הנה - הכפפה מורמת

הנה - הכפפה מורמת

אני לא יודע מה אני הולך לעשות עם מה שאני כותב עכשיו - אבל הנה - אני מנסה להרים את הכפפה. מבלי לפגוע באף אחד באופן אישי - אני רוצה לומר שלדעתי נקלענו, הסטודנטים הלומדים בעין כרם, לכל הסיטואציה הזאת בגלל חוסר יכולת מהיגות, ארגון ועמידה בלחצים. שאף אחד לא יגיד לי (ולנו) שעבדו עליו, שיחקו בו, שיקרו לו, אכלו לו ושתו לו - אלו תירוצים שנותן תלמיד למורה שלו כשהוא לא מכין שיעורים או מאחר לכיתה, ולא תשובות רציניות שנותן מי שמתיימר להיות מנהיג ומוביל של סטודנטים. אם בראשנו היתה עומדת חבורה שקורצה מהחומר הנכון ויודעת לעשות את מה שצריך וכמובן - לעשות אותו בזמן הנכון - לא היינו כולנו היום בביצה שבה אנו נמצאים. שוב - אני מדגיש גם בשלב זה שאין בכוונתי להשמיץ אף אחד באופן אישי - כולם אנשים מצויינים ומאוד חביבים!!!!! עד כאן על איך אני חושב שבכלל הגענו לכאן(באופן כללי ביותר). מה עושים הלאה??? כן עוד תא, לא עוד תא - כל זה סמנטיקה. אני חושב שצריך מנהיגות כזאת שיכולה קודם כל לארגן את השורות בתוך הקמפוס, להוציא את הסטודנטים הישנוניים כמעה מהספרים לכמה שעות ולגרום להם לעזור להניע את המאבק. בשלב הבא צריכה הנהגה זו להיות מסוגלת לעשות את מה שההנהגה הקיימת לא הצליחה - להילחם. בכל הכלים. בכל הדרגים. לשלוט במצב. לא להיגרר. השתמשתי הרבה במילים הנהגה ומנהיגות. אני עוד לא כ"כ מכיר את רב הנפשות הפועלות בקמפוס. בעוד כמה שנים אולי אני אכיר. אבל אני מכיר כמה אנשים שיכולים לעשות את זה. אני לא מתבייש לומר שאני חושב שגם אני יכול להיות באותה קבוצה שמובילה את התהליך הזה. בשלב זה אני רוצה לראות מי מסכים איתי ומי לא. אני מבקש מכל מי שקורא את מה שכתבתי ומסכים - לשרשר כאן את תגובתו. בברכה - מיכאל אלתרמן.
 
הסטודנטים בקמפוס עין כרם

מיכאל, רק מכמה המשפטים הראשונים , הבנתי שאתה עדיין בהתחלת הלימודים שלך בקמפוס עין כרם.... מאוד נהנתי לקרוא את ההצהרה שלך, עם זאת אתה תלמד לאורך השנים כי המוטיברציה של הסטודנטים, זמנם הפנוי, ובמיוחד האנרגיה הכללית שלהם דועכת! זו בעיה ראשונה. בעיה שניה היא שהסטודנטים באו לאוניברסיטה בשביל ללמוד, והם נרשמים לאגודה לא בגלל שברצונם להיות שייכים למשפחה גדולה אלא עקב רצונם לקבל שירותים מהאגודה! שני פקטורים אלו יוצרים מצב שמאוד מקשה על הפעלת הסטודנטים לכל מטרה מלבד הציונים שלהם בסוף השנה. כל זה מטובל בעובדה שהשנה כבר היתה שביתה של מרצים שיצרו אנטגוניזם בציבור הסטודנטים והוסיפה מימד נוסף של לחץ ללימודים הלוחוצים גם ככה! עכשיו לגבי מנהיגות - אני אמנם אדם מבפנים אך הרשה לי לומר לך כי להיות מנהיג של ציבור אשר רואה בך מנהיג רק בגלל השירותים שניתנים לו יוצר מצב שהוא כמעט בלתי אפשרי להפעלתם ללא מתן שירותים! אז כל הפקטורים הללו מקשים הפעלת סטודנטים. עם זאת האגודה כן יוצאת למאבק ולא יושבת ומחכה שהבעיה תגיע לפתרון מעצמה. אני מציע לך לבוא למשרדי האגודה ולראות את הנפשות הפועלות. מיכאל, הכי קל זה להעביר ביקורת! בכבוד רב, דודו.
 
דודו

אני לא בטוח שאתה צודק. לא - אני לא חושב שמחר בבוקר כולם יעמדו בשורה, אם רק נבקש, ויתנדבו לאן שרק נאמר. לא - אני לא מאמין שהמוטיבציה תעלה אם מישהו אחר יהיה בהנהגה. לא - אני לא חולם על משפחה עחת גדולה ומשקיענית. כן - אני בטוח שלמען דברים מאוד עקרוניים יהיו מספיק אנשים שיהיו מוכנים לעזור. רק לפני כחודש ארגנו פעילות למען ילדי בית החולים לילדים. עשרות סטודנטים הביעו התעניינות אז ומאז - ואנחנו בהחלט מתכוונים, בתקופה הקרובה, למסד את הנושא. רק החודש אירגנו ערב פתיחה עליו עמלו מס´ רב של סטודנטים משנה א´ ואליו באו מעל ל 130 סטודנטים. אחרי כיסוי הוצאות נשאר אפילו מעט כסף לאירועים אחרים. משמע - אם יש רצון, אם יש יכולת - יש גם דרך, ויימצאו האנשים ותימצא המוטיבציה. בקשר לזה שאני חדש - אני מאוד חדש.....בגלל זה אני לא יוצא בכל מיני הכרזות (מעט מטופשות לדעתי, בטח בשלב זה....) של "אני מקים תא חדש" או "אני מתמודד...." וכאלה..... אבל לפעמים - עיניים צעירות רואות יותר טוב מעיניים זקנות... בברכה, מיכאל אלתרמן.
 

שגיא ב

New member
שאלה לדודו

אני לא מכיר לגמרי את כל הפרטים הקשורים לפיצול אגודת הסטודנטים על פני השלוחות השונות של האוניברסיטה העברית,אלב אולי אתה,דודו,תסביר לי למה אי אפשר פשוט להיפרד מהאגודה שיושבת בהר הצופים (לפחות בכל הקשור לכסף). ודבר נוסף,אולי צריך לנקוט בפעולות שיבלטו יותר בשטח,כמו ללכת להפגין מול משרדי האגודה (בתקווה שיהיו סטודנטים שייענו להצעה,ויסכימו להטריח את עצמם עד להר הצופים בימים קרירים אלו).לא בטוח שזה יעזור,אבל בוודאי לא יזיק,וככה יבינו אנשי האגודה שיושבים בהר הצופים ולא ממש מתעניינים בנו,שאנחנו מודעים לזכויותינו ודורשים את מה שמגיע לנו בזכות ולא בחסד.
 
הפרדה של אגודות

שגיא, דבר ראשון המכשול העיקרי העומד בפני הפרדה בין אגודות סטודנטים הוא מכשול רעיוני יותר מאשר מעשי. הלכה למעשה הרי האגודת בכל מקרה עובדות באופן עצמאי ועד שנה שעברה כל אגודה ניהלה תקציב נפרד. הבעיה היא הכרה באגודה קמפוסית כנציגה רשמית של ציבור הסטודנטים באותו קמפוס. מרגע זה כל השאר הוא בירוקרטיה. אז איפה המיכשול? - באוניברסיטה. ברגע שהאוניברסיטה העברית תבין שבקמפוס עין כרם האגודה המייצגת את הסטודנטים היא אגודת הסטודנטים לרפואה באופן רשמי אז הדרך להפרדות קצרה (יחסית). הבעיה היא שלאוניברסיטה טוב שיש רק נציגות סטודנטים אחת ולא ממהרת להפריד אגודות. ברמה מסוימת טוב גם לאוניברסיטה שהאגודות יריבו בינהן כי זה מחליש את כוחם של הסטודנטים והגישה של האוניברסיטה היא שהאוניברסיטה תעבוד יותר טוב ללא סטודנטים!
 

ולדי

New member
מסכים בהחלט...

כמה כבר אפשר להבכיין, אני שואל. מה גם, שלפי מידע שמצוי בידיי, אין שום בעיה כספית. הבעיה היא הרצון של האגודה בעין-כרם להיות עצמאית לגמרי ולא להגיש קבלות להר-הצופים. אז באמת מספיק, והגיע הזמן שראשי האגודה יוותרו קצת על האמביציות שלהם, ויחשבו איך אפשר לתת את השירות הטוב ביותר לסטודנט (ולא לשלוח מכתבים שאמורים להחזיק אותנו מלדרוש את כספנו חזרה). אולי באמת כדאי שתהיה מנהיגות חדשה, שתאחד תחתיה את הסטודנטים שרוצים שהאגודה תהיה קודם כל משפחה, ורק אחרי זה נותן שירותים שנלחם על כסף. מיכאל - יש הרבה טעם בדבריך, ואני איתך!!!
 

torh

New member
מיכאל, יקירי../images/Emo24.gif

מיכאל, אני חושבת שהדברים שכתבת, מרשימים ככל שיהיו, יתכן ונופלים על אוזן ערלה. אני מתחילה להבין כעת, שאולי מה שהתחיל בכוונות טובות היטשטש עם השנים, והפך לבליל של פוליטיקה ואינטרסנטיות. אם אנשים מגיעים למצב, שבו הם גאים להציג את עצמם כ-ש"ס של האגודה, גם אם כביכול לטובתנו, תוך הצגה כ"כ קיצונית של צד אחד של המטבע, כך שברור מעבר לכל ספק שמוסתר צד אחר בעל משקל, כנראה שמשהו אבד בדרך, מהכוונה הטובה ועד לתוצאה. אז מיכאל - גם אני חדשה במערכת, ודווקא לא מהמנהיגים, אבל יש לי תחושה, שאולי אתה ושכמותכה - עדיף שתישארו בפעילות המבורכת של הכנת פעילויות נפלאות-נפלאות, כמו ההיא ההיא (כן ירבו!!!), כדי שלא נאבד אתכם לפוליטיקה. אתה איש טוב, מיכאל - תנתב את האנרגיות לדברים הטובים.
 
קודם כל תודה

באמת - נעים לשמוע/לקרוא שהדברים שאנחנו מנסים לעשות באמת מזיזים לאנשים אחרים. זאת גם הוכחה לכך שאולי, רק אולי, אני בכ"ז צודק ויש מי שאיכפת לו ויש על מי לסמוך כשבאמת נצטרך.... אני לא הולך לפוליטיקה. ממש לא. אני יותר בקטע של להשלים את החומר שהפסדתי בכימיה, כימיה אורגאנית, פיזיקה, סטטיסטיקה ומה לא?!?!?! אבל, עכשיו זה באמת הזמן לעמוד על מה שמגיע לנו. עכשיו זה הזמן לעשות את השינוי. ולכן אני מוכן להקריב מעט את ההשלמות.... מי שאיתי - רק שיגיד.
 
אני איתך אלתרמן

מיכאל, אתה צודק במאה אחוז ואני איתך בנוגע לעקרונות שמנחים אותך הלאה
 
הזמנה

מיכאל, אתה מוזמן להצטרף למאבק של האגודה. בוא תשתמש בכפפה שבאומץ רב העזת להרים..... אני אשמח מאוד לראות את כל שנה א´ נוכחים במאבקים שהאגודה הולכת לארגן במהלך הימים הקרובים. בברכה, דודו.
 

MuadDib

New member
הצעה לפתרון המשבר

לדעתי, אם המשבר לא יסתדר ואגודת הסטודנטים בהר-הצופים תמשיך לשם על האגודה שלנו פס, אנחנו פשוט צריכים להתפטר מהאגודה, ולדרוש את הכסף ששילמנו חזרה מהר-הצופים. לפי מה שידוע לי, יש גם סבירות גבוהה מאוד שנקבל את הכסף. הצעד המיידי שלאחר מכן יהיה להעביר את הכסף הזה לעמותה של עין-כרם. אמנם התקציב יהיה יחסית קטן, משהו כמו 170 אלף שקל במקום 300 אלף, אולם זה עדיין יאפשר אספקה של השירותים העיקריים של האגודה (בנק בחינות, צילומים מוזלים וכו´), ואפשר לנסות לחסוך עוד קצת בהוצאות. בכל מקרה, המצב הזה לא ימשך זמן רב, כי יהיו לכך שתי השלכות אפשריות: א. האגודה בהר-הצופים תבהל לאבד 20% מהסטודנטים שלה וכן תעביר סופסוף את התקציב לאגודה שלנו. ב. האוניברסיטה תכיר באגודה שלנו, אגודת הסטודנטים לרפואה, כמייצגת הבלעדית של הסטודנטים בקמפוס - מה שיביא לעצמאותה של האגודה שלנו, ולהתנתקותה מהאגודה בהר-הצופים (בואו נגיד שאני קרבה להר-הצופים בדיוק כמו הקרבה שאני מרגיש לאונ´ ביר-זית´, או במילים אחרות: מי מגיע בכלל לחור שכוח האל הזה? ). בשני המקרים - המשבר יפתר גם מהר וגם לטווח ארוך. בתודה, MuadDibשי, סטודנט שאכפת לו.
 
יישר כח../images/Emo45.gif

אני שמח לראות כי ישנם סטודנטים אשר מוכנים להשתתף במאבק. אתה צודק במאה אחוזים. הבעיה היא שההגיון אינו כלי טוב פה - הרי לפי ההגיון מצב כזה לא היה צריך להווצר מלכתחילה..... אני יכול להבטיח לך כי מסקנות יופקו מהמצב הזה וצעדים יעשו למניעת הישנות מצבים כגון אלו! בברכה, דודו.
 
למעלה