הפרצוף של המדינה ~ קו 947 אגד מחיפה לירושלים:פסיפס של כשלים

מצב
הנושא נעול.

אורי404

New member
כנראה גם פרויקט "מסילת השרון" ישנה את הדברים

מבלי לבטל את דבריך בעניין קו אוטובוס מירושלים לנתב"ג,
דבר שהיה ועודנו נחוץ מימים-ימימה, יש לקחת בחשבון את קו הרכבת A1 שעתיד לתת מענה הולם בהחלט למטרה זו.
כנראה גם פרויקט "מסילת השרון" ישנה את הדברים
במקום אוטובוס מצומת רעננה לחיפה, יהיה אפשר להשתמש ברכבות:
רכבת מתחנת הרכבת, שתהיה ליד צומת רעננה (בשם שייקבע לה) לתל אביב-האוניברסיטה. שם מחליפים לרכבת מהירה לאחת מתחנות חיפה.
היתרון הוא, גם לשירות רכבת מעבר לתחנת חוף הכרמל.
במידה ולא יהיה זמן המתנה ארוך בתל אביב, ייתכן ששירות הרכבת יהיה עדיף מנסיעה באוטובוס.
 
זה נכון לא רק לגבי נסיעה לחיפה, אלא גם לירושלים

כנראה גם פרויקט "מסילת השרון" ישנה את הדברים
במקום אוטובוס מצומת רעננה לחיפה, יהיה אפשר להשתמש ברכבות:
רכבת מתחנת הרכבת, שתהיה ליד צומת רעננה (בשם שייקבע לה) לתל אביב-האוניברסיטה. שם מחליפים לרכבת מהירה לאחת מתחנות חיפה.
היתרון הוא, גם לשירות רכבת מעבר לתחנת חוף הכרמל.
במידה ולא יהיה זמן המתנה ארוך בתל אביב, ייתכן ששירות הרכבת יהיה עדיף מנסיעה באוטובוס.
זה נכון לא רק לגבי נסיעה לחיפה, אלא גם לירושלים
היתרון של הרכבת בנסיעה לירושלים אפילו יהיה גדול יותר מבנסיעה לחיפה.
 

אורי404

New member


זה נכון לא רק לגבי נסיעה לחיפה, אלא גם לירושלים
היתרון של הרכבת בנסיעה לירושלים אפילו יהיה גדול יותר מבנסיעה לחיפה.
 
בשנים הקרובות צפוי לקרות עוד משהו שישפיע על מערך הקווים

כנראה גם פרויקט "מסילת השרון" ישנה את הדברים
במקום אוטובוס מצומת רעננה לחיפה, יהיה אפשר להשתמש ברכבות:
רכבת מתחנת הרכבת, שתהיה ליד צומת רעננה (בשם שייקבע לה) לתל אביב-האוניברסיטה. שם מחליפים לרכבת מהירה לאחת מתחנות חיפה.
היתרון הוא, גם לשירות רכבת מעבר לתחנת חוף הכרמל.
במידה ולא יהיה זמן המתנה ארוך בתל אביב, ייתכן ששירות הרכבת יהיה עדיף מנסיעה באוטובוס.
בשנים הקרובות צפוי לקרות עוד משהו שישפיע על מערך הקווים
הבינעירוניים באזור שבין השרון לחיפה ולצפון בכלל - יצירת מרכז תחבורתי חדש בסביבת תחנת הרכבת חדרה-מערב וביטול התחנה המרכזית הישנה של חדרה במרכז העיר.
כאשר קווי כביש 2, קווי כביש 4 ורכבת ייפגשו במרכז תחבורתי אחד, בהכרח מערך הקווים ישתנה.
 

