הפגישה עם ד"ר ברדסטריט

דומן וחבורתו באר"הב

כבר המליצו על טיפול בחמצן(יותר פרימיטבי)לילדים עם בעיות התפתחותיות, לפני די הרבה שנים.אפשר לקרוא על כך בספר'הטיפול בילד עם נזק מוחי'בעברית.לדעתי ספר מרתק מבחינת הגישה והוא הבסיס להרבה גישות נחשבות היום.
 
אשמח לשלמוע על הדייטה

אך זכור לי דייטה אלרת , אני חושבת שהיא נקראת ברשי תיבות אולי לא עשיתם אותה ליותם וזה רק אוזכר כאופציה. תודה
 

דוֹרית

New member
את כנראה מתכוונת ל-GFCF

דיאטה נטולת גלוטן וקסאין. תנסי בחיפוש מתקדם. יום נעים, דורית.
 
תודה זה השם ועוד שלאה

סליחה על הבורות , מה זה קסאין? ועוד שאלה : מה ההבדל בין הדיאטה GFCF לבין הדיאטה שאתם עושים עם יותם. תודה
 
מהו קסאין

קסאין הוא החלבון בחלב.בקצרה, דיאטת GFCF נועדה לטפל באפקט מסוים שנוצר כאשר יש לילד מעי נזיל.הדיאטות של יותם ואחרים מטפלות גם באלרגיות ושאר מצבים של food intolerance. חלקם נגרמים גם בגלל מעי נזיל.אני מצרף מאמר טוב בעברית שמסביר את התיאוריה.אני מתכוון לכתוב מסמך FAQ לגבי דיאטת GFCF, בדומה למה שכתבתי על אומגה 3. לא כל כך למה אלא איך. כנראה יקח כמה שבועות.
 
הדייאטה של יותם

מחמירה יותר מאשר GFCF במובנים מסויימים. היא דייאטה ייחודית לו שלוקחת עקרונות מכמה גישות, אבל בעיקר עובדת על פי ניסוי וטעייה, ומשתנה כל הזמן. כיום היא דומה יותר ל-SCD. SCD היא דיאטה שהמציאה איליין גוטשל - "דייאטת הפחמימות המיוחדות" והיא פופולארית מאוד בין ילדים אוטיסטיים. ספרה של גוטשייל "לשבור את מעגל הקסמים" תורגם לעברית. יותם אינו אוכל כלל פחמימות מורכבות - פוליסכרידים: דגנים, ירקות שורש המצריכים בישול. קטניות מותרות ב-SCD אבל יותם לא אוהב. חלק חשוב מ-SCD הם מזונות מותססים כמו יוגורט, ועל כך לא הקפדנו עד עכשיו - ייתכן שנתחיל. יותם אינו מושפע מכמויות קטנות של קסאין, ולכן הוא אוכל שמנת כבדה וחמאה (שבהן יש בעיקר שומן) אבל לא מוצרי חלב אחרים. יש ילדים שרגישים גם לכמויות מיקרוסקופיות של קסאין, ואז עליהם להימנע גם משמנת וחמאה. אגב, את אלה התחלנו רק לאחרונה לאחר שניסינו וראינו שזה לא יוצר השפעה שלילית. הדייאטה של יותם נקייה מאוד וקל מאוד לאתר בדיוק מה הוא אכל. הוא אוכל בעיקר אורגני וכמעט אינו אוכל מאכלים מוכנים. מדי פעם יוצאים למסעדות ונותנים לו לאכול מהאוכל של המסעדה אבל במסגרת הדייאטה (למשל: סטייק, ירקות מאודים, וכו'). החשבון שלי הוא שגם אם יש שם אלרגנים (למשל: הבשר טוגן בשמן תירס או בוטנים), אם נותנים אותם פעם בהרבה זמן זה לא מזיק. למישהו שנמצא בתחילת דרכו הייתי ממליצה לא לצאת למסעדות בהתחלה כי פשוט אי אפשר לדעת בדיוק מה מקבלים. עד לפני כמה חודשים עשינו דייאטת רוטציה, שנועדה לטפל באלרגיות מזון. בדייאטת רוטציה נותנים כל סוג מזון פעם בארבעה ימים בלבד. הדייאטה השפיעה לטובה על האלרגיות אבל נאלצנו להפסיק כי זה פשוט לא מעשי יותר - הילד פשוט ניגש למקרר ומוציא מה שהוא רוצה. אני עדיין מנסה לגוון את האוכל כמה שיותר. יותם גם לא אוכל תירס, בוטנים (אלרגנים), סוכר (אלרגן ואקסייטוטוקסין). יש גם עוד מאכלים שהוא פשוט לא מגיב אליהם טוב ולכן אינו אוכל אותם (למשל פירות יער). הייתרון של סביבה נקייה ודייאטה נקייה הוא שאפשר לראות מייד כאשר אוכל אינו משפיע לטובה על הילד. מה הוא כן אוכל? פרוטאין מן החי (עוף הודו ביצים בשר וכו'), שמנים מכמה סוגים, ירקות, פירות מסויימים, אגוזים, הממתיקים סטביה ואגאבה, שמנת וחמאה. מכל אלה אפשר להרכיב שורת מאכלים די מגוונת. בעבר נהגנו להתבדח, שכל פעם שאנחנו הולכים לרופא, אנחנו יוצאים עם כמה פחות מזונות שיותם יכול לאכול אבל לעומת זאת עוד כמה תוספים שהוא צריך לקחת, ושבסוף הוא יאכל רק תוספים... תמי
 
