המליצו על להקת progressive למתחיל?

john111

New member
צר לי עבורך

אבל מן הסתם זה שלב בחיים. פינק פלויד הפכו למה שהם כתוצאה מהחיבור בין המוזיקה למילים, שבא לשיאו בתקליטים האחרונים דווקא. מבחינה מוזיקלית אני גם חושב שאתה טועה, ויש לפינק פלויד צליל מאוד יחודי. אבל לשפוט את פהינק פלויד רק מבחינה מוזיקלית ללא חיבור למילים, זו טעות קשה. מקווה שתחזור לזה מתי שהוא ותזכר בהודעה שלי, ותראה שטעית ובגדול.
 
אוקיי

תראה, איני יכול לנבא את העתיד, אך לדעתי הסיכויים שיום אחד אשים את Dark Side במערכת ולא אזדעזע הם קלושים כסיכויים של השמש שלנו ליהפך לירוקה. אני מאמין בתוקף שאין שום משמעות לקביעה ´אתה טועה´ כשמדובר בדעות. זו פשוט אמירה חסרת כל משמעות. אני לא יכול לטעות בדעותיי שלי. אני גם לא טענתי שמישהו כאן טועה. זו דעתי, ובזה זה נגמר. אין שום אמת מוסיקלית באף מקום בעולם, ואף אחד לא רשאי לטעון שהטעם שלו -הוא האמת המוסיקלית-. ואם יבוא אחד כזה אני אשמח להיות הראשון שישלח לו מייל שטנה. אחד כזה הוא אידיוט בעיני.
 
כן, בוודאי!

טוב, האמת, לא כל כך. כי קשה לי להסביר מה זה רוק מתקדם בעיני. אם הייתי יכול לעשות זאת בצורה מדויקת, או ליתר דיוק, אם -מישהו- כאן היה מסוגל לעשות זאת, החיים של כולנו היו הרבה יותר קלים. אבל רוק מתקדם זה עדיין דבר מאוד מופשט בשבילי. ההגדרה אצלי -מתחילה- בג´נטל ג´ייאנט ובמה שהם עשו. הם לקחו את הרוק כחתיכת פלסטלינה ופשוט מתחו אותו לצורות וגדלים שאף אחד לא דמיין כשהוא ראה את הגוש הזה לראשונה, אי-שם בשנות החמישים. פינק פלויד, בעיני, בסך הכל נתנו לו איזו בליטה פה ושם ואיזה שקע כדי שיהיה "כאילו" מעניין. אבל זה פשוט לא נראה לי משהו משמעותי, משהו מהותי. בטח לא משהו שיצדיק, עבורי, את השם המפוצץ ´רוק מתקדם´. לא ברוב הדברים שלהם ששמעתי.
 
תראה אני מאוד מחבב את מה ש הם עשו

אבל ג´נטל ג´ייאנט לא יוכלו לרגש כמו שהפינק פלוייד או ג´נסיס יכולים לא משנה עד כמה המוסיקה שלהם מקורית. הם לא מסוגלים ליצור אווירה ועומק של קטעים פשוטים ומושלמים כמו: "sheeps" או "echoes" ומעבר לזה יש לענקים העדינים בעייה קשה של שירה,לאף אחד מהם אין קול שאפשר להתאהב בו, וגם הטקסטים שלהם יכולים להיות רדודים לפעמים. שוב אני רוצה לציין ,אני מאוד אוהב את "octopus" ואת "free hand" וגם את ההופעה "playing the fool" אבל מוסיקה היא קודם כל רגש . הרוק המתקדם בהחלט יכול להכיל בתוכו את ה פלויידים אבל זאת לא ההגדרה שלהם למוסיקה שלהם. הם מומחים ביצירת אווירה בקטעים ספייסיים מלאים בסאונדים הזויים,חלקם מורכבים יותר וחלקם פחות. מה שבטוח שמבחינת עומק ואווירה הם תמיד יהיו עליונים על להקות הרבה יותר וירטואוזיות כמו ELP ו YES "you can try the best you can" "you can try the best you can" the best you can is good enough
 
אתה שוכח דבר אחד חשוב

שרגש, כמה מפליא, הוא עניין סובייקטיבי לחלוטין, כמו כל דבר אחר שתוכל להביע עליו דעה. מה שאותך מרגש, אותי עשוי לשעמם. מה שאותי מרטיט עשוי להרדים אותך. המוסיקה של ג´נטל ג´ייאנט מרגשת אותי, מעלה לי את לחץ הדם, גורמת לי לחשוב ולהרגיש כל תו, להתרומם ברוחי. המוסיקה של פינק פלויד, לא. זה כל מה שאני אומר. לא קובע שום קביעה אובייקטיבית, כי אין בכוחי לעשות קביעה כזו. בעיני גם לאף אחד אחר אין סמכות "לקבוע" קביעה אובייקטיבית בתחומים כאלו. מרגש אותך? יוצא מן הכלל. אותי זה משעמם. זה לא סותר, זה הגיוני. לכל אחד יש טעם. וגם ברגש ישנם הבדלים. אולי יותר מבכל דבר אחר.
 

cut2

New member
לאף אחד מהם אין קול מדהים???

שמעת את PANTAGRUEL NATIVITY (מתוך אקווירינג דה טייסט)? כל מי שהשמעתי לו את הפזמון של דרק (או ריי? אני תמיד מתבלבל) נפל שדוד. נכון שזה סובייקטיבי לגמרי ואני מכבד את הדעה שלך, אבל תשמע את השיר הזה לפני שתקבע סופית, טוב?
 

shay or eli

New member
אין אמנם הגדרה מוחלטת לרוק מתקדם

אבל ישנם כמה מאפיינים פחות או יותר מוסכמים של הסגנון שעליהם פינק פלויד עונה: הרחבה של הצליל - פינק פלויד "חקרו" לעומק את האפקטים למיניהם, ובעזרת סגנון נגינה ייחודי (בייחוד של גילמור) יצרו צליל חדש. שילבו הרבה הרגשה ספייסית במוסיקה שלהם. נגינה סימפונית - קיים מאוד ב Animals וב Wish You Were Here. שילוב של סגנונות/כלים לא קונבנציונליים - יש חלילים, יש סקסופונים, יש השפעות של בלוז ויש השפעות של מוסיקה קלאסית. נגינה בומבסטית או וירטואוזית - יש, מאוד. שירים שיוצאים ממסגרת השלוש דקות - יש. Echoes ו Atom Heart Mother הם הדוגמאות היותר קיצוניות - Time, Dogs, Shine On Crazy Diamond, Us & Them ועוד הם הפחות קיצוניות. ככה שפינק פלויד עונים להגדרה הלא מוגדרת (?|
) של רוק מתקדם, והעובדה שהמוסיקה שלהם משעממת אותך מעידה רק על כך שהם לא לטעמך.
 
ודאי שהם לא לטעמי

זו השורה התחתונה, ועל כך אין ספק. אך אני מוצא גם הסברים, והם לגיטימיים בעיני. ההגדרה המופשטת של רוק מתקדם אולי קיימת איפשהו שם, אך לי יש את התפיסה האינטואיטיבית שלי, ועל פיה אין שום סיבה לקרוא לרוב התוצרת המוסיקלית של פינק פלויד בשם ´רוק מתקדם´.
 

צחי24

New member
אם כבר פינק פלויד...

כדאי לכם להוריד בקאזה או באיזו תוכנה אחרת...יש קטע של 45 דקות בערך שזה קטע וידאו של סינכרון הסרט "הקוסף מארץ עוץ" המקורי עם DARK SIDE OF THE MOON במוסיקת רקע ומה שמדהים בזה הוא שנראה כאילו זה הפסקול של הסרט והבנתי שפינק פלויד בזמנו צפו בסרט וכל זה כשהם הקליטו את התקליט...סתם המלצה.
 

rockyracoon

New member
king crimson genesis

הייתי הולך על "in the court of the crimson king" של קינג קרימזון וגם על "selling england by the pound" של ג´נסיס- הם יחסית קליטים ומלודיים ומהווים שער כניסה לשתי להקות מרכזיות ופוריות בתחום.
 

ram liran

New member
השער לעולמו המופלא של הרוק המאתגר

או ככה לפחות קראו לשני האלבומים המופלאים הללו בספיישל הפרוג הידוע בYNET. king crimson - in the court of the crimson king camel - the snow goose שניהם במחיר דובדבן (39.90), אחד ברימסטר עם איכות קול נפלאה כבר שלוש שנים (קינג קרימזון), ולשני יצא עכשיו-עכשיו רימסטר. בהצלחה! Ram-bo
 

אלון gohan

New member
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!DREAM THEATER

לדעתי זאת הלהקה הכי טובה בעולם עם הנגנים הכי טובים בעולם ואני ממליץ בחום אבל יכול להיות שאתה צריך להתחיל עם משהו פשוט יותר אבל אל תשאל אותי מה כי אין לי מושג אני רק יודע שאני מתתתתתתתתת על דרים זה הכל וממליץ עליהם בחום רב ו..... כל מי שאוהב אותם שישלח לי בבקשה הודעה אני ישמח לדבר עם אנשים שממש מבינים ויכולים לדבר עליהם :) תודה רבה אלון
 

the band member

New member
../images/Emo46.gifהנגנים הכי טובים?

כאן, יקירי אתה טועה! אתה מבין, יש נגנים הרבה הרבה יותר טובים מהם! קח למשל את המתופף הראשון של KING CRIMSON, MIKE GILES, הוא כל כך הרבה יותר טוב מהמתופף של DREAM!
 

rank

New member
איש שהוא סופר-בנד..

המסע שלי לתוך הרוק המתקדם התחיל עם מייק אולדפילד והפעמונים הצינוריים שלו. הוא אמנם תת-קטגוריה בפני עצמו, אבל אחרי ששמעתי אותו, החלו אוזניי מתרגלות לקטעים ארוכים ומגוונים. מה גם שיש בתקליט הזה מדריך של כלים בו יש קריין שמכריז על כל כלי והכלי מנגן את אותו משפט מוסיקלי. עוד מומלץ מתקליטיו: Ommadon, Amarock. ואפשר גם את Tubellar Bells 2.
 
למעלה