הצעות ליעול התחבורה הציבורית

מצב
הנושא נעול.

דניאל 130

New member
רעיון גרוע
דבר ראשון: יהיה קשה לאנשים להעריך מתי האוטובוס מגיע. אוטובוס שיוצא מת"א ב-12:50 מגיע לערד ב-14:35 במקרה הטוב, 15:00במקרה הפחות טוב. כנ"ל בכיוון ההפוך, אוטובוס שייצא מדימונה בשעה 13:00 (למשל) יגיע לערד בין השעות 13:40 ל-14:15. דבר שני: הלו"ז בקו ערד-דימונה יהיה קצת מוזר, ולא בהרכח תואם את הביקושים. אם נניח שמדימונה לערד הנסיעה היא 45 דק' אז יהיו אוטובוסים מדימונה ב-5:15, 7:45, 13:15 ו-16:15, כך שיש נסיעות בוקר שלא מתאימות לדימונאים שעובדים בערד והנסיעה האחורנה היא בשעה מוקדמת יחסית. בכיוון ההפוך הנסיעות מערד לדימונה יהיו בשעות 11:55, 14:35, 20:15, 22:00. חסרות נסיעות בבוקר ואחה"צ, והנסיעה האחרונה מאוחרת באופן בלתי סביר. דבר שלישי: הנסיעה שיוצאת מערד ב-8:30 כבר מתחילה בעין-בוקק. דבר רביעי: מה עושים עם הפיזור בערד (שלאחרונה צומצם לימי שישי בלבד, אבל לא יזיק אם יופעל שוב גם בימי חול). נשמע לך הגיוני שהאוטובוס יעשה סיבוב פנימי ארוך בערד בדרך לדימונה? לדעתי יהיה עדיף להפעיל קו נפרד מערד לדימונה דרך כביש 80, בהתחלה עם 2-3 נסיעות בכל כיוון (נסיעה אחת בבוקר ונסיעה אחת בשעות אחה"צ). בהתאם לביקושים אפשר יהיה להוסיף נסיעה/ות בשעות מאוחרות יותר.
תשובות
דבר ראשון אנשים ממש לא צריכים להעריך מתי אוטובוס מגיע.ניתן לווסת את זמני יציאתו של קו 389 מערד לדימונה. על המושג וויסות שמעת? ניתן לקבוע זמנים לקו 389 דרך וויסות.במידה והקו יגיע לערד לפני הזמן המווסת לדימונה הוא יחכה ואנשים יוכלו לדעת זמנים פחות או יותר מדויקים והאוטובוס ממילא לא יוכל לצאת לפני הזמן שיקבע לו בערד ובמקסימום הוא יאחר.עם הכנסת הלווין והג'י.פי.אס לשימוש גם באגד ושילוט מתוחכם בתחנות כמו שזה קורה בפתח-תקווה בעית הערכת הזמן הופכת לשולית ומינימלית. דבר שני-הל"וז הנוכחי בקו זה הוא לא דבר מקודש מקודש הקודשים.ניתן לשנותו ולהתאימו לצרכי תושבי ערד הצריכים לנסוע לדימונה ובחזרה.כמו כן ימלא קו זה את הפונקציה החסרה של קו מתל-אביב לדימונה וילכוד שני ציפורים במכה אחת ולא להתחנן לנגי אגד שיעשו לי טובה ויורידו או יואילו בטובם להסכים ולהוריד אותי בדימונה כמו המצב הנוכחי בקווי אילת דרך דימונה מתל-אביב. דבר שלישי-את החלופה של עין בוקק או שהייתי משאיר בלי קשר להצעתי או שגם אותה הייתי מתחיל מדימונה ומשנה את תיזמון הזמן שלה.הלו"ז הנוכחי איננו מקודש ואני מסכים איתך שחובה לעדכנו ולשנותו לפי רוח הזמן.גם כאן נתפוס שני ציפורים במכה אחת ויווצר קו תחבורה ציבורי בין דימונה לעין בוקק(מזכרת לימי קו 10 העליזים שפעל בזמנו בין דימונה לעין בוקק). דבר רביעי-לגבי הפיזור בערד יש להחזירו בכל שעות פעילות הקו מתל-אביב וגם כאן נתפוס שני ציפורים במכה אחת-מי שירצה לא לחכות לזמן הוויסות שירד במרכז התחבורה ומי שירצה שיחכה.הקו יפזר את נוסעי תל-אביב ובכך יתן שירות כפול לתושבי ערד-גם יוריד אותם ליד הבית כשהם מגיעים לתל-אביב וגם יאסוף נוסעים אחרים ליד הבית שלהם מבלי להגיע למרכז התחבורה הישר לדימונה מבלי להזדקק לקווים פנימיים למרכז התחבורה מהשכונות. בוודאי שהקו צריך לנסוע דרך כביש 80 ובסך הכול מה שהצעתי זה פתרון זמני בלבד עד למכרז שבמסגרתו יושק קו נפרד בין דימונה לערד וחזרה לפי התוואי שהצעת. אני בהחלט נשאר בדעתי ולא השתכנעתי מטיעוניך אבל אין לך מה לדאוג זה ממילא לא ייושם הלכה למעשה ומדובר רק ברעיון .נועז שצץ לי בראש. בכל מקרה לדעתי יש צורך בקווים בין תל-אביב לדימונה וירוחם-לפחות בשלב הראשון בסופי-שבוע.דימונה היא עיר גדולה יותר מערד ואם כל הכבוד בדימונה גם גרים אנשים שיש להם צרכים זהים לצרכים של תושבי ערד וגם הם זכאים לקו נורמלי לתל-אביב וממנה בלי החלפות ועובדה שבעבר היה קו כזה-375.
 

olli3

New member
מנהל
תשובות
דבר ראשון אנשים ממש לא צריכים להעריך מתי אוטובוס מגיע.ניתן לווסת את זמני יציאתו של קו 389 מערד לדימונה. על המושג וויסות שמעת? ניתן לקבוע זמנים לקו 389 דרך וויסות.במידה והקו יגיע לערד לפני הזמן המווסת לדימונה הוא יחכה ואנשים יוכלו לדעת זמנים פחות או יותר מדויקים והאוטובוס ממילא לא יוכל לצאת לפני הזמן שיקבע לו בערד ובמקסימום הוא יאחר.עם הכנסת הלווין והג'י.פי.אס לשימוש גם באגד ושילוט מתוחכם בתחנות כמו שזה קורה בפתח-תקווה בעית הערכת הזמן הופכת לשולית ומינימלית. דבר שני-הל"וז הנוכחי בקו זה הוא לא דבר מקודש מקודש הקודשים.ניתן לשנותו ולהתאימו לצרכי תושבי ערד הצריכים לנסוע לדימונה ובחזרה.כמו כן ימלא קו זה את הפונקציה החסרה של קו מתל-אביב לדימונה וילכוד שני ציפורים במכה אחת ולא להתחנן לנגי אגד שיעשו לי טובה ויורידו או יואילו בטובם להסכים ולהוריד אותי בדימונה כמו המצב הנוכחי בקווי אילת דרך דימונה מתל-אביב. דבר שלישי-את החלופה של עין בוקק או שהייתי משאיר בלי קשר להצעתי או שגם אותה הייתי מתחיל מדימונה ומשנה את תיזמון הזמן שלה.הלו"ז הנוכחי איננו מקודש ואני מסכים איתך שחובה לעדכנו ולשנותו לפי רוח הזמן.גם כאן נתפוס שני ציפורים במכה אחת ויווצר קו תחבורה ציבורי בין דימונה לעין בוקק(מזכרת לימי קו 10 העליזים שפעל בזמנו בין דימונה לעין בוקק). דבר רביעי-לגבי הפיזור בערד יש להחזירו בכל שעות פעילות הקו מתל-אביב וגם כאן נתפוס שני ציפורים במכה אחת-מי שירצה לא לחכות לזמן הוויסות שירד במרכז התחבורה ומי שירצה שיחכה.הקו יפזר את נוסעי תל-אביב ובכך יתן שירות כפול לתושבי ערד-גם יוריד אותם ליד הבית כשהם מגיעים לתל-אביב וגם יאסוף נוסעים אחרים ליד הבית שלהם מבלי להגיע למרכז התחבורה הישר לדימונה מבלי להזדקק לקווים פנימיים למרכז התחבורה מהשכונות. בוודאי שהקו צריך לנסוע דרך כביש 80 ובסך הכול מה שהצעתי זה פתרון זמני בלבד עד למכרז שבמסגרתו יושק קו נפרד בין דימונה לערד וחזרה לפי התוואי שהצעת. אני בהחלט נשאר בדעתי ולא השתכנעתי מטיעוניך אבל אין לך מה לדאוג זה ממילא לא ייושם הלכה למעשה ומדובר רק ברעיון .נועז שצץ לי בראש. בכל מקרה לדעתי יש צורך בקווים בין תל-אביב לדימונה וירוחם-לפחות בשלב הראשון בסופי-שבוע.דימונה היא עיר גדולה יותר מערד ואם כל הכבוד בדימונה גם גרים אנשים שיש להם צרכים זהים לצרכים של תושבי ערד וגם הם זכאים לקו נורמלי לתל-אביב וממנה בלי החלפות ועובדה שבעבר היה קו כזה-375.
מי אמר לך שאין קישור בין דימונה לת"א
מה עם 394? מה עם 393? מה עם 991 לחיפה יש גם 470 אגד לירושלים (כמו 475 של פעם). ישם גם את 458 של מטרופולין לירושלים ואת 358 לבני ברק אבל זה סיפור אחר.
 

דניאל 130

New member
מי אמר לך שאין קישור בין דימונה לת"א
מה עם 394? מה עם 393? מה עם 991 לחיפה יש גם 470 אגד לירושלים (כמו 475 של פעם). ישם גם את 458 של מטרופולין לירושלים ואת 358 לבני ברק אבל זה סיפור אחר.
נו באמת...
הקישור הוא חד כיווני ולא דו כיווני. מה פתאום להסתמך רק על קווים שמגיעים מאילת שהם קווים עמוסים לעייפה נפרדים ובעלי אופי נבדל בפני עצמם שהשירות שהם מציעים לתושבי דימונה זה כמו בגדר לתפוס טרמפ על בסיס מקום פנוי לתל-אביב? לא רציני מה שכתבת. 475 של פעם?אתייחס למה שכתבת כאל שגיאת הקלדה תמימה.
 

olli3

New member
מנהל
נו באמת...
הקישור הוא חד כיווני ולא דו כיווני. מה פתאום להסתמך רק על קווים שמגיעים מאילת שהם קווים עמוסים לעייפה נפרדים ובעלי אופי נבדל בפני עצמם שהשירות שהם מציעים לתושבי דימונה זה כמו בגדר לתפוס טרמפ על בסיס מקום פנוי לתל-אביב? לא רציני מה שכתבת. 475 של פעם?אתייחס למה שכתבת כאל שגיאת הקלדה תמימה.
צודק תמיד הוא היה 470
 

mister K

New member
מי אמר לך שאין קישור בין דימונה לת"א
מה עם 394? מה עם 393? מה עם 991 לחיפה יש גם 470 אגד לירושלים (כמו 475 של פעם). ישם גם את 458 של מטרופולין לירושלים ואת 358 לבני ברק אבל זה סיפור אחר.
475 מאז ומעולם היה ת"א-לוד ולא שום קו אחר.
 

