אתה לא,
אבל רבים מחבריך בימין טענו שכל ההסכם הוא קונספירציה שהחלה ע"י אנשים כמו רון פונדק,הירשפלד וביילין-כאילו שהם תכננו מהלך שיפגע בבטחון המדינה,או כאילו שרבין "נאלץ" לקבל תכתיבים מפרס.הכל פה רומז לתכנית שבושלה כדי לגרום "נזק" למדינה. זכותם של אנשים בשמאל להאמין שאוסלו עדיין קיים.זה הרבה יותר מציאותי מאשר טענות החרדים,שבזכותם המדינה שורדת... בגרמניה המצב הכלכלי-חברתי היה שנוא על העם.מה הפלא? מדינה שהגיע למצב אינפלציוני של מליארדי אחוזים בשנה,כשהכסף איבד כל ערך,לא היתה עבודה וכל המערכת הפוליטית איבדה את אימון העם שם.וזה בדיוק תהליך שמתרחש אצלינו בעשור האחרון-העם מאבד את האימון במערכת הפוליטית.זכור שבבחירות האחרונות הצביעו 65 אחוזים מכלל בעלי זכות הבחירה.לפני עשור הגיע אחוז המצביעים ל-80 אחוזים.זה אומר שישראל אינה דמוקרטיה? היא עדיין כן. יש בך משום התנשאות כשאתה מאמין שתרבות אחת יכולה לכפות את דרכיה על תרבות אחרת.אירופה המערבית היתה דמוקרטית לפני מלחמת העולם השניה,ומה שנכפה עליה ע"י בנות הברית (בהן בריה"מ-"המאד דמוקרטית"),לא היתה דמוקרטיה,אלא מגבלות על צבא,כמויות נשק וכד. באירופה הקומוניסטית,הדמוקרטיות החלו מהעם.לא עקב הפעלת כח מצד ארה"ב. לכן על אחת כמה וכמה,מדינה מוסלמית,שדיקטטורה היא חלק מתרבותה,לא תוכל להפוך לדמוקרטיה,עקב לחץ של מדינה אחרת אפילו לא ארה"ב.ארה"ב ניסתה לשרש את הקומוניזם מוויטנאם,ולאחר 30 שנות מלחמה שגבו ממנה מאות אלפי קורבנות,היא נסוגה משם,וקם שם שוב שלטון קומוניסטי. לצערי,אני בהחלט בטוח שאין לארה"ב סיכוי לקבוע איזה משטר יהיה בעירק.ביום בו תעזוב את עירק-אז יקרו דברים שיקבעו את המשטר בעירק.לדעתי מאחר שהשיעים הם הרוב הדומיננטי,יקום בעירק משטר הדומה לזה שבאיראן.