השמאל צריך שניה וחצי בשלטון כדי ליישם את השחיתות שלו

tgranot1

New member
9 יבואניות לפי גלובס.

די מהר אפשר להגיע מזה לקרטל. גלובס גם מסביר כי הסיבה להיצף היא עודף ייצור ויצרנים בטורקיה הגורם למכירה במחירי הפסד ולא גחמות של הממונה או של פרץ. מה עוד שהיבואנית הגדולה העומדת בראש המאבק היא סימנט של מספנות ישראל. לא בדיוק שה תמים. לכן ב3 שני האחרונות הצליחה לקפוץ מ 4 ל 14% מנתח השוק. אז שוב אני שואל. האם שווה להרוס את הבית בשביל כמה גרושים בהווה ומה בדיוק ההבדל בין סכנה למונופול של נשר מול סכנה שכזו ממספנות ישראל?
 

katomish

New member
תביא לי ענף משמעותי אחר שיש בו יותר מ 9 יבואניות וננהל דיון

9 יבואנים במדינה עם שוק כל כך קטן זה הרבה יותר ממספיק. להזכירך נשר החזיקה 90% מנתח השוק. ואין שום סתירה גם מספנות ישראל הוא מונופול שצריך להילחם בו, וטוב שנלחמים בו ומקימים נמלים חדשים מתחרים, אבל גם במקרה הזה מי שעומד לצד עובדי המונופול חובבי הסטייקים שמרוויחים כמו שר בקבינט הוא לא אחר מאותו פרץ ביחד עם ממשיך דרכו ניסנקורן. &nbsp נחזור למלט - עלויות ההובלה כשמדובר בהובלה ימית היא כ 30% מערך המוצר כשאינו נמכר במחיר הפסד. הפיקוח וההגבלות על השוק באופן גורף תמיד יוצרים מחירים יקרים יותר לצרכן הקצה - אני ואתה. הדיון הוא לא שחור לבן אלא בהרבה גוונים כמובן שצריך לשמור על איזון ולכן יש וועדות רבות שתפקידן להתריע ממצבים של מונופולים כאלו ואחרים גם של יבואנים. ולכל בעל משאבים יש לוביסטים שפועלים למענו. &nbsp
 

tgranot1

New member
אתה צוחק עלינו נכון.

גילוי נאות: שנים על גבי שנים התעסקתי במתן שירותי שילוח ליבואנים אז אני מכיר את הבולשיט הזה בשינה. ראשית , מלט הינו מוצר מפוקח אז הצד השני של המטבע שמפעלים דוגמת נשר לא יכולים להשתולל יותר מדי עם המחיר. אז נתחיל מכך שמחיר שק מלט 25 ק"ג בחנות הוא 16 ש"ח לאפור ו30 ש"ח ללבן. וכמובן שקבלן יקבל מחיר טוב בהרבה. - לפחות 25 אחוז הנחה. כלומר גם אם דירה ממוצעת צריכה 100 ואפילו 1000 שקי מלט מדובר בעלות ממש שולית יחסית למחירי הדירות בישראל. לגבי ההובלה הימית, מכולה 40 רגל מטורקיה היכולה להכיל עד 24 טון כלומר תאורטית 960 שקי מלט - 25 ק"ג. תוריד אילוצי משטוח אורך , רוחב, הניצולת של ספק שיודע לתכנן העמסה מיטבית תגיע ל80% בערך כלומר כ770 שקים למכולה. מחיר ההובלה למכולה שכזו הן מטורקיה והן מיוון הוא כ250 $ ומניסיוני יבואנים בדרך כלל יביאו 10 מכולות בשבוע. על מנת לצמצם כל מני פולישטיקים והטלים מסביב, חיסכון בעמילות מכס ועוד. כלומר מסתכם בכ$500 דולר למכולה ואני נדיב אתך . או בעברית פשוטה למלט הכי זול עלות ההובלה לשקלים היא 3.5 * 500 בערך 1750 ש"ח למכולה 1750\770 שקי מלט = 2.27 ש"ח לשק מלט. חלק את זה ב16 מחיר בחנות יוצא כ 14% ממחיר המוצר. גם אם תוסיף 10% רווח לחנות, ועוד 15 % רווח ליזם יצא עלות ש12.24 ש"ח. כלומר על המלט הזול עלות ההובלה היא כ18% -20 % מקסימום . ממש לא 30%. למלט היקר יותר העלות יורדת בחצי .
 

katomish

New member
אני מצטט את מסקנות הוועדה, שם נאמר שעלות ההובלה יכולה להגיע

עד ל 30% ממחיר המלט. החישובים אינם מעניינים עלות ההובלה שציינתי גם אם מדובר ב 20% נועדו להראות שליבואנים צרות משלהם, ומספיקה עליה קטנה במחיר כדי להפוך אותם ללא רווחיים מול נשר. וזה נקרא תחרות. &nbsp בפועל התחרות הזו הוזילה את מחירי המלט ב 20% מ 330 ש"ח לטון כבר ב 2018 לסביבות ה 270 ש"ח לטון &nbsp וכפי שאתה מבין מהנתון הזה המחירים שהבאת מהחנויות לשק של 25 קילו מלט לא ממש רלוונטיים.
 

tgranot1

New member
אתה לא צריך לספר לי על צרות יבואנים.

אני יכול לכתוב על זה ספר. העניין עם יבואנים הוא שאם מוצר X הופך לא משתלם הוא יחפש לייבא מוצר Y בעוד יצרן מקומי או יצואן נתקע עם הרבה מאוד הוצאות קבועות . יש למדינת ישראל אינטרס בהמשך ייצור מקומי של מלט מקומי. כי יצרן שכזה שווה זהב בזמן מלחמה. אתה לא ממש רוצה לסמוך על טורקים, מיצרים , ירדנים, ויוונים במצב שכזה נכון? גם לא על סינים. אם כבר בא לך להתלונן, תתמקד במחירי שוק חלקי החילוף לכל מוצר אלקטורני או חשמלי. בטח ובטח ברכב, שם אזרחי ישראל משלמים הרבה יותר מדי על מונופולים ושם אזרחי ישראל ממש מפסידים יחסית לאירופאים והאמריקאים בגלל הגנה על יבואנים בלעדיים. רק ששם תאלץ להתעסק בהרבה מאוד חרא של מקורבי ליכוד במקום בכמה גרושים במלט על פרץ.
 

katomish

New member
בשורה התחתונה ייבוא טוב לשוק התחרותי

צריך לשמור על אופציות ייבוא ובמקביל לשמר את התעשייה המקומית. ובטח שלא להחזיר את השוק לאחור למצב של מונופול של 90% של נשר שהוא גם מצב מסוכן מאוד. למזלנו שר האוצר לא ייתן לפרץ לבצע את המהלך של מיסוי הייבוא בהיקף של 17%.
 

katomish

New member
הסתובבת 180 מעלות יפה לך

אני בעד פחות רגולציות, וזו המדיניות שמיישמת הממשלה בשנים האחרונות. את המלחמה בפקידי הרגולוציה מבוצעת בעיקר על ידי נציגי הימין שדוגלים בשוק חופשי. תבדוק מי יושב בוועדות הכנסת השונות ומי העסקנים הפוליטיים שמחוברים ללוביסטים ומי הן המועצות השונות ששולטות ברגולציה. אני לא בא בהאשמות של שמאל ימין, אני אומר בצורה פשוטה בישראל יש עודף רגולציה ובקצה כל רגולציה כזו יש מי שמרוויח והרבה אזרחים שמפסידים.
 

tgranot1

New member
ממש לא הסתובבתי. אני חי את הדברים הללו.

אני מבין את ההבדל בין הגנה על יצואן או מוצר שלממשלה צריך להיות אינטרס לאומי ביצורו בישראל לבין יבואני מוצר צריכה המחזיקים את כולם בואבוס. ושלא תטעה. מלט צריך להיות מפוקח על מנת שהנשרים של העולם לא ינצלו זאת להשתולל במחירים. זה מצחיק שאתה מדבר על השנים האחרונות בהתחשב כמה זמן ממשלות ישראל קיימות. 50 מיליון שרים והם עדיין נותנים לשסטוביץ אחד לנהל את העניינים במכון התקנים ומשרד הבריאות. ובגלל שאני מכיר את המערכת קצת מבפנים . הבעיה אינה ברגולציות , אלא שבמכס , מכון התקנים, והמחלקה הרלוונטית במשרד הבריאות כל ממזר מלך וממציא רגולציות משל עצמו בשירות אינטרסים של X Y או Z.
 

ספי111

New member
הצחקת את לנין

תבדוק מה קורה בערוץ 10 ומי מרוויח מיקור המלט.
 

katomish

New member
יש לי חדשות בשבילך ערוץ 10 נסגר

מבחינתי שיסגרו גם את 13 וגם את 22 העיקר שלא יזרימו להם כספי ציבור אם דרך ייצרן המלט ואם דרך מוזס ואם דרך כל אחד ממושחתי התקשורת תומכי השמאל.
 

ספי111

New member
טעות,לא 10,13

הבעלים שם הוא מי שירוויח מהמכס על המלט ולכן מחלקת החדשות שם נהפכת לאיילה חסון. תשובה תומך שמאל? לכן נתניהו צ'יפר אותו במליארדים?
 

katomish

New member
יפה שהפכתם את חסון לכהניסטית, גם גליקמן ודרוקר תיכף יהפכו

לימנים. נעשה לך את זה פשוט, הליכוד מתנגד ליוזמה של פרץ להיטיב עם בלוטניק ועם תומכי העבודה בהנהלת נשר. העמדה שלך בתור שמאל מדופלם צריכה להיות שנתניהו תומך בחבר שלו בסימטק יבואנית המלט. חבל שאני צריך להסביר לך את העמדה שתקבל מחר בדף המסרים. את הקשרים הרופפים של נתניהו עם יבואני המלט הדגישו בעיתונות הכלכלית כדי להשחיר את עמדת הליכוד. את אלו של פרץ עם מגייס המתפקדים לעבודה מהנהלת נשר אף אחד לא מזכיר.
 

ספי111

New member
יפה שאתה הופך את נתניהו לכהניסט.

אז ככה. הליכוד לא מתנגד להיטיב עם בלוטניק ונתניהו רוצה לראות שבלוטניק מרגיע את דרוקר כדי לאפשר לו להרוויח על חשבוננו.
 

katomish

New member
פחחח דרוקר מקבל יותר מכל העובדים

חוץ מזה שאתה סתם מקשקש בלי לדעת או להבין.
 

ספי111

New member
דרוקר מקבל כמה שחושבים שמגיע לו

ולא בטוח שאתה מבין אבל זה לא מונע ממך לקשקש
 

katomish

New member
אין לי כוח להתדיין עם צבועים ומגיני מושחתים.

שתהיה לך שבת שלום.
 
נא לא להכניס את העיתונאית המכובדת איילה חסון לשק אחד

עם שני הזבלים שמנית.
 

jackie111

Well-known member
בימין הישראלי השחיתות מובנית

כדי להבחר בליכוד צריך להבטיח לחלק ג'ובים. מספר העבריינים במפלגות הימין הכי גדול שיש אז להאשים את השמאל זה עיוורון.
 
למעלה