Ccyclist
Well-known member
מאיפה הקרצת את הרעיון המוזר ש"אוטובוסים מחליפים את הרכבת"?
המערכת הרכבתית היא נפרדת ממערכת האוטובוסים. היא עיקרית יותר והמסלולים שלה בלעדיים ולכן בימי שבת וראשון היא פועלת לפי לו"ז ש' ולו"ז א' (התקף גם בחגים) שבמקרים מסויימים אינו שונה במאומה מיום חול ובמקרים אחרים יכול להיות בתדירות מופחתת. סגירת שלוחות היא נדירה ביותר וקורה במקומות שבהם ישנן אלטרנטיבות אבל למרבית המערכת הרכבתית אין תחליף.
 
באשר לסגירות לשם עבודות תשתית - אלו אינן מתבצעות בכל סוף שבוע אלא בסופי שבוע מסויימים בלבד. הסגירות האלו אינן משקפות את לוחות הזמנים הרגילים של סוף השבוע כפי שסגירות הקו לבאר שבע בעת ההכפלה לא שיקפו במאומה את לוח הזמנים של הרכבת בימי חול. האוטובוסים החלופיים במקרי עבודות תשתית פועלים במקביל לקטע הסגור בקו כדי לאפשר גישה לקטעים הפעילים וככל שהקו ארוך יותר או מסובך יותר (שלוחות וכו') כך יותר ממנו פועל בין התחנות שבקצה הקטע הסגור או שיותר ממנו פועל ורק השלוחה בה נעשות העבודות סגורה. במקרים מסויימים במערכת הארצית בבריטניה אני מכיר מקרים של הסטת מסלול למסילות אחרות כדי שקו בינעירוני יוכל להמשיך לפעול למרות סגירות תשתית.
 
אוטובוסים אולי יחליפו רכבות בקווי לילה (N20 הלונדוני שמקביל לענף אדג'וור של הקו הצפוני למשל) אבל לא שירות יום.
מאיפה הקרצת את הרעיון המוזר ש"אוטובוסים מחליפים את הרכבת"?בעיקרון כן, אפשר להפעיל כל תח"צ במדינה על ידי חתימה של השר.
תחת מספר סעיפים רלוונטיים, כך כתוב בתקנות התעבורה.
יחד עם זאת, עיקר השירות ביום המנוחה (גם במדינות אחרות), מתבצע על ידי אוטובוסים שלא פעם גם מחליפים את פעילות הרכבות.
כשהקו האדום יפעל, מספר קווי האוטובוס וכך מספר הנהגים שידרשו ירד, אבל זה זניח כמובן. ובכל מקרה, ברור לך שאין תרומה ממשית להפעלת קו רכבת אחד בגוש דן ללא תחבורה ציבורית תומכת ומשלימה על ידי אוטובוסים.
כל כוונתי היא שגם אם יחליטו שיש להפעיל תחבורה ציבורית בשבת כבר בעוד חודש, זה אומר שתהיה יותר פגיעה בשירות בימי חול, עקב המחסור בנהגים.
המערכת הרכבתית היא נפרדת ממערכת האוטובוסים. היא עיקרית יותר והמסלולים שלה בלעדיים ולכן בימי שבת וראשון היא פועלת לפי לו"ז ש' ולו"ז א' (התקף גם בחגים) שבמקרים מסויימים אינו שונה במאומה מיום חול ובמקרים אחרים יכול להיות בתדירות מופחתת. סגירת שלוחות היא נדירה ביותר וקורה במקומות שבהם ישנן אלטרנטיבות אבל למרבית המערכת הרכבתית אין תחליף.
 
באשר לסגירות לשם עבודות תשתית - אלו אינן מתבצעות בכל סוף שבוע אלא בסופי שבוע מסויימים בלבד. הסגירות האלו אינן משקפות את לוחות הזמנים הרגילים של סוף השבוע כפי שסגירות הקו לבאר שבע בעת ההכפלה לא שיקפו במאומה את לוח הזמנים של הרכבת בימי חול. האוטובוסים החלופיים במקרי עבודות תשתית פועלים במקביל לקטע הסגור בקו כדי לאפשר גישה לקטעים הפעילים וככל שהקו ארוך יותר או מסובך יותר (שלוחות וכו') כך יותר ממנו פועל בין התחנות שבקצה הקטע הסגור או שיותר ממנו פועל ורק השלוחה בה נעשות העבודות סגורה. במקרים מסויימים במערכת הארצית בבריטניה אני מכיר מקרים של הסטת מסלול למסילות אחרות כדי שקו בינעירוני יוכל להמשיך לפעול למרות סגירות תשתית.
 
אוטובוסים אולי יחליפו רכבות בקווי לילה (N20 הלונדוני שמקביל לענף אדג'וור של הקו הצפוני למשל) אבל לא שירות יום.