הסבה למטוס מניאק

הסבה למטוס מניאק

הבנתי היום שני דברים: למה כולם מקללים את הקאב, ומצד שני למה כולם כל כך אוהבים אותו. אני נמצא כרגע בפרת', מחכה לבחורה ישראלית שאמורה להצטרף אלי להמשך הטיול באוסטרליה. במקום לבזבז זמן על הקרקע החלטתי לבחון את כישוריי בהטסת מטוס גלגל זנב. קבעתי עם מדריך אירי חביב בשם פיטר ועם הסופר קאב שלו להיום בבוקר. לאחר תדריך של כחצי שעה ולאחר שוידאנו שאני אכן מצליח להשתחל אל תוך המטוס, יצאנו לטיסה של כשעה וחצי שכללה מספר פניות, מספר הזדקרויות וכמה הקפות. המסקנה מהטיסה הראשונה היא שאם אתה מקבל את המטוס באוויר, אין שום בעיה. הבעיה מתחילה כשאתה רוצה להמריא איתו, או חס וחלילה להנחית אותו, וכאילו בשביל לסבך את העניינים הייתה לנו רוח צולבת של כעשרה קשרים בזמן ההקפות. ההסעה על הקרקע דווקא לא התגלתה כבעייתית. לאחר הפסקת צהריים שהתארכה בגלל בעיית מזג אוויר יצאנו למספר הקפות נוספות. המסלול בשימוש התחלף וזכינו הפעם לרוח צד של 13 קשרים. למרות זאת היצור התחיל להקשיב לי והסכים מדי פעם לנחות על ציר המסלול ואפילו עם גלגל לתוך הרוח. הוא עדיין עשה לי קצת "חראקות" לאחר הנחיתה (בגלל המסלול הרטוב מהגשם, לא?)
אבל הרגשתי איתו כבר הרבה יותר טוב. סה"כ ביליתי איתו 2.9 על ההובס היום, ומחר אמשיך לבלות איתו עוד כשעתיים עד לקבלת ההסמכה. אני לא מומחה גדול במטוסים. בסך הכל יצא לי להטיס כחמישה או שישה סוגי מטוסים שונים, אבל אין ספק שהקאב נותן את חווית ה- STICK & RUDDER האולטימטיבית, ונורא כיף לטוס איתו כמו שהאמהות שלנו אוהבות - לאט ונמוך.
 

xb70

New member
גמני עשיתי הסבה היום

ל 152
. מקנאה בך קשות. כל אות ואות. צמח וגדל וחקשמח עד אוסטרליה, o o /_\
 
אז לא עבדו עלי שאמרו לי שהקאב זה

ההארלי דייוידסון של המטוסים? מתענג על כל פיסת אינפורמציה שאתה משגר מהניכר . מחייך פה כמו רחב ההיא.. לדעת שאתה מתאמן על מסלולים רטובים.. במיוחד לאור העובדה שבאה אליך עד שם.. בחורה מכאן :) תהנה ידידי. משוך שם בהנאה ככל שרק תוכל.
 

gorelik1

New member
פייפר סופר קאב

הטיסה בקאב או בסופר קאב באמת כיפית מאוד! בחמשת השנים שאני עובד בצ׳ילה יוצא לי לטוס הרבה שעות על הצעצוע הנפלא הזה בטיסות גרר של דאונים או רק בשביל הכיף אני מאחל לך שתקבל מהר הסמכה ותמשיך לטוס על סופר קאב דרישת שלום לואיס
 

ZeevRozenek

New member
סופר קאב- בגדי המלך החדשים ?

היום אני אותו ילד בספורו של ה.כ. אנדרסן !ויסלחו לי בעלי מטוס זה. גם אני עשיתי לפני כמה שנים הסבה לזלזל גנב על קאב (לא סוּפּר) מנוע קונטיננטל 90 כ"ס , בלי מדפים. לדעתי זה מטוס גרוע ואני לא מבין את ההתלהבות של חלק מהטייסים. מטוס איטי, טווח מוגבל, כדי להכנס ולצאת צריך להיות לולין, "הנדסת אנוש" גרועה (המצערת ממוקמת גבוה מידי מתחת לחלון שמאל . רוקד ובועט בנחיתה. ביצועי סטול? : יש טובים ממנו. "כף" בהנחתת גלגל זנב? "סיטָבּריה" דקטלון הרבה יותר נחמד וגם אפשר לעשות קצת אקרו בסיסית. עשיתי הסבה על "סטינסון" L-5 ושם באמת נהניתי. היום כל אז"ם מתקדם (עם גלגל זנב) עולה על הקאב בבצועים, (מהירות, טווח) וצריכת דלק. זאב
 
הפוך.

בגדי המלך החדשים הללו נתפרו בעיקרון בשנות השלושים של המאה העשרים, וזו הסיבה העיקרית בקסם שיש למטוס הזה עלי. מסכים אתך, כל אז"מ מודרני יתן לך יותר בפחות לפי הקריטריונים המקובלים ב spec sheet. בכל זאת, אנשים היום מפליגים במפרשיות חוצות ימים ועושים בשבוע מרחק שגומאים בטיסה של שעתיים. המטוס לטעמי נוח מאד (מימדינו שונים...) ואולי אני מכיר את הסופרקאב 150 בלבד ולא את הקאב אותו אתה מתאר. בכל מקרה, לא כל הקריטריונים נגזרים מ spec sheet. אתה יכול לקנות ציור של מודיליאני לפי מטר רץ? בכל מקרה, מהמטוסים שבבעלותי או שהיו בבעלותי הוא היחיד שאני אוהב, כל היתר פחיות, או במקרה של המטוסים שאתה מדבר עליהם פלסטיקים. אבל בכל מקרה, אני מבהיר כי איני יכול להתווכח אתך כי כל שאמרתי הוא עניין של טעם בלבד וטעמינו יכולים להיות שונים. חג שמח
 
הבדל גדול מאד

אבי, הסופר קאב בהחלט "מטוס רציני" וגם כייפי, לא פחות מאז"מ ממוצע. הוא גם עם יתרונות SPEC ברורים, כגון יכולת לשאת משקל עודף (המנוע 150 כ"ס). זאב מדבר על הקאב "הקטן" והוא די מאכזב עבור מי שמשווה לאז"מ מודרני. מזכיר לך שבויכוח הנוסחאות האחרון "התברר" (לי לפחות) שהמנוע קובע את מגבלת המשקל, הרלוונטית לחציית מהירות ההזדקרות לפני הניתוק.
 

אפיק1212

New member
ההבדל בין פייפר קאב לסופר קאב?

מה ההבדלים המשמעותיים הגדולים בין שני המטוסים? תודה.
 
על קצה המזלג

סופר קאב PA18-150 מנוע - 150 כ"ס, 113 קשר מהירות מקסימאלית, טווח 460 מייל , 980 פאונד ריק, 1750- פאונד מקס. מהירות VNE של 133 קשר. מדפים. קאב J3 - מנוע 65 כ"ס, מהירות מקסימאלית 75 קשר, טווח 190 מייל, משקל ריק 680 פאונד מלא 1220 פאונד ... ללא מדפים. ה J3 בגירסה הבסיסית שעדין טסה בארה"ב - ללא בטריה, ללא סטרטר ... הנעה בסווינג ... יש גירסאות אחרות כמובן, מנועים עד 90 כ"ס.
 

אפיק1212

New member
תודה ו...../images/Emo13.gif

מבחינה חיצונית (צורה, לא גודל) הJ3 והסופר נראים זהים לגמרי לא?
 

soloavia

New member
עוד הבדלים

אל תתפסו אותי במילה, אבל ב"סופר קאב" יש גם את מקרן השמן תחת המנוע ובכלל כל חיפוי המנוע נראה שונה. הבדלים נוספים קיימים גם בדגמי הסופר השונים - למשל התראת היזדקרות או אלטרנטור במקום גנרטור. אך היו ימים בביס"ט....
 
זה ג'יפ מעופף

יכול לנחות בכל ביצה ... או תערובת של שלג ובוץ... הצמיגים הללו כמובן לא בדיוק עוזרים לאוירודינמיות והמהירות.
 
בכל זאת הערה רצינית

מאחר וכמה קוראים עלולים באמת לטעות: ה SUPER CUB מרושין עם צמיגים רגילים בדיוק כמו ה CUB למטוס בתמונה הורכבו הצמיגים המיוחדים הללו - המטוס בטח פועל באלסקה, וקרוב לודאי שהוא אקספירמנטל.
 
למעלה