הרהור אחרון ודי.

הרהור אחרון ודי.

אני לא בטוחה עד כמה זה נכון להיות אמיתי . אני חושבת שלפעמים צריך לשחק כדי ליצור משהו חדש בהתנהגות או במערכות יחסים.
לא יודעת אני קרועה בין שתי גישות או שלא הבנתי את הגישה או בקיצור לא יודעת אוף
 
אם אני אהיה אמיתית מאה אחוז אני עלולה

להעליב אנשים וגם אולי להכלא בתוך גישות ואמונות לא? לא יודעת מסובך הקטע הזה
 

ינוקא1

New member
תשאלי את עמיחי , הוא יודע


 

ינוקא1

New member
לא צריך להגיב


נתתי לך תגובה צינית , כדי שתחשבי.

זה פשוט יפה מאוד שמצאת את ההוא שפותר את כל השאלות ....
 

מודטחדש

New member
אדם מואר פועל

תמיד בתאום מלא עם כל חוקי הטבע. פירושו שמה שהוא עושה, אפילו אומר או חושב, לעולם לא יהיו משהו שיכול לגרום למישהו (כולל עצמו) נזק או אפילו איזה היבט שלילי שהוא. "
לשחק
", זה להיות לא-את, אפילו לא במובן הקטן של המלה - בעולם המשתנה תדיר. להיות אמתי, יכול להיות משהו שלא יפגע באיש. הכל פונקציה של רמת התודעה. בספרו, 'מדע ההוויה ואמנות החיים', מהרישי כותב שיש להשתדל לומר תמיד את האמת. והוא מוסף לזה את הדבר שאולי קשה לנו יותר, האמת המתוקה. אפשר לומר למישהו "איזה טיפוס מגעיל אתה" משום שהוא באמת טיפוס מגעיל. זו האמת. אפשר גם לומר לו "את המעשים האלה יכולת לעשות באופן שונה". שוב, אדם יכול להשתדל ככל יכולתו. הכל פונקציה של רמת התודעה שלו.
 
נשמע טוב אבל עדיין לא כל כך הבנתי איך

להיות מצד אחד אמיתית ואותנטית ומצד שני לא לפגוע או לא לנהוג בגסות או לא להתקע
 

מודטחדש

New member
אדם לא יכול להיות

לא "
אמיתי ואותנטי
" ולא "
לא לפגוע או לא לנהוג בגסות
". כל אלה הם פונקציה של רמת התודעה שלו. אדם יכול לנסות, להשתדל, לעשות כמיטב יכולתו. מובטח לו שעד שהוא לא בהארה, הנסיונות האלה יכולים לעזור מעט. לתת תוצאה מושלמת הם לא יתנו. מיצאי את הדרך היעילה ביותר שתביא אותך יותר ויותר קרוב להארה (וזה לא עמיחי או "להקשיב ללב"). בהארה כל מה שתעשי יהיה גם "
אמיתי ואותנטי
" וגם "
לא לפגוע או לא לנהוג בגסות
". את רק יכולה להשתדל.
 

ינוקא1

New member
ה"מואר" פועל בתיאום מלא עם חוקי הטבע -

זה נכון.

אבל לפעמים זה בהחלט פוגע.
יש בטבע גם כוחות הרס אדירים.

אדם מואר זה אדם שיודע להרוס ולבנות , להמית ולהוליד.
הכל בהתאם לזרימה של אותו הרגע.
לפעמים הוא גם יהרוס ללא רחמים.

הטבע איננו "בלתי מזיק" או "בלתי שלילי" ..... אלו מושגים אנושיים , של אנשים קטנים.

אני מצרף תמונה של "סופר נובה" - מוות של כל כוכב מסיבי במיוחד.

 

ינוקא1

New member
גם בתנ"ך , כאשר ה' ממנה את ירמיהו לנביא , אומר לו :

ד וַיְהִי דְבַר-יְהוָה, אֵלַי לֵאמֹר.
ה בְּטֶרֶם אצורך (אֶצָּרְךָ) בַבֶּטֶן יְדַעְתִּיךָ, וּבְטֶרֶם תֵּצֵא מֵרֶחֶם הִקְדַּשְׁתִּיךָ: נָבִיא לַגּוֹיִם, נְתַתִּיךָ.
ו וָאֹמַר, אֲהָהּ אֲדֹנָי יְהוִה, הִנֵּה לֹא-יָדַעְתִּי, דַּבֵּר: כִּי-נַעַר, אָנֹכִי. {ס}
ז וַיֹּאמֶר יְהוָה אֵלַי, אַל-תֹּאמַר נַעַר אָנֹכִי: כִּי עַל-כָּל-אֲשֶׁר אֶשְׁלָחֲךָ, תֵּלֵךְ, וְאֵת כָּל-אֲשֶׁר אֲצַוְּךָ, תְּדַבֵּר.
ח אַל-תִּירָא, מִפְּנֵיהֶם: כִּי-אִתְּךָ אֲנִי לְהַצִּלֶךָ, נְאֻם-יְהוָה.
ט וַיִּשְׁלַח יְהוָה אֶת-יָדוֹ, וַיַּגַּע עַל-פִּי; וַיֹּאמֶר יְהוָה אֵלַי, הִנֵּה נָתַתִּי דְבָרַי בְּפִיךָ.
י רְאֵה הִפְקַדְתִּיךָ הַיּוֹם הַזֶּה, עַל-הַגּוֹיִם וְעַל-הַמַּמְלָכוֹת, לִנְתוֹשׁ וְלִנְתוֹץ, וּלְהַאֲבִיד וְלַהֲרוֹס--לִבְנוֹת, וְלִנְטוֹעַ.
 

מודטחדש

New member
אוו סיפור של קודם

"
לִנְתוֹשׁ וְלִנְתוֹץ, וּלְהַאֲבִיד וְלַהֲרוֹס
", לא בהכרח משהו שלילי, כמו ש-"
לִבְנוֹת, וְלִנְטוֹעַ
" לא בהכרח משהו חיובי.
 

מודטחדש

New member
בדרך כלל אנחנו רואים

בהרס משהו שלילי. זה ממש לא כך. דוגמה ששמעתי ממש לפני 3 ימים. יש לורד ניצן יפהפה. עדין, ענוג, מקסים. כדי שהפרח ייפרח במלוא התפארת שלו, על הניצן להיהרס. אבל במקומו בא משהו עוד יותר יפה (ויותר מועיל)... בפעילות של המואר, גם בדברים שהוא אומר וגם בחשיבה שלו, לא ייתכן משהו "
בהחלט פוגע
". כל מה שהוא עושה וכו', הוא יכול לעשות את זה לגמרי בשביל עצמו, אבל תוך כדי כך הוא עושה את הטוב ביותר לכל הסביבה שלו. הקרובה וגם הרחוקה.
 

ינוקא1

New member
עם זה אני מסכים.

המואר הוא משרת של ההתפתחות.
ועם זאת הוא יכול גם להרוס , ואפילו לעשות מלחמות אכזריות - כפי שעשו משה ויהושוע.
הוא צינור של האינסוף , ועוברים דרכו כוחות אדירים של בניה ושל הרס.
אך זה נכון , שמגמתו הסופית היא רק ההתפתחות של החיים והתודעה.
 
למעלה