הפסקת אש?

DANIAVNI

Well-known member
תהרגו אותי אינני מבין .
הכריזו על הפסקת אדם ושלום לנצח
והמלחמה נמשכת מכל הצדדים.

האיראנים מזכירים את האביר השחור
 

Harrington

Well-known member
מנהל
תהרגו אותי אינני מבין .
הכריזו על הפסקת אדם ושלום לנצח
והמלחמה נמשכת מכל הצדדים.

האיראנים מזכירים את האביר השחור
ידענו שמבחינת ישראל מטרות המערכה בגדול הושגו או היו קרובים להיות מושגים נכון ללפני יממה (ולפני ליל ההתקפה הנרחבת האחרון של ישראל ברחבי אירן). מכאן הגיוני בעיני לחתור/להסכים להפסקת אש. אמנם היה נחמד אילו היינו משיגים עוד כמה דברים שהציבור היה רוצה לראות, כמו למשל פגיעה בחמינאי וכדו'. אבל מה שבאמת חשוב אלו מטרות המלחמה המוצהרות כאשר מהרגע הראשון ההנהגה הישראלית הצהירה שאין לה בעיה שקיום השגת המטרות לטווח הארוך ייעשה בדרך של הסכם מדיני, ובלבד ומדובר יהיה בהסכם 'עם שיניים', כלומר כזה בו פעילותה של אירן מנוטרת ומפוקחת בדרך אפקטיבית.
 

certified.woke

Well-known member
ידענו שמבחינת ישראל מטרות המערכה בגדול הושגו או היו קרובים להיות מושגים נכון ללפני יממה (ולפני ליל ההתקפה הנרחבת האחרון של ישראל ברחבי אירן). מכאן הגיוני בעיני לחתור/להסכים להפסקת אש. אמנם היה נחמד אילו היינו משיגים עוד כמה דברים שהציבור היה רוצה לראות, כמו למשל פגיעה בחמינאי וכדו'. אבל מה שבאמת חשוב אלו מטרות המלחמה המוצהרות כאשר מהרגע הראשון ההנהגה הישראלית הצהירה שאין לה בעיה שקיום השגת המטרות לטווח הארוך ייעשה בדרך של הסכם מדיני, ובלבד ומדובר יהיה בהסכם 'עם שיניים', כלומר כזה בו פעילותה של אירן מנוטרת ומפוקחת בדרך אפקטיבית.
"עם כלביא" זה משהו אחר לגמרי, והתכנה הצה"לית הבוחרת שמות קוד למבצעים פספסה בגדול, אולי מפני שעדיין אינה נעזרת ב- AI ובארון הספרים היהודי.

א. במדבר כג' כד' – הם עם כלביא יקום וכארי יתנשא, לא ישכב עד יאכל טרף ודם חללים ישתה. רש"י - כלביא יקום. כשהן עומדים משנתם שחרית, הן מתגברין כלביא וכארי לחטוף את המצות, ללבוש טלית לקרוא את שמע ולהניח תפילין. לא ישכב. בלילה על מטתו עד שהוא אוכל ומחבל כל מזיק הבא לטרפו. כיצד, קורא את שמע על מטתו ומפקיד רוחו ביד המקום, בא מחנה וגייס להזיקם, הקב"ה שומרם ונלחם מלחמותם ומפילם חללים. דבר אחר.. כתרגומו.

ב. שו"ע א' – יתגבר כארי לעמוד בבוקר לעבודת בוראו שיהא הוא מעורר השחר. ט"ז - עיקר גבורה כנגד היצה"ר, שאמרו איזה גבור וכו' ואמר כארי, כי טבע הארי אשר אין לו יראה משום בריה.. כן לא יעלה על האדם מורא יצרו אף שהוא תקיף ממנו. ברכות ט: - אמר ליה רבי אלעא לעולא: כי עיילת להתם שאיל בשלמא דרב ברונא אחי במעמד כל החבורה, דאדם גדול הוא ושמח במצות: זימנא חדא סמך גאולה לתפלה ולא פסיק חוכא מפומיה כוליה יומא. תוס' - כל הסומך גאולה לתפלה אינו נזוק - וא"ת והלא כל העולם סומכין גאולה לתפלה ומאי רבותיה דרב ברונא דלא פסיק חוכא מפומיה. ויש לומר דהכי קאמר כל הסומך גאולה לתפלה כותיקין שקורין ק"ש קודם הנץ ותפלה לאחר הנץ...
 

Harrington

Well-known member
מנהל
"עם כלביא" זה משהו אחר לגמרי, והתכנה הצה"לית הבוחרת שמות קוד למבצעים פספסה בגדול, אולי מפני שעדיין אינה נעזרת ב- AI ובארון הספרים היהודי.

