הצעות ליעול התחבורה הציבורית

מצב
הנושא נעול.

oshri5917

New member
הצעות ליעול התחבורה הציבורית
אם יש לכם רעיונות ליעול מערך התחבורה הציבורית במדינת ישראל אנא תציעו אותם הצעות שלי ליעול מערך הקוים אנא תגידו את דעתכם 1.קו חדש 230 פתח תקוה-תחנה מרכזית,אורלוב,רוטשילד,הברון הירש,ז'בוטינסקי,מחלף גהה,בני ברק-כביש גהה,מחלף גבעת שמואל,בן דוד,כהנמן,בירנבוים,רמת גן-התפוצות,ההגנה,אצ"ל,בן אליעזר, נגבה,הירדן,ברנשטיין,סן מרטין,אחד העם,רחוב ללא שם,מסוף וינטר 2.קו חדש 306 פתח תקוה-תחנה מרכזית,אורלוב,ז'בוטינסקי,כביש 4 ולאשקלון 3.ביטול כל נסיעטות קו 841(למעט 21.10,23.59 מת"א )והפעלה מחדש של קוים 831,541 4.קו חדש 132 תל אביב-רכבת מרכז,דרך בגין,המסגר,ראש פינה,לוינסקי,ההגנה,ס"ו,אלנקוה,קדמוני,לובטקין, בר לב,דרך הטייסים,מסוף וינטר 5.החזרת קו 32 למסלולו הקודם 6.קו חדש 232 סיבובי תל אביב-רכבת מרכז,דרך בגין,קפלן,אבן גבירול,מרמורק,שדרות בן ציון,בוגרשוב,בן יהודה,אלנבי דרך בגין,רכבת מרכז-הורדה,קו 233 יסע במסלול הפוך לקו זה 7.קו חדש 361 רמת גן-לנדרס,התפוצות,ההגנה,חזון איש,ירושלים,בן גוריון,גבעתיים-בן צבי,ויצמן,דרך הגבורה דרך השלום,תל אביב-הורדצקי,משה דיין,דרך לוד,לח"י,קיבוץ גליות,שכונת קרית שלום,בן צבי תל גיבורים,חולון-הלוחמים,המעפילים,אילת,בת ים-יוספטל,אלי כהן,כ"ט בנובמבר,אנה פרנק הקוממיות,בת ים ביתץ העלמין חולון 8.קיצור קו 524 לרכבת מרכז ותגבורו 9.קו חדש 820 נתניה-עפולה נתניה-ת"מ,הרצל,המשך כביש57,כביש 581,כביש574,כביש65,עפולה-הבנים ולתחנה המרכזית 10.קו חדש 658 כפר סבא-נתניה כפר סבא-תחנה מרכזית,ויצמן,טשרניחובסקי,בגין,המשך כביש4,כביש553,נתניה-בן גוריון,לבון בן צבי,בנימין,הרצל,תחנה מרכזית
 

trainman

New member
הצעות ליעול התחבורה הציבורית
אם יש לכם רעיונות ליעול מערך התחבורה הציבורית במדינת ישראל אנא תציעו אותם הצעות שלי ליעול מערך הקוים אנא תגידו את דעתכם 1.קו חדש 230 פתח תקוה-תחנה מרכזית,אורלוב,רוטשילד,הברון הירש,ז'בוטינסקי,מחלף גהה,בני ברק-כביש גהה,מחלף גבעת שמואל,בן דוד,כהנמן,בירנבוים,רמת גן-התפוצות,ההגנה,אצ"ל,בן אליעזר, נגבה,הירדן,ברנשטיין,סן מרטין,אחד העם,רחוב ללא שם,מסוף וינטר 2.קו חדש 306 פתח תקוה-תחנה מרכזית,אורלוב,ז'בוטינסקי,כביש 4 ולאשקלון 3.ביטול כל נסיעטות קו 841(למעט 21.10,23.59 מת"א )והפעלה מחדש של קוים 831,541 4.קו חדש 132 תל אביב-רכבת מרכז,דרך בגין,המסגר,ראש פינה,לוינסקי,ההגנה,ס"ו,אלנקוה,קדמוני,לובטקין, בר לב,דרך הטייסים,מסוף וינטר 5.החזרת קו 32 למסלולו הקודם 6.קו חדש 232 סיבובי תל אביב-רכבת מרכז,דרך בגין,קפלן,אבן גבירול,מרמורק,שדרות בן ציון,בוגרשוב,בן יהודה,אלנבי דרך בגין,רכבת מרכז-הורדה,קו 233 יסע במסלול הפוך לקו זה 7.קו חדש 361 רמת גן-לנדרס,התפוצות,ההגנה,חזון איש,ירושלים,בן גוריון,גבעתיים-בן צבי,ויצמן,דרך הגבורה דרך השלום,תל אביב-הורדצקי,משה דיין,דרך לוד,לח"י,קיבוץ גליות,שכונת קרית שלום,בן צבי תל גיבורים,חולון-הלוחמים,המעפילים,אילת,בת ים-יוספטל,אלי כהן,כ"ט בנובמבר,אנה פרנק הקוממיות,בת ים ביתץ העלמין חולון 8.קיצור קו 524 לרכבת מרכז ותגבורו 9.קו חדש 820 נתניה-עפולה נתניה-ת"מ,הרצל,המשך כביש57,כביש 581,כביש574,כביש65,עפולה-הבנים ולתחנה המרכזית 10.קו חדש 658 כפר סבא-נתניה כפר סבא-תחנה מרכזית,ויצמן,טשרניחובסקי,בגין,המשך כביש4,כביש553,נתניה-בן גוריון,לבון בן צבי,בנימין,הרצל,תחנה מרכזית
מסלולים הזויים משהו..
 

stratomaximus

New member
הצעות ליעול התחבורה הציבורית
אם יש לכם רעיונות ליעול מערך התחבורה הציבורית במדינת ישראל אנא תציעו אותם הצעות שלי ליעול מערך הקוים אנא תגידו את דעתכם 1.קו חדש 230 פתח תקוה-תחנה מרכזית,אורלוב,רוטשילד,הברון הירש,ז'בוטינסקי,מחלף גהה,בני ברק-כביש גהה,מחלף גבעת שמואל,בן דוד,כהנמן,בירנבוים,רמת גן-התפוצות,ההגנה,אצ"ל,בן אליעזר, נגבה,הירדן,ברנשטיין,סן מרטין,אחד העם,רחוב ללא שם,מסוף וינטר 2.קו חדש 306 פתח תקוה-תחנה מרכזית,אורלוב,ז'בוטינסקי,כביש 4 ולאשקלון 3.ביטול כל נסיעטות קו 841(למעט 21.10,23.59 מת"א )והפעלה מחדש של קוים 831,541 4.קו חדש 132 תל אביב-רכבת מרכז,דרך בגין,המסגר,ראש פינה,לוינסקי,ההגנה,ס"ו,אלנקוה,קדמוני,לובטקין, בר לב,דרך הטייסים,מסוף וינטר 5.החזרת קו 32 למסלולו הקודם 6.קו חדש 232 סיבובי תל אביב-רכבת מרכז,דרך בגין,קפלן,אבן גבירול,מרמורק,שדרות בן ציון,בוגרשוב,בן יהודה,אלנבי דרך בגין,רכבת מרכז-הורדה,קו 233 יסע במסלול הפוך לקו זה 7.קו חדש 361 רמת גן-לנדרס,התפוצות,ההגנה,חזון איש,ירושלים,בן גוריון,גבעתיים-בן צבי,ויצמן,דרך הגבורה דרך השלום,תל אביב-הורדצקי,משה דיין,דרך לוד,לח"י,קיבוץ גליות,שכונת קרית שלום,בן צבי תל גיבורים,חולון-הלוחמים,המעפילים,אילת,בת ים-יוספטל,אלי כהן,כ"ט בנובמבר,אנה פרנק הקוממיות,בת ים ביתץ העלמין חולון 8.קיצור קו 524 לרכבת מרכז ותגבורו 9.קו חדש 820 נתניה-עפולה נתניה-ת"מ,הרצל,המשך כביש57,כביש 581,כביש574,כביש65,עפולה-הבנים ולתחנה המרכזית 10.קו חדש 658 כפר סבא-נתניה כפר סבא-תחנה מרכזית,ויצמן,טשרניחובסקי,בגין,המשך כביש4,כביש553,נתניה-בן גוריון,לבון בן צבי,בנימין,הרצל,תחנה מרכזית
נתניה-עפולה?
איפה זיהית פוטנציאל לנוסעים בין הערים האלה בכלל? זה בערך כמו שהיית מחבר בקו ישיר את מצפה רמון ויבנה. שום קשר. סתם חיברת ערים בלי משמעות?
 

nitsansh

New member
נתניה-עפולה?
איפה זיהית פוטנציאל לנוסעים בין הערים האלה בכלל? זה בערך כמו שהיית מחבר בקו ישיר את מצפה רמון ויבנה. שום קשר. סתם חיברת ערים בלי משמעות?
מצומת נתניה לא חסרים קוים לעפולה...
אבל מה שממש מוזר זה המסלול הכי ארוך שאפשר להעלות על הדעת...
 

oshri5917

New member
מצומת נתניה לא חסרים קוים לעפולה...
אבל מה שממש מוזר זה המסלול הכי ארוך שאפשר להעלות על הדעת...
איזה מסלול אתה מציע לקו נתניה-עפולה ?
אני מצאתי מסלול הכי קצר שיש בו הכי מעט רמזורים
 

elitrou

New member
איזה מסלול אתה מציע לקו נתניה-עפולה ?
אני מצאתי מסלול הכי קצר שיש בו הכי מעט רמזורים
אם כבר לעשות קו לאורך כביש 6
אז יש פוטנציאל לחבר בין וואדי ערה לערי המשולש - שם יש הרבה יותר הגיון ואין שום תחבורה ציבורית שמחברת ביניהם...
 
אם כבר לעשות קו לאורך כביש 6
אז יש פוטנציאל לחבר בין וואדי ערה לערי המשולש - שם יש הרבה יותר הגיון ואין שום תחבורה ציבורית שמחברת ביניהם...
אני מציע את המסלול הבא
תחנה מרכזית נתניה-רחוב הרצל-מחלף נתניה-מחלף ינאי,מחלף אולגה, עוקף חדרה דרך מחלף קיסריה, צומת מחנה 80, צומת כרכור, ואדי ערה,צומת מגידו,צומת הסרגל,עפולה ת.מ.
 

אורי404

New member
אני מציע את המסלול הבא
תחנה מרכזית נתניה-רחוב הרצל-מחלף נתניה-מחלף ינאי,מחלף אולגה, עוקף חדרה דרך מחלף קיסריה, צומת מחנה 80, צומת כרכור, ואדי ערה,צומת מגידו,צומת הסרגל,עפולה ת.מ.
השאלה היא מהו הפוטנציאל
אני בעד קווים, שכל עוד יש להם פוטנציאל להיות מבוקשים בנוסעים, אז בהחלט כן. אבל השאלה כאן היא האם בטוח אוטובוס זה יתמלא בנוסעים מנתניה או לא. ככלות הכל ניתן ממחלף נתניה לנסוע לכיוון עפולה או לנסוע לכיוון חדרה והמשך אוטובוס לכיוון עפולה. בעניין זה אני יכול לספר על הפעלת קו 819 מתל אביב לחדרה, שמדלג על פתח תקווה והוד השרון: הקו נפתח בתקופה האחרונה. לפני כשנה-שנתיים. ברב הנסיעות אני רואה, שהאוטובוס ריק לחלוטין או עם נוסע-שניים. דווקא בכיוון ההפוך מהצפון לתל אביב אני רואה אותו עם נוסעים. הייתה תקופה, שהייתי נוסע לפנות בוקר ובסביבות רבע לשש באזור צומת רעננה. שם היה אפשר לראות אותו עם לא מעט נוסעים לשעה כה מוקדמת.
 

nitsansh

New member
הצעות ליעול התחבורה הציבורית
אם יש לכם רעיונות ליעול מערך התחבורה הציבורית במדינת ישראל אנא תציעו אותם הצעות שלי ליעול מערך הקוים אנא תגידו את דעתכם 1.קו חדש 230 פתח תקוה-תחנה מרכזית,אורלוב,רוטשילד,הברון הירש,ז'בוטינסקי,מחלף גהה,בני ברק-כביש גהה,מחלף גבעת שמואל,בן דוד,כהנמן,בירנבוים,רמת גן-התפוצות,ההגנה,אצ"ל,בן אליעזר, נגבה,הירדן,ברנשטיין,סן מרטין,אחד העם,רחוב ללא שם,מסוף וינטר 2.קו חדש 306 פתח תקוה-תחנה מרכזית,אורלוב,ז'בוטינסקי,כביש 4 ולאשקלון 3.ביטול כל נסיעטות קו 841(למעט 21.10,23.59 מת"א )והפעלה מחדש של קוים 831,541 4.קו חדש 132 תל אביב-רכבת מרכז,דרך בגין,המסגר,ראש פינה,לוינסקי,ההגנה,ס"ו,אלנקוה,קדמוני,לובטקין, בר לב,דרך הטייסים,מסוף וינטר 5.החזרת קו 32 למסלולו הקודם 6.קו חדש 232 סיבובי תל אביב-רכבת מרכז,דרך בגין,קפלן,אבן גבירול,מרמורק,שדרות בן ציון,בוגרשוב,בן יהודה,אלנבי דרך בגין,רכבת מרכז-הורדה,קו 233 יסע במסלול הפוך לקו זה 7.קו חדש 361 רמת גן-לנדרס,התפוצות,ההגנה,חזון איש,ירושלים,בן גוריון,גבעתיים-בן צבי,ויצמן,דרך הגבורה דרך השלום,תל אביב-הורדצקי,משה דיין,דרך לוד,לח"י,קיבוץ גליות,שכונת קרית שלום,בן צבי תל גיבורים,חולון-הלוחמים,המעפילים,אילת,בת ים-יוספטל,אלי כהן,כ"ט בנובמבר,אנה פרנק הקוממיות,בת ים ביתץ העלמין חולון 8.קיצור קו 524 לרכבת מרכז ותגבורו 9.קו חדש 820 נתניה-עפולה נתניה-ת"מ,הרצל,המשך כביש57,כביש 581,כביש574,כביש65,עפולה-הבנים ולתחנה המרכזית 10.קו חדש 658 כפר סבא-נתניה כפר סבא-תחנה מרכזית,ויצמן,טשרניחובסקי,בגין,המשך כביש4,כביש553,נתניה-בן גוריון,לבון בן צבי,בנימין,הרצל,תחנה מרכזית
פתח תקוה-אשקלון זה רעיון טוב...
וצריך גם קו שיחבר את פתח תקוה ואשדוד...
 

קו 415

Active member
פתח תקוה-אשקלון זה רעיון טוב...
וצריך גם קו שיחבר את פתח תקוה ואשדוד...
יש כבר בני-ברק אשקלון
לפני שבועיים ראיתי בבני ברק אוטובוס שנוסע לאשקלון אז למה תושבי פתח תקווה ורמת גן לא יכולים לעלות על האוטובוס הזה או שיאריכו לו את המסלול..
 

nitsansh

New member
יש כבר בני-ברק אשקלון
לפני שבועיים ראיתי בבני ברק אוטובוס שנוסע לאשקלון אז למה תושבי פתח תקווה ורמת גן לא יכולים לעלות על האוטובוס הזה או שיאריכו לו את המסלול..
פתח תקווה זה לא בני ברק
בפתח תקווה יש לא רק תושבים... יש שם הרבה מקומות עבודה...
 

levo54

New member
הצעות ליעול התחבורה הציבורית
אם יש לכם רעיונות ליעול מערך התחבורה הציבורית במדינת ישראל אנא תציעו אותם הצעות שלי ליעול מערך הקוים אנא תגידו את דעתכם 1.קו חדש 230 פתח תקוה-תחנה מרכזית,אורלוב,רוטשילד,הברון הירש,ז'בוטינסקי,מחלף גהה,בני ברק-כביש גהה,מחלף גבעת שמואל,בן דוד,כהנמן,בירנבוים,רמת גן-התפוצות,ההגנה,אצ"ל,בן אליעזר, נגבה,הירדן,ברנשטיין,סן מרטין,אחד העם,רחוב ללא שם,מסוף וינטר 2.קו חדש 306 פתח תקוה-תחנה מרכזית,אורלוב,ז'בוטינסקי,כביש 4 ולאשקלון 3.ביטול כל נסיעטות קו 841(למעט 21.10,23.59 מת"א )והפעלה מחדש של קוים 831,541 4.קו חדש 132 תל אביב-רכבת מרכז,דרך בגין,המסגר,ראש פינה,לוינסקי,ההגנה,ס"ו,אלנקוה,קדמוני,לובטקין, בר לב,דרך הטייסים,מסוף וינטר 5.החזרת קו 32 למסלולו הקודם 6.קו חדש 232 סיבובי תל אביב-רכבת מרכז,דרך בגין,קפלן,אבן גבירול,מרמורק,שדרות בן ציון,בוגרשוב,בן יהודה,אלנבי דרך בגין,רכבת מרכז-הורדה,קו 233 יסע במסלול הפוך לקו זה 7.קו חדש 361 רמת גן-לנדרס,התפוצות,ההגנה,חזון איש,ירושלים,בן גוריון,גבעתיים-בן צבי,ויצמן,דרך הגבורה דרך השלום,תל אביב-הורדצקי,משה דיין,דרך לוד,לח"י,קיבוץ גליות,שכונת קרית שלום,בן צבי תל גיבורים,חולון-הלוחמים,המעפילים,אילת,בת ים-יוספטל,אלי כהן,כ"ט בנובמבר,אנה פרנק הקוממיות,בת ים ביתץ העלמין חולון 8.קיצור קו 524 לרכבת מרכז ותגבורו 9.קו חדש 820 נתניה-עפולה נתניה-ת"מ,הרצל,המשך כביש57,כביש 581,כביש574,כביש65,עפולה-הבנים ולתחנה המרכזית 10.קו חדש 658 כפר סבא-נתניה כפר סבא-תחנה מרכזית,ויצמן,טשרניחובסקי,בגין,המשך כביש4,כביש553,נתניה-בן גוריון,לבון בן צבי,בנימין,הרצל,תחנה מרכזית
הזנחת טיפה את הצפון
לא חסר קווים שיכולים להיות מועילים בצפון למשל עפולה-כרמיאל-נהריה (אולי אפילו שיסע דרך עכו), קו שמשרת 3 ערים ואת תושבי האזור כמו משגב שלוקח כרגע המון זמן להגיע בינהן בתחבורה ציבורית, משהו בסגנון של 947. או ניצול של כביש 6 לקווים נוספים מהצפון ישירות לבאר שבע.
 

mister K

New member
הזנחת טיפה את הצפון
לא חסר קווים שיכולים להיות מועילים בצפון למשל עפולה-כרמיאל-נהריה (אולי אפילו שיסע דרך עכו), קו שמשרת 3 ערים ואת תושבי האזור כמו משגב שלוקח כרגע המון זמן להגיע בינהן בתחבורה ציבורית, משהו בסגנון של 947. או ניצול של כביש 6 לקווים נוספים מהצפון ישירות לבאר שבע.
אכן חסר קישור בין עפולה וכרמיאל.
 

oshri5917

New member
הזנחת טיפה את הצפון
לא חסר קווים שיכולים להיות מועילים בצפון למשל עפולה-כרמיאל-נהריה (אולי אפילו שיסע דרך עכו), קו שמשרת 3 ערים ואת תושבי האזור כמו משגב שלוקח כרגע המון זמן להגיע בינהן בתחבורה ציבורית, משהו בסגנון של 947. או ניצול של כביש 6 לקווים נוספים מהצפון ישירות לבאר שבע.
חשבתי על קו כזה אבל אני לא בטוח אם הדרך הקצרה
היא דרך נצרת או במסלול אחר
 

4XTOS

New member
חשבתי על קו כזה אבל אני לא בטוח אם הדרך הקצרה
היא דרך נצרת או במסלול אחר
דרך נצרת זה לא קצר לשום דבר
בשעות מסוימות אוטובוס יכול לעמוד ברחוב שעות בלי לזוז בגלל התנועה
 

Wraith10

New member
הזנחת טיפה את הצפון
לא חסר קווים שיכולים להיות מועילים בצפון למשל עפולה-כרמיאל-נהריה (אולי אפילו שיסע דרך עכו), קו שמשרת 3 ערים ואת תושבי האזור כמו משגב שלוקח כרגע המון זמן להגיע בינהן בתחבורה ציבורית, משהו בסגנון של 947. או ניצול של כביש 6 לקווים נוספים מהצפון ישירות לבאר שבע.
מה שחסר בצפון זה תח"צ למכללות..
למשל בראודה.. בלתי אפשרי להגיע למכללה בתח"צ הולם.
 

olli3

New member
מנהל
הצעות ליעול התחבורה הציבורית
אם יש לכם רעיונות ליעול מערך התחבורה הציבורית במדינת ישראל אנא תציעו אותם הצעות שלי ליעול מערך הקוים אנא תגידו את דעתכם 1.קו חדש 230 פתח תקוה-תחנה מרכזית,אורלוב,רוטשילד,הברון הירש,ז'בוטינסקי,מחלף גהה,בני ברק-כביש גהה,מחלף גבעת שמואל,בן דוד,כהנמן,בירנבוים,רמת גן-התפוצות,ההגנה,אצ"ל,בן אליעזר, נגבה,הירדן,ברנשטיין,סן מרטין,אחד העם,רחוב ללא שם,מסוף וינטר 2.קו חדש 306 פתח תקוה-תחנה מרכזית,אורלוב,ז'בוטינסקי,כביש 4 ולאשקלון 3.ביטול כל נסיעטות קו 841(למעט 21.10,23.59 מת"א )והפעלה מחדש של קוים 831,541 4.קו חדש 132 תל אביב-רכבת מרכז,דרך בגין,המסגר,ראש פינה,לוינסקי,ההגנה,ס"ו,אלנקוה,קדמוני,לובטקין, בר לב,דרך הטייסים,מסוף וינטר 5.החזרת קו 32 למסלולו הקודם 6.קו חדש 232 סיבובי תל אביב-רכבת מרכז,דרך בגין,קפלן,אבן גבירול,מרמורק,שדרות בן ציון,בוגרשוב,בן יהודה,אלנבי דרך בגין,רכבת מרכז-הורדה,קו 233 יסע במסלול הפוך לקו זה 7.קו חדש 361 רמת גן-לנדרס,התפוצות,ההגנה,חזון איש,ירושלים,בן גוריון,גבעתיים-בן צבי,ויצמן,דרך הגבורה דרך השלום,תל אביב-הורדצקי,משה דיין,דרך לוד,לח"י,קיבוץ גליות,שכונת קרית שלום,בן צבי תל גיבורים,חולון-הלוחמים,המעפילים,אילת,בת ים-יוספטל,אלי כהן,כ"ט בנובמבר,אנה פרנק הקוממיות,בת ים ביתץ העלמין חולון 8.קיצור קו 524 לרכבת מרכז ותגבורו 9.קו חדש 820 נתניה-עפולה נתניה-ת"מ,הרצל,המשך כביש57,כביש 581,כביש574,כביש65,עפולה-הבנים ולתחנה המרכזית 10.קו חדש 658 כפר סבא-נתניה כפר סבא-תחנה מרכזית,ויצמן,טשרניחובסקי,בגין,המשך כביש4,כביש553,נתניה-בן גוריון,לבון בן צבי,בנימין,הרצל,תחנה מרכזית
שיהיה סוף סוף קו בין דימונה לערד
מי שנוסע בין הערים כיום עושה זאת או באמצעות באר שבע. מי שרוצה להגיע לים המלח נאלץ לעשות זאת או דרך צומת הערבה ולא ממש אנשים יודעים על האופציה הזאת שדווקא ההחלפה בצומת הערבה, לא מאלצת המתנה ארוכה ל444 הנוסע בדרכו לירושלים. שאר האנשים מוצאים את הדרכים שלהם להתקמבן עם קו 100 ו200 של מלונות ים המלח. 100 ים המלח - ערד ו200 ים המלח דימונה.
 

דניאל 130

New member
שיהיה סוף סוף קו בין דימונה לערד
מי שנוסע בין הערים כיום עושה זאת או באמצעות באר שבע. מי שרוצה להגיע לים המלח נאלץ לעשות זאת או דרך צומת הערבה ולא ממש אנשים יודעים על האופציה הזאת שדווקא ההחלפה בצומת הערבה, לא מאלצת המתנה ארוכה ל444 הנוסע בדרכו לירושלים. שאר האנשים מוצאים את הדרכים שלהם להתקמבן עם קו 100 ו200 של מלונות ים המלח. 100 ים המלח - ערד ו200 ים המלח דימונה.
אפשר לפתור את הענין בצ'יק
על ידי הארכת קו 389 לדימונה.ממילא הקו המתוכנן יהיה בעל נסיעות ספורות בלבד ולכן רק קו 389 על נסיעותיו הספורות יוכל למלא פונקציה זו היטב. קו מדימונה לערד כנראה לא יקום עד סיום הליכי המכרז העתידי המתוכנן באשכול דימונה-ערד. מהמר שמשרד התחבורה בינתיים לא יסכים בכלל לפיתרון מעין זה עד המכרז. כמה עצוב הדבר.
 
אפשר לפתור את הענין בצ'יק
על ידי הארכת קו 389 לדימונה.ממילא הקו המתוכנן יהיה בעל נסיעות ספורות בלבד ולכן רק קו 389 על נסיעותיו הספורות יוכל למלא פונקציה זו היטב. קו מדימונה לערד כנראה לא יקום עד סיום הליכי המכרז העתידי המתוכנן באשכול דימונה-ערד. מהמר שמשרד התחבורה בינתיים לא יסכים בכלל לפיתרון מעין זה עד המכרז. כמה עצוב הדבר.
רעיון גרוע
דבר ראשון: יהיה קשה לאנשים להעריך מתי האוטובוס מגיע. אוטובוס שיוצא מת"א ב-12:50 מגיע לערד ב-14:35 במקרה הטוב, 15:00במקרה הפחות טוב. כנ"ל בכיוון ההפוך, אוטובוס שייצא מדימונה בשעה 13:00 (למשל) יגיע לערד בין השעות 13:40 ל-14:15. דבר שני: הלו"ז בקו ערד-דימונה יהיה קצת מוזר, ולא בהרכח תואם את הביקושים. אם נניח שמדימונה לערד הנסיעה היא 45 דק' אז יהיו אוטובוסים מדימונה ב-5:15, 7:45, 13:15 ו-16:15, כך שיש נסיעות בוקר שלא מתאימות לדימונאים שעובדים בערד והנסיעה האחורנה היא בשעה מוקדמת יחסית. בכיוון ההפוך הנסיעות מערד לדימונה יהיו בשעות 11:55, 14:35, 20:15, 22:00. חסרות נסיעות בבוקר ואחה"צ, והנסיעה האחרונה מאוחרת באופן בלתי סביר. דבר שלישי: הנסיעה שיוצאת מערד ב-8:30 כבר מתחילה בעין-בוקק. דבר רביעי: מה עושים עם הפיזור בערד (שלאחרונה צומצם לימי שישי בלבד, אבל לא יזיק אם יופעל שוב גם בימי חול). נשמע לך הגיוני שהאוטובוס יעשה סיבוב פנימי ארוך בערד בדרך לדימונה? לדעתי יהיה עדיף להפעיל קו נפרד מערד לדימונה דרך כביש 80, בהתחלה עם 2-3 נסיעות בכל כיוון (נסיעה אחת בבוקר ונסיעה אחת בשעות אחה"צ). בהתאם לביקושים אפשר יהיה להוסיף נסיעה/ות בשעות מאוחרות יותר.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה