השר כץ הנחה: קו הרכבת המהיר לירושלים יחל לפעול בעוד 3 חודשים

מצב
הנושא נעול.

amit1270

New member
אין כוונה להביא קרונות ניהוג חדשים בלי גנרטור?

אם לא ירוקנו את הדיזל מקרונות הכח (מה שאני משער שלא יעשו)
אז לפחות בנתיים גם בהפעלה חשמלית בלבד תהיה כמות מסויימת של דיזל שיעבור במנהרות.
&nbsp
בכל מקרה, הבעייה עם הפעלה דו ראשית היא שקטר הדיזל יצטרך למשוך את הקטר החשמלי ביחד עם שאר הרכבת וקטרי הדיזל ממילא כבר מוגבלים ביחס למספר הקרונות שהם יכולים למשוך.
אין כוונה להביא קרונות ניהוג חדשים בלי גנרטור?
 

arseny92

Well-known member
מנהל
יש

אין כוונה להביא קרונות ניהוג חדשים בלי גנרטור?
יש
http://trn.trains.com/news/news-wire/2018/01/03-bombardier-israel
&nbsp
"... The new order consists of 11 control cars, 11 intermediate coaches with dedicated space for people with reduced mobility and 32 trailer cars. The control cars will no longer use diesel generators to feed auxiliary systems, such as air conditioning as the Traxx locomotives that Israel Railways has recently ordered will provide more than enough power for both traction and auxiliaries. Additionally, the driver's desk in the control car will be re-designed to be identical to the Traxx electric locomotives' desk, scheduled to be delivered in 2018...."
 
השאלה הגדולה היא: למה?

השר כץ הנחה: קו הרכבת המהיר לירושלים יחל לפעול בעוד 3 חודשים
"היכונו לפתיחת קו הרכבת המהיר לירושלים
השר כץ הנחה: קו הרכבת המהיר לירושלים יחל לפעול בעוד 3 חודשים
שר התחבורה: הבטחתי ואני מקיים. בפסח הקרוב נאפשר לכל עם ישראל לעלות בהמוניו לירושלים ברכבת המהירה מתל אביב. מחברים ומחזקים את ירושלים הבירה ומתחברים להיסטוריה של ירושלים
בעקבות הנחיית השר כץ: רכבת חשמלית בין תל אביב לירושלים תחל לפעול בתוך שלושה חודשים. קו הרכבת המהיר לירושלים יפתח ב-30 במרץ 2018, ערב חג הפסח, ויאפשר להמוני בית ישראל לעלות לרגל לירושלים, באמצעות רכבת חשמלית שתיסע במהירות של 160 קמ"ש.
שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ הודיע כי בשלושת חודשי ההרצה הראשונים של הרכבת, ניתן יהיה לנסוע בקו ירושלים - תל אביב, הלוך וחזור ללא תשלום, באמצעות כרטיס רב קו.
בשלב הראשון תפעיל הרכבת מסילה אחת מתחנת האומה בירושלים (ע"ש הנשיא לשעבר יצחק נבון) לתחנת רכבת ההגנה בתל אביב. תדירות הרכבת תעמוד בחודשים הראשונים להפעלתה על שתי רכבות בשעה, לכל כיוון. זמן הנסיעה בין תל אביב לתחנת האומה יעמוד על 28 דקות בלבד.
בשלב השני, שיחל מספר חודשים לאחר מכן, תפעיל הרכבת שתי מסילות בין תחנת רכבת האומה לתחנת ההגנה, ותדירות הרכבת תגדל לשלוש רכבות בשעה, בשעות השיא לכל כיוון, כך שבכל 20 דקות תצא רכבת לירושלים וממנה. בעתיד ניתן יהיה להגדיל תדירות הרכבת לשש רכבות בשעה בשעות השיא.
שר התחבורה ציין כי הקמת קו הרכבת בין ירושלים לתל אביב היא משימה לאומית ראשונה במעלה של משרד התחבורה. "עם כניסתי לתפקיד הורתי לאנשי משרד התחבורה ורכבת ישראל לפעול מידית לקידום קו הרכבת המהיר בירושלים, זאת לאחר ארבע שנים בהן היה הפרויקט תקוע". אמר כץ.
בשבוע הבא יערוך השר כץ את נסיעת מבחן ראשונה בקטר חשמלי של הרכבת, בקטע המסילה שבין שער הגיא למודיעין. "הבטחתי ואני מקיים. בפסח הקרוב נאפשר לכל עם ישראל לעלות בהמוניו לירושלים ברכבת המהירה מתל אביב. מחברים ומחזקים את ירושלים הבירה ומתחברים להיסטוריה של ירושלים", אמר השר כץ.
תחנת רכבת האומה היא חלק מהמרכז התחבורתי הגדול בישראל, שיכלול גם שתי תחנות של הרכבת קלה, תחנות מוניות וחניון חנה וסע המכיל יותר מ-1,200 מקומות חנייה. המבנה התחתון של התחנה נמצא בעומק של יותר מ-80 מטר מתחת לפני הקרקע. הוא מורכב ממנהרות ופירים וכולל ארבעה רציפים באורך של 300 מטרים כל אחד (בשעת חירום ישמש מבנה התחנה כמקלט אטומי).
הקשר לתחנה העליונה יתבצע באמצעות שלוש מעליות מהירות, המכילות כל אחת 35 נוסעים, שאמורים לעלות לרציפים העליונים בתוך מספר שניות. המעליות וחלק מהדרגנועים, כבר שמישים ופועלים. מבנה התחנה העליונה נבנה מזכוכית, והוא כולל 40 עמודי פלדה בגובה של 13 מטרים ומעליהם צוהר ענק בקוטר של 21 מטרים.
גודל התחנה עומד על כ-70 אלף מ"ר והוא כולל רציפים, שטחי שירות ופירי אוורור. חלקה העליון של התחנה כולל אולמות כניסה, כרטוס, שירותים לנוסעים וחדרי מערכות בשטח כולל של כ- 20 אלף מ"ר. מערך הבטיחות של התחנה תוכנן על פי אמות מידה בינלאומיות המחמירות ביותר והוא נותן מענה לשהותם של כ-4,000 נוסעים בעת ובעונה אחת.
קו הרכבת המהיר לירושלים כולל מסילה כפולה באורך של 56 קילומטרים, שיעבור דרך הנתב"ג, העיר מודיעין ושער הגיא, ויגיע לירושלים. מהירות הרכבת תעמוד על 160 קמ"ש והיא תבצע כארבע מיליון נסיעות בשנה הראשונה. עלות הקמת הקו נאמדת ב-7 מיליארד שקלים"
השאלה הגדולה היא: למה?
לא יקרה אסון אם יפתחו את הקו כמו שתוכנן מה שכנראה יקרה רק ב-2019. אבל אז זה יהיה קו איכותי ואמין ולא הקו העמוס וחסר האמינות שיהיה אם יפתח במרץ.
חבל כי זה יפגום בתדמית של הקו גם אחרי שהוא ישתפר מאוד בסיום העבודות.
 

amit1270

New member
ברור שיהיו כמה חמוצים שיתלוננו על הקו בהתחלה

השאלה הגדולה היא: למה?
לא יקרה אסון אם יפתחו את הקו כמו שתוכנן מה שכנראה יקרה רק ב-2019. אבל אז זה יהיה קו איכותי ואמין ולא הקו העמוס וחסר האמינות שיהיה אם יפתח במרץ.
חבל כי זה יפגום בתדמית של הקו גם אחרי שהוא ישתפר מאוד בסיום העבודות.
ברור שיהיו כמה חמוצים שיתלוננו על הקו בהתחלה
אבל זה יישכח די מהר עם הפעלת הקו במתכונת מלאה.
 
למה? כי עדיין אין פתרון תח"צ הולם לחיבור ירושלים עם ת"א בזמן

השאלה הגדולה היא: למה?
לא יקרה אסון אם יפתחו את הקו כמו שתוכנן מה שכנראה יקרה רק ב-2019. אבל אז זה יהיה קו איכותי ואמין ולא הקו העמוס וחסר האמינות שיהיה אם יפתח במרץ.
חבל כי זה יפגום בתדמית של הקו גם אחרי שהוא ישתפר מאוד בסיום העבודות.
למה? כי עדיין אין פתרון תח"צ הולם לחיבור ירושלים עם ת"א בזמן
סביר, עד כדי כך שעדיין משתלם לאנשים (עם רכב) לנסוע לת"א ברכבת ממלחה (כולל הפיצול בבית שמש), מאשר עם אוטובוסים מהתחנה המרכזית (כולל נסיעה עירונית בירושלים באוטובוסים). כי אין שום פתרון בכלל לחיבור תח"צי הולם בין ירושלים לנתב"ג. וכי כל היוקרה של רכבת ישראל והשר נמצאים על חוד הסכין. עיכוב של שנה הוא לחלוטין לא סביר אחרי שמרץ 2018 הוא תאריך היעד כבר שנתיים בערך.

אז כן, ברור שתהייה פגיעה, אבל אני חושב שזו בטלה בשישים לעומת הפגיעה החזוייה במסילת האיילון בשעה שינסו לחשמל גם אותה (וכנראה שינסו גם להבליע את השנייה בתוך הראשונה).
 

Bus Nerd

Active member
אם ייפתח הקו במתכונת שכץ רוצה הנזק התדמיתי יהיה גדול יותר

למה? כי עדיין אין פתרון תח"צ הולם לחיבור ירושלים עם ת"א בזמן
סביר, עד כדי כך שעדיין משתלם לאנשים (עם רכב) לנסוע לת"א ברכבת ממלחה (כולל הפיצול בבית שמש), מאשר עם אוטובוסים מהתחנה המרכזית (כולל נסיעה עירונית בירושלים באוטובוסים). כי אין שום פתרון בכלל לחיבור תח"צי הולם בין ירושלים לנתב"ג. וכי כל היוקרה של רכבת ישראל והשר נמצאים על חוד הסכין. עיכוב של שנה הוא לחלוטין לא סביר אחרי שמרץ 2018 הוא תאריך היעד כבר שנתיים בערך.

אז כן, ברור שתהייה פגיעה, אבל אני חושב שזו בטלה בשישים לעומת הפגיעה החזוייה במסילת האיילון בשעה שינסו לחשמל גם אותה (וכנראה שינסו גם להבליע את השנייה בתוך הראשונה).
אם ייפתח הקו במתכונת שכץ רוצה הנזק התדמיתי יהיה גדול יותר
איחורים, ביטולים, צפיפות אסטרונומית, שירות לא מספק כי יגיע רק עד ת"א ההגנה ולא ת"א מרכז, וכו'.

לחכות כמה חודשים ולפתוח את הקו בתור מוצר *מוכן* שיכול להתמודד עם עומס הנוסעים בצורה טובה יותר מלפתוח אותו על מסילה בודדת ורק עד תחנת ההגנה עדיף בהרבה, גם מבחינת התדמית של ר"י, גם מבחינת התדמית של כץ, וגם מבחינת רמת השירות לנוסעים.

תחשוב על נוסעים שלא בקיאים בפרטים. בשבילם זה יהיה "השקיעו כל כך הרבה כסף וזמן בפרוייקט הזה ואפילו לא מסוגלים לתת שירות ראוי"
 
בדיוק

אם ייפתח הקו במתכונת שכץ רוצה הנזק התדמיתי יהיה גדול יותר
איחורים, ביטולים, צפיפות אסטרונומית, שירות לא מספק כי יגיע רק עד ת"א ההגנה ולא ת"א מרכז, וכו'.

לחכות כמה חודשים ולפתוח את הקו בתור מוצר *מוכן* שיכול להתמודד עם עומס הנוסעים בצורה טובה יותר מלפתוח אותו על מסילה בודדת ורק עד תחנת ההגנה עדיף בהרבה, גם מבחינת התדמית של ר"י, גם מבחינת התדמית של כץ, וגם מבחינת רמת השירות לנוסעים.

תחשוב על נוסעים שלא בקיאים בפרטים. בשבילם זה יהיה "השקיעו כל כך הרבה כסף וזמן בפרוייקט הזה ואפילו לא מסוגלים לתת שירות ראוי"
בדיוק
רק לחמור מראים חצי עבודה. יועיל הציבור ויחכה עוד כמה חודשים, זה רק יועיל.
החשש שלי הוא שבמקרה שאכן פותחים את הקו בצורה המצ'וקמקת הזאת אז התדמית שלו (ושל הרכבת כולה) תוכתם לעד. וגם כאשר יסתיימו העבודות והוא יפתח בצורה טובה זה פחות יכנס לתודעה הציבורית ואנשים עדיין לא ישתמשו בו כי יחשבו עליו כמו מה שהוא היה בימיו הראשונים.

גם מבחינה פוליטית אני לא מבין איך זה עוזר לשר. תקציב המדינה ל-2019 כבר עבר בממשלה וסביר מאוד שיעבור בקרוב בכנסת, כך שאנחנו רחוקים מבחירות.
דווקא פתיחה של הקו לקראת סוף 2018/תחילת 2019 (או אפילו אמצע 2019 אם יש כאלו שמאמינים שזה יתעכב עד כדי כך) תהיה קרובה יותר למועד הבחירות (נובמבר 2019).
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה