הרעיון של חונה לרגע -

אמונות תפלות? ובצים

מדוע אסור להשאיל ביצים? יש ואומרים שבצים הם כמו ילדים שכמו שלא משאילים ילדים לא משאילים בצים וצריך לשלם עבורם. משהו מכיר? יודע. שמע?
 

אפי 7

New member
שמועות שמועות - יש גם שמועות

שאסור לקחת חזרה שאריות עוגה שהבאת כאורח למארחת. גם בקשר לסכינים - או שאסור להשאיל או שאסור לקנות כמתנה.
 
אני לא מאמינה באמונות טפלות כאלה,

אצלינו בבית שהיה בית דתי, סבי היה למדן בישיבה, אבי נתן שעורי גמרא בבית הכנסת, לא שמעו דברים של אמונות טפלות, היה שולחן ערוך, היו מצוות עשה ולא תעשה, את כל השטויות האלה למדתי יותר מאוחר מחברות שעבדו איתי ושלא היו דתיות. למרות הכל, היום אני לא דתית בכלל, יש בתפילה שאומרת " אל ישלוט בכם עין הרע", כנראה שביהדות כן מאמינים בעין הרע. חמסה!!!!!!!!! חמסה!!!!!!!!
 

חיניה

New member
שבת שלום. בנוגע לאמונות טפלות:

מספרים שסטודנט לפיסיקה גרעינית בבריה"מ אחר להרצאה מאד חשובה. המרצה כעס והסטודנט הצטדק כי חתול שחור עבר לו את הדרך והוא לא יכל היה לזוזו ןלא ידע מה לעשות. הפרופסור אמר: אתה סטודנט לפיסיקה גרעינית ומאמין בכאלה שטויות? נותנים למישהו לעבור לפניך ובאים בזמן.
 
אני כמוך אנימו,ביחס לילדים ונכדים

ולגבי קריאת העורבים, גם זה ממסורת האמונות שלי מהבית.
 

חיניה

New member
בקשר לעורבים

אם תקשיבו לקריאה שלהם קרעקרעקרע אם נפצל את זה זה ישמע כמו:רק רע, רק רע,רק רע.אולי זה מקור האמונה שהם מזיקים.אגב מישהו יודע ממה המילה של הקוסמים אברא כדברא? ובכן נסו לחבר ולפצל (לפי הפונטיקה לא הכתיב) ותקבלו את המילים העבריות: אברך דבר רע.אז שיהיה הכל טוב
 

dani 123

New member
אני לא מתקרב אליהם

פיזית זה קשה הם על הדשא בפארק ואני הולך על השביל נותן לחתול מכל צבע לעבור לא יורק לאחר שעבר ניסיתי לעלות במעלית לקומה 13 אך ללא הצלחה קומה כזו בדרך כלל לא קיימת
 

הענאלע

New member
קיימת ועוד איך קיימת! הבת שלי גרה

בקומה ה-14 כך שהמעלית מן הסתם חולפת על פני ה-13. ואני בכלל נולדתי ב-13 לחודש, אז מה אני מזל רע? אם כן, לא הייתי צריכה להיות בעולם הזה מגיל 6 חודשים! כשאני רואה חתול שחור או חוזרת הביתה לקחת משהו ששכחתי, רק עוברת בי המחשבה ותו לא. אבל כשאני 'משוויצה' לפני חברי בעבודה ומראה להם את תמונות נכדי יש לי איזשהו חשש ואני אומרת בליבי "קיין עין-הרע" ו"חמסה, חמסה, חמסה" שיהיו בריאים.
 
חמותי לא היתה יוצאת מהבית

בימי שישי שנפלו על ה-13 לחודש, היא בכלל האמינה באמונות טפלות מכאן ועד להודעה חדשה, למרות שהיתה אישה מקסימה, אני אישית לא מאמינה באמונות טפלות, אבל אומרת בדרך כלל בלי עין הרע כיוון שפעם קיבלתי על הראש כש החמאתי לאיזה ילד מאמא שלו, שבגלל שכולם מחמיאים לו עושים לו עין רעה, אז מאז ליתר ביטחון כשאני מחמיאה לאנשים שאינני יודעת בדיוק אם הם מאמינים או לא, אז... מה שבטוח בטוח. אגב, אני לא מאמינה בחמסה אבל הקיר שלי מלא, הם יפות לא? אז יש לי אוסף.
 

הענאלע

New member
כמה פעמים שיום ההולדת שלי נפל ביום

שישי ב-13! ולא קרה כלום, ברוך השם..... לגבי חמסות, לא מאמינה בהם, זה זר לי, אבל בשנים האחרונות נכנס לאופנה וגם לי יש חמסות (ציור על עץ) על הקיר.
 
פעם חמי זל סיפר לי שבתימן

האמינו שעם מורחים דם של העורב על הרגלים לא צומחות יותר שערות. ולי יש גיסה מה זה מאמינה שלחה את בעלה לחפש עורב. עד היום לא מצא.
 
למעלה