תמי תודה

בעבר עשינו את הדייטה GFCF , פשוט לא ידעתי שכך היא נקראת. היה לי יותר קל לעשותה בניו זילנד, כשחזרנו לארץ לא המשכנו, אני מנסה למצוא מוצרים שהם אכן אורגניים או טבעיים וזה לא תמיד קל. למשל: בדייטה שלו, לקחנו ממרחים אורגניים כמו אגוזים , קשיו, רחובים שקדים ועוד. והקפדנו לתת, כל יום ממרח אחר לגן, שלא יהיה ממרח אחד קבוע, כי בזמנו הרופאה הסברה לנו שברגע שהוא אוכל את אותו אוכל הוא יפתח אלרגיה אליו. כאן הצבע של השקדים צהוב וממרח החרובים מלא בסוכר בנוסף המגוון הוא דל. בכל מקרה אנחנו רוצים לחזור על הדייטה, כי היא עזרה לנו מאוד, הוא פתאום הסכים לטעום מאכלים חדשים , לא הרבה, אך יותר מבעבר, עכשיו הוא שוב פעם מקובע על אותו אוכל. מאוד מתסכל בכל מקרה, תודה על ההסבר.
 
יצרתי קשר

עם הרופא האחראי על תא הלחץ באסף הרופא - נראה אם הוא יסכים לנסות את הטיפול. כמו כן אני יודעת על משפחה שרכשה את התא הקטן בארץ. דווקא נראה לי כיוון טוב בלי הרבה סיכון.
 

התותים

New member
תא לחץ - גם אני רוצה פרטים

הי איילת אשמח מאוד אם תוכלי לעדכן אותי הן בפרטי הבירור באסף הרופא, והן פרטים מהמשפחה שרכשה את התא הקטן (עלות, מאיפה, כל כמה זמן הילד עובר טיפול במכשיר). אולי, אם יתברר שזה מצליח ומועיל, ונבין על איזה בסיס בוחרים כזה טיפול ומה הסכנות שיש בו, נוכל לבדוק אפשרות להתארגן לרכישה וכו'. תודה התותים
 

Freed1

New member
תדירות טיפול בתא החמצן

מזל טוב גם ממני! מה תדירות המומלצת לטיפולים בתא חמצן? האם חייבים מרווח בין הטיפולים, האם אפשר כל יום? תודה!
 

razgalili

New member
רק התחלנו ללמוד את הנושא

ואין לנו עדיין פרוטוקולים שונים והמלצות. הרופא הציע שיותם יעשה עשרה טיפולים, טיפול אחד ביום של שעה כל יום במשך שבועיים. לפי הבנתי יש חשיבות לרציפות של הטיפולים. לא ברור אם צריך טיפולים כאלה כל החיים, או במשך שבועיים, או משהו בין לבין. כשנדע יותר נספר.
 
ברכות ו...שאלה

לרז ותמי - ברכות על הפורום החדש!! ושאלה - כתבתם על שיפור בשפה של יותם בעקבות השימוש בתא החמצן. האם אפשר להכנס לקצת יותר פרטים? במה השיפור בא לידי ביטוי? תודה, דורית
 
השיפור:

1. השפה קפצה קדימה, מדבר יותר באופן ספונטני ופונקציונלי ובמשפטים בני שתיים-שלוש מילים. 2. אמר לרז "I love you" ונתן לו חיבוק. 3. האגרסיביות שהופיעה לאחרונה ירדה במידה ניכרת, כמעט לאפס. 4. קשר עין וחברותיות השתפרו. 5. שיחק משחק דימיון לראשונה זה חודשים. 6. הקקי השתפר קצת בלי שום טיפול חדש אחר, אם כי יש עוד מקום לשיפור. בינתיים עוד לא ראינו משהו שלא ראינו קודם (כל אלה יכולות שהיו לו כבר אבל שלא הייתה לו גישה אליהם בחודשיים האחרונים). אבל אנחנו בסך הכול די בהתחלת הטיפול, ולכן אנחנו אופטימיים.
 

emie

New member
מידע

שלום רב אני קוראת בעניין רב את המדובר בפורום זה יש לי שתי בקשות 1. שמעתי על כנס בנושא אוטיזם באוניברסיטת תל אביב. האם אתם יכולים לתת פרטים על מקום, מועד, מטעם איזו פקולטה והכי חשוב טלפון להרשמה. משום מה לא מצאתי שום פרטים באתר של האוניברסיטה 2. הייתי מאוד רוצה לקרוא חומר שכתב ד"ר ברדסטריט בנושא - האם תוכלו להפנות אותי למאמרים שלו. בתודה ובברכה emie
 
למעלה