הרכבת למודיעין!

מצב
הנושא נעול.

Man Dark

New member
אבל שיש פקקים?

26 דקות נטע´לה !
את צודקת יקירתי ! זה הזמן שלוקח לי להגיע מהבית שלי בירושלים ועד לצומת גלילות בצפון ת"א בשעה שבה אין עומס !!! אביתר.
אבל שיש פקקים?
אז הרכבת פותרת את זה... חוץ מזה שלא לכולם יש אוטו. נגיד אם נערים רוצים לצאת לעזראלי! אז מה הם יעשו? ההורים שלהם בעבודה! הם עולים על רכבת ונוסעים. יש יתרונות בזה גם אם זה 26 דקות נסיעה.
 
הנהיגה של אביתר

26 דקות נטע´לה !
את צודקת יקירתי ! זה הזמן שלוקח לי להגיע מהבית שלי בירושלים ועד לצומת גלילות בצפון ת"א בשעה שבה אין עומס !!! אביתר.
הנהיגה של אביתר
ראו בכתבה המצורפת את התוצאות של נסיעה מירושלים לגלילות ב-26 דקות.
 

zvir1

New member
ומה עם הוצאות התיקונים של C5 .

הנהיגה של אביתר
ראו בכתבה המצורפת את התוצאות של נסיעה מירושלים לגלילות ב-26 דקות.
ומה עם הוצאות התיקונים של C5 .
אני לא אומר שיש לה אמינות של J42, אבל בכל זאת סיטררואן
 

oren*

New member
לא כולם נוסעים בארבע בבוקר לת"א ../images/Emo6.gif

26 דקות נטע´לה !
את צודקת יקירתי ! זה הזמן שלוקח לי להגיע מהבית שלי בירושלים ועד לצומת גלילות בצפון ת"א בשעה שבה אין עומס !!! אביתר.
לא כולם נוסעים בארבע בבוקר לת"א
 
בואו נחזור לרגע קט לרצינות

נכון אבל...
הכי כיף לנסוע באמצע הלילה, רגוע, בלי פקקים ועם מוסיקה טובה... נסיעה מהירה בלי עצבים ומגיעים לא סחוטים...
בואו נחזור לרגע קט לרצינות
כמובן שאף רכבת בעולם לא תתחרה עם רכב פרטי בכביש פנוי. אבל מה לעשות, מרכז המדינה הולך ומצטופף, רוב הזמן אין כבישים פנויים, והפתרון היחיד לצורכי תחבורה של הציבור הרחב נמצא בתחבורה מסילתית. אביתר לא יכעס אם אומר מידיעה אישית שהו מסכים איתי... בענין הקשר הרכבתי לירושלים - היעדרו היום אינו אלא בושה לאומית ושערוריה. איך רוצה מישהו לשכנע את העולם שירושלים היא בירת ישראל הנצחית, אם לדבר מינימלי כזה לא דאגו? לכן, עלינו בפורום זה, ובעוד מסגרות, לעשות הכל כדי לעודד ולזרז את חידוש הקו הישן וגם הקמת הקו המהיר. קצת מפריע לי שפותחים ועוד פעם טוחנים, האם תכנית חלופה A1 או WHATEVER היא האופטימלית...קדימה חבר´ה, תעשו את זה כבר, אז יהיה למדינת ישראל יותר מקו רכבת אחד לבירה, כמו בארצות אחרות!
 
