השפעת חלבון p53 על מניעתו של תא להיהפך לסרטני

ב ן ח ו ר י ן

Member
מנהל
השפעת חלבון p53 על מניעתו של תא להיהפך לסרטני

במכון ויצמן גילו קבוצת גנים אשר בולמת חלוקה מוגברת של תאים. התהליך מתרחש כך: 1) התא מקבל אות מגורם גדילה (משמע מקבל אות לצורכי התחלקות). 2) האות מפעיל כעשר קבוצות גנים שאחת מהם (כאשר התא תקין) היא קבוצת גנים הכוללת כ-12 גנים אשר נשלטים על-ידי חלבון p53 3) קבוצה זו מונעת את ההתחלקות למשך כ-8 שעות ורק אז מאפשרת לתא להתחלק. בתא סרטני חלבון זה נפגם או חסר ואז ההתרבות היא ללא הבחנה.
 

deathcaster

New member
לא הבנתי אותי

אם תשימי לב... אני הראשון כאן שהבעתי ביקורת על ה"ידען", את לא צריכה להביא לי דוגמאות... הצחקת אותי במובן הפשוט של המילה, לא מתוך לעג אלייך, אל תהיי במגננה תמידית.
 

deathcaster

New member
ועוד פרט טריוויה קטן

אחד מהחוקרים הבכירים במחקר, פרופ' משה אורן.... כשהוא היה סטודנט צעיר באונ' פרינסטון - הוא היה בצוות המחקר שגילה את החלבון P53.
 

peach20

New member
אז בעצם הסרטן הוא גנטי...

זה מה שאומרת הכתבה הזו- לא? הכל בגלל תקלה בחלבון p53, שמין הסתם גם הוא מסונתז על-ידי גנים...הסיבה העיקרית של גידולים היא גנטית?
 

פולספגן

New member
כן

הוא עשוי לסייע בפיתוח גישה חדשה ויעילה לטיפול בסרטן באמצעות תרופות כימותרפיות.
 
אגב גישות חדשות,

מעניין אותי לדעת אם כבר יצא לך לגשת מחדש לספרו הקלאסי של תומאס קון "המבנה של מהפכות מדעיות" ולהביא משם את הציטוט שטענת שקיים שם (בדיון מעניין בינינו שנקטע משום-מה באיבו לפני כמה ימים) בנוגע למשוואות מתימטיות ותפקידן במדעי הטבע.
 

PaleMoonlight

New member
הכתבה לא באה לקבוע את זה

הכתבה התמקדה רק בחלבון P53 ועסקה בגילויי המחקר החדשים אודות החלבון הזה שידוע זה מכבר כחלבון נוגד או מעכב תהליכים של התמרה סרטנית. היא לא באה לתלות את התפתחות הסרטן רק באי הימצאותו בתא או בנוכחות החלבון הפגום כך שאין זה אומר בהכרח שמי שנושא את הגנים המקודדים לחלבון התקין נושא תעודת ביטוח נגד סרטן.
 
למעלה