הפרימיטיביות בהתגלמותה בכנסת

פלסטיק

New member
בהקמת המדינה דרשו חברי כנסת חרדים

עוצר על נשים בשעות החשכה כדי שלא יאנסו גולדה מאיר אמרה שמכיוון שהאנסים הם גברים יש להטיל את העוצר על הגברים ולא לכלוא את הנשים כמובן שהרבנים החרדים ירדו מהרעיון אז אם אתה וניסים זאב מסכימים שגברים ממוצא מזרחי מועדים לפורענות הרי שלשיטתכם צריך להטיל עליהם מגבלות מראש. כדי לעשות לך קל: גבר אשכנזי לשיטתך הוא שור תם, גבר ממוצא מזרחי הוא שור מועד.
 

כינוי1982

New member
לא אמרתי שזו שיטתי

אמרתי שיש הגיון בבקשה שלו. כמובן שצריך לבדוק מה ההשפעה של החינוך הזה, כמה החינוך הזה נפוץ היום וכו'. בקשר להצעה שלך - גבר הוא לא שור, לא גבר אשכנזי ולא מזרחי. כשם שגולדה לא הטילה מגבלות, כך גם אני לא חושב שיש להטיל מגבלות. אתה לא תכלא ילד מועד, וגם לא תגביל מי שנאנס בילדותו.
 

פלסטיק

New member
חמוד, זו הצעה שלך ולא שלי

אם לדעתך יש אנשים שהם מועדים לאלימות אזי יש לפקח עליהם בצורה כלשהי אתה מצדיק את ניסים זאב והגזענות שלו, לא אני אתה לא יכול גם להיות גזען וגם לספר שאתה נגד גזענות
 

כינוי1982

New member
אל תתנשא

א) זו לא הצעה גזענית - אין כאן קשר לגזע, אלא לתרבות. רקע תרבותי הוא בהחלט קריטריון. ב) יש הרבה אנשים שמועדים לאלימות, ולא מציעים לפקח עליהם. מי שמועד לאלימות, מועד לאלימות ומסתובב חופשי. רוצה לשנות את זה? בבקשה. אני - וזאב - מדברים על משהו קיים - התחשבות בעונש. ואני לא גזען, לכן אני יכול להיות נגד גזענות.
 

פלסטיק

New member
זו בהחלט גזענות

משום שהקריטריון כאן הוא גזעני (מוצא אתני), והקריטריון הוא שלך ושל זאב הרי המסקנה מתבקשת מאליה. ואני שואל אותך, מדוע אתה חושב שאם יש אוכלוסיה עבריינית בפוטנציה (לדעתך, לא לדעתי) הדבר היחידי שיש לעשות הוא להכשיר את התנהגותם באמצעות הקלה בעונש? לא יותר הגיוני לעשות משהו שימנע את הפשע? לקורבן אין זכויות? אתה לא רואה איזושהי בעיתיות בטיעון שלך?
 

כינוי1982

New member
לא זו לא

המוצא האתני הוא יהודי, בין אם מדובר במזרחים ובין אם לא. לא מדובר במוצא אתני, אלא ברקע תרבותי. לכן אין כאן קריטריון גזעני. א) לקורבן יש זכויות, אבל הן לא גוברות על זכויות החשודים. גם מי שעבר התעללות בילדותו מועד לפורענות. אז? תאסור אותם? ב) לא כל פרט בקבוצה מועד לעבירה. אתה מציע ענישה קבוצתית. אני מציע לאפשר לשופטים לשקול כל מקרה לגופו.
 

פלסטיק

New member
לגבי גזענות אמרת את דברך

כמה שלא תתפתל אני בטוח שגם כולם הבינו לשיטתך גם זכויות האנשים המועדים לפשוע גוברות על זכויות הקורבן דרך אגב יש לך נטיה להכניס מילים לאנשים לפה ואפילו בדיון הזה עשית את זה איתי כמה פעמים. אני לא הצעתי ענישה כלל וכלל. אני יכול למשל לחשוב על חינוך מתאים. אני לא סובל מקשיי ביטוי, אנא אל תביע את דעתי במקומי.
 

כינוי1982

New member
מדברים על להכניס מילים לפה...

אני אומר שוב - לגזע אין שום תפקיד. לא רק בגלל שאני (לא יודע מה עם זאב) לא מאמין בגזע, אלא אפילו הייתי מאמין - הגזע היה יהודי, לא מזרחי. אם אתה רוצה לייחס לי תיאוריות גזעניות, אתה עושה את זה על דעת עצמך ומכניס לי מילים לפה. אני מדבר על תרבות - גדלת במקום X, ספגת ערכים X. זה נקרא תרבות, לא גזע. זכויות האנשים המועדים לפשע לא גוברות על זכויות הקורבן, אלא שוות להן. חינוך מתאים? בבקשה, תחנך אנשים נגד אלימות. אני לא חושב שיש בעיה עם זה. אם זו ההצעה שלך, אני לא מבין על מה הרעש.
 

איילת1974

New member
זה הולך ביחס הפוך.

מר נסים זאב, לא סתם רוצה שנשים יופיעו בשרבולים ארוכים וחצאיות ארוכות, כך הוא מאזן בין ארוך לקצר. כך שבעוד לילד אומלל הוק קיצר על יתר המידה, כך הוא רוצה בכנסת ארות על יתר המידה.
 

Lu Tze

New member
תמיד אפשר לסמוך על ח"כ של שינוי

לתגובה שנונה. לצערי, נראה שזה כל מה שהם טובים בו.
 

eitangn

New member
תמיד אפשר לסמוך על גולש מסויים

לתגובה רדודה. לצערי, נראה שזה כל מה שהוא טוב בו.
 

Lu Tze

New member
זה אלי? באיזו צורה התגובה רדודה?

ציינתי אכזבה שמופנית כלפי שינוי על כך שלדעתי הם מתעסקים בשטויות במקום להתעסק בדברים היותר עקרוניים. אם אתה לא מסכים איתי, תסביר לי את טעותי, תציין אילו שינויים הם הצליחו לחולל ואיך השינויים האלה משפיעים על האזרח. אבל אל תרד לפסים אישיים כי אתה לא מסכים עם הדיעה שלי.
 
למעלה