המנגל

א י ל ה

New member
אני, אילה עם רווחים

מסיעה משואה זו מדן ועד אילת, וחזרה. כן, כן, וגם נעבור בחברון בדרך, פסדר.
 

א י ל ה

New member
אני מכוסה

במנגל שלי יש פרות גדולות וגם פרות נמוכות יותר, ורדרדות, עם מסיכות אבכ. על כל צרה שלא תבוא.
 

זיוי בת

New member
אני, זיוי בת בת

זיוי אב וזיוי אם מתכבדת להשיא משואה זו. וגם מהשואה של 1939-1945.
 
שעה שלמה

אני עומדת מול המסועה הזה עד שהבחנתי שזה מסועה של טיסה אחרת...(815 אליטליה) חסר לי שיתחילו גם לפשפש לי בכבודה במכס.... הכבודה שלי כבר עיפה מפשפושים (שלמה ארצי) בכבוד רב
 

neuron

New member
או! אני שמח שמישהו סוף-סוף מתעניין!

מעטים הם האנשים שמתעניינים היום במורשת ישראל. רבים הם ההיסטוריונים שניסו לעמוד על מקור המנהג היהודי של נפנוף המנגל. היו כאלו שטענו שמדובר במנהג שתכליתו לזכור גם ביום שמח כמו יום העצמאות את חורבנו של בית המקדש ועלייתו בלהבות. צליית הבשר על המנגל נועדה להזכיר את הקורבן שבני ישראל היו מקריבים על המזבח שבבית המקדש. יחד עם זאת, נישה אחרת של חוקרים מצביעה לכיוון לגמרי שונה. הטענה המרכזית של קבוצה זו היא שמקור המנהג לנפנף מנגל ביום העצמאות הוא מהשבט ה 13 האבוד של בני ישראל, שבט האפאצ'י (אסותא!). אותם בני שבט אפאצ'י (אסותא!) היו נוהגים להעביר מסרים למרחקים על ידי נפנופי עשן. לאחר המצאת הסלולארי והפאקס, מנהג זה של נפנופי עשן איבד מתכליתו כאמצעי תקשורת והפך יותר למנהג סימלי שעיקרו לתאר את האחדות בעם, רוצה לאמר "נפנף לי ואנפנף לך".
 

א י ל ה

New member
מי זה

זה שרוצה לומר? ולמה הוא לא פשוט אומר וגומר עם זה וואנס אנד פור אול?
 

רוית ב

New member
לזכר הרעבים בשואה ......

כמו כן עליי לציין כי הפולנים משתמשים במנגל על גאז ולא על גחלים.
 
המן גל

לכל מכשיר יש שם. והאם בתאילנד חוגגים את יום העצמאות עם מנגל של חתולים?
 

א י ל ה

New member
המן גל

זה שמו המלא של המן הרשע. המן גל הרשע הזה, יש לו פירורים שחורים באוזניים. פוי. לכל מכשיר יש שם שנתנו לו הוריו?
 
למעלה