הרכבת למודיעין!

מצב
הנושא נעול.

Sokratis

New member
הרכבת למודיעין!

הרכבת למודיעין!
חברת תר ארמה זכתה במכרזי הרכבת להקמת הקו נתב"ג-מודיעין מדובר בשני מכרזים להקמת התשתית המקדימה להנחת המסילות בעיר מודיעין בעלות של 12 מיליון שקל גל ניסים 10/12/02 9:24 תר ארמה זכתה בשני מכרזים של רכבת ישראל להקמת תשתית לקו הרכבת נתב"ג-מודיעין בעלות של 120 מיליון שקל. מדובר בשני מכרזים להקמת התשתית המקדימה להנחת המסילות בעיר מודיעין. רכבת ישראל אמורה לבחור בימים הקרובים בקבוצה נוספת לעבודות בהיקף של 75 מיליון שקל בקו מודיעין-נתב"ג. בשבוע הבא צפויים להתפרסם שני מכרזים נוספים ממחלף ענאבה לכיוון מודיעין ועבודות נוספות ביציאה מנתב"ג לכיוון מודיעין. סך מכרזי התשתית להקמת הקו נתב"ג-מודיעין הוא 350 מיליון שקל. רכבת ישראל מקדמת את קו נתב"ג-מודיעין, שאורכו 14 ק"מ ועלותו 900 מיליון שקל. מודעה סיום העבודות בקו צפוי לסוף שנת 2005. הקו תל-אביב-נתב"ג אמור להיפתח בסוף שנת 2003. משרדי התחבורה והאוצר סיכמו ביניהם, כי משרד הבינוי והשיכון יישא ב-100 מיליון שקל בעלות הקמת הקו, כיוון שהוא אמור לתת מענה תחבורתי לעיר מודיעין ולסייע במכירות הדירות למגורים באיזור. העמידה בלוחות הזמנים בקו תל-אביב-נתב"ג-מודיעין מותנית בהקמת תחנת רכבת עלידי רשות שדות התעופה והקצאת תקציבים נוספים לשנת 2003, מעבר ל-160 מיליון שקל שכבר הוקצו. מנכ"ל רכבת ישראל, יוסי שניר, אמר ל"גלובס", כי זמן הנסיעה הצפוי בקו מודיעין תל-אביב הוא 26 דקות וכי מטרת הקו היא לעבות את רשת המסילות כחלק ממערכת להסעת המונים. קו נתב"ג-מודיעין כולל הקמת מסילה כפולה. הפרויקט כולל הקמת תחנות רכבת בכניסה למודיעין, וכן את תחנת דניאל - שתשמש כתחנת מעבר לקו לירושלים. קו זה אמור להתחבר למסילה המזרחית לכיוון לוד וראש העין. גלובס.
 

raminec

New member
מעניין איך

הרכבת למודיעין!
חברת תר ארמה זכתה במכרזי הרכבת להקמת הקו נתב"ג-מודיעין מדובר בשני מכרזים להקמת התשתית המקדימה להנחת המסילות בעיר מודיעין בעלות של 12 מיליון שקל גל ניסים 10/12/02 9:24 תר ארמה זכתה בשני מכרזים של רכבת ישראל להקמת תשתית לקו הרכבת נתב"ג-מודיעין בעלות של 120 מיליון שקל. מדובר בשני מכרזים להקמת התשתית המקדימה להנחת המסילות בעיר מודיעין. רכבת ישראל אמורה לבחור בימים הקרובים בקבוצה נוספת לעבודות בהיקף של 75 מיליון שקל בקו מודיעין-נתב"ג. בשבוע הבא צפויים להתפרסם שני מכרזים נוספים ממחלף ענאבה לכיוון מודיעין ועבודות נוספות ביציאה מנתב"ג לכיוון מודיעין. סך מכרזי התשתית להקמת הקו נתב"ג-מודיעין הוא 350 מיליון שקל. רכבת ישראל מקדמת את קו נתב"ג-מודיעין, שאורכו 14 ק"מ ועלותו 900 מיליון שקל. מודעה סיום העבודות בקו צפוי לסוף שנת 2005. הקו תל-אביב-נתב"ג אמור להיפתח בסוף שנת 2003. משרדי התחבורה והאוצר סיכמו ביניהם, כי משרד הבינוי והשיכון יישא ב-100 מיליון שקל בעלות הקמת הקו, כיוון שהוא אמור לתת מענה תחבורתי לעיר מודיעין ולסייע במכירות הדירות למגורים באיזור. העמידה בלוחות הזמנים בקו תל-אביב-נתב"ג-מודיעין מותנית בהקמת תחנת רכבת עלידי רשות שדות התעופה והקצאת תקציבים נוספים לשנת 2003, מעבר ל-160 מיליון שקל שכבר הוקצו. מנכ"ל רכבת ישראל, יוסי שניר, אמר ל"גלובס", כי זמן הנסיעה הצפוי בקו מודיעין תל-אביב הוא 26 דקות וכי מטרת הקו היא לעבות את רשת המסילות כחלק ממערכת להסעת המונים. קו נתב"ג-מודיעין כולל הקמת מסילה כפולה. הפרויקט כולל הקמת תחנות רכבת בכניסה למודיעין, וכן את תחנת דניאל - שתשמש כתחנת מעבר לקו לירושלים. קו זה אמור להתחבר למסילה המזרחית לכיוון לוד וראש העין. גלובס.
מעניין איך
יוסי שניר מצהיר שזמן הנסיעה ממודיעין לת"א יהיה 26 דקות וכאשר מדברים על רכבת מהירה מת"א לירושלים אומרים שהנסיעה תקח רק 28 דקות לא קצת מוזר? raminec
 

יהוושע

New member
ייתכן שהרכבת המהירה לי-ם לא תעצור

מעניין איך
יוסי שניר מצהיר שזמן הנסיעה ממודיעין לת"א יהיה 26 דקות וכאשר מדברים על רכבת מהירה מת"א לירושלים אומרים שהנסיעה תקח רק 28 דקות לא קצת מוזר? raminec
ייתכן שהרכבת המהירה לי-ם לא תעצור
בנתב"ג ורכבת אחרת תעצור גם כאן וגם כאן , אבל יש צדק בדבריך . זה נשמע מהר מדי ולא הגיוני .
 

david80

New member
"28 דקות" נשמע כמו "תעמולת בחירות"

ייתכן שהרכבת המהירה לי-ם לא תעצור
בנתב"ג ורכבת אחרת תעצור גם כאן וגם כאן , אבל יש צדק בדבריך . זה נשמע מהר מדי ולא הגיוני .
"28 דקות" נשמע כמו "תעמולת בחירות"
ובחדשות הרכבת - בחלק מהמקומות רשום 28 דקות ובאחרים 35. אולי ישנו הבדל באורך זמן הנסיעה בין העלייה לי-ם לבין הירידה? אך דבר אחת לא שמתם לב: הקו המתוכנן לי-ם (למי שלא הבין אנו מדברים כעת על תוואי A1) לא עובר כלל דרך מרכז מודיעין אלא דרך פאתי מודיעין, ומשם יבנה שלוחה למרכז מודיעין. (כמו שהמסילה לדימונה לא עוברת דרך ב"ש מרכז אלא ב"ש צפון).
 

fireman

New member
לא נראה לי שיהיו זמנים שונים

"28 דקות" נשמע כמו "תעמולת בחירות"
ובחדשות הרכבת - בחלק מהמקומות רשום 28 דקות ובאחרים 35. אולי ישנו הבדל באורך זמן הנסיעה בין העלייה לי-ם לבין הירידה? אך דבר אחת לא שמתם לב: הקו המתוכנן לי-ם (למי שלא הבין אנו מדברים כעת על תוואי A1) לא עובר כלל דרך מרכז מודיעין אלא דרך פאתי מודיעין, ומשם יבנה שלוחה למרכז מודיעין. (כמו שהמסילה לדימונה לא עוברת דרך ב"ש מרכז אלא ב"ש צפון).
לא נראה לי שיהיו זמנים שונים
לכל אחד מהכיוונים משום שבאותה סיבה שאתה לא יכול לעלות מהר אתה גם לא יכול לרדת מהר, העובדה שמדובר בירידה לא מאפשר לרכבת לנסוע במהירות "חופשית", כשמדובר בעליה זה כבר תלוי "בסוסים שקשורים לקרונות"
 
בנסיעה בקטר P CLASS

"28 דקות" נשמע כמו "תעמולת בחירות"
ובחדשות הרכבת - בחלק מהמקומות רשום 28 דקות ובאחרים 35. אולי ישנו הבדל באורך זמן הנסיעה בין העלייה לי-ם לבין הירידה? אך דבר אחת לא שמתם לב: הקו המתוכנן לי-ם (למי שלא הבין אנו מדברים כעת על תוואי A1) לא עובר כלל דרך מרכז מודיעין אלא דרך פאתי מודיעין, ומשם יבנה שלוחה למרכז מודיעין. (כמו שהמסילה לדימונה לא עוברת דרך ב"ש מרכז אלא ב"ש צפון).
בנסיעה בקטר P CLASS
כמה זמן יקח לקטרים מסדרת P CLASS (מס´ 60- 65) להגיע לירושלים מתל-אביב בתוואי החדש דרך בית-חורון ? דרך אגב, וזו השאלה של הודעה זו: אתם באמת חושבים שהרשות הפלשתינאית תעבור על זה על סדר היום ??? כנראה שמי שחושב כך לא עבר על מסמכים שנתפסו ברמאללה או באוריינט האוס ! שבת-שלום, אביתר.
 

luckydude

Member
P-Class

בנסיעה בקטר P CLASS
כמה זמן יקח לקטרים מסדרת P CLASS (מס´ 60- 65) להגיע לירושלים מתל-אביב בתוואי החדש דרך בית-חורון ? דרך אגב, וזו השאלה של הודעה זו: אתם באמת חושבים שהרשות הפלשתינאית תעבור על זה על סדר היום ??? כנראה שמי שחושב כך לא עבר על מסמכים שנתפסו ברמאללה או באוריינט האוס ! שבת-שלום, אביתר.
P-Class
בדיוק על איזה קטרים אתה מדבר כי כל הקטרים הקיימים של רכבת ישראל ממוספרים עם שלוש ספרות. שתי הערות כלליות: 1. הקו המתוכנן למודיעין מתפצל מהקו המתוכנן לירושליים לכן הוא לא עובר דרך בית חורון; ככל הנראה רובו (אם לא כולו) נמצא בתוך הקו הירוק. 2. קו זה יצריך מנהרות ארוכות מאוד לכן ייתכן שיופעלו בקו רק רכבות חשמליות מכיוון שמנועי דיזל יוכלו לגרום לזיהום אוויר במנהרה.
 

luckydude

Member
הקו לירושליים

P-Class
בדיוק על איזה קטרים אתה מדבר כי כל הקטרים הקיימים של רכבת ישראל ממוספרים עם שלוש ספרות. שתי הערות כלליות: 1. הקו המתוכנן למודיעין מתפצל מהקו המתוכנן לירושליים לכן הוא לא עובר דרך בית חורון; ככל הנראה רובו (אם לא כולו) נמצא בתוך הקו הירוק. 2. קו זה יצריך מנהרות ארוכות מאוד לכן ייתכן שיופעלו בקו רק רכבות חשמליות מכיוון שמנועי דיזל יוכלו לגרום לזיהום אוויר במנהרה.
הקו לירושליים
בקשר להערה מס 1... הכוונה שלי היא שכל הקו, ירושליים וגם ההשלוחה למודיעין נמצא כולו בתוך הקו הירוק (אולי מינוס מובלעת לטרון).
 
קטרי p class

P-Class
בדיוק על איזה קטרים אתה מדבר כי כל הקטרים הקיימים של רכבת ישראל ממוספרים עם שלוש ספרות. שתי הערות כלליות: 1. הקו המתוכנן למודיעין מתפצל מהקו המתוכנן לירושליים לכן הוא לא עובר דרך בית חורון; ככל הנראה רובו (אם לא כולו) נמצא בתוך הקו הירוק. 2. קו זה יצריך מנהרות ארוכות מאוד לכן ייתכן שיופעלו בקו רק רכבות חשמליות מכיוון שמנועי דיזל יוכלו לגרום לזיהום אוויר במנהרה.
קטרי p class
אלה קטרי קיטור (ז"ל) מימי המנדאט. החלופה המהירה לי-ם עוברת בחלקה מעבר לקו הירוק וחלקה בסמוך לאזור בית חורון. גם 6.3 ק"מ מכביש 1 עוברים מעבר לקו הירוק.
 

gallia

New member
אולי זה יבהיר את התמונה

קטרי p class
אלה קטרי קיטור (ז"ל) מימי המנדאט. החלופה המהירה לי-ם עוברת בחלקה מעבר לקו הירוק וחלקה בסמוך לאזור בית חורון. גם 6.3 ק"מ מכביש 1 עוברים מעבר לקו הירוק.
אולי זה יבהיר את התמונה
א. זמן הנסיעה ב- A1 מירושלים לתל אביב יהיה 28 דקות בנסיעה ישירה ללא תחנות. ב. התחנה של A1 במודיעין נמצאת בפאתי העיר, וממנה מתפצלת מסילה נוספת לתוך העיר - הרכבת מירושלים לא תעצור בתוך מודיעין. ג. 28 דקות הוא פרק זמן שהוערך מתוך מודלים שהורצו לפני 4-5 שנים, הרבה לפני שהיה תכנון מפורט של קו A1 (גם היום עדיין אין כזה), ולכן ניתן להתיחס אליהם כהערכה גסה (או כתעמולה, תלוי איך מסתכלים על זה). בכל מקרה, זה קו מצוין וצריך לסייע לרכבת ישראל לקדם אותו בכל דרך אפשרית. גליה
 

luckydude

Member
כביש מס 1

קטרי p class
אלה קטרי קיטור (ז"ל) מימי המנדאט. החלופה המהירה לי-ם עוברת בחלקה מעבר לקו הירוק וחלקה בסמוך לאזור בית חורון. גם 6.3 ק"מ מכביש 1 עוברים מעבר לקו הירוק.
כביש מס 1
ליד איפה עובר כביש מס 1 כ 6.3 ק"מ מעבר לקו הירוק? למיטב ידיעתי הכביש עובר פחות מ 2ק"מ מעבר לקו הירוק וגם זה נמצא בקצה של מובלעת לטרון (באזור המחלף).
 
6.3 מעבר לקו הירוק !!!

כביש מס 1
ליד איפה עובר כביש מס 1 כ 6.3 ק"מ מעבר לקו הירוק? למיטב ידיעתי הכביש עובר פחות מ 2ק"מ מעבר לקו הירוק וגם זה נמצא בקצה של מובלעת לטרון (באזור המחלף).
6.3 מעבר לקו הירוק !!!
אתה עומד עם הרכב שלך בתחנת הדלק "פז" של רפי בשער הגיא ומאפס מונה. סע 6300 מטר לכיוון מערב ועצור. אתה עכשיו ממש על הקו הירוק. אנא הבט במפות בטווח השנים 1949 - 1967. לצערי אינן ברשותי אך נמצאות בספרייה של החוג לגיאוגרפיה באוניברסיטה העברית - הר הצופים ("מחסן-מפות"). אשתדל להשיג בעבורך מפה. צור קשר טלפוני. תודה. יום טוב, אביתר.
 

luckydude

Member
הקו הירוק

6.3 מעבר לקו הירוק !!!
אתה עומד עם הרכב שלך בתחנת הדלק "פז" של רפי בשער הגיא ומאפס מונה. סע 6300 מטר לכיוון מערב ועצור. אתה עכשיו ממש על הקו הירוק. אנא הבט במפות בטווח השנים 1949 - 1967. לצערי אינן ברשותי אך נמצאות בספרייה של החוג לגיאוגרפיה באוניברסיטה העברית - הר הצופים ("מחסן-מפות"). אשתדל להשיג בעבורך מפה. צור קשר טלפוני. תודה. יום טוב, אביתר.
הקו הירוק
לפי המפה של של חברת "מפה" הקו הירוק (יותר נכון, האזור הידוע כ"מובלעת לטרון") לא כלל את שער הגיא. אולי יכול להיות שהמפה שלהם שגוייה.
 
תקרא את הסכמי שביתת הנשק, את

הקו הירוק
לפי המפה של של חברת "מפה" הקו הירוק (יותר נכון, האזור הידוע כ"מובלעת לטרון") לא כלל את שער הגיא. אולי יכול להיות שהמפה שלהם שגוייה.
תקרא את הסכמי שביתת הנשק, את
ההסכמות השונות, הן מ- 1949 והן מ- 1967. לא אמרתי שהמפה "שלהם" שגויה - היא פשוט לא "יושבת" על מקורות ראשוניים. זה הכל. אהבתי את הרצינות שאתה משקיע בנושא זה. אשמח לטייל שם שוב ולהראות לך בדיוק את השטח כולל ה"לימיטים" השונים. בברכה, אביתר.
 

luckydude

Member
NO MAN´S LAND

תקרא את הסכמי שביתת הנשק, את
ההסכמות השונות, הן מ- 1949 והן מ- 1967. לא אמרתי שהמפה "שלהם" שגויה - היא פשוט לא "יושבת" על מקורות ראשוניים. זה הכל. אהבתי את הרצינות שאתה משקיע בנושא זה. אשמח לטייל שם שוב ולהראות לך בדיוק את השטח כולל ה"לימיטים" השונים. בברכה, אביתר.
NO MAN´S LAND
כן, המפה של "מפה" אינה מציינת את האזור המפורז באזור. תודה על התגובות.
 
אני אשמח להתאמץ בשבילך

NO MAN´S LAND
כן, המפה של "מפה" אינה מציינת את האזור המפורז באזור. תודה על התגובות.
אני אשמח להתאמץ בשבילך
ולהשיג לך מפה. זה יהיה הדבר הראשון שאעשה לכשאהיה באוניברסיטה בהר הצופים. רשמתי את המטלה בפנקס. ערב טוב שלך, אביתר.
 
רכבות דיזל במנהרות

P-Class
בדיוק על איזה קטרים אתה מדבר כי כל הקטרים הקיימים של רכבת ישראל ממוספרים עם שלוש ספרות. שתי הערות כלליות: 1. הקו המתוכנן למודיעין מתפצל מהקו המתוכנן לירושליים לכן הוא לא עובר דרך בית חורון; ככל הנראה רובו (אם לא כולו) נמצא בתוך הקו הירוק. 2. קו זה יצריך מנהרות ארוכות מאוד לכן ייתכן שיופעלו בקו רק רכבות חשמליות מכיוון שמנועי דיזל יוכלו לגרום לזיהום אוויר במנהרה.
רכבות דיזל במנהרות
בצפון אמריקה יש הרבה מנהרות רכבת, אבל מעט מאוד מסילות מחושמלות, ולפיכך זהו אחד המקומות בהם נושא ההתמודדות עם פליטות הדיזל במנהרות הארוכות הוא המפותח ביותר. פליטות רכבות הדיזל הן אכן גורם משמעותי מאוד במנהרות, שעלול לגרום לחנק ליושבים ברכבות העוברות בהן, בייחוד אם מדובר בכמות רבה של רכבות (לדוגמה, שתיים-שלוש רכבות משא עמוסות עם שלושה-ארבעה קטרים גדולים בכל כיוון בכל שעה). הפתרונות העיקריים לבעייה הזאת (שהייתה כמובן חמורה הרבה יותר בעידן הקיטור) הוא בניית פירי אורור באמצע המנהרה ובמקרים קשים במיוחד הוספת מערכות אורור גדולות וחזקות קצוות המנהרה. לעיתים אפילו קובעים שבכל פרק זמן מסוים (לדוגמה, פעם בשעה) המנהרה תסגר לתנועה לזמן מסוים על מנת לאפשר אוורור יעיל שלה. לגבי הקטרים המכונים P-Class - אביתר כבר ענה, אבל הרשו לי להרחיב מעט, ויסלחו לי אלו שעוד לא מכירים את המונחים: מדובר בשישה קטרי קיטור בעלי סידור גלגלים 0-6-4 שנבנו בסקוטלנד באמצע שנות ה-30 עבור רכבת המנדט (Palestine Railways) וקיבלו בה את המספרים 65-60, שנשמרו גם לאחר הקמתה של רכבת ישראל. קטרים אלו היו בין קטרי הקיטור ה-´מפוארים´ והמהירים ביותר (אם כי אין לי נתונים מדויקים) שנסעו על המסילה התקנית בארץ. כינויים של קטרים אלו בלשון עובדי הרכבת -´פיקלאס´ - נבע משיטת סימול הקטרים של רכבת המנדט לפני מלחה"ע השנייה, בה ניתנו לכל סוג של קטר וקרונוע סימולים של אותיות ומספרים (ובמקרה הזה, אות בודדת).
 
P CLASS יקר שלי !!

רכבות דיזל במנהרות
בצפון אמריקה יש הרבה מנהרות רכבת, אבל מעט מאוד מסילות מחושמלות, ולפיכך זהו אחד המקומות בהם נושא ההתמודדות עם פליטות הדיזל במנהרות הארוכות הוא המפותח ביותר. פליטות רכבות הדיזל הן אכן גורם משמעותי מאוד במנהרות, שעלול לגרום לחנק ליושבים ברכבות העוברות בהן, בייחוד אם מדובר בכמות רבה של רכבות (לדוגמה, שתיים-שלוש רכבות משא עמוסות עם שלושה-ארבעה קטרים גדולים בכל כיוון בכל שעה). הפתרונות העיקריים לבעייה הזאת (שהייתה כמובן חמורה הרבה יותר בעידן הקיטור) הוא בניית פירי אורור באמצע המנהרה ובמקרים קשים במיוחד הוספת מערכות אורור גדולות וחזקות קצוות המנהרה. לעיתים אפילו קובעים שבכל פרק זמן מסוים (לדוגמה, פעם בשעה) המנהרה תסגר לתנועה לזמן מסוים על מנת לאפשר אוורור יעיל שלה. לגבי הקטרים המכונים P-Class - אביתר כבר ענה, אבל הרשו לי להרחיב מעט, ויסלחו לי אלו שעוד לא מכירים את המונחים: מדובר בשישה קטרי קיטור בעלי סידור גלגלים 0-6-4 שנבנו בסקוטלנד באמצע שנות ה-30 עבור רכבת המנדט (Palestine Railways) וקיבלו בה את המספרים 65-60, שנשמרו גם לאחר הקמתה של רכבת ישראל. קטרים אלו היו בין קטרי הקיטור ה-´מפוארים´ והמהירים ביותר (אם כי אין לי נתונים מדויקים) שנסעו על המסילה התקנית בארץ. כינויים של קטרים אלו בלשון עובדי הרכבת -´פיקלאס´ - נבע משיטת סימול הקטרים של רכבת המנדט לפני מלחה"ע השנייה, בה ניתנו לכל סוג של קטר וקרונוע סימולים של אותיות ומספרים (ובמקרה הזה, אות בודדת).
P CLASS יקר שלי !!
בהמשך לדבריו של אחי חן, אציין כי מהירותם של קטרים אלה היתה 90 קמ"ש והם מעולם לא הופעלו בקו לירושלים. מי שרוצה את כל (!) הנתונים המדוייקים על דגם קטר זה, יתקשר לאביתר: 055-777877. ביי ותודה.
 

Neta558

New member
תמוה למדי...

הרכבת למודיעין!
חברת תר ארמה זכתה במכרזי הרכבת להקמת הקו נתב"ג-מודיעין מדובר בשני מכרזים להקמת התשתית המקדימה להנחת המסילות בעיר מודיעין בעלות של 12 מיליון שקל גל ניסים 10/12/02 9:24 תר ארמה זכתה בשני מכרזים של רכבת ישראל להקמת תשתית לקו הרכבת נתב"ג-מודיעין בעלות של 120 מיליון שקל. מדובר בשני מכרזים להקמת התשתית המקדימה להנחת המסילות בעיר מודיעין. רכבת ישראל אמורה לבחור בימים הקרובים בקבוצה נוספת לעבודות בהיקף של 75 מיליון שקל בקו מודיעין-נתב"ג. בשבוע הבא צפויים להתפרסם שני מכרזים נוספים ממחלף ענאבה לכיוון מודיעין ועבודות נוספות ביציאה מנתב"ג לכיוון מודיעין. סך מכרזי התשתית להקמת הקו נתב"ג-מודיעין הוא 350 מיליון שקל. רכבת ישראל מקדמת את קו נתב"ג-מודיעין, שאורכו 14 ק"מ ועלותו 900 מיליון שקל. מודעה סיום העבודות בקו צפוי לסוף שנת 2005. הקו תל-אביב-נתב"ג אמור להיפתח בסוף שנת 2003. משרדי התחבורה והאוצר סיכמו ביניהם, כי משרד הבינוי והשיכון יישא ב-100 מיליון שקל בעלות הקמת הקו, כיוון שהוא אמור לתת מענה תחבורתי לעיר מודיעין ולסייע במכירות הדירות למגורים באיזור. העמידה בלוחות הזמנים בקו תל-אביב-נתב"ג-מודיעין מותנית בהקמת תחנת רכבת עלידי רשות שדות התעופה והקצאת תקציבים נוספים לשנת 2003, מעבר ל-160 מיליון שקל שכבר הוקצו. מנכ"ל רכבת ישראל, יוסי שניר, אמר ל"גלובס", כי זמן הנסיעה הצפוי בקו מודיעין תל-אביב הוא 26 דקות וכי מטרת הקו היא לעבות את רשת המסילות כחלק ממערכת להסעת המונים. קו נתב"ג-מודיעין כולל הקמת מסילה כפולה. הפרויקט כולל הקמת תחנות רכבת בכניסה למודיעין, וכן את תחנת דניאל - שתשמש כתחנת מעבר לקו לירושלים. קו זה אמור להתחבר למסילה המזרחית לכיוון לוד וראש העין. גלובס.
תמוה למדי...
קודם כל, זמן נסיעה של 26 דקות ממודיעין לת"א הוא לא כל כך אטרקטיבי ברכבת. אוטובוס מהיציאה של מודיעין לת"א נוסע את המרחק בכ-20 דקות כשהכביש פנוי... לפי מה שהבנתי, יהיה צורך להחליף רכבות בנסיעה ממודיעין לירושלים, וחבל. בתחילה דובר על קו ירושלים-מודיעין-נתב"ג-ת"א, לא? אך כמובן שהרחבת מסילות הרכבת לאיזורים נוספים היא מבורכת, בעיקר רכבת לנתב"ג... נקוה רק שהרכבת באמת תספק מענה נכון לצרכי התחבורה של הערים השונות.
 
26 דקות נטע´לה !

תמוה למדי...
קודם כל, זמן נסיעה של 26 דקות ממודיעין לת"א הוא לא כל כך אטרקטיבי ברכבת. אוטובוס מהיציאה של מודיעין לת"א נוסע את המרחק בכ-20 דקות כשהכביש פנוי... לפי מה שהבנתי, יהיה צורך להחליף רכבות בנסיעה ממודיעין לירושלים, וחבל. בתחילה דובר על קו ירושלים-מודיעין-נתב"ג-ת"א, לא? אך כמובן שהרחבת מסילות הרכבת לאיזורים נוספים היא מבורכת, בעיקר רכבת לנתב"ג... נקוה רק שהרכבת באמת תספק מענה נכון לצרכי התחבורה של הערים השונות.
26 דקות נטע´לה !
את צודקת יקירתי ! זה הזמן שלוקח לי להגיע מהבית שלי בירושלים ועד לצומת גלילות בצפון ת"א בשעה שבה אין עומס !!! אביתר.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה