אשמח לשמוע את דעתם של אנשי הפורום. יכול להיות שיש צרכים והגבלות תפעוליים שלא לקחתי בחשבון... מה אומרים?
זמן התאוששות של ארבע דקות בהגנה נראה לי גבולי מאוד
בטח עם כמויות הנוסעים הצפויים (מדובר ברכבת מלאה שנפרקת ומועמסת).
&nbsp
גם אין פה שום רזרבה מבחינת ציוד - אם קטר מתקלקל, אין שום אפשרות להחליפו בזמן סביר, שזה אומר המון ביטולים.
&nbsp
לא אתפלא אם זה באמת התכנון, אבל לי זה נראה תכנון שלא הייתי חותם עליו אם המשרה שלי היתה תלויה בהצלחתו...
 

aryeri

Member
מסכים איתך לגמרי, אבל אין יותר טוב מזה מבחינת זמני מסילה

זמן התאוששות של ארבע דקות בהגנה נראה לי גבולי מאוד
בטח עם כמויות הנוסעים הצפויים (מדובר ברכבת מלאה שנפרקת ומועמסת).
&nbsp
גם אין פה שום רזרבה מבחינת ציוד - אם קטר מתקלקל, אין שום אפשרות להחליפו בזמן סביר, שזה אומר המון ביטולים.
&nbsp
לא אתפלא אם זה באמת התכנון, אבל לי זה נראה תכנון שלא הייתי חותם עליו אם המשרה שלי היתה תלויה בהצלחתו...
מסכים איתך לגמרי, אבל אין יותר טוב מזה מבחינת זמני מסילה
תיכננתי את הלו"ז הזה בהינתן כל האילוצים התפעוליים של מסילה אחת. אם היו יותר קטרים - בתחנת האומה יש מקום לדיור של קטרים, כי יש שם ארבע מסילות. אפשר לדייר גם במסילה השלישית בתחנות התפעוליות איילון, נתב"ג ותל אביב דרום. חוץ מזה, אוי לנו אם קטרים חשמליים חדשים יתקלקלו כל כך מהר. כמה פעמים קטר דיזל מתקלקל כבר? הלו"ז הזה הוא זמני עד שהנתונים התפעוליים ישתנו.
הבעיה היא הלו"ז הצפוף - רכבת סרדינים מפוצצת מירושלים עם תוספת קטנה מנתב"ג צריכה להתרוקן מנוסעים ולמלא המון נוסעים בכיוון ההפוך - כל זה ב-4 דקות בלבד, ולא - יהיו עיכובים. אני מנסה לחשוב עכשיו על תפעול אחר בתחנת ההגנה שיאפשר זמני. כבר היו דברים כאלה בלו"ז הזמני בקווים אחרים בזמן סגירת תחנות ת"א הצפוניות יותר. אז תחנת ההגנה שימשה כתחנת קצה לכמה קווים.

אני זוכר שהיו רכבות בקו אשקלון/רחובות - נתניה/בנימינה, שכמובן קוצרו עד ההגנה, שהיה להן זמן התאוששות של 4 דקות והן היו צריכות לנסוע בזמן כדי לפנות את המסילה לרכבות אחרות. אבל הקו מירושלים יהיה הרבה יותר מפוצץ מהקו של רחובות.

אני מנסה לחשוב על דרך תפעולית אחרת עם המסילות הראשיות 1,2 בתחנת ההגנה שיאפשרו זמן התאוששות ארוך יותר לרכבות מירושלים.
 

alantan

New member
הנחתי שהזמנים בנתב"ג הם בסוגריים, כלומר ללא עצירה

מסכים איתך לגמרי, אבל אין יותר טוב מזה מבחינת זמני מסילה
תיכננתי את הלו"ז הזה בהינתן כל האילוצים התפעוליים של מסילה אחת. אם היו יותר קטרים - בתחנת האומה יש מקום לדיור של קטרים, כי יש שם ארבע מסילות. אפשר לדייר גם במסילה השלישית בתחנות התפעוליות איילון, נתב"ג ותל אביב דרום. חוץ מזה, אוי לנו אם קטרים חשמליים חדשים יתקלקלו כל כך מהר. כמה פעמים קטר דיזל מתקלקל כבר? הלו"ז הזה הוא זמני עד שהנתונים התפעוליים ישתנו.
הבעיה היא הלו"ז הצפוף - רכבת סרדינים מפוצצת מירושלים עם תוספת קטנה מנתב"ג צריכה להתרוקן מנוסעים ולמלא המון נוסעים בכיוון ההפוך - כל זה ב-4 דקות בלבד, ולא - יהיו עיכובים. אני מנסה לחשוב עכשיו על תפעול אחר בתחנת ההגנה שיאפשר זמני. כבר היו דברים כאלה בלו"ז הזמני בקווים אחרים בזמן סגירת תחנות ת"א הצפוניות יותר. אז תחנת ההגנה שימשה כתחנת קצה לכמה קווים.

אני זוכר שהיו רכבות בקו אשקלון/רחובות - נתניה/בנימינה, שכמובן קוצרו עד ההגנה, שהיה להן זמן התאוששות של 4 דקות והן היו צריכות לנסוע בזמן כדי לפנות את המסילה לרכבות אחרות. אבל הקו מירושלים יהיה הרבה יותר מפוצץ מהקו של רחובות.

אני מנסה לחשוב על דרך תפעולית אחרת עם המסילות הראשיות 1,2 בתחנת ההגנה שיאפשרו זמן התאוששות ארוך יותר לרכבות מירושלים.
הנחתי שהזמנים בנתב"ג הם בסוגריים, כלומר ללא עצירה
עם עצירה בנתב"ג זה אמור להיות מתוזמן ליותר מ-28 דקות. ללא עצירה יש אולי אפשרות להגיע בפחות מ-28 דקות אבל עם זמן רשמי של 28 דקות בשביל הריפוד.
&nbsp
אולי ההגעה לתחנה התפעולית מכיוון תל אביב לירושלים תהיה טיפה מוקדמת יותר, דבר שיאפשר תזמון הוצאת הרכבת מירושלים קצת לפני ואולי כך הרכבת תגיע לתל אביב עם מעט יותר זמן התאוששות.
 

luckydude

Active member
כל השנים האלו מכרו לציבור את הזמן של ה-28 דקות בקו

הנחתי שהזמנים בנתב"ג הם בסוגריים, כלומר ללא עצירה
עם עצירה בנתב"ג זה אמור להיות מתוזמן ליותר מ-28 דקות. ללא עצירה יש אולי אפשרות להגיע בפחות מ-28 דקות אבל עם זמן רשמי של 28 דקות בשביל הריפוד.
&nbsp
אולי ההגעה לתחנה התפעולית מכיוון תל אביב לירושלים תהיה טיפה מוקדמת יותר, דבר שיאפשר תזמון הוצאת הרכבת מירושלים קצת לפני ואולי כך הרכבת תגיע לתל אביב עם מעט יותר זמן התאוששות.
כל השנים האלו מכרו לציבור את הזמן של ה-28 דקות בקו
והתכוונו לבלי עצירה בנתב״ג?
 

amit1270

New member
זה חדש לך? לא כל הרכבות אמורות לעצור שם, רק אחת בשעה

כל השנים האלו מכרו לציבור את הזמן של ה-28 דקות בקו
והתכוונו לבלי עצירה בנתב״ג?
זה חדש לך? לא כל הרכבות אמורות לעצור שם, רק אחת בשעה
 

luckydude

Active member
לא כ״כ הגיוני שממודיעין יעצרו שתי רכבות בשעה אבל מי״ם רק אחת

זה חדש לך? לא כל הרכבות אמורות לעצור שם, רק אחת בשעה
לא כ״כ הגיוני שממודיעין יעצרו שתי רכבות בשעה אבל מי״ם רק אחת
 

amit1270

New member
זה הלו"ז המתוכנן

לא כ״כ הגיוני שממודיעין יעצרו שתי רכבות בשעה אבל מי״ם רק אחת
זה הלו"ז המתוכנן
אופי הקו למודיעין שונה מאופי הקו לירושלים. האחד הוא פרוורי והשני בינעירוני. רכבות בקווים בינעירוניים מדלגות על תחנות בדרך כדי לספק חיבור מהיר יותר (קיים גם בקו חיפה-ת"א).
הקשר בין נתב"ג לירושלים חשוב מאוד, אבל מבחינת כמות הנוסעים והצורך שלהם בשירות מהיר הקשר לתל אביב "קצת" יותר משמעותי. אני מניח שהשירות לנתב"ג יימשך כל שעות היממה בתדירות של רכבת לשעה (לפחות) בעוד שהשירות לתל אביב ללא עצירה יהיה יותר במתכונת של קו יוממים ובעיקר בשעות השיא.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה