או! אני שמח שמישהו סוף-סוף מתעניין!
מעטים הם האנשים שמתעניינים היום במורשת ישראל. רבים הם ההיסטוריונים שניסו לעמוד על מקור המנהג היהודי של נפנוף המנגל. היו כאלו שטענו שמדובר במנהג שתכליתו לזכור גם ביום שמח כמו יום העצמאות את חורבנו של בית המקדש ועלייתו בלהבות. צליית הבשר על המנגל נועדה להזכיר את הקורבן שבני ישראל היו מקריבים על המזבח שבבית המקדש. יחד עם זאת, נישה אחרת של חוקרים מצביעה לכיוון לגמרי שונה. הטענה המרכזית של קבוצה זו היא שמקור המנהג לנפנף מנגל ביום העצמאות הוא מהשבט ה 13 האבוד של בני ישראל, שבט האפאצ'י (אסותא!). אותם בני שבט אפאצ'י (אסותא!) היו נוהגים להעביר מסרים למרחקים על ידי נפנופי עשן. לאחר המצאת הסלולארי והפאקס, מנהג זה של נפנופי עשן איבד מתכליתו כאמצעי תקשורת והפך יותר למנהג סימלי שעיקרו לתאר את האחדות בעם, רוצה לאמר "נפנף לי ואנפנף לך".