תשובותרעיון גרוע
דבר ראשון: יהיה קשה לאנשים להעריך מתי האוטובוס מגיע. אוטובוס שיוצא מת"א ב-12:50 מגיע לערד ב-14:35 במקרה הטוב, 15:00במקרה הפחות טוב. כנ"ל בכיוון ההפוך, אוטובוס שייצא מדימונה בשעה 13:00 (למשל) יגיע לערד בין השעות 13:40 ל-14:15. דבר שני: הלו"ז בקו ערד-דימונה יהיה קצת מוזר, ולא בהרכח תואם את הביקושים. אם נניח שמדימונה לערד הנסיעה היא 45 דק' אז יהיו אוטובוסים מדימונה ב-5:15, 7:45, 13:15 ו-16:15, כך שיש נסיעות בוקר שלא מתאימות לדימונאים שעובדים בערד והנסיעה האחורנה היא בשעה מוקדמת יחסית. בכיוון ההפוך הנסיעות מערד לדימונה יהיו בשעות 11:55, 14:35, 20:15, 22:00. חסרות נסיעות בבוקר ואחה"צ, והנסיעה האחרונה מאוחרת באופן בלתי סביר. דבר שלישי: הנסיעה שיוצאת מערד ב-8:30 כבר מתחילה בעין-בוקק. דבר רביעי: מה עושים עם הפיזור בערד (שלאחרונה צומצם לימי שישי בלבד, אבל לא יזיק אם יופעל שוב גם בימי חול). נשמע לך הגיוני שהאוטובוס יעשה סיבוב פנימי ארוך בערד בדרך לדימונה? לדעתי יהיה עדיף להפעיל קו נפרד מערד לדימונה דרך כביש 80, בהתחלה עם 2-3 נסיעות בכל כיוון (נסיעה אחת בבוקר ונסיעה אחת בשעות אחה"צ). בהתאם לביקושים אפשר יהיה להוסיף נסיעה/ות בשעות מאוחרות יותר.
דבר ראשון אנשים ממש לא צריכים להעריך מתי אוטובוס מגיע.ניתן לווסת את זמני יציאתו של קו 389 מערד לדימונה. על המושג וויסות שמעת? ניתן לקבוע זמנים לקו 389 דרך וויסות.במידה והקו יגיע לערד לפני הזמן המווסת לדימונה הוא יחכה ואנשים יוכלו לדעת זמנים פחות או יותר מדויקים והאוטובוס ממילא לא יוכל לצאת לפני הזמן שיקבע לו בערד ובמקסימום הוא יאחר.עם הכנסת הלווין והג'י.פי.אס לשימוש גם באגד ושילוט מתוחכם בתחנות כמו שזה קורה בפתח-תקווה בעית הערכת הזמן הופכת לשולית ומינימלית. דבר שני-הל"וז הנוכחי בקו זה הוא לא דבר מקודש מקודש הקודשים.ניתן לשנותו ולהתאימו לצרכי תושבי ערד הצריכים לנסוע לדימונה ובחזרה.כמו כן ימלא קו זה את הפונקציה החסרה של קו מתל-אביב לדימונה וילכוד שני ציפורים במכה אחת ולא להתחנן לנגי אגד שיעשו לי טובה ויורידו או יואילו בטובם להסכים ולהוריד אותי בדימונה כמו המצב הנוכחי בקווי אילת דרך דימונה מתל-אביב. דבר שלישי-את החלופה של עין בוקק או שהייתי משאיר בלי קשר להצעתי או שגם אותה הייתי מתחיל מדימונה ומשנה את תיזמון הזמן שלה.הלו"ז הנוכחי איננו מקודש ואני מסכים איתך שחובה לעדכנו ולשנותו לפי רוח הזמן.גם כאן נתפוס שני ציפורים במכה אחת ויווצר קו תחבורה ציבורי בין דימונה לעין בוקק(מזכרת לימי קו 10 העליזים שפעל בזמנו בין דימונה לעין בוקק). דבר רביעי-לגבי הפיזור בערד יש להחזירו בכל שעות פעילות הקו מתל-אביב וגם כאן נתפוס שני ציפורים במכה אחת-מי שירצה לא לחכות לזמן הוויסות שירד במרכז התחבורה ומי שירצה שיחכה.הקו יפזר את נוסעי תל-אביב ובכך יתן שירות כפול לתושבי ערד-גם יוריד אותם ליד הבית כשהם מגיעים לתל-אביב וגם יאסוף נוסעים אחרים ליד הבית שלהם מבלי להגיע למרכז התחבורה הישר לדימונה מבלי להזדקק לקווים פנימיים למרכז התחבורה מהשכונות. בוודאי שהקו צריך לנסוע דרך כביש 80 ובסך הכול מה שהצעתי זה פתרון זמני בלבד עד למכרז שבמסגרתו יושק קו נפרד בין דימונה לערד וחזרה לפי התוואי שהצעת. אני בהחלט נשאר בדעתי ולא השתכנעתי מטיעוניך אבל אין לך מה לדאוג זה ממילא לא ייושם הלכה למעשה ומדובר רק ברעיון .נועז שצץ לי בראש. בכל מקרה לדעתי יש צורך בקווים בין תל-אביב לדימונה וירוחם-לפחות בשלב הראשון בסופי-שבוע.דימונה היא עיר גדולה יותר מערד ואם כל הכבוד בדימונה גם גרים אנשים שיש להם צרכים זהים לצרכים של תושבי ערד וגם הם זכאים לקו נורמלי לתל-אביב וממנה בלי החלפות ועובדה שבעבר היה קו כזה-375.