הקמח והסוכר הלבן

הקמח והסוכר הלבן

תארו לעצמכם שהלחם והסוכר הלבן היו במאה הקודמת מצרך לעשירים בלבד. תהליך ההפרדה בין החלקים של גרעין החיטה היה יקר או לזקק את הסוכר החום ללבן. זה אבסורד, שלמעשה לגרוס את החיטה המלאה-המזינה או להפיק סוכר חום מקנה הסוכר (אמור) להיות פשוט וזול = מוצרי הבריאות. אבל העולם המתועש הוזיל בתפריט להמונים מזון שמזיק לבריאות ונטול ערך. ולענין טחנת הקמח החדשה שהומצאה ושיבחו אותה אז במאה הקודמת, כהישג. חושבת שלא ידעו כלל מה טיבם של הנבט והקליפה בחיטה שסולקו (הזינו בו את הבקר!!) - נשמע כזהה גרוע
דליה
 

AndreaCorr ©

New member
אנשים פשוט לא מודעים.

ודרך אגב אני חדשה פה, ונראה לי שאני בהחלט אמצא פה את מקומי..הנושא מאוד קרוב אליי
.
 
הפך להיות קרוב ללבבות רבים

וטוב שכך. עופרה, ממש מברכת אותך על הקמת הפורום הזה
שבת שלום
 
לאנדריאה ודליה, בעניין קמח וסוכר

לאנדריאה, ברוכה הבאה לפורומנו. אני מקווה שאכן תמצאי בו את מקומך. דליה, את בהחלט צודקת לגבי זה שזה נראה מוזר שהקמח שדרושה פחות עבודה להפקתו הוא יותר יקר. אני מניחה שהמחיר פה נקבע לפי כוחות השוק, שהם כוחות כלכליים. מאחר שזה מצרך שיחסית מעט אנשים קונים אותו, אז עלויות המכונות, השיווק וכו' מתחלקות על פני פחות לקוחות, וכל חבילה עולה יותר. הפן האופטימי של זה: אם, עם הזמן, יותר אנשים יצרכו קמח מלא מאשר קמח לבן, אז כנראה הקמח המלא ישוב להיות הזול מביניהם.
 
לגבי טחית הקמח הלבן, זה אחד הדברים

שהביא לעליה בכמות חולי הסכרת. לגבי הלחם מהקמח הטחון, הוא היה עוד יותר יקר מזה המלא אלמלא סבסדו אותו כך שיהיה לחם להמונים.
 
עפרה

ומצד שני..התשתית שהקימו להפקת הקמח הלבן הוזילה אותו. את יודעת, כשאנחנו מדברים כאן בפורום על הנושא של ההתנהגות הבריאותית צף עד כמה ואיזה תיקון (חשוב) צריך לעשות..
 

qet1

New member
הסיבה פשוטה

לחם מלא זה לא טעים! וככה גם כל מה שעושים מקמח מלא במקום קמח רגיל. נכון ש"על טעם וריח אין מה להתווכח" אבל כנראה שרוב האנשים חושבים כמוני וזו הסיבה האמיתית לכך שרובם מעדיפים את הקמח הטעים והלא בריא.
 
נכון וכאלה שלא אוהבים לחם מלא יכול

לים לשדרג את הלחם הלבן על ידי המזון שהם אוכלים יחד עם הלחם או מורחים עליו (ממרחי קטניות, ירקות ועוד)
 
זה עניין של טעם ושל הרגל, הקמח המלא

אני אוכלת רק קמח מלא, פסטה מלאה, אורז מלא וסוכר חום, מאז שהתגלו אצלי שומנים גבוהים בדם. אני לא מעיזה להתקרב לסוכר לבן ולקמח לבן. מבחינתי הם ממש רעל בריאותי כי הם מסכנים אותי ואני התרגלתי מאוד לטעם של המזון שמכיל קמח מלא.
 
תחשבי שוב עד כמה הסוכר הוא רעל.

אז זהו, שהסוכר ממש אינו רעל. הסוכר פשוט מהווה אנרגיה טהורה, ללא ערך תזונתי. מחקרים מצאו שסוכר מקושר דווקא עם אוכל בריא. דווקא תחליף סוכר כמו אספרטיים הוא רעל טהור עם שלל תופעות לוואי. אורז מלא הוא ממילא מזון לסוסים ולא לבני אדם. גועל נפש אמיתי שאינו מצדיק חיים מלאי סבל.
 
אותך זה מגעיל - אותי לא!

זה לא גועל נפש אמיתי. על טעם ועל ריח אין להתווכח וחוץ מזה, אסור לי, מסיבות בריאותיות, אז מה לעשות? לאכול אורז לבן ולמות? התרגלתי וטוב לי עם זה. איש באמונתו יחיה.
 
מחשבות ורגשות ../images/Emo91.gif

כנס לפורום מתכונים להרזיה כאן בתפוז. תראה מתכונים נפלאים עם אורז מלא וכד' - שמאמינה שתשנה את דעתך לאחר שתנסה (חשבתי כמוך) לגבי הסוכר הלבן - מידע מענין. סוכר לבן מכונה שודד הסידן הוא אפילו לא נחשב כמזון אלא חומר כימי מוצר מלאכותי שלא קיים בטבע. הוא משולל (כתוצאה מתהליך הזיקוק שלו) כל ויטמינים ומינרלים. ומה שקורה,..שמפני שכל התהליכים הפנימיים בגוף תלויים באנזימים. (בלעדיהם בעצם אין תהליך חילוף חומרים) בלי מינרלים וויטמינים אין אנזימים שחיוניים לפעילותם. כדי לעכל את הפחמימות מהקמח למשל הגוף זקוק לויטמינים מקבוצת B, אבל גם מהקמח הלבן וגם הסוכר הם סולקו! כך שכדי להפיק אנרגיה מהקמח או הסוכר הלבן הגוף שודד את עצמו! הוא מגייס מהעצמות, מהדם, ממערכת העצבים את הויטמינים שדרושים לו וככה נוצרים חוסרים במינרלים ויטמינים בגוף. הסוכר הלבן הרסני מחשבות ורגשות. המולסה (מכיר?) היא מוצר גולמי נפלא בשלב טרום זיקוק לסוכר לבן, הוא עשיר בברזל ועוד חומרים תזונתיים חשובים - (טעים
) אז יש תחליפים טובים וחשובים.. קצת על קצה המזלג
 
ככה זה שקיצונים לכיוון אחד. הסוד

הוא בגיוון המזון, בעונג ממנו. מי אוכל רק משהו אחד, נמנע מאחר? יש מגוון ויטמינים באוכל מגוון וזה אמור לכסות הכל. חד וחלק.
 
למעלה