א. במדבר כג' כד' – הם עם כלביא יקום וכארי יתנשא, לא ישכב עד יאכל טרף ודם חללים ישתה. רש"י - כלביא יקום. כשהן עומדים משנתם שחרית, הן מתגברין כלביא וכארי לחטוף את המצות, ללבוש טלית לקרוא את שמע ולהניח תפילין. לא ישכב. בלילה על מטתו עד שהוא אוכל ומחבל כל מזיק הבא לטרפו. כיצד, קורא את שמע על מטתו ומפקיד רוחו ביד המקום, בא מחנה וגייס להזיקם, הקב"ה שומרם ונלחם מלחמותם ומפילם חללים. דבר אחר.. כתרגומו.

ב. שו"ע א' – יתגבר כארי לעמוד בבוקר לעבודת בוראו שיהא הוא מעורר השחר. ט"ז - עיקר גבורה כנגד היצה"ר, שאמרו איזה גבור וכו' ואמר כארי, כי טבע הארי אשר אין לו יראה משום בריה.. כן לא יעלה על האדם מורא יצרו אף שהוא תקיף ממנו. ברכות ט: - אמר ליה רבי אלעא לעולא: כי עיילת להתם שאיל בשלמא דרב ברונא אחי במעמד כל החבורה, דאדם גדול הוא ושמח במצות: זימנא חדא סמך גאולה לתפלה ולא פסיק חוכא מפומיה כוליה יומא. תוס' - כל הסומך גאולה לתפלה אינו נזוק - וא"ת והלא כל העולם סומכין גאולה לתפלה ומאי רבותיה דרב ברונא דלא פסיק חוכא מפומיה. ויש לומר דהכי קאמר כל הסומך גאולה לתפלה כותיקין שקורין ק"ש קודם הנץ ותפלה לאחר הנץ...
כידוע במקרה דנן ראש הממשלה הנבחר הוא זה שבחר את שם המערכה להשמדת האיום הקיומי (הגרעיני ועוד) האירני על ישראל, כך שהתוכנה הצה"לית שעושה זאת בדרך כלל כנראה לא רלוונטית.

לדעת בוחר השם הוא בחר בשם מוצלח. אני for one מסכים איתו. דעתך השונה נשמעה כבר עשרות פעמים, אבל אשריך שהואלת בטובך לציין אותה שוב לטובת קוראיך, שבוודאי ישמחו לקרוא שוב פעם את אותו מניפסט בדיוק שקראו, אם קראו (סלח לי שהפעם לא טרחתי), כל כך הרבה פעמים בעבר.
 

certified.woke

Well-known member
כידוע במקרה דנן ראש הממשלה הנבחר הוא זה שבחר את שם המערכה להשמדת האיום הקיומי (הגרעיני ועוד) האירני על ישראל, כך שהתוכנה הצה"לית שעושה זאת בדרך כלל כנראה לא רלוונטית.

לדעת בוחר השם הוא בחר בשם מוצלח. אני for one מסכים איתו. דעתך השונה נשמעה כבר עשרות פעמים, אבל אשריך שהואלת בטובך לציין אותה שוב לטובת קוראיך, שבוודאי ישמחו לקרוא שוב פעם את אותו מניפסט בדיוק שקראו, אם קראו (סלח לי שהפעם לא טרחתי), כל כך הרבה פעמים בעבר.
מנין לך שה- CM הוא זה שבחר בשם המבצע? כל השנים סברתי כי תכנה צה"לית היא זו המייצרת שמות למבצעים.
אם בכל זאת ה- CM הוא זה שבחר - ברור שאינו מכיר את ארון הספרים היהודי...
 

Harrington

Well-known member
מנהל
מנין לך שה- CM הוא זה שבחר בשם המבצע? כל השנים סברתי כי תכנה צה"לית היא זו המייצרת שמות למבצעים.
אם בכל זאת ה- CM הוא זה שבחר - ברור שאינו מכיר את ארון הספרים היהודי...
לא יודע מי אמור להיות סי. אם. יודע שראש הממשלה הנבחר הוא שבחר את שם המבצע הנוכחי. האיש בקי לא רע עם ארון הספרים היהודי דרך אגב וכל מי שקצת מכיר אותו לא יוכל אלא לגחך לשמע טענתך ההפוכה :cool:. כך או כך ומעניין, שלא לומר מרתק, שהנושא הזה לא יהיה, זה לא באמת נושא השרשור או הדיון שנפתח כאן. מאחר והדברים ממילא ברורים, אני לא רואה טעם מיוחד להמשיך לדוש בזה כאן וכעת או לקיים דיון בשאלה מי מכיר טוב יותר את ארון הספרים היהודי, מר נתניהו או מר certified woke.
 

certified.woke

Well-known member
לא יודע מי אמור להיות סי. אם. יודע שראש הממשלה הנבחר הוא שבחר את שם המבצע הנוכחי. האיש בקי לא רע עם ארון הספרים היהודי דרך אגב וכל מי שקצת מכיר אותו לא יוכל אלא לגחך לשמע טענתך ההפוכה :cool:. כך או כך ומעניין, שלא לומר מרתק, שהנושא הזה לא יהיה, זה לא באמת נושא השרשור או הדיון שנפתח כאן. מאחר והדברים ממילא ברורים, אני לא רואה טעם מיוחד להמשיך לדוש בזה כאן וכעת או לקיים דיון בשאלה מי מכיר טוב יותר את ארון הספרים היהודי, מר נתניהו או מר certified woke.
הראה נא היכן נטען כי ה- CM בכבודו ובעצמו בחר שם זה.
אולי מי שבחר הוא חגי חריף, כותב נאומיו של ה- CM, בתעריף משתנה למלה, תלוי בנפח הטקסט המבוקש (הנחת כמויות)...
 

evglev1

Well-known member
מנהל
ידענו שמבחינת ישראל מטרות המערכה בגדול הושגו או היו קרובים להיות מושגים נכון ללפני יממה (ולפני ליל ההתקפה הנרחבת האחרון של ישראל ברחבי אירן). מכאן הגיוני בעיני לחתור/להסכים להפסקת אש. אמנם היה נחמד אילו היינו משיגים עוד כמה דברים שהציבור היה רוצה לראות, כמו למשל פגיעה בחמינאי וכדו'. אבל מה שבאמת חשוב אלו מטרות המלחמה המוצהרות כאשר מהרגע הראשון ההנהגה הישראלית הצהירה שאין לה בעיה שקיום השגת המטרות לטווח הארוך ייעשה בדרך של הסכם מדיני, ובלבד ומדובר יהיה בהסכם 'עם שיניים', כלומר כזה בו פעילותה של אירן מנוטרת ומפוקחת בדרך אפקטיבית.
אז צודקים אלה שטוענים שמצרים ניצחה במלחמת יום הכיפורים כי למרות שניצחנו במלחמה בשדה קרב, את המטרות שסאדאת הציב לעצמו מבחינה רשמית ופומבית במלחמה, הוא השיג?
 

Harrington

Well-known member
מנהל
אז צודקים אלה שטוענים שמצרים ניצחה במלחמת יום הכיפורים כי למרות שניצחנו במלחמה בשדה קרב, את המטרות שסאדאת הציב לעצמו מבחינה רשמית ופומבית במלחמה, הוא השיג?
לדעתי לא, אבל זה תלוי בשאלה מה היו מטרות המלחמה מבחינת מצרים. היום יש הטוענים שהוא בס"ה רצה לקיים את המלחמה כדי לקיים אותה ובכך להחזיר את הכבוד שאיבד במלחמה שלפני כן. אני לא מאמין שזה נכון וסבור שרצונו היה, כמו בכל מלחמה, להשמיד את מדינת היהודים. ככל שאני צודק, בוודאי שלא ניתן לדבר על נצחון מצרי.

אני אכן רואה בהגדרת נצחון במלחמה את השאלה אם הושגו מטרותיה לאותו צד מדובר.
 

DANIAVNI

Well-known member
ידענו שמבחינת ישראל מטרות המערכה בגדול הושגו או היו קרובים להיות מושגים נכון ללפני יממה (ולפני ליל ההתקפה הנרחבת האחרון של ישראל ברחבי אירן). מכאן הגיוני בעיני לחתור/להסכים להפסקת אש. אמנם היה נחמד אילו היינו משיגים עוד כמה דברים שהציבור היה רוצה לראות, כמו למשל פגיעה בחמינאי וכדו'. אבל מה שבאמת חשוב אלו מטרות המלחמה המוצהרות כאשר מהרגע הראשון ההנהגה הישראלית הצהירה שאין לה בעיה שקיום השגת המטרות לטווח הארוך ייעשה בדרך של הסכם מדיני, ובלבד ומדובר יהיה בהסכם 'עם שיניים', כלומר כזה בו פעילותה של אירן מנוטרת ומפוקחת בדרך אפקטיבית.
אני כרגע בממ"ד
 

רוב הזמן נח

Well-known member
טראמפ אמר מה הוא רוצה. האירנים שמו עליו פס. אז עכשיו טראמפ צריך לתמוך בהמשך המלחמה ורצוי שגם ישתתף שוב.
 

certified.woke

Well-known member
טראמפ פרש חד-צדדית מהסכם הגרעין ב- 2018, שבמסגרתו פעלה אירן תחת פקוח, ואפשר לאירן לעשות כרצונה.
כעת תקף את תוצאות טעותו מ- 2018, בהם הוא האשם לבדו, מבלי להודות באחריותו.
אירן, מדינה רבונית חברת-או"ם, הותקפה על ידי מדינה אחרת, ארה"ב, חברת או"ם אף היא (והרי כל מטרת האו"ם היא מניעת מלחמות).
ארה"ב תשא בתוצאות...או שלא...רק חמינאי יודע זאת...
 
נערך לאחרונה ב:

רוב הזמן נח

Well-known member
טראמפ פרש חד-צדדית מהסכם הגרעין ב- 2018, שבמסגרתו פעלה אירן תחת פקוח, ואפשר לאירן לעשות כרצונה.
כעת תקף את תוצאות טעותו מ- 2018, בהם הוא האשם לבדו, מבלי להודות באחריותו.
אירן, מדינה רבונית חברת-או"ם, הותקפה על ידי מדינה אחרת, ארה"ב, חברת או"ם אף היא (והרי כל מטרת האו"ם היא מניעת מלחמות).
ארה"ב תשא בתוצאות...או שלא...רק חמינאי יודע זאת...
צריך להיות מטומטם בשביל לחשוב שההסכם של אובמה/ ביידן היה מגביל בצורה כלשהי את אירן מבחינת הגרעין.
 
נערך לאחרונה ב:

evglev1

Well-known member
מנהל
טראמפ פרש חד-צדדית מהסכם הגרעין ב- 2018, שבמסגרתו פעלה אירן תחת פקוח, ואפשר לאירן לעשות כרצונה.
כעת תקף את תוצאות טעותו מ- 2018, בהם הוא האשם לבדו, מבלי להודות באחריותו.
אירן, מדינה רבונית חברת-או"ם, הותקפה על ידי מדינה אחרת, ארה"ב, חברת או"ם אף היא (והרי כל מטרת האו"ם היא מניעת מלחמות).
ארה"ב תשא בתוצאות...או שלא...רק חמינאי יודע זאת...
אם כבר הבעיה שהוא לא נבחר קודם ולא יכול היה לעשות את הפעולה ב-2021-2022. הפיקוח בהסכם היה זמני עם תאריך תפוגה שאחריו איראן חופשייה לפתח את הגרעין בכל מהירות אשר תחפוץ.
 

Harrington

Well-known member
מנהל
טראמפ פרש חד-צדדית מהסכם הגרעין ב- 2018, שבמסגרתו פעלה אירן תחת פקוח, ואפשר לאירן לעשות כרצונה.
כעת תקף את תוצאות טעותו מ- 2018, בהם הוא האשם לבדו, מבלי להודות באחריותו.
אירן, מדינה רבונית חברת-או"ם, הותקפה על ידי מדינה אחרת, ארה"ב, חברת או"ם אף היא (והרי כל מטרת האו"ם היא מניעת מלחמות).
ארה"ב תשא בתוצאות...או שלא...רק חמינאי יודע זאת...
ההסכם עליו חתמה אירן מול אובמה לא איפשר פיקוח מלא על תוכנית הגרעין ובוודאי שלא על תוכנית הטילים הבליסטיים. טוב עשה טראמפ שפרש מההסכם הגרוע הזה. זה שכל עולם הרל"ט והרל"ב נהנה לטעון שזה מה שגרם/איפשר לאירן להתקדם לעבר הפצצה, זאת סתם בדיחה לא רצינית. זאת ראשית בגלל שכאמור, ההסכם איפשר זאת לכתחילה במידה רבה, הן פורמלית ובוודאי בדרך מימושו (שכללה אי-מתן אפשרות פיקוח יעילה לגוף שהופקד על כך) ובוודאי ביחס לתוכנית הטילים, ומעבר לכך מאחר ואירן נותרה חתומה על ההסכם מול אירופה, כך שלכאורה הייתה אמורה לעמוד בו על אף פרישת ארצות הברית ממנו.

תכל'ס אירן פועלת להשגת הפצצה כבר שנים רבות ללא כל קשר כמובן לפרישת ארה"ב מההסכם. כל מי שקושר בין זה לזה, סתם עושה זאת מתוך הנחה שכל שומעיו מפגרים לחלוטין ומתוך רצונו לקדם נרטיב רל"טי/רל"בי. יש רק אחד שאחראי על ההתקדמות האירנית לעבר הפצצה וזאת אירן. לא אף גורם אחר. ככל שבכל זאת נצטרך בדווקנות לחפש גורם מסייע, הרי שזה דווקא אובמה והמנהיגים האירופאיים שחתמו על אותו הסכם גרוע, דווקא כשאירן הגיעה על ברכיה להתחנן להסרת הסנקציות וקיבלה הרבה יותר משציפתה לקבל.
 
למעלה