הנחות יסוד לא חייבות
להיות שרירותיות כדי להיחשב כאלו ("המדען קם בבוקר" וכו'). נכון שהם לרוב סבירות ואף מתבקשות- אך הם לא מוכחות. והן באות לפני התאוריה ולא אחריה. הן דרושות בשביל לפרש תצפיות וניסויים לבניית תאוריה. אתה כן יכול לקחת הנחות יסוד אחרות, שלא יסתרו שום מידע קיים, ולקבל תאוריה שונה.
להיות שרירותיות כדי להיחשב כאלו ("המדען קם בבוקר" וכו'). נכון שהם לרוב סבירות ואף מתבקשות- אך הם לא מוכחות. והן באות לפני התאוריה ולא אחריה. הן דרושות בשביל לפרש תצפיות וניסויים לבניית תאוריה. אתה כן יכול לקחת הנחות יסוד אחרות, שלא יסתרו שום מידע קיים, ולקבל תאוריה שונה.