עידן איילון
New member
הסבה למטוס מניאק
הבנתי היום שני דברים: למה כולם מקללים את הקאב, ומצד שני למה כולם כל כך אוהבים אותו. אני נמצא כרגע בפרת', מחכה לבחורה ישראלית שאמורה להצטרף אלי להמשך הטיול באוסטרליה. במקום לבזבז זמן על הקרקע החלטתי לבחון את כישוריי בהטסת מטוס גלגל זנב. קבעתי עם מדריך אירי חביב בשם פיטר ועם הסופר קאב שלו להיום בבוקר. לאחר תדריך של כחצי שעה ולאחר שוידאנו שאני אכן מצליח להשתחל אל תוך המטוס, יצאנו לטיסה של כשעה וחצי שכללה מספר פניות, מספר הזדקרויות וכמה הקפות. המסקנה מהטיסה הראשונה היא שאם אתה מקבל את המטוס באוויר, אין שום בעיה. הבעיה מתחילה כשאתה רוצה להמריא איתו, או חס וחלילה להנחית אותו, וכאילו בשביל לסבך את העניינים הייתה לנו רוח צולבת של כעשרה קשרים בזמן ההקפות. ההסעה על הקרקע דווקא לא התגלתה כבעייתית. לאחר הפסקת צהריים שהתארכה בגלל בעיית מזג אוויר יצאנו למספר הקפות נוספות. המסלול בשימוש התחלף וזכינו הפעם לרוח צד של 13 קשרים. למרות זאת היצור התחיל להקשיב לי והסכים מדי פעם לנחות על ציר המסלול ואפילו עם גלגל לתוך הרוח. הוא עדיין עשה לי קצת "חראקות" לאחר הנחיתה (בגלל המסלול הרטוב מהגשם, לא?)
אבל הרגשתי איתו כבר הרבה יותר טוב. סה"כ ביליתי איתו 2.9 על ההובס היום, ומחר אמשיך לבלות איתו עוד כשעתיים עד לקבלת ההסמכה. אני לא מומחה גדול במטוסים. בסך הכל יצא לי להטיס כחמישה או שישה סוגי מטוסים שונים, אבל אין ספק שהקאב נותן את חווית ה- STICK & RUDDER האולטימטיבית, ונורא כיף לטוס איתו כמו שהאמהות שלנו אוהבות - לאט ונמוך.
הבנתי היום שני דברים: למה כולם מקללים את הקאב, ומצד שני למה כולם כל כך אוהבים אותו. אני נמצא כרגע בפרת', מחכה לבחורה ישראלית שאמורה להצטרף אלי להמשך הטיול באוסטרליה. במקום לבזבז זמן על הקרקע החלטתי לבחון את כישוריי בהטסת מטוס גלגל זנב. קבעתי עם מדריך אירי חביב בשם פיטר ועם הסופר קאב שלו להיום בבוקר. לאחר תדריך של כחצי שעה ולאחר שוידאנו שאני אכן מצליח להשתחל אל תוך המטוס, יצאנו לטיסה של כשעה וחצי שכללה מספר פניות, מספר הזדקרויות וכמה הקפות. המסקנה מהטיסה הראשונה היא שאם אתה מקבל את המטוס באוויר, אין שום בעיה. הבעיה מתחילה כשאתה רוצה להמריא איתו, או חס וחלילה להנחית אותו, וכאילו בשביל לסבך את העניינים הייתה לנו רוח צולבת של כעשרה קשרים בזמן ההקפות. ההסעה על הקרקע דווקא לא התגלתה כבעייתית. לאחר הפסקת צהריים שהתארכה בגלל בעיית מזג אוויר יצאנו למספר הקפות נוספות. המסלול בשימוש התחלף וזכינו הפעם לרוח צד של 13 קשרים. למרות זאת היצור התחיל להקשיב לי והסכים מדי פעם לנחות על ציר המסלול ואפילו עם גלגל לתוך הרוח. הוא עדיין עשה לי קצת "חראקות" לאחר הנחיתה (בגלל המסלול הרטוב מהגשם, לא?)