השלמות בנוגע לסטאז'
שאלתי לא מעט שאלות בנוגע לסטאז' ברפואה, אבטלה וחופשת לידה, תודה רבה לכל המגיבים, אשמח להבהרות אחרונות בנושא, שוב תודה רבה ! 1. כל המגיבים, כולל רופאים שבפועל סיימו סטאז' ורצו בכך, טוענים שבסיום שנת הסטאז', אפשר לקבל דמי אבטלה למשך תקופה מסויימת, כולם פרט למנהל פורום ביטוח לאומי בתפוז, שטוען שלא זכאים ומקבלים דמי אבטלה. בשל נסיונו ותפקידו של היחיד שסתר את הטענה שכן מקבלים, אשאל שוב ואשמח לדעת תאורטית ממי שיודע, ופרקטית ממי שקיבל/לא קיבל בפועל, האם זכאים ומקבלים ? (זכאות לדמי אבטלה דורשת עבודה של 360 ימים מתוך 540 הימים שקדמו לאבטלה, האם מדובר בימים רצופים ? האם מדובר בימי עבודה, או בימים קלנדריים ?) 2. במידה ובסיום הסטאז' האישה יולדת, היא זכאית לדמי לידה, מכיוון שתנאי הזכאות הרלוונטי דורש עבודה והפרשה לביטוח לאומי ב 10 חודשים מתוך 14 שלפני הלידה. אם אני מבין נכון, כל עוד הלידה מתבצעת לא מוקדם מאשר חודשיים לפני תום הסטאז', האישה תהיה זכאית לדמי לידה, אמת ? 3. האם אב שמחליף את האישה בחלק מחופשת הלידה, יכול לעשות זאת גם כאשר היולדת היתה בסטאז' טרם הלידה, ולא בעבודה רגילה ? ע"מ שהאב יוכל להחליף את האישה, היא צריכה להיות מוגדרת כעובדת עם תלוש, לדוגמא, אב לא יכול להחליף את אישתו במידה והיא מובטלת או סטודנטית, השאלה היא האם כשמקבלים דמי לידה (אחרי הסטאז'), הסטוטס הוא כזה שהאב יכול להחליף את האישה, או שע"מ שכדי שהאב יחליף את האישה, היא צריכה קודם להספיק לחזור לעבוד ? 4. האם ניתן לקבל דמי אבטלה לאחר חופשת הלידה ? את התשובה לשאלה הזו לא כ"כ הבנתי
(אישה התחילה סטאז', בסיומו, לאחר 12 חודשי עבודה, ילדה, יצאתה לחופשת לידה, זכאית לדמי לידה, קיבלת דמי לידה, הסתיימה החופשה, האם כעת זכאית לדמי אבטלה ?) הבנתי שמצטברת לתקופת האכשרה לדמי האבטלה גם התקופה בה משולמים לה דמי לידה תודה !
שאלתי לא מעט שאלות בנוגע לסטאז' ברפואה, אבטלה וחופשת לידה, תודה רבה לכל המגיבים, אשמח להבהרות אחרונות בנושא, שוב תודה רבה ! 1. כל המגיבים, כולל רופאים שבפועל סיימו סטאז' ורצו בכך, טוענים שבסיום שנת הסטאז', אפשר לקבל דמי אבטלה למשך תקופה מסויימת, כולם פרט למנהל פורום ביטוח לאומי בתפוז, שטוען שלא זכאים ומקבלים דמי אבטלה. בשל נסיונו ותפקידו של היחיד שסתר את הטענה שכן מקבלים, אשאל שוב ואשמח לדעת תאורטית ממי שיודע, ופרקטית ממי שקיבל/לא קיבל בפועל, האם זכאים ומקבלים ? (זכאות לדמי אבטלה דורשת עבודה של 360 ימים מתוך 540 הימים שקדמו לאבטלה, האם מדובר בימים רצופים ? האם מדובר בימי עבודה, או בימים קלנדריים ?) 2. במידה ובסיום הסטאז' האישה יולדת, היא זכאית לדמי לידה, מכיוון שתנאי הזכאות הרלוונטי דורש עבודה והפרשה לביטוח לאומי ב 10 חודשים מתוך 14 שלפני הלידה. אם אני מבין נכון, כל עוד הלידה מתבצעת לא מוקדם מאשר חודשיים לפני תום הסטאז', האישה תהיה זכאית לדמי לידה, אמת ? 3. האם אב שמחליף את האישה בחלק מחופשת הלידה, יכול לעשות זאת גם כאשר היולדת היתה בסטאז' טרם הלידה, ולא בעבודה רגילה ? ע"מ שהאב יוכל להחליף את האישה, היא צריכה להיות מוגדרת כעובדת עם תלוש, לדוגמא, אב לא יכול להחליף את אישתו במידה והיא מובטלת או סטודנטית, השאלה היא האם כשמקבלים דמי לידה (אחרי הסטאז'), הסטוטס הוא כזה שהאב יכול להחליף את האישה, או שע"מ שכדי שהאב יחליף את האישה, היא צריכה קודם להספיק לחזור לעבוד ? 4. האם ניתן לקבל דמי אבטלה לאחר חופשת הלידה ? את התשובה לשאלה הזו לא כ"כ הבנתי