אורי404

New member
אני לא יודע על השינוי בחדרה

בשנים הקרובות צפוי לקרות עוד משהו שישפיע על מערך הקווים
הבינעירוניים באזור שבין השרון לחיפה ולצפון בכלל - יצירת מרכז תחבורתי חדש בסביבת תחנת הרכבת חדרה-מערב וביטול התחנה המרכזית הישנה של חדרה במרכז העיר.
כאשר קווי כביש 2, קווי כביש 4 ורכבת ייפגשו במרכז תחבורתי אחד, בהכרח מערך הקווים ישתנה.
אני לא יודע על השינוי בחדרה
הרבה שנים מדברים על שינוי בחדרה.
גם בהרצליה הרבה מאוד שנים יש פרסומים על סגירת התחנה המרכזית והעתקה לאזור תחנת הרכבת. בינתיים לא נראה, שיש שינוי בעניין.
אמנם חלק גדול מהתחנה המרכזית בהרצליה פונה והיא לא דומה, למה שהיא הייתה עד לפני מספר שנים. ועדיין לא נראה, שיש חדש עם מסוף האוטובוסים ליד תחנת הרכבת, אלא אם השתנו ממש לאחרונה דברים. כנ"ל לגבי חדרה.
 

GLSRA

Active member
האם ר"י שקלה לפתוח קווים ישירות מלולאת השרון צפונה ?

כנראה גם פרויקט "מסילת השרון" ישנה את הדברים
במקום אוטובוס מצומת רעננה לחיפה, יהיה אפשר להשתמש ברכבות:
רכבת מתחנת הרכבת, שתהיה ליד צומת רעננה (בשם שייקבע לה) לתל אביב-האוניברסיטה. שם מחליפים לרכבת מהירה לאחת מתחנות חיפה.
היתרון הוא, גם לשירות רכבת מעבר לתחנת חוף הכרמל.
במידה ולא יהיה זמן המתנה ארוך בתל אביב, ייתכן ששירות הרכבת יהיה עדיף מנסיעה באוטובוס.
האם ר"י שקלה לפתוח קווים ישירות מלולאת השרון צפונה ?
ניתן למשל להוציא רכבת מאסף לכל אורך לולאת השרון ולהתחבר צפונית להרצליה ישירות צפונה.
לדעתי יש לשקול חלופה שכזו לשתיפתח לולאת השרון
 
לפי דברים שבועז כתב כאן בעבר, בתקופת השבתת מסילת החוף בקטע

האם ר"י שקלה לפתוח קווים ישירות מלולאת השרון צפונה ?
ניתן למשל להוציא רכבת מאסף לכל אורך לולאת השרון ולהתחבר צפונית להרצליה ישירות צפונה.
לדעתי יש לשקול חלופה שכזו לשתיפתח לולאת השרון
לפי דברים שבועז כתב כאן בעבר, בתקופת השבתת מסילת החוף בקטע
שבין מחלף שמריהו מזרח לבין ת"א האוניברסיטה, הרכבת שוקלת להפעיל את הרכבות דרך מסילות השרון והירקון (אחרי שמסילת השרון תושלם).
אבל לרכבות סדירות בתום הפרויקט שיסעו כך אין באמת הצדקה.
אם כבר, אז עדיף שחלק מהרכבות לחיפה יעצרו בתחנת הרצליה ותתאפשר החלפה בהרצליה בנוסף להחלפה בת"א האוניברסיטה.
לא יהיה יעיל להפעיל רכבות שיסעו בלולאה וימשיכו צפונה, כי מהתחנות על מסילת הירקון יהיה עדיף לנסוע צפונה באמצעות החלפה בת"א.
האם למשל מתחנת בני ברק לתחנת הרצליה יסעו "ישירות" דרך הלולאה? ברור שלא. יסעו לאוניברסיטה ויחליפו שם. גם לנתניה, גם לחדרה, גם לבנימינה וגם לחיפה. וכך גם מתחנת קרית אריה וגם מתחנת סגולה.
 

luckydude

Active member
שאלתי פעם על כך כאן...