Wraith10

New member
הצעות ליעול התחבורה הציבורית
אם יש לכם רעיונות ליעול מערך התחבורה הציבורית במדינת ישראל אנא תציעו אותם הצעות שלי ליעול מערך הקוים אנא תגידו את דעתכם 1.קו חדש 230 פתח תקוה-תחנה מרכזית,אורלוב,רוטשילד,הברון הירש,ז'בוטינסקי,מחלף גהה,בני ברק-כביש גהה,מחלף גבעת שמואל,בן דוד,כהנמן,בירנבוים,רמת גן-התפוצות,ההגנה,אצ"ל,בן אליעזר, נגבה,הירדן,ברנשטיין,סן מרטין,אחד העם,רחוב ללא שם,מסוף וינטר 2.קו חדש 306 פתח תקוה-תחנה מרכזית,אורלוב,ז'בוטינסקי,כביש 4 ולאשקלון 3.ביטול כל נסיעטות קו 841(למעט 21.10,23.59 מת"א )והפעלה מחדש של קוים 831,541 4.קו חדש 132 תל אביב-רכבת מרכז,דרך בגין,המסגר,ראש פינה,לוינסקי,ההגנה,ס"ו,אלנקוה,קדמוני,לובטקין, בר לב,דרך הטייסים,מסוף וינטר 5.החזרת קו 32 למסלולו הקודם 6.קו חדש 232 סיבובי תל אביב-רכבת מרכז,דרך בגין,קפלן,אבן גבירול,מרמורק,שדרות בן ציון,בוגרשוב,בן יהודה,אלנבי דרך בגין,רכבת מרכז-הורדה,קו 233 יסע במסלול הפוך לקו זה 7.קו חדש 361 רמת גן-לנדרס,התפוצות,ההגנה,חזון איש,ירושלים,בן גוריון,גבעתיים-בן צבי,ויצמן,דרך הגבורה דרך השלום,תל אביב-הורדצקי,משה דיין,דרך לוד,לח"י,קיבוץ גליות,שכונת קרית שלום,בן צבי תל גיבורים,חולון-הלוחמים,המעפילים,אילת,בת ים-יוספטל,אלי כהן,כ"ט בנובמבר,אנה פרנק הקוממיות,בת ים ביתץ העלמין חולון 8.קיצור קו 524 לרכבת מרכז ותגבורו 9.קו חדש 820 נתניה-עפולה נתניה-ת"מ,הרצל,המשך כביש57,כביש 581,כביש574,כביש65,עפולה-הבנים ולתחנה המרכזית 10.קו חדש 658 כפר סבא-נתניה כפר סבא-תחנה מרכזית,ויצמן,טשרניחובסקי,בגין,המשך כביש4,כביש553,נתניה-בן גוריון,לבון בן צבי,בנימין,הרצל,תחנה מרכזית
יוקנעם - צ. יגור - ק.אתא - המשך במסלול 64
יתרונות: 1.חיבור יוקנעם לאיזור הקניות של הקריות (קריון) ובתי המשפט. חסכון אדיר בזמן שכן אם המוצא ביוקנעם והיעד הוא הקריון כיום כל הקווים עוברים דרך נשר וחיפה ומדובר על עיקוף משמעותי. 2.מאפשר לתושבי הקריות חיבורית נוחה לצומת יגור אשר ממנה אפשר לתפוס אוטובוסים ליוקנעם,נצרת,טבריה,מגדל העמק,עפולה וכו' מבלי להכנס לחיפה העמוסה! 3.חיבור נוח של יוקנעם והסביבה לאיזורי החוף בק. חיים (בהנחה ולוח הזמנים בקו יותאם לקו 4 היוצא מק. אתא לאיזורי החוף).. אישית אני חושב שקו כזה יהיה מאוד מוצלח במיוחד אם הוא יוארך מעבר למסלול של קו 64 וימשיך עד עכו. אפשרות אחרת היא להמשיך אותו מהקריון לכרמיאל דרך אפק וישובי משגב... כך יאפשר גם לתושבי הקריות להגיע לכרמיאל מבלי לעשות עיקוף דרך עכו.
 
יוקנעם - צ. יגור - ק.אתא - המשך במסלול 64
יתרונות: 1.חיבור יוקנעם לאיזור הקניות של הקריות (קריון) ובתי המשפט. חסכון אדיר בזמן שכן אם המוצא ביוקנעם והיעד הוא הקריון כיום כל הקווים עוברים דרך נשר וחיפה ומדובר על עיקוף משמעותי. 2.מאפשר לתושבי הקריות חיבורית נוחה לצומת יגור אשר ממנה אפשר לתפוס אוטובוסים ליוקנעם,נצרת,טבריה,מגדל העמק,עפולה וכו' מבלי להכנס לחיפה העמוסה! 3.חיבור נוח של יוקנעם והסביבה לאיזורי החוף בק. חיים (בהנחה ולוח הזמנים בקו יותאם לקו 4 היוצא מק. אתא לאיזורי החוף).. אישית אני חושב שקו כזה יהיה מאוד מוצלח במיוחד אם הוא יוארך מעבר למסלול של קו 64 וימשיך עד עכו. אפשרות אחרת היא להמשיך אותו מהקריון לכרמיאל דרך אפק וישובי משגב... כך יאפשר גם לתושבי הקריות להגיע לכרמיאל מבלי לעשות עיקוף דרך עכו.
אני מציע יקנעם-צ.יגור-כרמיאל
 
יוקנעם - צ. יגור - ק.אתא - המשך במסלול 64
יתרונות: 1.חיבור יוקנעם לאיזור הקניות של הקריות (קריון) ובתי המשפט. חסכון אדיר בזמן שכן אם המוצא ביוקנעם והיעד הוא הקריון כיום כל הקווים עוברים דרך נשר וחיפה ומדובר על עיקוף משמעותי. 2.מאפשר לתושבי הקריות חיבורית נוחה לצומת יגור אשר ממנה אפשר לתפוס אוטובוסים ליוקנעם,נצרת,טבריה,מגדל העמק,עפולה וכו' מבלי להכנס לחיפה העמוסה! 3.חיבור נוח של יוקנעם והסביבה לאיזורי החוף בק. חיים (בהנחה ולוח הזמנים בקו יותאם לקו 4 היוצא מק. אתא לאיזורי החוף).. אישית אני חושב שקו כזה יהיה מאוד מוצלח במיוחד אם הוא יוארך מעבר למסלול של קו 64 וימשיך עד עכו. אפשרות אחרת היא להמשיך אותו מהקריון לכרמיאל דרך אפק וישובי משגב... כך יאפשר גם לתושבי הקריות להגיע לכרמיאל מבלי לעשות עיקוף דרך עכו.
טעות במספור הקו !
קו 64 מספיק ארוך. ניתן לקחת קו מסדרת 18X, למשל קו 185
 
טעות במספור הקו !
קו 64 מספיק ארוך. ניתן לקחת קו מסדרת 18X, למשל קו 185
קו סובב קריות בשני הכיוונים
קו 50: מרכזית המפרץ, חוצות המפרץ, צומת קרית אתא, קרית חיים (קו 51) -> קרית ים (קו 59) -> קרית ביאליק דרך גשר בגין שמאלה לדרך עכו, כניסה בשדרות ח"ן-> מסלול קו 57 א' -> קרית אתא דרך רחוב העמקים -> מרכזית המפרץ (קו 63). קו 60: מרכזית המפרץ, חוצות המפרץ, צומת קרית אתא -> קרית אתא (קו 63 ) -> קרית ביאליק דרך רחוב ביאליק לרחוב העמקים (קו 57) משדרות ח"ן שמאלה לדרך עכו, ימינה לגשר בגין שדרות ירושלים (קו 59) בוורבורג / דגניה (קו 51 ) למרכזית המפרץ.
 
קו סובב קריות בשני הכיוונים
קו 50: מרכזית המפרץ, חוצות המפרץ, צומת קרית אתא, קרית חיים (קו 51) -> קרית ים (קו 59) -> קרית ביאליק דרך גשר בגין שמאלה לדרך עכו, כניסה בשדרות ח"ן-> מסלול קו 57 א' -> קרית אתא דרך רחוב העמקים -> מרכזית המפרץ (קו 63). קו 60: מרכזית המפרץ, חוצות המפרץ, צומת קרית אתא -> קרית אתא (קו 63 ) -> קרית ביאליק דרך רחוב ביאליק לרחוב העמקים (קו 57) משדרות ח"ן שמאלה לדרך עכו, ימינה לגשר בגין שדרות ירושלים (קו 59) בוורבורג / דגניה (קו 51 ) למרכזית המפרץ.
בשביל מה טובים כל הסיבובים
אם כבר, קו קרית אתא-קרית חיים-קרית ים(מסוף מטרונית עתידי)
 
יוקנעם - צ. יגור - ק.אתא - המשך במסלול 64
יתרונות: 1.חיבור יוקנעם לאיזור הקניות של הקריות (קריון) ובתי המשפט. חסכון אדיר בזמן שכן אם המוצא ביוקנעם והיעד הוא הקריון כיום כל הקווים עוברים דרך נשר וחיפה ומדובר על עיקוף משמעותי. 2.מאפשר לתושבי הקריות חיבורית נוחה לצומת יגור אשר ממנה אפשר לתפוס אוטובוסים ליוקנעם,נצרת,טבריה,מגדל העמק,עפולה וכו' מבלי להכנס לחיפה העמוסה! 3.חיבור נוח של יוקנעם והסביבה לאיזורי החוף בק. חיים (בהנחה ולוח הזמנים בקו יותאם לקו 4 היוצא מק. אתא לאיזורי החוף).. אישית אני חושב שקו כזה יהיה מאוד מוצלח במיוחד אם הוא יוארך מעבר למסלול של קו 64 וימשיך עד עכו. אפשרות אחרת היא להמשיך אותו מהקריון לכרמיאל דרך אפק וישובי משגב... כך יאפשר גם לתושבי הקריות להגיע לכרמיאל מבלי לעשות עיקוף דרך עכו.
קו 344 עכו - עפולה
דרך כרמיאל, על כביש מס' 85 עד צומת קדרים, ומשם לכביש מס' 65 עד עפולה.
 

דניאל 130

New member
קו 344 עכו - עפולה
דרך כרמיאל, על כביש מס' 85 עד צומת קדרים, ומשם לכביש מס' 65 עד עפולה.
למה רק עד עכו?
עם העברת קו 301 לחברת העפיפונים הייתי מציע לפצות את סניף עפולה המובטל של אגד על ידי פתיחת שני קווים חדשים לדעתי סופר נחוצים: קו 304-קו נהריה-עפולה שיסע במסלול קו 301 עד צומת יגור דרך עמק יזרעאל ובכך לשמר לאגד את אחיזתו ההיסטורית בחבל ארץ זה ומצומת יגור שימשיך לעכו ולנהריה דרך הקריות במסלול קו 271. קו 305-קו עפולה-כרמיאל שלא ברור מדוע לא נולד לאוויר העולם.קו זה צריך לעבור דרך יקנעם ומשם במסלול קו 846 עד כרמיאל ואולי יש בכלל מקום להאריכו עד לצפת אפילו ושיסע דרך משגב. כמו כן לא ברור כלל הדבר מדוע עד היום לא נולד לאוויר העולם קו ישיר שמקשר בין שני הערים נהריה וקרית שמונה?בין שני ערים אלו חיב להיות חיבור ישיר טבעי שלא דרך עכו כמו שהמצב קיים כיום.קו זה יהיה חייב לעבור דרך מעלות.היות ולחברת נתיב אקספרס יש די והותר ואפילו המון ויותר מידי קווים באיזור הנרחב הזה ומתוכנן להימסר להם גם איזור משגב וגם הם התחילו להפעיל קווים חדשים באיזור הצפון במגזר הערבי הרי שאפשר לא לרחם עליהם(גם לאוהבי הרפורמה פה בפורום) ובשם התחרות ההוגנת למסור את הפעלת קו נהריה-קרית שמונה לידיו האמונות של אגד כחלק מאשכול קרית-שמונה. מוזר מאוד שבין אצבע הגליל לגליל המערבי אין קו אוטובוס ישיר ושלא ניתן להגיע באוטובוס אחד משלומי מעלות ונהריה ישר לקרית שמונה.המספר המוצע לקו הוא:64. כמו כן חסר קו מקרית שמונה לנצרת עלית.המספר המוצע:62. את קו 63 הנוכחי לטבריה הייתי מאריך לבית-שאן כמו שהיה בעבר.הוא קוצר לטבריה עקב בעית זיכיון כדי לא ליצור תחרות עם קו 28 של ויאוליה מטבריה לבית-שאן. יש להחזיר את קו 16 מטבריה לחד-נס דרך אלמגור ואבטליון ופארק הירדן.
 

scooby5

Member
למה רק עד עכו?
עם העברת קו 301 לחברת העפיפונים הייתי מציע לפצות את סניף עפולה המובטל של אגד על ידי פתיחת שני קווים חדשים לדעתי סופר נחוצים: קו 304-קו נהריה-עפולה שיסע במסלול קו 301 עד צומת יגור דרך עמק יזרעאל ובכך לשמר לאגד את אחיזתו ההיסטורית בחבל ארץ זה ומצומת יגור שימשיך לעכו ולנהריה דרך הקריות במסלול קו 271. קו 305-קו עפולה-כרמיאל שלא ברור מדוע לא נולד לאוויר העולם.קו זה צריך לעבור דרך יקנעם ומשם במסלול קו 846 עד כרמיאל ואולי יש בכלל מקום להאריכו עד לצפת אפילו ושיסע דרך משגב. כמו כן לא ברור כלל הדבר מדוע עד היום לא נולד לאוויר העולם קו ישיר שמקשר בין שני הערים נהריה וקרית שמונה?בין שני ערים אלו חיב להיות חיבור ישיר טבעי שלא דרך עכו כמו שהמצב קיים כיום.קו זה יהיה חייב לעבור דרך מעלות.היות ולחברת נתיב אקספרס יש די והותר ואפילו המון ויותר מידי קווים באיזור הנרחב הזה ומתוכנן להימסר להם גם איזור משגב וגם הם התחילו להפעיל קווים חדשים באיזור הצפון במגזר הערבי הרי שאפשר לא לרחם עליהם(גם לאוהבי הרפורמה פה בפורום) ובשם התחרות ההוגנת למסור את הפעלת קו נהריה-קרית שמונה לידיו האמונות של אגד כחלק מאשכול קרית-שמונה. מוזר מאוד שבין אצבע הגליל לגליל המערבי אין קו אוטובוס ישיר ושלא ניתן להגיע באוטובוס אחד משלומי מעלות ונהריה ישר לקרית שמונה.המספר המוצע לקו הוא:64. כמו כן חסר קו מקרית שמונה לנצרת עלית.המספר המוצע:62. את קו 63 הנוכחי לטבריה הייתי מאריך לבית-שאן כמו שהיה בעבר.הוא קוצר לטבריה עקב בעית זיכיון כדי לא ליצור תחרות עם קו 28 של ויאוליה מטבריה לבית-שאן. יש להחזיר את קו 16 מטבריה לחד-נס דרך אלמגור ואבטליון ופארק הירדן.
אבטליון בכלל לא בכיוון...
 

mister K

New member
למה רק עד עכו?
עם העברת קו 301 לחברת העפיפונים הייתי מציע לפצות את סניף עפולה המובטל של אגד על ידי פתיחת שני קווים חדשים לדעתי סופר נחוצים: קו 304-קו נהריה-עפולה שיסע במסלול קו 301 עד צומת יגור דרך עמק יזרעאל ובכך לשמר לאגד את אחיזתו ההיסטורית בחבל ארץ זה ומצומת יגור שימשיך לעכו ולנהריה דרך הקריות במסלול קו 271. קו 305-קו עפולה-כרמיאל שלא ברור מדוע לא נולד לאוויר העולם.קו זה צריך לעבור דרך יקנעם ומשם במסלול קו 846 עד כרמיאל ואולי יש בכלל מקום להאריכו עד לצפת אפילו ושיסע דרך משגב. כמו כן לא ברור כלל הדבר מדוע עד היום לא נולד לאוויר העולם קו ישיר שמקשר בין שני הערים נהריה וקרית שמונה?בין שני ערים אלו חיב להיות חיבור ישיר טבעי שלא דרך עכו כמו שהמצב קיים כיום.קו זה יהיה חייב לעבור דרך מעלות.היות ולחברת נתיב אקספרס יש די והותר ואפילו המון ויותר מידי קווים באיזור הנרחב הזה ומתוכנן להימסר להם גם איזור משגב וגם הם התחילו להפעיל קווים חדשים באיזור הצפון במגזר הערבי הרי שאפשר לא לרחם עליהם(גם לאוהבי הרפורמה פה בפורום) ובשם התחרות ההוגנת למסור את הפעלת קו נהריה-קרית שמונה לידיו האמונות של אגד כחלק מאשכול קרית-שמונה. מוזר מאוד שבין אצבע הגליל לגליל המערבי אין קו אוטובוס ישיר ושלא ניתן להגיע באוטובוס אחד משלומי מעלות ונהריה ישר לקרית שמונה.המספר המוצע לקו הוא:64. כמו כן חסר קו מקרית שמונה לנצרת עלית.המספר המוצע:62. את קו 63 הנוכחי לטבריה הייתי מאריך לבית-שאן כמו שהיה בעבר.הוא קוצר לטבריה עקב בעית זיכיון כדי לא ליצור תחרות עם קו 28 של ויאוליה מטבריה לבית-שאן. יש להחזיר את קו 16 מטבריה לחד-נס דרך אלמגור ואבטליון ופארק הירדן.
אין טעם בקו שייסע דרך צומת יגור...
הקישור שצריך להיות הוא בין עפולה לכרמיאל, אולי עם המשך לעכו ולנהריה. אין טעם להמשיך את הקו לצפת. גם אין טעם בקו מנצרת עילית לקרית שמונה.
 

matany

New member
הצעות ליעול התחבורה הציבורית
אם יש לכם רעיונות ליעול מערך התחבורה הציבורית במדינת ישראל אנא תציעו אותם הצעות שלי ליעול מערך הקוים אנא תגידו את דעתכם 1.קו חדש 230 פתח תקוה-תחנה מרכזית,אורלוב,רוטשילד,הברון הירש,ז'בוטינסקי,מחלף גהה,בני ברק-כביש גהה,מחלף גבעת שמואל,בן דוד,כהנמן,בירנבוים,רמת גן-התפוצות,ההגנה,אצ"ל,בן אליעזר, נגבה,הירדן,ברנשטיין,סן מרטין,אחד העם,רחוב ללא שם,מסוף וינטר 2.קו חדש 306 פתח תקוה-תחנה מרכזית,אורלוב,ז'בוטינסקי,כביש 4 ולאשקלון 3.ביטול כל נסיעטות קו 841(למעט 21.10,23.59 מת"א )והפעלה מחדש של קוים 831,541 4.קו חדש 132 תל אביב-רכבת מרכז,דרך בגין,המסגר,ראש פינה,לוינסקי,ההגנה,ס"ו,אלנקוה,קדמוני,לובטקין, בר לב,דרך הטייסים,מסוף וינטר 5.החזרת קו 32 למסלולו הקודם 6.קו חדש 232 סיבובי תל אביב-רכבת מרכז,דרך בגין,קפלן,אבן גבירול,מרמורק,שדרות בן ציון,בוגרשוב,בן יהודה,אלנבי דרך בגין,רכבת מרכז-הורדה,קו 233 יסע במסלול הפוך לקו זה 7.קו חדש 361 רמת גן-לנדרס,התפוצות,ההגנה,חזון איש,ירושלים,בן גוריון,גבעתיים-בן צבי,ויצמן,דרך הגבורה דרך השלום,תל אביב-הורדצקי,משה דיין,דרך לוד,לח"י,קיבוץ גליות,שכונת קרית שלום,בן צבי תל גיבורים,חולון-הלוחמים,המעפילים,אילת,בת ים-יוספטל,אלי כהן,כ"ט בנובמבר,אנה פרנק הקוממיות,בת ים ביתץ העלמין חולון 8.קיצור קו 524 לרכבת מרכז ותגבורו 9.קו חדש 820 נתניה-עפולה נתניה-ת"מ,הרצל,המשך כביש57,כביש 581,כביש574,כביש65,עפולה-הבנים ולתחנה המרכזית 10.קו חדש 658 כפר סבא-נתניה כפר סבא-תחנה מרכזית,ויצמן,טשרניחובסקי,בגין,המשך כביש4,כביש553,נתניה-בן גוריון,לבון בן צבי,בנימין,הרצל,תחנה מרכזית
הצעתי: קו מחיפה לנהריה על כביש 70
מעין קו בסגנון 921 אבל בצפון. מסלול: מרכזית המפרץ, צ. יגור, צומת חסידים, מ. תל רגב, צ. סומך, צ. אבליים, צ. תמרה, צ. יבור, מ. צ. אחיהוד, צ. יאסיף, כפר יאסיף, כל הישובים עד צומת כברי, נהריה. כיום אין כמעט קווים סדירים שעושים את הדרך הזו וכל מי שצריך לנסוע על הקו הזה צריך לבחור בין טרמפים ללנסוע לקו החוף (נהריה, עכו, קריות, חיפה) ולחזור לכביש 70. מה אתם אומרים?
 
הצעתי: קו מחיפה לנהריה על כביש 70
מעין קו בסגנון 921 אבל בצפון. מסלול: מרכזית המפרץ, צ. יגור, צומת חסידים, מ. תל רגב, צ. סומך, צ. אבליים, צ. תמרה, צ. יבור, מ. צ. אחיהוד, צ. יאסיף, כפר יאסיף, כל הישובים עד צומת כברי, נהריה. כיום אין כמעט קווים סדירים שעושים את הדרך הזו וכל מי שצריך לנסוע על הקו הזה צריך לבחור בין טרמפים ללנסוע לקו החוף (נהריה, עכו, קריות, חיפה) ולחזור לכביש 70. מה אתם אומרים?
כניסה לתל רגב
כי קו 174 גרוע ביותר מבחינת זמני הנסיעה !
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה