הקו האדום ברכבת הקלה בת"א
כפי שידוע הקו האדום מוקם בתצורה של רכבת קלה שעוברת במנהרה ארוכה ולא רכבת תחתית קלאסית עם רציפים ארוכים לרכבות ארוכות ומהירות יותר.
האם העובדה שהתוואי של הרכבת מעל הקרקע לא מופרד כלל מהכבישים והמרחק בין התחנות קטן מאוד לא סותם את הגולל על אפשרות עתידית להרחבת הרציפים והפיכת הקו לקו רכבת תחתית קלאסי?
בכל המקרים שאני מכיר בהן רכבת תחתית יוצאת מהמנהרה למפלס הקרקע, הדרך שלה עדיין מופרדת לחלוטין מהכביש בין אם בדרך שקועה או בגשר עילי.
נתקלתי בבלוג הזה ברשת, הנוגע לאורבניזם ותכנון תחבורה בערים (בין היתר). אחד הפוסטים נוגע לרק"ל שלנו ומסכם די יפה את רוב הבעיות שלה בעיני מישהו המתגורר בחו"ל.
מהסתכלות נוספת מסתבר שהכותב הוא ישראלי לשעבר, כנראה משם מגיעה ההיכרות הטובה שלו עם ת"א.
להנאתכם