הרס עצמי

בארבאבא

New member
הרס עצמי

בעקבות צפייה בסרט 'לאכול בגדול' התחלתי לחשוב.. מה גורם לנו לעשות משהו שאנו יודעים שהוא לא טוב לנו,ואנחנו בכל זאת עושים אותו? מה גורם לנו לאכול אוכל שברור לנו שהוא לא בריא?מה גורם לנו לעשן סיגריה,למרות כל האזהרות? מה גורם לנו לחזור לבחור\ה שפגע\ה בנו? למה לעזאזל בני אדם נמשכים לדברים שהורסים אותם? המנגון של ההרס העצמי נמצא בכולנו,יכול להיות שאנחנו פשוט אוהבים שרע לנו?
 
הרס עצמי?

אני, ואני מאמין שעוד רבים כמותי , דווקא אוהבים לאכול ג'אנק פוד. זה פשוט טעים לנו, הנאה היא הרס עצמי? לעשן זה לא בריא? ולהיות לבד זה בריא? סגריות הן חלק מאקט חברתי, ומעבר לזה שחלק מהאנשים נרגעים ממנה במצבי לחץ , היא והנרגילה פותחות מקום לישיבה והנאה ביחד עם עוד אנשים. אהבה היא הרס עצמי? ועכשיו ברצינות
האדם הוא לא יצור רציונלי, הוא לא עושה תמיד שיקולים של מה אני מקבל תמורת מה אני נותן - זה לא תמיד מעניין אותו , וטוב שכך . יהיו אנשים שיידעו לנצל את זה , אבל זה כבר עניין אחר . ה"הרס עצמי" הוא לא יותר מתופעת לוואי של מודעות למעשינו . אותו הדבר אפשר להגיד על איש ימי הביניים שהיה עובד 12 שעות ביום בחווה שלו שהסבו לו נזק רב, רק שהוא לא ידע מזה (לא שהייתה לו כל כך ברירה , אבל ניחא). או כמו הקלישאה " לחיות זה מסוכן , מתים מזה " . בני אדם חיים וחלק מכך כרוך בפגיעת מה באורח חייהם. גם בשביל קמצוץ האושר או התקווה יהיו רבים שיקריבו לא מעט.
 

בארבאבא

New member
אהיה ברורה יותר..

אני לא אומרת שלאכול פעם בכמה זמן ג'אנק פוד זה הרס עצמי, זה מגיע להרס עצמי כשאתה עושה את זה לפחות פעמיים בשבוע. הנה,ואני לדוגמא.לעשן זה לא בריא,אבל אני עושה את זה..ולא התחלתי את זה מלחץ חברתי. אני יודעת שזה לא בריא,אני מרגישה על עצמי שזה לא בריא.אמרו לי ולא הקשבתי,אז למה לעשות את זה? אהבה כשהיא פוגעת,זה הרס עצמי.כשמישהו משחק בך,פוגע בך ואתה בכל זאת תחזור אליו בכל פעם..זה סוג של הרס עצמי. אתה יודע שאותו אדם רע לך,אבל אתה עדיין תמשיך להפגש איתו. אני מדברת על מצבים שזה הופך להרגל. סמים למשל..זה אחלה[אבל קלים!].בנאדם שיעשן את זה פעם בכמה זמן,זה אחלה..אבל להפוך את זה להרגל,בידיעה שזה לא טוב ומסוכן.זה הרס עצמי. לאכול אוכל לא בריא,פעם בכמה זמן זה אחלה..אבל כל יום.אתה תמות מזה. כשאתה עושה דברים פעם בכמה זמן,זה בסדר..לא מזיק. אבל למה להתמיד עם זה?
 
כי בני אדם רוצים עוד

ככה זה עם ג'אנק פוד , ככה זה עם סמים - אנחנו רוצים את התחושה הזו עוד ועוד . ושלא נדבר על זה שיש דברים שממכרים גופנית , כמו שכבר הסכמנו- האדם הוא לא רציונלי . את מעשנת ואת יודעת שזה לא טוב . אולי זה מפריע לך , אך את אינך ממהרת להפסיק . שוב , אין פה רציונליות . בכל מקרה , העישון כן נותן לך משהו מעבר לפיח בריאות .
 

בארבאבא

New member
הוא בהחלט נותן לי משהו מעבר לריאות שחורות

אני כבר שבועיים בלי התחשוה הזאת. כל הכבוד לי!
 

בארבאבא

New member
אבל כמה הנאה נשאב מכל זה?

כמה תהנה משיברון לב? כמה תהנה מכאב לב שהוא תוצאה של אכילת ג'אנק? ההנאה היא רגעית לעומת הסבל והכאב. אז..זה באמת שווה את זה?
 

aviel931

New member
זה לא משנה

יש לך תאוה למשהו ולכן אתה אוכל את זה..ומשלמם אתץ המחיר אח"כ
 

wonder w

New member
סיפוק מיידי

אנחנו אוכלים ג'אנק פוד כי באותו רגע לא איכפת לנו מההשלכות של זה על עצמנו, כל מה שאיכפת לנו זה הסיפוק המיידי של ההנאה מהאכילה
סיגריות זה אחרת, הרבה מעשנים בגלל שהם יושבים עם החברים שלהם וכולם מעשנים והם לא רוצים להיות שונים.. לעומת האוכל, הם לא מעשנים למען העישון עצמו אלא למען ההתקבלות בחברה.
 

בארבאבא

New member
אתה מקצין בלי כל קשר..

וואלה.אני התחלתי מתוך סקרנות. הבנאדם היחיד מסביבי שהיה מעשן באותה תקופה,היה רק אבא שלי. לא הכל זה מלחץ חברתי.
 

בארבאבא

New member
מה הקשר?!

בגלל שלא עשיתי את זה מתוך לחץ חברתי אני מוזרה? אז מה?הייתי צריכה לעשות זאת כשלוחצים עליי,כדי להראות לכולם כמה "מגניבה" אני? מה שכתבת ממש מטופש.
 

aviel931

New member
מוזרה=לא כמו הרוב

ורוב המעשנים לא התחילו מסקרנות..לפחות לא רק
 
למעלה