לפי דברים שבועז כתב כאן בעבר, בתקופת השבתת מסילת החוף בקטע
שבין מחלף שמריהו מזרח לבין ת"א האוניברסיטה, הרכבת שוקלת להפעיל את הרכבות דרך מסילות השרון והירקון (אחרי שמסילת השרון תושלם).
אבל לרכבות סדירות בתום הפרויקט שיסעו כך אין באמת הצדקה.
אם כבר, אז עדיף שחלק מהרכבות לחיפה יעצרו בתחנת הרצליה ותתאפשר החלפה בהרצליה בנוסף להחלפה בת"א האוניברסיטה.
לא יהיה יעיל להפעיל רכבות שיסעו בלולאה וימשיכו צפונה, כי מהתחנות על מסילת הירקון יהיה עדיף לנסוע צפונה באמצעות החלפה בת"א.
האם למשל מתחנת בני ברק לתחנת הרצליה יסעו "ישירות" דרך הלולאה? ברור שלא. יסעו לאוניברסיטה ויחליפו שם. גם לנתניה, גם לחדרה, גם לבנימינה וגם לחיפה. וכך גם מתחנת קרית אריה וגם מתחנת סגולה.
שאלתי פעם על כך כאן...
בקשר לחיבור בין מסילת השרון למסילת החוף לכיוון צפון והתשובה היתה שתיבנה הכנה לכך אבל הקשת עצמה לא תיבנה בשלב זה. ייתכן ודברים השתנו מאז.
 

GLSRA

Active member
כל הגשרים והמהנהרות נבנים בימים אלו על כן

שאלתי פעם על כך כאן...
בקשר לחיבור בין מסילת השרון למסילת החוף לכיוון צפון והתשובה היתה שתיבנה הכנה לכך אבל הקשת עצמה לא תיבנה בשלב זה. ייתכן ודברים השתנו מאז.
כל הגשרים והמהנהרות נבנים בימים אלו על כן
מה בדיוק לא ייעשה. לא יניחו את המסילות על מרחק של כמה מאות מטר ? לא הגיוני ולא סביר להשקיע עשרות מיליונים בהכנת התשתית של מנהרות ומעברים ותשתית, ובסוף לחסוך כמה מאות אלפים.
לא לחבר את מסילת השרון לכיוון צפון יהיה טעות תפעולית גדולה ועל כן לא סביר שכך יקרה
 

luckydude

Active member
זה גם מה שאני חשבתי.

כל הגשרים והמהנהרות נבנים בימים אלו על כן
מה בדיוק לא ייעשה. לא יניחו את המסילות על מרחק של כמה מאות מטר ? לא הגיוני ולא סביר להשקיע עשרות מיליונים בהכנת התשתית של מנהרות ומעברים ותשתית, ובסוף לחסוך כמה מאות אלפים.
לא לחבר את מסילת השרון לכיוון צפון יהיה טעות תפעולית גדולה ועל כן לא סביר שכך יקרה
זה גם מה שאני חשבתי.
אבל אם אני זוכר נכון היו כאן כמה חברי פורום שהיו באיזה סיור אצל הרכבת (מתקן משוא״ה אולי?) ונאמר להם שבשלב הראשון תבנה התשתית הבסיסית אבל תשתית המסילה לא תבנה. בדקתי את זה בזמנו גם במסמכי המכרז שנתיבי ישראל הוציאו בזמנו וכך היה גם שם (היה כתוב בין השאר שעל הקבלן לדאוג לחסימת הגישה למנהרות הרכבת לכיוון צפון לאחר סיום הבנייה). לכן השאלה שלי האם השתנה משהו מאז?
 

kobimor549

New member
תגבור

הפרצוף של המדינה ~ קו 947 אגד מחיפה לירושלים:פסיפס של כשלים
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4669987,00.html
תגבור
הקו מתוגבר כמה פעמים ביום באוטובוס נוסף שיוצא מנתניה לירושלים קו 947 כמו"כ יש מירושלים את קו 950 שנוסע במסלול זהה עד נתניה.

בנוסף יש תוכנית עתידית לקצר את הקו עד רעננה. אלה שצריכים אחרי יש את הקווים שיוצאים מרעננה או לחליפין מירושלים יש את הישירים.
 

mister K

New member
בלבול מוח

הפרצוף של המדינה ~ קו 947 אגד מחיפה לירושלים:פסיפס של כשלים
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4669987,00.html
בלבול מוח
להציג את קו 947 כקו "שהנסיעה בו לוקחת 3-4 שעות", משמע שהוא כאילו נועד לנסיעה מירושלים לחיפה וחזרה, זה משהו שמראה על חוסר ידע והבנה.
גם להציג אותו כקו לנתב"ג "שהנוסעים בו עלולים להפסיד טיסה", זה חוסר הבנה לא פחות חמור. אם כי פה לפחות יש תירוץ בדמות החוסר בתחבורה ציבורית בין ירושלים לנתב"ג, והיותם של 947 ו-950 האופציה הלא מונית שרותית היחידה (ועדיין לא נוסעים בהם אנשים לנתב"ג ובצדק).
כתבה רדודה כמו רוב סדרת הכתבות הזאת.
 
העניין, כמו שאני מבין אותו, הוא בעצם קיומו של קו זה.

בלבול מוח
להציג את קו 947 כקו "שהנסיעה בו לוקחת 3-4 שעות", משמע שהוא כאילו נועד לנסיעה מירושלים לחיפה וחזרה, זה משהו שמראה על חוסר ידע והבנה.
גם להציג אותו כקו לנתב"ג "שהנוסעים בו עלולים להפסיד טיסה", זה חוסר הבנה לא פחות חמור. אם כי פה לפחות יש תירוץ בדמות החוסר בתחבורה ציבורית בין ירושלים לנתב"ג, והיותם של 947 ו-950 האופציה הלא מונית שרותית היחידה (ועדיין לא נוסעים בהם אנשים לנתב"ג ובצדק).
כתבה רדודה כמו רוב סדרת הכתבות הזאת.
העניין, כמו שאני מבין אותו, הוא בעצם קיומו של קו זה.
נשאלת השאלה האם בכלל עדיין קיימת נחיצות לקו שכזה.
אפילו את 841 האגדי השכילו לבטל ולפצל מפאת חוסר נחיצותו בעידן הנוכחי, לאור פיתוח התחבורה הציבורית והרחבת החלופות של ההתניידות בין נקודות ביניים על תוואי הקו.
מובן מאליו שאין אדם שיסע בקו זה לכל אורכו, להוציא משוגעים לדבר ואוהבי האוטובוסים למיניהם
 
כבר נסעתי ב841 ז"ל מפתח תקווה לקריית שמונה כמה פעמים ולא קרה

העניין, כמו שאני מבין אותו, הוא בעצם קיומו של קו זה.
נשאלת השאלה האם בכלל עדיין קיימת נחיצות לקו שכזה.
אפילו את 841 האגדי השכילו לבטל ולפצל מפאת חוסר נחיצותו בעידן הנוכחי, לאור פיתוח התחבורה הציבורית והרחבת החלופות של ההתניידות בין נקודות ביניים על תוואי הקו.
מובן מאליו שאין אדם שיסע בקו זה לכל אורכו, להוציא משוגעים לדבר ואוהבי האוטובוסים למיניהם
כבר נסעתי ב841 ז"ל מפתח תקווה לקריית שמונה כמה פעמים ולא קרה
לי כלום...
&nbsp
אולי חוץ מזה שהשתגעתי מהסיבוב בחצור הגלילית ב1 בלילה
 

mister K

New member
עם החלק הזה אין לי בעיה

העניין, כמו שאני מבין אותו, הוא בעצם קיומו של קו זה.
נשאלת השאלה האם בכלל עדיין קיימת נחיצות לקו שכזה.
אפילו את 841 האגדי השכילו לבטל ולפצל מפאת חוסר נחיצותו בעידן הנוכחי, לאור פיתוח התחבורה הציבורית והרחבת החלופות של ההתניידות בין נקודות ביניים על תוואי הקו.
מובן מאליו שאין אדם שיסע בקו זה לכל אורכו, להוציא משוגעים לדבר ואוהבי האוטובוסים למיניהם
עם החלק הזה אין לי בעיה
וגם אני חושב שיש מקום לפצל את 947 לשניים (ירושלים-נתניה ו-צ.רעננה-חיפה)
אבל עדיין מופיעים בכתבה התיאורים שציינתי קודם שמראים על אי הבנה.
 
אמנם אינני חסיד גדול של YNET, אבל בחיים

עם החלק הזה אין לי בעיה
וגם אני חושב שיש מקום לפצל את 947 לשניים (ירושלים-נתניה ו-צ.רעננה-חיפה)
אבל עדיין מופיעים בכתבה התיאורים שציינתי קודם שמראים על אי הבנה.
אמנם אינני חסיד גדול של YNET, אבל בחיים
לפעמים צריך להתמקד בעיקר, ולא בפרטים הקטנים והשגויים.

והעיקר בכתבה הזו היא שצריך לייעל את השירות בין התחנות העיקריות של התוואי ההיסטורי הזה, ואת זה גם אתה ואני אומרים, וגם הכתב של YNET מציין ומציע זאת במפורש.
 

mister K

New member
גם עם זה אני מסכים

אמנם אינני חסיד גדול של YNET, אבל בחיים
לפעמים צריך להתמקד בעיקר, ולא בפרטים הקטנים והשגויים.

והעיקר בכתבה הזו היא שצריך לייעל את השירות בין התחנות העיקריות של התוואי ההיסטורי הזה, ואת זה גם אתה ואני אומרים, וגם הכתב של YNET מציין ומציע זאת במפורש.
גם עם זה אני מסכים
 
לייעל כיצד?

אמנם אינני חסיד גדול של YNET, אבל בחיים
לפעמים צריך להתמקד בעיקר, ולא בפרטים הקטנים והשגויים.

והעיקר בכתבה הזו היא שצריך לייעל את השירות בין התחנות העיקריות של התוואי ההיסטורי הזה, ואת זה גם אתה ואני אומרים, וגם הכתב של YNET מציין ומציע זאת במפורש.
לייעל כיצד?
ליצור קווים ישירים בין חיפה לירושלים? אופס, יש כאלה ואפילו שניים
ליצור קווים ישירים בין חדרה, נתניה ורעננה לירושלים? אופס, יש גם כאלה
לייעל את הקישור בין חיפה לנתניה? כמה תחנות יש ל-947 בין חיפה לנתניה? האם אוטובוס יכול לעשות את הדרך הזו יותר מהר מהאוטובוסים בקו 947? הכתב מציע לייעל את הקישור בין חיפה לנתניה על ידי הוצאת הקו ממרכז נתניה?
על פיצול הקו לשני קווים נפרדים אגד חשבו כבר שנתיים לפניו ועל רעיון הפיצול הזה כבר דובר בפורום בעבר.
אבל כל השאר בכתבה הזו אלה שטויות.
אין לתכליות של 947 מסלול יעיל יותר מהמסלול של 947. גם אם הקו יפוצל לשני קווים נפרדים, עדיין המסלול בין חיפה לנתניה יישאר כפי שהוא, המסלול בין נתניה לצומת רעננה יישאר כפי שהוא, והמסלול בין צומת רעננה לצומת אלעל וירושלים יישאר כפי שהוא.
אם המסר היה לפצל את הקו, הוא נבלע בבליל של שטויות שנכתבו בכתבה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה