אאל״ט התיקון היה אמור להוסיף צינורות שיקלו על לחץ המים
ולא דווקא להגדיל את עובי הדופן של המנהרות.
אאל״ט התיקון היה אמור להוסיף צינורות שיקלו על לחץ המיםאם אני זוכר נכון מדיונים כאן בפורום לפני כמה חודשים
הגורם להיבקעות המנהרות המקשרות היתה שהדפנות שלהן תוכננו ונוצקו בעובי קטן מדי של בטון.
אם אני זוכר נכון - הוזכר פה בפורום לפני כמה חודשים סיפור המנהרות המקשרות, שאני לא יודע אם הבנת נכון אבל הן מנהרות חירום או שליטה ובקרה, ולא המנהרות הראשיות עם המסילה שבהן עוברות הרכבות. נאמר כאן שהמנהרות טרם תוקנו.
כשההיבקעות של המנהרות קרתה, נתגלעה מחלוקת בטלוויזיה בין משרד התחבורה למהנדסים שהעיתונאים ריאיינו - כמה זמן וכמה כסף תיקון המנהרות ייקח והאם זה יעכב את מועד פתיחת הקו באביב 2018.
להלן כתבה מדה-מרקר בנושא בתאריך 3/7/16:
https://www.themarker.com/dynamo/1.2994107
אני לא מהנדס אזרחי, אבל זה נשמע לי קצת מסובך וארוך לדפן את מנהרות הקישור. מן הסתם הזה יהיה לא על חשבון ההר כלפי חוץ אלא על חשבון חלל המנהרות כלפי פנים, מה שאומר שהן תהיינה יותר צרות ממה שתוכנן.
שימו לב שבכתבה הזו מצויין, נכון ליולי 2016, שהתיכנון הוא לתקן רק 33 מתוך 46 ממנהרות הקישור שניזוקו. נשמע לא טוב...
חוץ מזה - מאז 2016 לא שמעתי ולא ראיתי שום סיקור או איזכור בנושא המנהרות.
באופן כללי, לאחר קריסת הגשר הישן בכביש 4 באוגוסט האחרון מפגיעת משאית עם גובה חורג (הנהג נהרג), ולאחר סיקור לא אוהד במיוחד בנושא לגבי הגשרים בכל הארץ (שהוא דווקא לא בהכרח מקצועי אלא אולי קצת פוליטי) - נראה לי שיש למשרד התחבורה מה לשפר בענייני בטיחות של גשרים ומנהרות - עניינים הקשורים להנדסת בניין.
ולא דווקא להגדיל את עובי הדופן של המנהרות.