רכבות מול מכוניות

בואו נחזור לרגע קט לרצינות
כמובן שאף רכבת בעולם לא תתחרה עם רכב פרטי בכביש פנוי. אבל מה לעשות, מרכז המדינה הולך ומצטופף, רוב הזמן אין כבישים פנויים, והפתרון היחיד לצורכי תחבורה של הציבור הרחב נמצא בתחבורה מסילתית. אביתר לא יכעס אם אומר מידיעה אישית שהו מסכים איתי... בענין הקשר הרכבתי לירושלים - היעדרו היום אינו אלא בושה לאומית ושערוריה. איך רוצה מישהו לשכנע את העולם שירושלים היא בירת ישראל הנצחית, אם לדבר מינימלי כזה לא דאגו? לכן, עלינו בפורום זה, ובעוד מסגרות, לעשות הכל כדי לעודד ולזרז את חידוש הקו הישן וגם הקמת הקו המהיר. קצת מפריע לי שפותחים ועוד פעם טוחנים, האם תכנית חלופה A1 או WHATEVER היא האופטימלית...קדימה חבר´ה, תעשו את זה כבר, אז יהיה למדינת ישראל יותר מקו רכבת אחד לבירה, כמו בארצות אחרות!
רכבות מול מכוניות
הרשו לי לחזק את דבריו של דוד דווקא ע"י סתירת העובדות המוצגות בהם: יש בהחלט שירותי רכבות בעולם שיכולים להראות את הישבן גם למכוניות שנוסעות 200 קמ"ש על כביש פנוי - לא חסרים קווי רכבת מהירים בהם המהירות הממוצעת (כלומר, כולל עצירות בתחנות) של הנסיעה עולה על 200 קמ"ש, וככל שייבנו יותר קווים של 350 קמ"ש (כמו בין מדריד לברצלונה), יעלה גם הממוצע. כמובן שגם במחיר הכולל של הנסיעה (כולל רכבת קלה עד לרחוב המגורים) יש מקרים רבים בהם אין בעייה להתחרות ברכב פרטי שהכבישים פנויים רק לו ושהחנייה מובטחת לו בקצה של הבית. ברגע שמכניסים למשוואה את הצפיפות בכבישים ובחנייה הרי שהמשוואה מוטה עוד יותר לטובת התחבורה הציבורית המשולבת. כל זה טוב ויפה, אולם לצערי, מעטים במדינת ישראל של היום מבינים את משמעות המושג ´תחבורה ציבורית משולבת´, ואני בהחלט לא יכול לחשוב על איזושהי דוגמה אמיתית ליישום שלו כאן, כיום. ולא התחלתי עדיין לדבר על איכות הסביבה ועלות לחברה... (זה כמובן לא אומר שאני לא אופטימי...)
 
חן, אין בינינו ויכוח

רכבות מול מכוניות
הרשו לי לחזק את דבריו של דוד דווקא ע"י סתירת העובדות המוצגות בהם: יש בהחלט שירותי רכבות בעולם שיכולים להראות את הישבן גם למכוניות שנוסעות 200 קמ"ש על כביש פנוי - לא חסרים קווי רכבת מהירים בהם המהירות הממוצעת (כלומר, כולל עצירות בתחנות) של הנסיעה עולה על 200 קמ"ש, וככל שייבנו יותר קווים של 350 קמ"ש (כמו בין מדריד לברצלונה), יעלה גם הממוצע. כמובן שגם במחיר הכולל של הנסיעה (כולל רכבת קלה עד לרחוב המגורים) יש מקרים רבים בהם אין בעייה להתחרות ברכב פרטי שהכבישים פנויים רק לו ושהחנייה מובטחת לו בקצה של הבית. ברגע שמכניסים למשוואה את הצפיפות בכבישים ובחנייה הרי שהמשוואה מוטה עוד יותר לטובת התחבורה הציבורית המשולבת. כל זה טוב ויפה, אולם לצערי, מעטים במדינת ישראל של היום מבינים את משמעות המושג ´תחבורה ציבורית משולבת´, ואני בהחלט לא יכול לחשוב על איזושהי דוגמה אמיתית ליישום שלו כאן, כיום. ולא התחלתי עדיין לדבר על איכות הסביבה ועלות לחברה... (זה כמובן לא אומר שאני לא אופטימי...)
חן, אין בינינו ויכוח
קצת נסחפתי, אבל התכוונתי במשפט הראשון בעיקר למציאות בארץ בכלל וקו ת"א-ירושלים בפרט, בהקשר לתיאורו של אביתר את נסיעתו ב-4 לפנות בוקר. נכון, כאשר יוקם הקו המהיר, ועם תכנון אופטימלי של מערכות תחבורה מקומיות הן בירושלים והן בגוש דן, אולי תיתכן אפשרות להגיע מהבית למשרד בפחות זמן מאשר ברכב פרטי גם כשהכבישים פנויים (אם השירות יהיה פעיל באותן שעות). האם אנחנו חייבים להוכיח זאת כטיעון בעד תחבורה ציבורית נורמלית? הלא די לראות את הסיוט ההולך ומחמיר של הכבישים ולהבין שהמדינה חייבת להעמיד לאזרחיה חלופה, לעשות זאת מהר, ולצפות שכל שלב נוסף בהגשמת התכניות ישכנע שיש להמשיך ביתר מרץ.
 
שיא העולם 557 קמ"ש לרכבת ביפן !!!

