הפגישה עם ד"ר ברדסטריט

הפגישה עם ד"ר ברדסטריט

אני משיקה הודעה ראשונה במה שאני מקווה שיהיה סידרת עידכונים על הטיפולים ביותם וכיצד הם משפיעים. ד"ר ברדסטריט הוא אחד מהרופאים המובילים ב-DAN!, אם לא ה-מוביל. הוא הגיע לאוטיזם אחרי שבנו אובחן. הבן, שהיה במצב קשה מאוד בגיל ארבע (התדרדרות אחרי זריקת ה-MMR), מתפקד היום בצורה מעולה. כיום, ד"ר ברדסטריט חתום על הרבה מאוד מאמרים ומרצה ברחבי העולם. בקליניקה שלו יש היום כ-2500 פציינטים אוטיסטיים. אנחנו עלינו על רשימת ההמתנה שלו חודשים ספורים אחרי האיבחון של יותם, באמצע 2002. בינתיים הרשימה התקצרה מאוד, והיום ממתינים רק כחודשיים. נפגשנו איתו ביום רביעי. האיש כבש מייד את ליבנו. אדם מקסים, מבריק בצורה מפחידה, נטול פוזות לחלוטין. הוא הקדיש לנו כשעתיים והציף אותנו באינפורמציה, וגם בחן את יותם ארוכות. הטיפול הראשון שהוא הציע הוא hyperbaric chamber - תא לחץ עם חמצן, טיפול פופולארי לאוטיזם כיום. הוא הראה לנו צילום פעילות מוחית אצל ילד לפני ואחרי סידרת טיפולים בתא - רואים שכל האיזור של השפה פשוט "נדלק" והתחיל לעבוד, כאילו מישהו הדליק את האור. זה גם עושה דיטוקס - DETOX, בדומה לסאונה, אבל לדבריו בצורה טובה יותר וארוכת טווח יותר. החמצן מחמם את הרקמות, והרעלים נפלטים החוצה. התחלנו בטיפול בו ביום. בינתיים יותם עבר שני טיפולים, ונבצע עשרה טיפולים ואז נעשה הערכה מחדש אם להמשיך או לא. מה שברור כבר עכשיו הוא שבלי שום שינוי אחר במשטר הטיפולי של יותם, השפה התגברה מאוד. אמשיך לעדכן עם כל טיפול חדש שנעשה. בתוכנית: נוירופידבק (רכשנו מכשיר), סקרטין, וטיפול אגרסיבי בטפילי מעיים. בנוסף לכך הוא עושה קיליישן עם DMSA, אבל עוד לא החלטנו אם נעשה את הקיליישן איתו או לא. ד"ר ברדסטריט הקים בית ספר פרטי לאוטיזם שהוא נקי מכימיקלים, והם קיבלו מענק להקים בניין שיהיה כולו ידידותי לסביבה. בבית הספר אין שטיחים מקיר לקיר, לא משתמשים בחומרי ניקוי כימיים, ומבקשים מההורים ואנשי הצוות לא להשתמש בכימיקלים כדרך חיים. בית הספר מבוסס כרגע על VBA אחד על אחד, והם מתכננים להכניס גם RDI. תמי
 
כמה שאלות

אהלן תמי, יש לי כמה שאלות 1. איפה המרפאה של דר. ברדסטריט, איך הגעתם לטיפול (ז"א האים שלחתם לו בדיקות דם לפני כן או למעבדה אחרת והבאתם אליו תוצאות)? 2. למה בדיוק משמש מכשיר הנוירפידבק? 3. לפי הבנתי הנמוכה ביותר אני מבין שהוא הולך במיוחד על כיוון של פירוק מזון ופעילות מעיים? אנא פרטי קצת. וחוץ מזה תודה רבה שאת חושפת אותנו לנושא - דדי.
 
לדדי - תשובות

1. המרפאה של ד"ר ברדסטריט נמצאת במלבורן, פלורידה. אנחנו גרים במלבורן ביץ' הצמודה למלבורן, כך שהוא המומחה הכי קרוב אלינו כרגע (חצי שעה נסיעה, אבל לא להרבה זמן... אנחנו עוברים כנראה למדינה אחרת). התיק הרפואי של יותם מחזיק כיום מאות עמודים וכולל את כל הבדיקות שכבר עשינו עם ד"ר ברגר, ד"ר ויניצקי, ד"ר בוטאר ועוד כמה במהלך שלוש השנים האחרונות... ד"ר ברדסטריט מבקש בדרך כלל להגיע כשהילד בצום כדי לבצע בדיקות במקום, אבל במקרה שלנו לא היה צורך כי כבר עשינו את רובן... הוא כן המליץ על בדיקת צואה מקיפה (comprehensive stool analysis) שאותה לא עשינו כבר מזמן, וייתכן שעל עוד כמה בדיקות. ליותם יש פרופיל ייחודי מבחינת המתילציה, כי הסיסטאין שלו נורמלי אבל הגלוטת'יון שלו נמוך בצורה היסטרית (אנחנו מתספים גלוטת'יון בכמויות ענק), ולכן הוא יעשה לו כנראה את הבדיקה שפיתחה ד"ר ג'יל ג'יימס. אנחנו ננסה לעשות אופטימיזציה של התהליך הזה ובמקביל דיטוקס. 2. מכשיר הנוירופידבק הוא ענף של ביופידבק, שבו אתה לומד לווסת את גלי המוח שלך. בדרך כלל מנסים להוריד את כמות התטא (גלים ארוכים ואיטיים, מצב של ערנות נמוכה מאוד, כמעט שינה) ולהעלות את כמות הבתא (גלים של מצב עירנות נינוחה), וספציפית מה שנקרא SMR, שזה בין 12-15 הרץ. יש גם ענף שמתעסק בגלי אלפא. אני ממליצה מאוד על הספר a symphony in the brain שפתח אותנו לנושא (לפני כן חשבנו שזה וודו...). בנוירופידבק משתמשים בהצלחה רבה במחלת נפילה, דיכאון ו-ADHD (הטענה היא שבהפרעת קשב זה משיג תוצאות דומות לשל תרופות, בלי תופעות הלוואי). השימוש הנרחב עם ילדים אוטיסטיים הוא חדש יחסית, ועושים על זה כרגע מחקרים. באמצעות נוירו פידבק אפשר להפעיל איזורים ספציפיים לשפה, חיברות ומוטוריקה בקורטקס. 3. לא, זה רק חלק מהתמונה. בקשר ליותם, התוכנית היא להביא את מצב מערכות הדיטוקס לכלל פעולה טובה יותר ואז לעשות דיטוקס וקילציה כדי להיפטר מהרעלים. הבראת המעיים משתלבת בזה. באופן כללי, אם אתה מעוניין לדעת במה ד"ר ברדסטריט עוסק, להלן קישור לאתר שלו. תמי
 
למה טיפול בטפילים?

כי אנחנו וגם ד"ר ברדסטריט חושבים שזה חלק ענק מהבעיות של יותם ומעצירת ההתקדמות שלו. למה אגרסיבי? הוא אומר שהשיטה המועדפת עליו היא לתת בבת אחת כמה תרופות חזקות ולהרוג את כל מה שנמצא בפנים, כולל הפלורה הטובה, ואחר כך לתסף פלורה טובה בחזרה. אחרי התנסות בטיפולים חלקיים שעזרו כמו קדחת בצלחת, אני חושבת שזו גישה הגיונית.
 
ניסוח מחודש

האם אתם יודעים על טפילים מבדיקות?או שזה ניחוש מלומד? לאיזה תרופות חזקות הוא מתכוון?
 
בבדיקות

לא ראינו שום דבר יוצא דופן, אחת התוצאות הייתה קצת גבוהה אבל זה לא אומר הרבה. וכפי שד"ר ברדסטריט אמר, לרוב האוכלוסיה יש טפילים; השאלה היא איך המערכת מתמודדת איתם. אנחנו רואים תופעות שניתן לייחס לטפילים ופטריות כמו מצב הקקי (משתפר עם אנזימים אבל רחוק מלהיות אידאלי), אקזמות על חלק הגוף העליון, כאבי בטן וגזים (הילד מפליץ שזה לא להאמין). הילד גם נעשה אגרסיבי לאחרונה - קלוסטרידיה עלולה לגרום לזה. אני לא זוכרת את שמות התרופות שהוא הזכיר - רק שזה לא היה שום דבר שהשתמשנו בו בעבר. כשנגיע לטיפול הזה אני אדווח בהרחבה. כנראה כולנו נדבקנו בטפילים דומים והטיפול יכלול את כל המשפחה. תמי
 
יש ספרות על שימוש

בואנקומיצין ופלג'יל ויציאה מאוטיזם,לא איכפת לכם נכון?(עם ונקומיצין,הייתה חזרה לאחור לאחר ההפסקה בטיפול) עוד שאלה מתקרצצת:בבדיקה לחומצות אורגניות בשתן יש אינדיקציה לקלוסטרודיה,האם זו הבדיקה שהייתה קצת גבוהה? אם הבדיקה תקינה מה זה אומר?
 
הזוית שלנו

אנחנו נותנים candex כבר שבועיים-שלושה. קשה לי לומר שזה גרם למהפך אם כי יש הטבה מסוימת. אני זוקף את לזכות העובדה שזו בעקיפין גם תרפיית אנזימים (המוצרים של יוסטון כבר הוזמנו). אני מתכוון השבוע לנסות בשנית לשכנע את הרופאה לרשום diflucan. האם זה יחד עם קנדקס נחשב אגרסיבי או שזה רק מצחיק את הג'וקים מנסיונכם? עמית
 

razgalili

New member
לא ניסינו דיפלוקן עם קנדקס

דיפלוקן לבד עבדה יופי עד שהפסקנו לתת
 

התותים

New member
בהצלחה גם ממני../images/Emo140.gif ושאלה

קודם כל, בהצלחה וכל הכבוד על פתיחת הפורום החדש! ושאלתי: האם הטיפול בתא לחץ הומלץ ע"י ד"ר ברדסטריט על בסיס התמונה הכללית או בגלל תוצאות בדיקות ספציפיות? אם בדיקות מסוימות - איזה? ומכיוון שאין כזה בארץ, מה סדר הגודל של עלות הטיפול? תודה, ושוב בהצלחה לכם ולכולנו!
התותים
 

razgalili

New member
לא ברור לי

מה היו השיקולים של הד"ר להציע את הטיפול. נראה לי שהוא הציע את זה על סמך ההתנהגות של הילד. אני אשאל אותו בפעם הבאה שאראה אותו. ד"ר ברדסטריט גובה 60$ לסשן של תא לחץ. רופאים אחרים גובים באיזור ה 200$ לפגישה. כל המכשור עולה בערך 20000 דולר, כך שאם יתברר לנו שאנחנו הולכים להשתמש בזה במשך שנים פשוט נקח הלוואה ונקנה אחד. ד"ר ברדסטריט הציע שנעשה 10 טיפולים בתור התחלה. אנחנו כבר רואים שיפור לטובה בשפה של יותם, וזה בינתיים נראה מאד מעודד. בכלל לא ברור שאין אפשרות לעשות את התרפיה בישראל. כאמור יש תאי לחץ בחיפה ובאילת לטיפול בתאונות צלילה. אפשר להשתמש באותם תאים גם בלחצים נמוכים יותר.
 

התותים

New member
רז תודה ועוד דבר

רק עוד שתי שאלות, ואולי בהמשך ננסה באמת לבדוק את הנכונות באילת/חיפה לאפשר לנו לנסות את זה: זה אומר שממה שהבנת, אם טיפול כזה מועיל, הוא בעצם צריך להעשות על בסיס קבוע? (למשל הדיטוקס זה משהו שהטיפול צריך לעשות במקום הגוף על בסיס קבוע?). הטיפול גם מצריך הרבה שיתוף פעולה של הילד, להסכים לשבת בתא? לכמה זמן כל סשן, וכל כמה זמן בערך? אף פעם לא ראיתי איך נראה תא כזה ועד כמה הוא ידידותי והאם אפשר להכניס צעצוע.. (או אולי להכנס איתו לשם, גם לי לא יזיק להפטר מכמה רעלים מטרידים...) פורים שמח!
התותים
 

razgalili

New member
שתי תשובות מהירות

>זה אומר שממה שהבנת, אם טיפול כזה מועיל, הוא בעצם צריך להעשות על בסיס קבוע? לא ידוע לנו עדיין. יש אנשים שעשו את זה כל החיים כמו מיקל ג'קסון, וזה לא עזר להם. אצל יותם יש כרגע בצורה ברורה תגובה חיובית. האם צריך שיתוף פעולה של הילד? התא עצמו הוא כמו ארון מתים מרווח. אני נכנסתי יחד עם יותם ונשאר מקום, ואני בן אדם עם עצמות גדולות מאד מאד (ויש אומרים שמנות) אנחנו הכנסו עם הילד נגן DVD, חתיכות אגס, מים (מזיעים כמו בסאונה) ומשחקים. ילדים אחרים שיחקו שם בפליידו. וכן אני חושב שהטיפול הזה מועיל גם לי.
 

1ש י ר י ת

New member
טיפול בחמצן

תמי שלום מי יכול פה להמליץ לנו על כזה טיפול? כלומר בארץ?
 

razgalili

New member
טיפולי חמצן בישראל

הי שירית עדיין לא ידוע לנו בשלב זה על רופאים שנותנים את התרפייה הזאת בישראל לאוטיסטים. יש בישראל שני תאי לחץ אחד באסף הרופא ואחד ביוספטל. תאי הלחץ הנ"ל נועדו לתאונות צלילה והם מסוגלים להגיע ללחצים גבוהים בהרבה ממה שאנחנו טופלנו בו עד כה. הציוד שבו משתמש ד"ר בראדסטרייט הוא זול בהרבה , "רק" 20 אלף דולר. יש סכוי טוב שישנם מטפלים אלטרנטיבים, או רופאי מומחים לפצעים ופצעי לחץ שכבר מציעים תרפיה דומה לסובלים מהבעיות הנ"ל בישראל. אם לא ואם נשתכנע באפקטיביות של הטיפול, תמיד אפשר יהיה למצוא משקיעים, כיון שמדובר בסוכם לא ממש בשמים.
 
רז ותמי שלום

ידוע לי שכתבתם בעבר על דייטה שעשיתם ליותם, ושהיא הדיטה הבסיסית שאיתה מתחילים. אני לא זוכרת את שמה, כך שקשה לי לחפש אותה בארכיון. אשמח לקבל אינפורמציה על הדיטה. תודה
 

razgalili

New member
הדיאטה נקראית elimination diet

מעולם לא כתבנו פרוטוקול מלא בפורום. יש לי נירות שמתארים elimination diet ואני אסרוק אותם ואציג בפורום בהזדמנות קרובה.
 
למעלה