הפורון עוסק באיסלום

lion 7

New member
אם רוצים ללמוד על העמים השמיים

מהם רוב עמי המזרח התיכון, צריך להבין שמוצאם הוא מחצי האי ערב , פשוט מאד , חוקרים מדגישים על אזור זה , הוא מקום אידיאלי שממנו יצאו כל עמי האזור , אפשר להבין את זה מחוקרי הארכיאולוגיה באזור עירק ואחר , יש להבין גם שהאזור רובו מוסלמי , לא יתכן לזרוק הצידה תרבות זו ,ובמה להתמקד ? אם כמובן לא שוכחים שהאמפריה המוסלמית , והערבים בכלל . הניחו אבני יסוד להרבה מדעים , מהם אלגברה , ובד בבד הושפעה שפות אחרות מהשפה זו , עד הודו .. למרבה הפלא זה בדיוק הזמן לדעת את הדברים החיוביים הרבים שצמחו מתרבויות כאן, ומוצא העמים בכלל שחיו כאן עד עכשיו ,
 

2l khansa2

New member
נשמתי אם אכן למדת את המקצוע

אתה יודע שבהגדרות של המרצים בכל רחבי הארץ,נאמר הדת השולטת כלומר הרווחת,אם יש דת שהיא הכי נפוצה משמע היא שולטת.....ידידי עבור שוב על החומרים שלך... מטרת הפורם מובהרת בפתיחת הפורום:מענה על שאלות שקשורות לאסלאם ולמזרח התיכון-שוב לא משהו שקשה להבין בסה"כ משפט עם 7 מילים בדיוק : באם הפורם לא לרוחך אתה מוזמן לא להגיע אליו...האמן לי אף אחד לא ישים לב לחסרונך
 

EastGirl83

New member
מה קשה להבין???

מטרת הפורום היא לימודי אסלאם (לימודים!!!! משמע, ללמוד על מוחמד, הקוראן, חדית', וכל מה שמתלווה לדת! וגם......... חקר המדע של האסלאם, הגישות, הביקורות, הדעות וכדומה) ובנוסף, לימודי מזרח תיכון.. מהקמת אומה, האמפריות, הקמת מדינות לאום במזרח תיכון ועד לימינ וגישות מערב מול מזרח. במילים אחרות, אסלאם ולימודי מזרח תיכון. אתה מוזמן להישאר.. הפורום לא רק מקנה עובדות היסטוריות, אלא המטרה היא גם להביע דעה (משהו שאני אישית לא יכלתי לעשות בזמן השעורים בקורסים, כי בחלק מהשעורים - שאינם תירגולים - אין אפשרות להביע דעה, שהרי זה רק שעור מבוא).
 

f r e e b i r d

New member
איך שאני מבינה את מטרת הפורום

זה פורום שבו סטודנטים באונ' בחוג "איסלאם ולימודי מזרח תיכון" יוכלו לעבור על החומר שהם לומדים בהרצאות. ועד כה, מההודעות בפורום זה בדיוק מה שנראה. ההודעה על ארגוני הטרור הפועלים היא בדיוק מציגה את הנושא מנקודת מבט של מזרחנים מערביים. שלהבדיל מחוקרי תרבויות אחרות תמיד קושרים כל עניין לדת... אם המטרה של הפורום היא להוות פורום אקדמאי אז סבבה אבל אני מצטרפת להצעת עג'יב לקרוא לו: "לימודי איסלאם ומזרח תיכון", בשביל שסטודנטים מההחוג למזרחנות יוכלו להביע את דעתם כי בהרצאות זה לא מתאפשר. זהו ההבדל הגדול בין מוסלמי שרואה באיסלאם כאמונה שלו, לבין סטודנט שרואה באיסלאם נושא לימודים, ולכן עדיף להיקרא "לימודי איסלאם ומזרח תיכון"
 
אם זה כך חבל על הזמן שלי ,שלךושל כולנו !!

אין טעם בפורום שעוסק בהרצאות של הונ' בנושאי המזה"ת , את זה כבר עשינו לפני 3 שנים , תכלס די משעמם בחוג לשפה וספרות ערבית יותר מעניין. צריך פה זוויות שונות ומנהל שיודע מה שהוא רוצה ולא כותב דברים בעלמא ולזה נחכה וניתן את זכות התגוה למנהל/ת של הפורום.
 

f r e e b i r d

New member
רק להבהיר משהו

אני לא דוברת מטעם הפורום ואני אפילו לא חלק ממנו... ההודעה למעלה מייצגת את הדעה האישית שלי וההתרשמות שלי מהתנהלות הפורום וההודעות בו עד כה. אין לראות בה שום דעה רשמית של הפורום... תודה על ההקשבה
 

2l khansa2

New member
הפרום ממש חדש

חחחחחח איך אתה יכול לשפוט פורום בן שלושה ימים?האם מישהו ביקש ממך לבוא?ממש לא,נהפוך הוא נשמח באם תפסיק לבקר כאן,אבל מי שאוהב מזרח תיכן,יבוא גם אחרי שסיים ללמוד...כי זה בדם שלו..כנראה זה לא בדם שלך
 
דם או לא דם ..

אני מצפה מפורום שמתימר לעסוק בלימודי המזה"ת והאסלאם לשיח ודיון קצת יותר תרבותיים. על פני ההתנהלות פה היא כמו בשכונה , יש כאן צורך בהסדר והבנה מה מטרת הפורום ובמה הוא עוסק. יש פה גישות שונות שצריך לגשר עליהן , חורה לי מאוד שמנהל הפורום ונציגתו ,שאמצה לה זהות כזו מנסים להשתיק קולות של ביקורת תימהון וחוסר הסכמה. על פניו יש לפורום זה פוטנציאל והוא יכול להגשים את יעודו ככר להחלפת דעות ומידע אך לא להתנגשויות בין כותבי הפורום ,צר לי שמנהלת הפורום נוהגת בגישה מתלהמת ומנסה להשתיק דעות שונות לגבי מהות ואופן פעילות הפורום. אם כל אחד ינפנף בתעודה שלו זה לא אומר שיהיה פה סופה. תחשבו על זה ותנו ריסקפט חפי פילבית.
 

2l khansa2

New member
אני לא מתלהמת

אני נוהגת בציניות במי שמתנהג ומנסה להתנגש בחברי הפורום,יש לפורום פוטנציאל אבל הוא חדש.איני מנסה להתלהם אלא למנוע מאנשים ציניים להפגין את הציניות שלהם בפורום הזה,אם תשים לב יש דיונים בפורום תרבותיים, מענה על שאלות.איך בדיוק ניסיתי להשתיק?הרי אמרתי שאת רעיון המקלדת הערבית אני אאמץ וגם לגבי שם הפורום.חחחח אם זה נקרא להשתיק ולא לקבל דעות שונות.כנראה יש כאן בעיה בהגדרה שלך של לקבל דעות שונות ולאמץ אותן!
 
לפני שמנסים לשנות את שם הפורום ...

אולי כל אחד יציע שם חלופי ועל פי זה נחליט מה הכי מתאים נעשה סקר ,זה אפשרי אני הייתי קורא לפורום לימודי האסלאם והיסטוריה של המזה"ת.
 

2l khansa2

New member
יש הגבלה של מילים

אפשר עד 20 אותיות...אם יש למישהו רעיונות הוא מוזמן להעלת אותם
 

עגייב

New member
לימודי מזרח תיכון ואסלם

אותו מספר נוכחי ...רק כמו שאמרנו ..השוני הזה עושה את כל ההבדל...
 
למעלה