רכבות מול מכוניות
הרשו לי לחזק את דבריו של דוד דווקא ע"י סתירת העובדות המוצגות בהם: יש בהחלט שירותי רכבות בעולם שיכולים להראות את הישבן גם למכוניות שנוסעות 200 קמ"ש על כביש פנוי - לא חסרים קווי רכבת מהירים בהם המהירות הממוצעת (כלומר, כולל עצירות בתחנות) של הנסיעה עולה על 200 קמ"ש, וככל שייבנו יותר קווים של 350 קמ"ש (כמו בין מדריד לברצלונה), יעלה גם הממוצע. כמובן שגם במחיר הכולל של הנסיעה (כולל רכבת קלה עד לרחוב המגורים) יש מקרים רבים בהם אין בעייה להתחרות ברכב פרטי שהכבישים פנויים רק לו ושהחנייה מובטחת לו בקצה של הבית. ברגע שמכניסים למשוואה את הצפיפות בכבישים ובחנייה הרי שהמשוואה מוטה עוד יותר לטובת התחבורה הציבורית המשולבת. כל זה טוב ויפה, אולם לצערי, מעטים במדינת ישראל של היום מבינים את משמעות המושג ´תחבורה ציבורית משולבת´, ואני בהחלט לא יכול לחשוב על איזושהי דוגמה אמיתית ליישום שלו כאן, כיום. ולא התחלתי עדיין לדבר על איכות הסביבה ועלות לחברה... (זה כמובן לא אומר שאני לא אופטימי...)
שיא העולם 557 קמ"ש לרכבת ביפן !!!
 
קו רכבת לירושלים !

בואו נחזור לרגע קט לרצינות
כמובן שאף רכבת בעולם לא תתחרה עם רכב פרטי בכביש פנוי. אבל מה לעשות, מרכז המדינה הולך ומצטופף, רוב הזמן אין כבישים פנויים, והפתרון היחיד לצורכי תחבורה של הציבור הרחב נמצא בתחבורה מסילתית. אביתר לא יכעס אם אומר מידיעה אישית שהו מסכים איתי... בענין הקשר הרכבתי לירושלים - היעדרו היום אינו אלא בושה לאומית ושערוריה. איך רוצה מישהו לשכנע את העולם שירושלים היא בירת ישראל הנצחית, אם לדבר מינימלי כזה לא דאגו? לכן, עלינו בפורום זה, ובעוד מסגרות, לעשות הכל כדי לעודד ולזרז את חידוש הקו הישן וגם הקמת הקו המהיר. קצת מפריע לי שפותחים ועוד פעם טוחנים, האם תכנית חלופה A1 או WHATEVER היא האופטימלית...קדימה חבר´ה, תעשו את זה כבר, אז יהיה למדינת ישראל יותר מקו רכבת אחד לבירה, כמו בארצות אחרות!
קו רכבת לירושלים !
צודק שטיפלמן ! חד וחלק. קו הרכבת לירושלים הינו צורך לאומי ממדרגה ראשונה. 2 החלופות אינן מתחרות זו בזו. הן משלימות זו את זו ומהוות קו סיבובי אחד. קיים הכרח לחבר בין תחנת החאן העתידית לבין תחנת בניני האומה העתידית קשר מסילתי כפול. זו החלופה היחידה והיא מחוייבת המציאות האורבנית. שבוע טוב לכולם, אביתר.
 

ד בוכמן

New member
ל אביתר.

קו רכבת לירושלים !
צודק שטיפלמן ! חד וחלק. קו הרכבת לירושלים הינו צורך לאומי ממדרגה ראשונה. 2 החלופות אינן מתחרות זו בזו. הן משלימות זו את זו ומהוות קו סיבובי אחד. קיים הכרח לחבר בין תחנת החאן העתידית לבין תחנת בניני האומה העתידית קשר מסילתי כפול. זו החלופה היחידה והיא מחוייבת המציאות האורבנית. שבוע טוב לכולם, אביתר.
ל אביתר.
סלח לי על הבורות, מה פירוש המילה "אורבנית" ?
 
אורבני = עירוני וגם בקונטקסט של...

ל אביתר.
סלח לי על הבורות, מה פירוש המילה "אורבנית" ?
אורבני = עירוני וגם בקונטקסט של...
מטרופוליני = כרך עירוני גדול הכולל בתוכו מס´ רובעים לעיתים עצמאיים ובעלי מנהלת משלהם הכפופה לעירייה רבתי. למשל: פריז וגם ירושלים שהיא העיר הגדולה בישראל. כך למשל קיימת בירושלים מנהלת עצמאית לשכונת פסגת זאב שבגודלה היא שווה ל... באר-שבע ! כמו כן קיימות בירושלים מנהלות נוספות כמנהלת גילה או מינהלת הגבעה הצרפתית האחראית על אזור צפון ירושלים. ולכן נגיד מעכשיו "מטרופולין ירושלים" או "מטרופולין ת"א" הכולל את ערי הלווין כגון גבעתיים וכו". בברכת לילה טוב ותודה על השאלה החשובה, אביתר.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה